Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 01 jun 2021, 14:59 Ik neem aan dat Dani de aanvoerder van AZ gaat worden zodra bizot, Wijndal en Koopmeiners zijn vertrokken. Ik vind Clasie momenteel geen AZ aanvoerder waardig en verder weinig geschikts
Moet hij eerst basisspeler worden. Ik vind het zeer lastige keus als je moet kiezen tussen Gudmundsson en de Wit. Erg wedstrijd afhankelijk
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Persoonlijk zou ik De Wit altijd opstellen, liefste op 10 maar erachter kan ook prima. Wat hij mist aan techniek maakt hij meer dan goed met arbeid, visie en ook coaching richting anderen. Desnoods gudmundsson de spits afwisselend met Druijff (als hij blijft) maar de wit gaat nog belangrijk worden zonder een Teun als leider.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 01 jun 2021, 16:41 Persoonlijk zou ik De Wit altijd opstellen, liefste op 10 maar erachter kan ook prima. Wat hij mist aan techniek maakt hij meer dan goed met arbeid, visie en ook coaching richting anderen. Desnoods gudmundsson de spits afwisselend met Druijff (als hij blijft) maar de wit gaat nog belangrijk worden zonder een Teun als leider.
Achter de 10 vond ik hem gister eigenlijk voor het eerst goed spelen, ben nog niet overtuigd dat hij daar een vaste kracht kan worden. Maar wie weet. Op 10 werkt hij inderdaad hard en is ook kopsterk. Maar maakt soms naar mening iets te veel overtredingen tov keren dat hij een bal onderschept. Rendement mag wat hoger, maarja bij wie niet bij ons. Zoals ik al zei, net wat je in een specifieke wedstrijd nodig hebt. Gudmundsson vind ik qua acties, passing en dribbels wel echt een klasse beter. En werkt sinds dit jaar ook erg hard. Maar heeft weer andere minpunten.
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

SimonPoulsen schreef: 01 jun 2021, 17:11 Achter de 10 vond ik hem gister eigenlijk voor het eerst goed spelen, ben nog niet overtuigd dat hij daar een vaste kracht kan worden. Maar wie weet. Op 10 werkt hij inderdaad hard en is ook kopsterk. Maar maakt soms naar mening iets te veel overtredingen tov keren dat hij een bal onderschept. Rendement mag wat hoger, maarja bij wie niet bij ons. Zoals ik al zei, net wat je in een specifieke wedstrijd nodig hebt. Gudmundsson vind ik qua acties, passing en dribbels wel echt een klasse beter. En werkt sinds dit jaar ook erg hard. Maar heeft weer andere minpunten.
Ik vond hem juist de slechtste man bij oranje. Als verdedigende middenvelder is hij gewoon te lomp (niet slim genoeg). Het was af en toe net een kind dat op zijn verjaardag zo’n pinata staat te rammen. Hij hoort in mijn ogen gewoon meer voorin te spelen.
Moet trouwens wel zeggen dat die Harroui op die positie veel beter is. Wat een leuke speler is dat!
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik heb vanavond goed op De Wit zitten letten en dat viel bar tegen. Hij mag daar nu aanvoerder spelen en profileert zich met geschreeuw en idioot gedrag. Voetballend zwaar ondermaats, opnieuw een onnodige gele kaart, domme overtreding op de keeper, buitenspel, misbaar tegen scheidsrechter en medespelers. Hier gaat AZ de oorlog niet mee winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Langedijk schreef: 03 jun 2021, 21:27 Ik heb vanavond goed op De Wit zitten letten en dat viel bar tegen. Hij mag daar nu aanvoerder spelen en profileert zich met geschreeuw en idioot gedrag. Voetballend zwaar ondermaats, opnieuw een onnodige gele kaart, domme overtreding op de keeper, buitenspel, misbaar tegen scheidsrechter en medespelers. Hier gaat AZ de oorlog niet mee winnen.
Deze jongen kan je alleen vergelijken met falkenburg. Dat is dus wel een plusje voor de trainer dat hij voor gudmundson kiest.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 03 jun 2021, 21:27 Ik heb vanavond goed op De Wit zitten letten en dat viel bar tegen. Hij mag daar nu aanvoerder spelen en profileert zich met geschreeuw en idioot gedrag. Voetballend zwaar ondermaats, opnieuw een onnodige gele kaart, domme overtreding op de keeper, buitenspel, misbaar tegen scheidsrechter en medespelers. Hier gaat AZ de oorlog niet mee winnen.
Dit is ook niet zijn sterkste positie laten we maar zeggen, op de Midtsjo plek. Al vond ik hem tegen Frankrijk wel oke. Mensen stellen hier wel eens voor om hem daar bij AZ ook neer te zetten zodat je deWit én Gudmundsson kan laten spelen. Laten we dat maar niet doen, tegen Sociedad uit ging dat destijds ook helemaal mis.
Wat me trouwens heel erg opvalt dit jaar, zeker als je er op gaat letten. Hij zet bijna altijd druk als een dolle stier. Met een blinde sprint op de man met bal af, bijna altijd resulterend in simpel uitgekapt worden of een overtreding. Hij loopt zich de tering. Maar de bal veroveren doet hij eigenlijk zelden. Door zn harde werk valt dat niet zo op.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja die alternatieve optie om de Wit een linie te laten zakken kan eigenlijk ook weer de koelkast in...
Dat wil wel zeggen dat hij zijn sterke punten al gelijk niet meer goed benut zodra je ook maar een kleine aanpassing maakt, dat is een heel slecht teken.

Ik hoop dat een paar jongens waaronder de Wit nog een draai terug vinden, maar ik heb nu vooral gezien waarom Jansen hem heeft laten banken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Het is mij een raadsel waarom deze jongen zoveel credits krijgt. Helemaal als zogenaamd talent in jong Oranje. Het is alles behalve een talent. Geen wedstrijd bij AZ laten zien dat ie kan voetballen, behalve veel lopen, wijzen en af en toe een doelpuntje meepakken. Zet dit soort spelers dan ook nooit op een cruciale positie als dat van controleur. Dan gaan ze helemaal zwemmen. Wat een slechte coach ben je dan. Dat deed Verbeek ook met Henriksen. Als AZ vooruit wil pak je Haduir. Die snapt het wel!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Witzer schreef: 04 jun 2021, 13:58 Als AZ vooruit wil pak je Haduir. Die snapt het wel!
Ik neem aan dat je Harroui bedoelt. Hadouir is inmiddels 38, AZ koopt ze doorgaans iets jonger.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Bombaman schreef: 04 jun 2021, 14:03 Ik neem aan dat je Harroui bedoelt. Hadouir is inmiddels 38, AZ koopt ze doorgaans iets jonger.
inderdaad. Klingt als.....
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Witzer schreef: 04 jun 2021, 13:58 ... Als AZ vooruit wil pak je Haduir. Die snapt het wel!
Die heb ik zelf maanden terug al genoemd. Maar gisteren viel hij in de eerste helft danig door de mand. Werd aan alle kanten voorbij gelopen en het leek wel of het tempo hem twee maten te hoog lag. Ook van hem geen beste beurt na alle lofuitingen van 'kenners'!

Gisteren eigenlijk geen speler gezien die in goede doen was. Totale offday na de blitzkrieg!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Harroui viel ook ontzettend door de mand. Een leuke mooi weer voetballer en daar heeft AZ al teveel van.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... er-21.html
UEFA heeft plekje voor Jong Oranje-duo in beste team van EK onder 21
Gepubliceerd: Maandag 7 juni 2021 om 19:21

Dani de Wit en Perr Schuurs zijn in het zonnetje gezet door de UEFA. Het duo behoort tot de lijst met beste spelers van het EK onder 21, die door de bond is samengesteld.

De Wit en Schuurs speelden in alle vijf de wedstrijden van Jong Oranje op het toernooi. Eerstgenoemde was goed voor een goal en een assist, terwijl laatstgenoemde twee keer het net vond.

Schuurs lijkt zich op het EK onder 21 ook in de kijker te hebben gespeeld. Recent meldde De Telegraaf dat clubs uit de top van de Bundesliga, Premier League en Serie A tijdens wedstrijden van Jong Oranje op de tribune zaten voor Schuurs. Napoli heeft zelfs concrete interesse in de 21-jarige stopper.

De Wit en Schuurs hebben bij hun clubs allebei een bewogen seizoen achter de rug: de twee begonnen de voetbaljaargang in de basis, maar verdwenen later naar de bank. Op het EK onder 21 lieten De Wit en Schuurs desondanks hun dus waarde zien.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zouden ze gewoon gedacht hebben: laten we de aanvoerder van Jong Oranje er ook maar in zetten? :? Op zich heeft hij het niet slecht gedaan, maar om 'm nou in het 'elftal van het toernooi' te plaatsen lijkt me ietwat optimistisch.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lazio is een van de vele teams geinteresseerd in Dani de Wit. Ook andere clubs uit Italie en Duitsland, Frankrijk zouden geinteresseerd zijn - volgens onderstaande bron.

https://thelaziali.com/2021/06/16/lazio ... ta-de-wit/

Opvallend genoeg spreken ze wel over: "who has impressed this season in the Eredivisie"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Met alle respect voor de 'vastigheden', maar als je de Wit met winst kan verkopen zou ik dat zeker doen.
Niks tegen die jongen, hij werkt hard, maar met spelers als Reijnders en ook de andere talenten op het middenveld is juist de 10 positie een positie waar je wel een andere invulling kunt krijgen vanuit de jeugd (als dat toch niet lukt dan zijn er een stuk of 3 jaargangen compleet gefaald) dan wel vanuit de eigen selectie (geef een Evjen daar eens een kans in een vrije rol bijvoorbeeld of laat Gudmundsson daar staan).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2021, 16:51 Met alle respect voor de 'vastigheden', maar als je de Wit met winst kan verkopen zou ik dat zeker doen.
Niks tegen die jongen, hij werkt hard, maar met spelers als Reijnders en ook de andere talenten op het middenveld is juist de 10 positie een positie waar je wel een andere invulling kunt krijgen vanuit de jeugd (als dat toch niet lukt dan zijn er een stuk of 3 jaargangen compleet gefaald) dan wel vanuit de eigen selectie (geef een Evjen daar eens een kans in een vrije rol bijvoorbeeld of laat Gudmundsson daar staan).
Eens, niks tegen de Wit. Maar we hebben simpelweg teveel spelers op zijn positie. Ik denk dat je met Gudmundsson - Oosting en dan nog Evjen,Stengs, Reijnders in nood, een prima bezetting hebt op 10. Als AZ een Pavlidis zou aantrekken vind ik de Wit ook minder noodzakelijk om er bij te houden. Hij maakte altijd het verschil door hard te werken, maar sinds dit seizoen doet Gudmundsson dat eigenlijk net zo goed imo en is technisch beter. Zn rendement is niet hoog genoeg, en maakt vaker een overtreding dan dat hij een bal veroverd. Bij een mooi bod zou ik het als AZ zijnde ook overwegen, ook omdat je anders Oosting kunt afschrijven. Mits AZ de fysieke/kopkracht die wegvalt elders compenseert.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 16 jun 2021, 17:14 Eens, niks tegen de Wit. Maar we hebben simpelweg teveel spelers op zijn positie. Ik denk dat je met Gudmundsson - Oosting en dan nog Evjen,Stengs, Reijnders in nood, een prima bezetting hebt op 10. Als AZ een Pavlidis zou aantrekken vind ik de Wit ook minder noodzakelijk om er bij te houden. Hij maakte altijd het verschil door hard te werken, maar sinds dit seizoen doet Gudmundsson dat eigenlijk net zo goed imo en is technisch beter. Zn rendement is niet hoog genoeg, en maakt vaker een overtreding dan dat hij een bal veroverd. Bij een mooi bod zou ik het als AZ zijnde ook overwegen, ook omdat je anders Oosting kunt afschrijven. Mits AZ de fysieke/kopkracht die wegvalt elders compenseert.
En nog een reden om de Wit nu te verkopen is, dat hij captain van Jong Oranje is, topscorer in de voorbereiding bij Oranje en ook Europees goed gespeeld en gescoord heeft. Dus al met al goede statistieken die ervoor zouden moeten zorgen dat er een goede prijs voor betaald wordt. Als hij komend seizoen veel op de bank zit, wordt hij waarschijnlijk minder interessant voor potentiele clubs.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 16 jun 2021, 19:43 En nog een reden om de Wit nu te verkopen is, dat hij captain van Jong Oranje is, topscorer in de voorbereiding bij Oranje en ook Europees goed gespeeld en gescoord heeft. Dus al met al goede statistieken die ervoor zouden moeten zorgen dat er een goede prijs voor betaald wordt. Als hij komend seizoen veel op de bank zit, wordt hij waarschijnlijk minder interessant voor potentiele clubs.
En opgenomen in de selectie van het EK'21 waaraan De Wit met Jong Oranje deel nam. We gaan zijn power missen bij een vertrek, maar voetbaltechnisch staan er betere voetballers klaar om zijn plek in te nemen.

Volgens dit bericht uit Italië zijn er blijkbaar in Europa veel clubs onder de indruk geraakt van zijn wilskrachtige optredens in Jong Oranje en bij AZ:
Lazio is een van de vele teams die Dani de Wit van AZ Alkmaar volgen

Lazio is een van de vele teams die de aanvallende middenvelder Dani de Wit van AZ Alkmaar op de voet volgt.
Zoals eerder vandaag gemeld door de Italiaanse media-outlet TuttoMercatoWeb.com , evalueert Biancocelesti sportief directeur Igli Tare zorgvuldig de 23-jarige Nederlandse aanvallende middenvelder, die dit seizoen indruk heeft gemaakt in de Eredivisie.

Veel teams zijn geïnteresseerd in de Nederlandse aanvallende middenvelder, clubs in Duitsland, Frankrijk en Italië zijn allemaal enthousiast, waaronder Lazio.

De 23-jarige De Wit speelde dit seizoen 20 Eredivisie-optredens voor AZ Alkmaar, in totaal 1209 minuten. In die tijd scoorde hij vier doelpunten en gaf drie assists, bekend om zijn sterke persen en passeren.
De trequartista van AZ Alkmaar is ook aanvoerder van het Nederlands Onder-21-team, met 11 doelpunten in 12 competitieve wedstrijden voor Oranje.

Sportief directeur Igli Tare is deze zomer op zoek naar de juiste spelers voor de nieuwe coach Maurizio Sarri, waarbij de ploeg een paar versterkingen nodig heeft, ook op het middenveld.
Plaats reactie