Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 aug 2022, 06:40 Het voetbal is tegen zwakkere ploegen al 2 jaar kut omdat we een stukadoor op 10 hebben staan en geen goede voetballer. Waar letterlijke elke serieuze club een 10 met techniek heeft stellen wij iemand op die de meeste overtredingen maakt van de hele Eredivisie ‘omdat hij zo goed druk kan zetten’. Lachwekkend. Maar blijf jij je vriendje vooral verdedigen en geniet lekker van al die waardeloze wedstrijden.
Wat ik nog erger vind dan dat ie daar speelt is dat vrijwel íédereen ziet dat D. de Wit het grote probleem is tegen de kleintjes, behalve degene die erover gaat. De laatste tijd gaat mijn ergernis ook uit naar De Wit, terwijl dat eigenlijk niet eerlijk is. Hij doet gewoon wat ie kan, geeft altijd alles en valt weinig te verwijten.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 10 aug 2022, 07:41 Wat ik nog erger vind dan dat ie daar speelt is dat vrijwel íédereen ziet dat D. de Wit het grote probleem is tegen de kleintjes, behalve degene die erover gaat. De laatste tijd gaat mijn ergernis ook uit naar De Wit, terwijl dat eigenlijk niet eerlijk is. Hij doet gewoon wat ie kan, geeft altijd alles en valt weinig te verwijten.
Helemaal waar.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 10 aug 2022, 07:41
Hij doet gewoon wat ie kan, geeft altijd alles en valt weinig te verwijten.
Ik heb ook niks tegen de man zelf. Altijd voorop in de strijd, 100% inzet en belangrijk tegen sterke ploegen. Maar hij overschat zichzelf behoorlijk want voetballend is het helemaal niks. Een technische staf hoort dat te zien. Maar als je een idioot als trainer hebt die vooral niet wil verliezen dan krijg je dit soort figuren in de basis.

Bullaude zou gehaald worden om hem te vervangen maar die hoop vervliegt inmiddels. En intern gaat niemand deze bouwvakker zomaar vervangen. Ik wil Evjen wel eens op 10 zien en anders gewoon Fedde de Jong. Maar Jansen durft niks.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Oh ik dacht dat wij het er allemaal over eens konden zijn dat het probleem van spelers die gewoon niet veel beter kunnen, bij de trainer zit die de speler blijft opstellen en niet de desbetreffende speler.

Voor zover dat nog niet het geval is, vind ik dat we dat wel met elkaar kunnen afspreken. (met uitzondering van jongens die gedragsproblemen hebben of lak hebben aan de fans uiteraard).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

DeZuivelDuivel schreef: 10 aug 2022, 11:49 Oh ik dacht dat wij het er allemaal over eens konden zijn dat het probleem van spelers die gewoon niet veel beter kunnen, bij de trainer zit die de speler blijft opstellen en niet de desbetreffende speler.

Voor zover dat nog niet het geval is, vind ik dat we dat wel met elkaar kunnen afspreken. (met uitzondering van jongens die gedragsproblemen hebben of lak hebben aan de fans uiteraard).
Stilstand is achteruitgang, als intrinsieke motivatie ontbreekt zal er extern motivatie geboden moeten worden om uit stilstand te komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tarik schreef: 10 aug 2022, 12:26 Stilstand is achteruitgang, als intrinsieke motivatie ontbreekt zal er extern motivatie geboden moeten worden om uit stilstand te komen.
Met deze zin ben ik het helemaal eens, ik snap alleen niet 100% waarom je het in deze casus van toepassing vind?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 10 aug 2022, 06:40 Het voetbal is tegen zwakkere ploegen al 2 jaar kut omdat we een stukadoor op 10 hebben staan en geen goede voetballer. Waar letterlijke elke serieuze club een 10 met techniek heeft stellen wij iemand op die de meeste overtredingen maakt van de hele Eredivisie ‘omdat hij zo goed druk kan zetten’. Lachwekkend. Maar blijf jij je vriendje vooral verdedigen en geniet lekker van al die waardeloze wedstrijden.
Zet een zooitje goede voetballers om hem heen en je zult zien dat hij niet (alleen) het probleem is. Alleen op hem inzoomen, en de clichés van een 10 moet dit of een 10 moet dat is pas lachwekkend. Kijk maar naar de wedstrijden waar de ploeg (wel) los komt en hem wel durft in te spelen (elke wedstrijd loopt hij heel veel keer voor niets en krijgt vaak de bal niet) . Maar wij gaan hier niet uitkomen, volgens mij heb jij geen kijk op de stugheid van spel, het spel zonder bal, wat ruimtes trekken is en wat dat doet voor de andere spelers. Volgens mij mis je echt de hele dynamiek van het voetbalspel (ik kan ze namelijk nergens in posts vinden, maar ja dat is mijn mening).
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 11 aug 2022, 16:51 Zet een zooitje goede voetballers om hem heen en je zult zien dat hij niet (alleen) het probleem is.
Afgelopen seizoen stonden Karlsson, Pavlidis en Evjen voor hem en Midtsjo achter hem. Niet de minsten. Maar het stokte steeds bij De Wit.
FugAZi schreef: 11 aug 2022, 16:51 Maar wij gaan hier niet uitkomen, volgens mij heb jij geen kijk op de stugheid van spel, het spel zonder bal, wat ruimtes trekken is en wat dat doet voor de andere spelers.
Daar is een 10 niet voor. Die moet verdelen, voorbereiden en scoren. Ruimtes trekken doen spelers die van achteruit komen of bewegende flankspelers.
FugAZi schreef: 11 aug 2022, 16:51 Volgens mij mis je echt de hele dynamiek van het voetbalspel (ik kan ze namelijk nergens in posts vinden, maar ja dat is mijn mening).
En volgens mij heb jij zelf nooit tegen een bal getrapt. Althans niet op een serieus niveau. Tegen sterke ploegen is de ‘dynamiek’ met De Wit vaak prima maar tegen zwakke ploegen is hij slecht. Met name door hem.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 11 aug 2022, 16:51 Zet een zooitje goede voetballers om hem heen en je zult zien dat hij niet (alleen) het probleem is. Alleen op hem inzoomen, en de clichés van een 10 moet dit of een 10 moet dat is pas lachwekkend. Kijk maar naar de wedstrijden waar de ploeg (wel) los komt en hem wel durft in te spelen (elke wedstrijd loopt hij heel veel keer voor niets en krijgt vaak de bal niet) . Maar wij gaan hier niet uitkomen, volgens mij heb jij geen kijk op de stugheid van spel, het spel zonder bal, wat ruimtes trekken is en wat dat doet voor de andere spelers. Volgens mij mis je echt de hele dynamiek van het voetbalspel (ik kan ze namelijk nergens in posts vinden, maar ja dat is mijn mening).
Ja zo kan ik het natuurlijk ook.

Zet Messi, Neymar en Mbappe om hem heen en opeens begin je te scoren.

Logisch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 aug 2022, 17:45 Afgelopen seizoen stonden Karlsson, Pavlidis en Evjen voor hem en Midtsjo achter hem. Niet de minsten. Maar het stokte steeds bij De Wit.
Evjen en Aboukhlal en Gudmundsson, sorry mag ik je even herinneren aan de strijd die die drie om 1 positie hadden en geen van allen konden overtuigen (Evjen heeft nu gelukkig wel stappen gemaakt).
Pavlidis en Karlsson hebben veel ruimte gekregen om hun ding te doen juist door de ruimte en afleiding die Wijndal en de Wit voor hun creëerden.
Daar is een 10 niet voor. Die moet verdelen, voorbereiden en scoren. Ruimtes trekken doen spelers die van achteruit komen of bewegende flankspelers.
Wat onzin, alleen al bij het woordje moet gaat het al helemaal mis in je analyse. Genoeg winnend voetbal waar de creativiteit op andere plekken te vinden is (bij AZ zit de ruimte trouwens een linie lager omdat er zoveel mensen voor de bal staan en schuift er genoeg creativiteit naar de positie (die jij de tien noemt) met Reijnders en Evjen die daar ook de halve wedstrijd staan. Er zijn meerdere wegen naar Rome, mensen die denken in vaststaande patronen worden per definitie ingehaald door oplossingen van tegenstanders, dat is in oorlog zo en dat is in voetbal zo.


En volgens mij heb jij zelf nooit tegen een bal getrapt. Althans niet op een serieus niveau. Tegen sterke ploegen is de ‘dynamiek’ met De Wit vaak prima maar tegen zwakke ploegen is hij slecht. Met name door hem.
LOL Als ik schrijf dat je de dynamiek van voetbal niet begrijp doel ik op de manier waarop jij het inschaal of langs een meetlat leg. Jij hebt 2 á 3 standen op je meetlat en versimpeld alles zodat het past in jou zwart wit grijze wereld.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 11 aug 2022, 17:51 Ja zo kan ik het natuurlijk ook.

Zet Messi, Neymar en Mbappe om hem heen en opeens begin je te scoren.

Logisch.
Hij is niet alleen de dissonant probeer ik te zeggen, misschien moet je ook is verder kijken dan in de herkauw modus te blijven hangen. En ja ik ben ook al zo ver dat ik ook wil dat hij af en toe gewisseld wordt en dat er meer concurrentie is zodat het team elkaar scherper maakt. Maar wat hij brengt is nog steeds heel belangrijk, gisteren bij alle doelpunten weer een belangrijke rol, vuil werk, meters lopen wordt zo onderschat.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Weet niet wat er met de Wit is gebeurt, maar hij gaat plotseling goed voetballen. Gisteren beste wedstrijd sofar voor AZ en tegen GAE een meesterlijk technisch hoogstandje. Moet niet gekker worden. Voelt de druk van een betere selectie en dat geeft hem energie denk ik. Niveau selectie is behoorlijk. Kunnen best ver komen deze competitie.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ik ben geen fan, maar vandaag wel heel belangrijk
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Man of the match tegen Sparta!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Helemaal eens, strijd was enorm belangrijk vandaag en dankzij hem hebben we Sparta op dat vlak kunnen matchen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Had er bij een andere scheids net als BMI gewoon naast kunnen staan.
Het venijnige is goed, we hebben lang alleen maar brave borsten gehad.
Maar dat mag wat slimmer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 14 aug 2022, 16:50 Helemaal eens, strijd was enorm belangrijk vandaag
Met deze behoudende ‘tactiek’ van Jansen kom je altijd in een strijd terecht

Misschien had ze met De Jong combinerend wel makkelijker kunnen winnen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 14 aug 2022, 17:02 Met deze behoudende ‘tactiek’ van Jansen kom je altijd in een strijd terecht

Misschien had ze met De Jong combinerend wel makkelijker kunnen winnen?
Welke behoudende tactiek heb je gisteren gezien (afgezien van het volwassen "killen" van de wedstrijd in laatste 5-10 minuten)?
AZ had niet alleen meeste balbezit maar was grotendeels op Sparta helft min 10 meter over de middenlijn.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 15 aug 2022, 14:18 Welke behoudende tactiek heb je gisteren gezien (afgezien van het volwassen "killen" van de wedstrijd in laatste 5-10 minuten)?
AZ had niet alleen meeste balbezit maar was grotendeels op Sparta helft min 10 meter over de middenlijn.
55% balbezit tegen Sparta, nou nou. En 5 schoten op doel in 95 minuten, poeh. Het is allemaal nogal berekenend en vooral gericht op het voorkomen van fouten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 15 aug 2022, 14:41 55% balbezit tegen Sparta, nou nou. En 5 schoten op doel in 95 minuten, poeh. Het is allemaal nogal berekenend en vooral gericht op het voorkomen van fouten.
Desondanks twee effectieve counters tegen gehad. Is geen slecht idee te zorgen voor voldoende controle (zeker met deze keeper, verdediging en middenveld)
we can come an end
Plaats reactie