Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 21 jan 2022, 12:05 De Wit is volgens mij al een keer geprobeerd op de positie van Midtsjø/Clasie en dat was toen niet zo'n succes. Tweede nadeel van De Wit als verdedigende middenvelder lijkt me het aantal vrije trappen dat je rond de eigen 16 meter weg gaat geven.
Hij is inderdaad al vaker geprobeerd daar, maar dat ging juist heel goed. Ik vond hem daar veel nuttiger dan op 10.

Je punt over de vrije trappen is inderdaad wel waar, had ik niet aan gedacht :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 21 jan 2022, 12:05 De Wit is volgens mij al een keer geprobeerd op de positie van Midtsjø/Clasie en dat was toen niet zo'n succes. Tweede nadeel van De Wit als verdedigende middenvelder lijkt me het aantal vrije trappen dat je rond de eigen 16 meter weg gaat geven.
Eens.

Ik heb hem daar ook bij Jong Oranje gezien, maar hij mist het overzicht en het technisch vermogen om daar nuttig te kunnen voetballen. Verdedigend is hij ook niet super goed (want te traag).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 21 jan 2022, 14:04 Hij is inderdaad al vaker geprobeerd daar, maar dat ging juist heel goed. Ik vond hem daar veel nuttiger dan op 10.

Je punt over de vrije trappen is inderdaad wel waar, had ik niet aan gedacht :lol:
Dat ging echt niet goed wat mij betreft. Bovendien kan hij een linie naar achter vanwege die vrije trappen veel minder corrigerend optreden dan hij nu doet dus haal je hem ook nog uit die kracht.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2022, 20:50 Speelde een goede wedstrijd. Niet MOTM (imo was dat Midtsjø, daarna denk ik Beukema, Yuki en daarna De Wit), maar speelt laatste 5/10 wedstrijden echt heel aardig.
Ik ben toch één van de forummers die Dani de basis uit praatte, maar hij heeft mijn ongelijk bewezen.

Dus fugi en bob, pas op de plaats in dit geval. Jullie hadden gelijk.
Al moet ik wel zeggen dat zijn werkelijke positie ook van invloed is op zijn prestaties.
En daarbij @bob, 80% pass completion is niet zo indrukwekkend voor iemand die nooit een steekpas geeft. Laten we wel reëel blijven :wink:
=D> . Toch mooi dat er wat meer relaxheid is op het forum inmiddels. Daardoor kan ik ook melden dat ik gerust wel zie dat de Wit aan de bal geen wonder is en dat hij geen ruwe diamant is maar al redelijk naar zijn mogelijkheden voetbalt.

@SimonPoulsen: je hebt wel een punt in de vergelijking tussen de Wit en Midstjo, maar dat komt ook omdat ik het graag opneem voor underdogs ten opzichte van populaire spelers. Als beide spelers in vorm zijn is Midstjo natuurlijk wel duidelijk de betere speler.

De Wit op 6 moeten we niet doen. Daar kan hij zijn energie niet kwijt en hij heeft te weinig voetballend vermogen om het spel te verleggen/openen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Interviews met Dani vind ik altijd de meest saaie en nietszeggende.
we can come an end
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

differentcook schreef: 22 jan 2022, 23:55 Interviews met Dani vind ik altijd de meest saaie en nietszeggende.
Dat vind ik nou ook 9/10 van zijn spel 😆
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Was trouwens wel grappig en ook wel een beetje treurig tegelijk: een momentje van De Wit tijdens de wedstrijd ergens in de tweede helft.

Aanval wordt opgezet van achteruit, beetje links van onze kant. De Wit komt vanuit de aanvalslinie het scherm en het middenveld inlopen om een vanuit de verdediging aangespeelde bal naar onze linkshalf van dat moment (ik denk Wijndal, maar kan ook Karlsson geweest zijn) in een keer door te spelen. Een simpel balletje, één keer raken binnenkantje voet, meegeven in de loop van een medespeler. Het gaat mis. Bal wordt veel te ver voor de speler gespeeld, terwijl De Wit niet onder druk werd gezet door een tegenstander.

Nog voordat ik De Wit herkende, zag ik al door de manier waarop de bal gegeven werd dat het een bal van De Wit was. Puur omdat geen andere speler in de selectie een dergelijke fout op deze wijze gemaakt zou hebben. De Wit had ruzie met de bal, zoals alleen hij dat wel vaker heeft. Dat vind ik geen ramp, hij staat er voor andere dingen dan snel combinatiespel, maar toch frappant. Een fractie na dat mislukte balletje zag ik pas écht in beeld dat het De Wit was.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Met een fatsoenlijke voetballer op 10 had je deze gewonnen. Dat lompe gedraaf kan nuttig zijn tegen sterke ploegen maar deze man zal nooit een steekpass geven als het moet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 23 jan 2022, 09:10 Met een fatsoenlijke voetballer op 10 had je deze gewonnen.
Je kunt ook stellen dat met een paar behendige voorhoede spelers die een actie kunnen maken en hun mannetje uit kunnen spelen, deze wedstrijd ook hadden gewonnen. Maar als Karlsson zijn dag niet heeft is het wel erg flets daar voor in. Begrijpelijk dat de prioriteit van versterking bij een (rechter)aanvaller ligt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 23 jan 2022, 02:50 Was trouwens wel grappig en ook wel een beetje treurig tegelijk: een momentje van De Wit tijdens de wedstrijd ergens in de tweede helft.

Aanval wordt opgezet van achteruit, beetje links van onze kant. De Wit komt vanuit de aanvalslinie het scherm en het middenveld inlopen om een vanuit de verdediging aangespeelde bal naar onze linkshalf van dat moment (ik denk Wijndal, maar kan ook Karlsson geweest zijn) in een keer door te spelen. Een simpel balletje, één keer raken binnenkantje voet, meegeven in de loop van een medespeler. Het gaat mis. Bal wordt veel te ver voor de speler gespeeld, terwijl De Wit niet onder druk werd gezet door een tegenstander.

Nog voordat ik De Wit herkende, zag ik al door de manier waarop de bal gegeven werd dat het een bal van De Wit was. Puur omdat geen andere speler in de selectie een dergelijke fout op deze wijze gemaakt zou hebben. De Wit had ruzie met de bal, zoals alleen hij dat wel vaker heeft. Dat vind ik geen ramp, hij staat er voor andere dingen dan snel combinatiespel, maar toch frappant. Een fractie na dat mislukte balletje zag ik pas écht in beeld dat het De Wit was.
Hahahahahaha.

Ik begrijp precies wat je bedoelt.

Ik heb dat een paar keer gehad als ik een hele zwakke aanname zag.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Speelt al weken erg goed.
Sinds ajax heeft Pascal hem meer naar het middenveld gehaald (naar achteren dus) en dit heeft hem goed gedaan.

Aanjager van het team, zowel fysiek als mentaal.
Zat helemaal verkeerd met deze jongen begin van het seizoen met (voor mijn doen dan) pittige discussies tot gevolg in dit topic. Maar de jongen doet het écht heel goed, waar juist Gudmundsson bleef verslappen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 feb 2022, 13:42 Speelt al weken erg goed.
Sinds ajax heeft Pascal hem meer naar het middenveld gehaald (naar achteren dus) en dit heeft hem goed gedaan.

Aanjager van het team, zowel fysiek als mentaal.
Zat helemaal verkeerd met deze jongen begin van het seizoen met (voor mijn doen dan) pittige discussies tot gevolg in dit topic. Maar de jongen doet het écht heel goed, waar juist Gudmundsson bleef verslappen.
Mee eens.

Ik geniet zelfs - min of meer - van zijn spel.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Zo'n wedstrijd mét of zonder de Wit zou ook een wereld van verschil zijn. Is net alsof je twee mensen op het veld heb staan. Heerlijk!
Jammer dat hij de 3e niet maakt.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

SchoorlAZ schreef: 27 feb 2022, 13:46 Zo'n wedstrijd mét of zonder de Wit zou ook een wereld van verschil zijn. Is net alsof je twee mensen op het veld heb staan. Heerlijk!
Jammer dat hij de 3e niet maakt.
Man of the match. Strijder!!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Zeker een strijder, veelal in grote belangrijke wedstrijden altijd als een tank aanwezig. Til vs de Wit gaat dik in het voordeel van Dani zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef: 27 feb 2022, 16:54 Man of the match. Strijder!!
Hij maakt echt een goede periode door ja.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 28 feb 2022, 08:35 Hij maakt echt een goede periode door ja.
In zijn rol als diepgaande en druk zettende middenvelder op één van de centrale verdedigers van de tegenpartij is ie altijd al waardevol geweest met zijn niet aflatende inzet. Dit seizoen vind ik hem ook gewoon een betere voetballer geworden. Vergeet niet dat ie in de buurt van onze spits altijd tegen meerdere tegenstanders moet opboksen en dit seizoen daar toch vaak als overwinnaar uit komt. De vele rondootjes op training hebben zijn handelingssnelheid verhoogd en daardoor leidt ie veel minder balverlies.

De pass op Pavlidis was kort na de 2-1 geniaal en zulke ballen zou ik meer van hem willen zien. Jammer dan weer dat ie zo'n beetje in de 89e minuut vergat Feyenoord de definitieve genadeklap uit te delen. Laten we het houden op een verbeterpunt!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik heb deWit nog nooit van afstand op doel zien schieten. Best bijzonder voor een nummer 10 die hier al 3 seizoenen speelt.

Kan hij dat niet? of mag hij dat niet?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Daar gelooft AZ niet in, omdat er maar een klein percentage van schoten van afstand raak is. Daarom schieten we maar helemaal niet. Met uitzondering van Karlsson, die wil niet luisteren.

Maar even over De Wit: over inzet niks te klagen, maar qua balbehandeling lijkt hij er echt niet op vooruit te gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Laatst gewijzigd door Langedijk op 14 mar 2022, 19:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie