Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 01 aug 2022, 08:09 Prima erbij houden, maar stoppen met hem heilig te maken. Als de wedstrijd erom vraagt, moet jansen hem ook gewoon durven banken. Alleen gebeurt dat helaas niet.
Klopt! Daarom moet er echt iemand bij.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 01 aug 2022, 08:09 Prima erbij houden, maar stoppen met hem heilig te maken. Als de wedstrijd erom vraagt, moet jansen hem ook gewoon durven banken. Alleen gebeurt dat helaas niet.
En 80% van de wedstrijden zal vragen om een creatieve 10 en dus om zijn afwezigheid. Maar dat gaat hij nooit accepteren getuige zijn achterlijke interviews onder Slot.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 31 jul 2022, 21:37 Mijn post ging meer om je redenatie dat De Wit niet doorslaggevend was tegen Tuzla, wat gewoon niet best was. Wat Til betreft, de cijfers bij AZ geef ik je, maar bij Feyenoord ontlopen ze elkaar niet veel en bij PSV lopen ze nu zo’n beetje gelijk. Vind 1 wedstrijd beetje vroeg om dat al aan te halen. Stabiliteit en nut zijn niet hard vast te stellen, ik heb al aangegeven waarom ik dat exact hetzelfde vind. De Wit mag de veters niet strikken van Ronaldo, maar die van Guussie Til mag hij prima knopen hoor. Maar goed, wellicht dit voortzetten in het De Wit topic (waarschijnlijk niet omdat ik je al helemaal overtuigd heb!).
Close, heel close.
Het verschil tussen de Wit en Til zit hem niet alleen in doelpunten. En de kracht van Til zit hem niet alleen in zijn naar mijn opvatting betere voetballende kwaliteiten. Til kiest bijvoorbeeld ook beter positie, hij weet beter welke ballen hij moet laten en welke hij moet pakken. Til vormde een goed tandem met onze spitsen en deed dat ook bij Feyenoord en lijkt dat nu ook te doen bij PSV. Zijn kracht zit dan ook in op plekken opduiken waar je hem niet verwacht terwijl de spits al met iemand bezig is.

De Wit daarentegen zie ik vaak op de plek van Pavlidis staan, in plaats van op een plek waar je hem niet zou verwachten. Hij staat al in de 16 als Pavlidis nog niet in positie is en je ziet ook geregeld miscommunicatie bij de hoge voorzetten die de 16 ingepompt worden.

Daartegenover staat uiteraard dat de Wit zeker een kilometervreter is en de beuk erin gooit wanneer het nodig is (maar helaas ook wanneer niet nodig). Maar daarmee vervult hij zijn rol nog niet zoals Til het heeft gedaan én elders doet. Daarom zit hier ook naar mijn opvatting al tijden een probleem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 01 aug 2022, 09:44 Maar dat gaat hij nooit accepteren getuige zijn achterlijke interviews onder Slot.
Ik heb nog niets van een nadrukkelijke transferwens gehoord van De Wit, terwijl wel duidelijk is dat AZ met Bullaude bezig is.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 01 aug 2022, 11:08 Ik heb nog niets van een nadrukkelijke transferwens gehoord van De Wit, terwijl wel duidelijk is dat AZ met Bullaude bezig is.
Ik hoor nu al wekenlang Bullaude wel, Bullaude niet. Het wordt al bijna tijd voor een ballade, alleen begint het naast een “soap” ook op een “hoax” te lijken zo langzamerhand………

Wat betreft Dani: nogmaals: geen onbetwiste technicus (…), geen pareltje, maar wel een werkpaard die je er echt bij kunt hebben. Ik kan me echt wedstrijden herinneren waarin hij bergen werk verzette en uiterst nuttig en zélfs doorslaggevend was. Daarmee zeg ik niet dat er niemand bij hoeft te komen, maar wegdoen zou ik ‘m zeker niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 01 aug 2022, 16:15 Ik hoor nu al wekenlang Bullaude wel, Bullaude niet. Het wordt al bijna tijd voor een ballade
https://www.youtube.com/watch?v=F0nMq1R6v9g
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Merci! Je suis en Normandie maintenant 😉.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Je m'apelle un Fricandelle
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik heb alleen de blessuretijd gezien. Eerste wat ik die commentator hoor zeggen bij zijn wissel is ‘viel alleen op door overtredingen’ en ‘had rood moeten hebben’.

Waar is die Jansen toch mee bezig
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Schande voor het AZ shirt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Was weer een van de weinige die het presteerde om een onvoldoende te scoren. Alhoewel ik de power die hij levert soms wel kan waarderen brengt hij voetballend echt ENORM weinig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Misschien hebben we zo’n “domme kracht” af en toe nodig, puur voor de spirit en om andere spelers wakker te schudden, maar dat alleen doen als het echt nodig is, en niet standaard……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 07 aug 2022, 16:41 Schande voor het AZ shirt.
Die elleboog was gewoon rood. Ik hoop dat ze hem alsnog voor 43 wedstrijden schorsen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Dat doortikje naar Evjen was hoogstaand. Die ander had zijn ellebogen net zo hoog en net zover uitgezwaaid, geel was het duidelijk maar geen rood.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 07 aug 2022, 20:47 Dat doortikje naar Evjen was hoogstaand. Die ander had zijn ellebogen net zo hoog en net zover uitgezwaaid, geel was het duidelijk maar geen rood.
Goh, heb je weer iets positiefs kunnen vinden. Knap hoor. Een simpel balletje maakt alles goed #-o
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 08 aug 2022, 06:27 Goh, heb je weer iets positiefs kunnen vinden. Knap hoor. Een simpel balletje maakt alles goed #-o
Natuurlijk niet alles, dat is te veel. Maar je zou ook kunnen zeggen dat je soms de positieve momenten mag benoemen aangezien alle negatieve elke keer ook benoemd worden. 😏
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 08 aug 2022, 06:27 Goh, heb je weer iets positiefs kunnen vinden. Knap hoor. Een simpel balletje maakt alles goed #-o
2 wedstrijden terug noemde ik hem nog man van de wedstrijd. Van al die bagger die hij over zich heen krijgt is nog geen 10% waar. Maar ga lekker door met je kortzichtige afbrand houding hier. Laatst kostelijk om je gelachen (3 benen) en nog een paar die leuk/intressant vond maar de rest wat je post, poept, pist hier op forum is over het algemeen bagger.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 07 aug 2022, 20:47 Die ander had zijn ellebogen net zo hoog en net zover uitgezwaaid, geel was het duidelijk maar geen rood.
Het is niet zo sterk om naar 'die ander' te wijzen. De Wit loopt te harken op 'die ander' zijn gezicht. Met een hoofdwond tot gevolg.
Dan mag je van mij rood krijgen. AZ-er of niet.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 08 aug 2022, 13:02 Het is niet zo sterk om naar 'die ander' te wijzen. De Wit loopt te harken op 'die ander' zijn gezicht. Met een hoofdwond tot gevolg.
Dan mag je van mij rood krijgen. AZ-er of niet.
Ik bedoel dat het een duel is, even meer naar links of rechts en de Wit had die hoofdwond kunnen hebben. De Wit raakt hem maar ze gaan beiden het duel aan en geen van beide zijn bewust bezig de ander te raken. Dat het gebeurt is ongelukkig en terecht geel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 08 aug 2022, 12:56 2 wedstrijden terug noemde ik hem nog man van de wedstrijd. Van al die bagger die hij over zich heen krijgt is nog geen 10% waar.
Het voetbal is tegen zwakkere ploegen al 2 jaar kut omdat we een stukadoor op 10 hebben staan en geen goede voetballer. Waar letterlijke elke serieuze club een 10 met techniek heeft stellen wij iemand op die de meeste overtredingen maakt van de hele Eredivisie ‘omdat hij zo goed druk kan zetten’. Lachwekkend. Maar blijf jij je vriendje vooral verdedigen en geniet lekker van al die waardeloze wedstrijden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie