Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 01 aug 2021, 12:30 Ik ben geen fan van Dani de Wit, maar ik snap op zich nog dat hij van waarde kan zijn op 10. Maar, we moeten echt stoppen met hem op 8 te zetten, kan echt niet. Zoveel domme, gevaarlijke overtredingen, matig in de passing, matig aan de bal. Heeft alleen waarde op 10 wanneer hij goals gaat maken, want we leveren veel goals in met de transfers. Gudmundsson is voor mij een prima spits, maar niet het type wat er 20 inschiet. Geen goals, geen de Wit aub.
Op 10 doet hij het op de Til/Klaassen manier best goed. Hij is daar de enige bij ons die dat goed kan. En onder druk is hij met Pavlidis de enige die een lange bal vast kan houden. Probleem is inderdaad dat Gudmondsson het nu gewoon verdient om op 10 te spelen. En inderdaad, op 8 heeft de Wit niets te zoeken, dus het zo maar weer eens kunnen dat hij weer het kind van de rekening wordt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:48 Op 10 doet hij het op de Til/Klaassen manier best goed. Hij is daar de enige bij ons die dat goed kan. En onder druk is hij met Pavlidis de enige die een lange bal vast kan houden. Probleem is inderdaad dat Gudmondsson het nu gewoon verdient om op 10 te spelen. En inderdaad, op 8 heeft de Wit niets te zoeken, dus het zo maar weer eens kunnen dat hij weer het kind van de rekening wordt.
Ja, behalve scoren. Zonder rendement, voegt de Wit gewoon te weinig toe.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 02 aug 2021, 15:41 Ja, behalve scoren. Zonder rendement, voegt de Wit gewoon te weinig toe.
Mwah, 4 eredivisiegoals in 1200 minuten voor hem t.o.v. 7 voor Gudmondsson in 2000 minuten. Maar ok, geen geweldenaar.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ja zeker. Alleen kan je door Gudmundsson veel beter doorvoetballen, dan is het rendement in goals en assist iets minder belangrijk. De Wit voegt minder toe op het moment dat hij niet scoort, dat bedoelde ik meer.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wat ben ik toch klaar met deze ontzettende kut "voetballer". Het is echt een schande dat hij constant maar mag spelen. Straks gaan we weer klagen over "de laatste pass was steeds net niet goed", nee gek he? Onze nummer 10 kan je niet eens te strak aanspelen anders stuitert die bal naar de maan. Dani de Wit een type Klaassen of een type Til noemen is een zware belediging voor het type wat zij moeten voorstellen. Het is hetzelfde als stellen dat de rechtsbuiten van Schubbekutteveen 13 een type Robben is, flikker toch op man.

Deze man kan helemaal niks met een bal, en wat kan hij dan wel? Koppen? Wint echt zelden een duel, 50/50 maximaal. Druk zetten? Haha, loopt als een blind paard de tegenstander omver, hoeveel balverovering heeft deze "voetballer"? Maakt ook gewoon zelden tot nooit een goede loopactie waardoor hij gevaarlijk voor de goal kan zijn, dit in tegenstelling tot de voetballers waar hij mee wordt vergeleken.

Kritiek op Gudmundsson, dat mag. Kritiek op Aboukhlal, mag ook. Maar jongens, deze gozer kan er dus echt geen kut van hoor.

Ah sorry, had moeten beginnen met, "het zal vast een aardige gozer zijn, maar.."
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Zo, dat lucht op.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is niet echt de opvolger van Til, hè?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Het liep vorig seizoen lekkerder toen hij een tijdje geblesseerd en gepasseerd was. Die pass naar rechts in plaats van naar links in de 67e minuut zegt eigenlijk alles over het gebrek aan overzicht en vernuft.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Til was al enorm spelvertragend en drama, maar De Wit is echt weer een zeer armoedige uitvoering daar van. Zou bijna wensen dat Til terug kwam.

Speelt NOOIT een bal vooruit, scoort zelden tot nooit, enkel oerdomme overtredingen die telkens tijd kosten op momenten dat we iedere seconde nodig hebben.

Dat in combinatie met voetballers als Aboukhlal en Sugawara. Drie rechter rijtje spelers is veel te veel voor een club met ambitie als AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dit moment.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 18 aug 2021, 21:19 Dit moment.
:lol: wat een ruimte

De presentator zei 'what a skilled player'..

Toch zou ik hem volgende week eerder opstellen dan Guðmundsson :mrgreen:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 18 aug 2021, 21:28 :lol: wat een ruimte

De presentator zei 'what a skilled player'..

Toch zou ik hem volgende week eerder opstellen dan Guðmundsson :mrgreen:
Net zoals alle andere Celtic fans, graag de wit in de return zien.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 18 aug 2021, 21:31 Net zoals alle andere Celtic fans, graag de wit in de return zien.
Denk je dat ze banger zijn voor Guðmundsson :lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Waarom denk je dat ajax De Wit zo makkelijk en goedkoop liet gaan. Technisch en tactisch dramatisch en corrigerend 3 klassen minder dan Midtsjo. Je hebt niks aan dit soort gasten. Domme overtredingen, armgebaren, schreeuwen naar teamgenoten en boos zijn en de media zoeken als hij op de bank zit.

Noot meer opstellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Vind hem 1 van de betere, combineerd goed, knokt voor elke bal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik ben blij dat meer mensen het beginnen te zien.

Je moet voor de grap de docu van Jong oranje kijken waar hij aanvoerder is. Het stijgt dan echt naar zn bolletje van die Ajaxcied. Alleen maar primitieve kreten als:
"KOM OP MANNEN, 45MINUTEN KOMAAN''
"GELIJK VOL EROP"
"GODVERDOMME NU WIJ WEER"
"HEEJH HEEJH AANPAKKEN DIE GASTEN"
"MET ZN ALLEN NU HEEEEEE"
"WE GAAN ER OP KLAPPEN BOYS"
"VOLLE BAK, GAS EROP"

Dat toont precies hoe hij als voetballer is. Hij doet zn best, maar technisch en tactisch is het inderdaad gewoon niks. Maarja hij werkt zo hard, dus die gaan we niet wisselen natuurlijk.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 18 aug 2021, 21:35 Denk je dat ze banger zijn voor Guðmundsson :lol:
Ik weet het wel zeker, want Gudmundsson creert wel kansen *, waar De Wit alleen domme overtredingen maakt.

* https://nos.nl/artikel/2394345-groepsfa ... eltic-park
Laatst gewijzigd door multatuli op 18 aug 2021, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 18 aug 2021, 21:19 Dit moment.
Dit was zijn eerste poging een bal vooruit te spelen in 2 jaar AZ, dus daar kan hij weinig aan doen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 18 aug 2021, 21:19 Dit moment.
Ja. Ik zat schreeuwend achter mijn mobiel.

Wat een onkunde.

Ik denk serieus dat dit één van de slechtste voetballers in het AZ - shirt van de afgelopen 5 / 10 jaar is.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik kon een enorme vloek op dat moment ook niet onderdrukken. Deze speler kan je toch echt niet meer serieus nemen?
Plaats reactie