Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 29 aug 2021, 15:35 Hij is precies van het niveau Aboukhlal, werken beide hard maar voor de rest gaat 80% van wat ze doen verkeerd.

Enige manier hoe hij nuttig zal zijn is als ze hem omturnen tot rechtsback, ik denk serieus dat die rol hem op het lijf geschreven is.
Spakenburg zoekt nog een rechtsback
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hieperdepiep, goal! Helaas scoorde hij de eerste helft niet, had eigenlijk wel gemoeten. Lekker steuntje in de rug dit.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 29 aug 2021, 17:44 Hieperdepiep, goal! Helaas scoorde hij de eerste helft niet, had eigenlijk wel gemoeten. Lekker steuntje in de rug dit.
De Wit heeft alleen nut wanneer hij gaat scoren, dus hopen op het ketchup effect. Maar, ik zie het niet gebeuren, laat het al te lang niet zien. Het zou zoveel schelen als we een betere hebben op 10.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Sir Robbert schreef: 29 aug 2021, 18:58 De Wit heeft alleen nut wanneer hij gaat scoren, dus hopen op het ketchup effect. Maar, ik zie het niet gebeuren, laat het al te lang niet zien. Het zou zoveel schelen als we een betere hebben op 10.
Er zit wel wat rood op de bovenkant. Maar dat is geen Ketchup vrees ik. Doelpunt maskeert een hele slechte wedstrijd van zijn kant.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het blijft toch een zwak punt of we het nu over de Wit of Gudmundsson hebben. Het scorend vermogen op de 10 is zwaar onder de maat.
Op die positie krijg je altijd, bij de aanvallende spelwijze die AZ hanteert op die positie scoringskansen.
Vaak nog meer dan de centrumspits omdat je achter de spits veel meer vrijheid hebt. Vandaag hadden we ook veel meer moeten scoren.
Zo zonde dat juist in dat spelletje, een speler als Taabouni veel beter tot zijn recht komt dan bovenstaande heren.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

SimonPoulsen schreef: 29 aug 2021, 19:18 Er zit wel wat rood op de bovenkant. Maar dat is geen Ketchup vrees ik. Doelpunt maskeert een hele slechte wedstrijd van zijn kant.
Eens.

Er wordt over Gudmundsson veel geroepen dat hij grote kans op zeep helpt, klopt ook. Maar de Wit kan er ook wat van, én koppelt daar vaak blind spel aan vast.

Las dus dat Heerenveen in der tijd aanvankelijk ook voor de Wit ging; vraagprijs was destijds ruim 2 miljoen van onze zuiderburen. Wende zich daarna tot Veerman voor 500.000 euro.

....

🤦🏼‍♂️
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Meneer heeft alle ~470 minuten dit seizoen mogen meemaken, is ondertussen 23 en heeft 60+ wedstrijden bij AZ in de benen. Er mag toch wel iets verwacht worden van hem ondertussen, je speelt met nummer 10 verdomme? Het tegendeel is waar, compleet onzichtbaar, al weken. Geen passes, geen dribbels, geen acties. Alleen maar ren je rot en counters smoren met zn belabberde inzicht en balbehandeling. Hier en daar een bal verovert, maar nog vaker buitenspel of een overtreding. Oosting, Evjen, Gudmundsson, Taabouni allemaal voetballend een klasse beter, en in de bal veroveren zeker niet minder.

Is hij beter dan die VandeVenne van RKC? Zijn er eredivisieclubs in het linker rijtje die hun 10 zouden inruilen voor hem?
Ik denk het niet.
Ik weet wel zeker van niet.
Zelfs in het rechterrijtje zul je het heel lief moeten vragen voor een club zal toehappen.

Wat is zijn rol in het elftal?
Loopacties achter de linies maken. Waarheen, voor wie?

Soort hamster in zon rad. Rennen maar nergens heen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 11 sep 2021, 22:47 Het tegendeel is waar, compleet onzichtbaar, al weken. Geen passes, geen dribbels, geen acties. Alleen maar ren je rot en counters smoren met zn belabberde inzicht en balbehandeling. Hier en daar een bal verovert, maar nog vaker buitenspel of een overtreding. Oosting, Evjen, Gudmundsson, Taabouni allemaal voetballend een klasse beter, en in de bal veroveren zeker niet minder.

Wat is zijn rol in het elftal?
Loopacties achter de linies maken. Waarheen, voor wie?

Soort hamster in zon rad. Rennen maar nergens heen.
En doordat je met een non voetballende nr 10 speelt, gaan de ballen hoog voor de pot gegooid worden, want opbouwen via de wit is zinloos.

En dan heb je inderdaad allemaal fantastisch technische voetballers op de bank zitten die stuk voor stuk beter zijn in kansen creeeren dan de wit: Gudmundsson, Taabouni, Evjen, Reijnders, Oosting.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Speelde een goede wedstrijd, doordat hij constant tussen de linies aangespeeld wordt en kort combineerd, vuile meters maakt en zorgt voor heel veel druk bij balverlies heerste AZ op het middenveld met de passing game en de tweede bal.
Buiten het verlies, geeft dat de burger wel moed.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik vond De Wit tegen PSV voor het eerst voetballend wel wat bijdragen. Geheel eens met FugAZi.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 08:03 Speelde een goede wedstrijd, doordat hij constant tussen de linies aangespeeld wordt en kort combineerd, vuile meters maakt en zorgt voor heel veel druk bij balverlies heerste AZ op het middenveld met de passing game en de tweede bal.
Buiten het verlies, geeft dat de burger wel moed.
Zonder bal was hij gister inderdaad gewoon goed. Verdedigende een paar keer zelfs door tot de eigen 16. En hij had inderdaad veel ruimtes tussen de linies, maar wat doet hij ermee? Balletje snel terugkaatsen naar het middenveld of breed? Echt gevaarlijk wordt het nooit via hem, dat vind ik storend voor een nummer 10. Niet slecht, maar ik vind "niet slecht" onderhand niet goed genoeg meer na 60+ wedstrijden bij ons. Ik vind dat hij echt meer moet laten zien voor iemand die niet wordt gewisseld en een hoop andere spelers op de bank houdt.

Hij en Pavlidis vullen elkaar ook niet aan qua kwaliteiten voor mn gevoel.

Overigens valt hem niet veel te verwijten, doet zn stikende best en dit is het gewoon.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:arrow:
Metalingus schreef: 12 sep 2021, 08:21 Ik vond De Wit tegen PSV voor het eerst voetballend wel wat bijdragen. Geheel eens met FugAZi.
Ik vond hem gister ook prima. Mede door hem win je ook de slag op het middenveld. Als je een frivool aanvallertje op zijn plek zet dan wordt je overlopen.

Wat ik wel nog een beetje mis is zijn diepgang zodat hij voor de goal komt en kan scoren.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 12 sep 2021, 09:41 Zonder bal was hij gister inderdaad gewoon goed. Verdedigende een paar keer zelfs door tot de eigen 16. En hij had inderdaad veel ruimtes tussen de linies, maar wat doet hij ermee? Balletje snel terugkaatsen naar het middenveld of breed? Echt gevaarlijk wordt het nooit via hem, dat vind ik storend voor een nummer 10. Niet slecht, maar ik vind "niet slecht" onderhand niet goed genoeg meer na 60+ wedstrijden bij ons. Ik vind dat hij echt meer moet laten zien voor iemand die niet wordt gewisseld en een hoop andere spelers op de bank houdt.

Hij en Pavlidis vullen elkaar ook niet aan qua kwaliteiten voor mn gevoel.

Overigens valt hem niet veel te verwijten, doet zn stikende best en dit is het gewoon.
Dat snelle gekaatst zorgt er juist voor dat er ruimte voor anderen onstaat. Zijn kracht is in het samenspel met en zonder bal.

Je kan ook met Gudmundsson gaan spelen, maar die kaatst minder en houd de bal veel langer bij zich (ik noemde hem gekscherend 'stroop' omdat er in de tijd dat hij de bal heeft er zoveel kan gebeuren zoals bv tegenstanders die weer positie kunnen invullen etc). Gudmundsson heeft zeker de potentie de positie goed in te vullen met gevaar naar voren (dat weten we). Maar als ik moet kiezen dan zie ik ook een gevaar van balverlies bij Gudmundsson zijn lange acties (dat weten we ook).
Het gaat dus om balans, ik denk dat je bij de Wit een man meer in opschuivende posities kwijt kan dan bij Gudmundsson want daar heb je een extra slot op de deur nodig.
Ik denk dat we ze allebei nog erg nodig gaan hebben dit seizoen, wat de balans gaande weg wordt zullen we gaan zien, maar in ieder geval zeer tevreden met de keuze om de Wit een belangrijke schakel te laten zijn in het totaal.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Nog steeds niet gewisseld, mag de tegen goal nog even inleiden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

En weer een domme botte overtreding Van De Wit. Kost AZ weer een minuut of 3 speeltijd.....
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lekker gedraaft weer.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 10:41 Dat snelle gekaatst zorgt er juist voor dat er ruimte voor anderen onstaat. Zijn kracht is in het samenspel met en zonder bal.

Je kan ook met Gudmundsson gaan spelen, maar die kaatst minder en houd de bal veel langer bij zich (ik noemde hem gekscherend 'stroop' omdat er in de tijd dat hij de bal heeft er zoveel kan gebeuren zoals bv tegenstanders die weer positie kunnen invullen etc). Gudmundsson heeft zeker de potentie de positie goed in te vullen met gevaar naar voren (dat weten we). Maar als ik moet kiezen dan zie ik ook een gevaar van balverlies bij Gudmundsson zijn lange acties (dat weten we ook).
Het gaat dus om balans, ik denk dat je bij de Wit een man meer in opschuivende posities kwijt kan dan bij Gudmundsson want daar heb je een extra slot op de deur nodig.
Ik denk dat we ze allebei nog erg nodig gaan hebben dit seizoen, wat de balans gaande weg wordt zullen we gaan zien, maar in ieder geval zeer tevreden met de keuze om de Wit een belangrijke schakel te laten zijn in het totaal.
Gudmundsson stroop? Yeah right.

Dani de Wit is onzichtbaar en dat was hij tegen PSV ook.
Meters maken kun je ook op de draf en renbaan.

Een van de rollen die de Wit zou moeten hebben als 10 bij AZ is om ballen uit tweede lijn en van bij de tweede paal erin te schuiven. Deze man komt niet eens in de buurt van de bal vaak.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Middelmaat is zijn middelname. Helaas zijn nog meer AZers middelmaat.
Praat geen Poep, doos.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Met z'n domme overtreding in ieder geval mede verantwoordelijk voor de 2e goal van Randers. Ik kan me er niet toe zetten het terug te kijken, maar was de 1e goal ook niet na een overtreding van de Wit? Helaas was er geen VAR en kreeg ie niet de rode kaart die hij wel verdiende met die elleboog, nu mag ie volgende keer gewoon weer meedoen 😞
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DonnyDelano schreef: 17 sep 2021, 05:18 Met z'n domme overtreding in ieder geval mede verantwoordelijk voor de 2e goal van Randers. Ik kan me er niet toe zetten het terug te kijken, maar was de 1e goal ook niet na een overtreding van de Wit? Helaas was er geen VAR en kreeg ie niet de rode kaart die hij wel verdiende met die elleboog, nu mag ie volgende keer gewoon weer meedoen 😞
Hij zag die speler niet fatsoenlijk aankomen dus rood is ook wel weer erg overdreven.. ik gok dat je niet de voorzitter van De Wit fanclub bent? :wink:
Plaats reactie