Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Opportunistisch n.a.v. vandaag maar deze jongen is toch een ideale bankzitter. Ik zou ‘m lekker verlengen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 10 apr 2021, 20:16 Opportunistisch n.a.v. vandaag maar deze jongen is toch een ideale bankzitter. Ik zou ‘m lekker verlengen.
Prima reserve speler hoor. Maar voor iemand die 3x per jaar invalt, kan ook gewoon worden ingevuld door Goudmijn of Peer Koopmeiners.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Interview van Clasie bij ESPN gezien waarin hij echt zijn rol kent en dat netjes en goed verwoord. Hij zou wel wat meer minuten verdienen vind ik maar zo zijn er nog meer. Jansen moet echt beter met zijn team omgaan wat dat betreft. Als je niet veel speelt is wedstrijdritme belangrijk en ondanks dat was het gewoon goed bij hem.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 10 apr 2021, 21:11 Prima reserve speler hoor. Maar voor iemand die 3x per jaar invalt, kan ook gewoon worden ingevuld door Goudmijn of Peer Koopmeiners.
Ja maar wat doe je als Koopmeiners in de zomer verkocht wordt? Voor vast is Clasie wel degene die het beste op die positie uit de voeten kan. Als je Clasie nog een jaartje op die positie laat spelen, kun je ondertussen Peer rustig inpassen. Goudmijn kan zich beter richten op een andere middenveld positie.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Een prima wedstrijd, op een foutje in het begin waar Sparta een mogelijkheid uit kreeg na.
Inderdaad goede teksten in het interview; een prima en leuke jongen eigenlijk. Ik zou ‘m houden als ik AZ was.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... gezin.html

Gepubliceerd: Zondag 11 april 2021 om 12:49
Laatste update: Zondag 11 april 2021 om 13:05


Jordy Clasie is met AZ in gesprek over een nieuw contract. Dat bevestigt de middenvelder in gesprek met de NOS.

Clasie speelde dit seizoen pas vier wedstrijden, mede dankzij een blessure en omdat hij een gokschorsing van twee wedstrijden uit moest zitten. Maar los daarvan was hij lange tijd niet de eerste optie. "Nee, de hoop geef je nooit op. Maar je gaat soms wel nadenken, dat heb ik ook gedaan", zegt Clasie.

"Ik word dertig en wil in de laatste jaren van m'n carrière voetballen. Ik heb nagedacht, maar ik trek er niet zo snel conclusies uit. Ik blijf hard werken en probeer daar te zijn waar het team me nodig heeft."

Het contract van Clasie loopt na dit seizoen af. "We zijn met elkaar in gesprek, dus we gaan het de komende weken zien. Ik hou m'n opties open en ga de komende weken beslissen met m'n gezin. Ik zet alles op een rijtje. De club spreekt het vertrouwen naar mij uit, daarom zijn we ook in gesprek. We gaan het de komende weken zien."
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 10 apr 2021, 22:24 Een prima wedstrijd, op een foutje in het begin waar Sparta een mogelijkheid uit kreeg na.
Inderdaad goede teksten in het interview; een prima en leuke jongen eigenlijk. Ik zou ‘m houden als ik AZ was.
Fijn dat hij een prima wedstrijd speelde. Maar we hebben in Goudmijn en Reijnders spelers voor de toekomst en die moeten ook hun minuten maken.
Mocht Koopmeiners vertrekken en AZ kan hier een megabedrag van maken vind ik dat ze moeten kijken naar een versterking die het elftal daar op het middenveld sterker kan maken of men moet volledig het vertrouwen leggen in die twee talenten. Doorgaan met Clasie vind ik geen goede optie, die staat de doorstroom van die twee in de weg en is ook geen speler die je wekelijks in de basis wilt zien bij een club met de ambities als AZ. Net als bij Indi, Leeuwin, zou AZ afscheidt moeten nemen van Clasie en dat zal denk ik ook wel gebeuren gezien de speler zelf volop nog zijn wedstrijden wil spelen in plaats van een vaste bankzitter te zijn.
Laatst gewijzigd door capefear op 11 apr 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 11 apr 2021, 12:51 Fijn dat hij een prima wedstrijd speelde. Maar we hebben in Goudmijn en Reijnders spelers voor de toekomst en die moeten ook hun minuten maken.
Mocht Koopmeiners vertrekken en AZ kan hier een megabedrag van maken vind ik dat ze moeten kijken naar een versterking die het elftal daar op het middenveld sterker kan maken of men moet volledig het vertrouwen leggen in die twee talenten. Doorgaan met Clasie vind ik geen goede optie, die staat de doorstroom van die twee in de weg en is ook geen speler die je wekelijks in de basis wilt zien bij een club met de ambities als AZ. Net als bij Indi, Leeuwin, zou AZ afscheidt moeten nemen van Clasie en dat zal denk ik ook wel gebeuren gezien de speler zelf wekelijks nog zijn wedstrijden wil spelen.
Reijnders is een creatieve middenvelder. Dus niet geschikt voor de positie Koopmeiners. Goudmijn heeft jarenlang in zijn ontwikkeling stil gestaan. Precies de tijd dat hij speelde op de positie van Koopmeiners. Sinds Goudmijn weer meer naar voren speelt, bloeit hij weer op. Dus ook hem moet je niet structureel op de postitie van Koopmeiners gaan zetten. Blijft over Peer Koopmeiners, maar die heeft toch nog wel iets meer tijd nodig. Naast Clasie zou je hem die tijd kunnen geven.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 11 apr 2021, 13:00 Reijnders is een creatieve middenvelder. Dus niet geschikt voor de positie Koopmeiners. Goudmijn heeft jarenlang in zijn ontwikkeling stil gestaan. Precies de tijd dat hij speelde op de positie van Koopmeiners. Sinds Goudmijn weer meer naar voren speelt, bloeit hij weer op. Dus ook hem moet je niet structureel op de postitie van Koopmeiners gaan zetten. Blijft over Peer Koopmeiners, maar die heeft toch nog wel iets meer tijd nodig. Naast Clasie zou je hem die tijd kunnen geven.
Als Koopmeiners vertrekt voor een megabedrag zal er dus een versterking gehaald moeten worden. Je kunt van een top 2 a top 3 club, wat AZ inmiddels wel is, niet meer Clasie als een vaste kracht gaan zien maar moet het investeren in een speler die de mogelijkheden heeft wellicht op termijn Koopmeiners weer te overtreffen. En als ik de gesprekken zo hoor wil Clasie nog volop spelen, dus is er geen toekomst meer voor hem. Als bankzitter nuttig, maar niet als speler die week in, week uit, het moet doen voor ons op het middenveld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 11 apr 2021, 13:03 Als Koopmeiners vertrekt voor een megabedrag zal er dus een versterking gehaald moeten worden. Je kunt van een top 2 a top 3 club, wat AZ inmiddels wel is, niet meer Clasie als een vaste kracht gaan zien. En als ik de gesprekken zo hoor wil hij nog volop spelen, dus is er geen toekomst meer voor hem.
AZ zoekt toch vaak de goedkope oplossingen. Een een speler met een hoger niveau dan Clasie, praat je toch al over miljoenen aan transferkosten. Ik zie Max voor Clasie kiezen (daarom ook al de onderhandelingen) en dan Peer als backup en langzaam klaarstomen voor in de basis in het seizoen over 1,5 jaar.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 11 apr 2021, 13:09 AZ zoekt toch vaak de goedkope oplossingen. Een een speler met een hoger niveau dan Clasie, praat je toch al over miljoenen aan transferkosten. Ik zie Max voor Clasie kiezen (daarom ook al de onderhandelingen) en dan Peer als backup en langzaam klaarstomen voor in de basis in het seizoen over 1,5 jaar.
Sorry maar dat past echt niet meer met het niveau waar AZ inmiddels op zit. Huiberts zal Clasie wel willen behouden (is een nuttige speler) voor de breedte.
Daar zullen ook de onderhandelingen over gaan. Zou een beetje vreemd zijn als je voor Koopmeiners een bedrag als 20 a 25 miljoen maakt, volop voor de prijzen wilt strijden en daar een belangrijke rol voor Clasie in ziet. Dat is in mijn ogen een beetje lachwekkend en gaan we weer een beetje terug in de tijd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 11 apr 2021, 13:17 Sorry maar dat past echt niet meer met het niveau waar AZ inmiddels op zit. Huiberts zal Clasie wel willen behouden (is een nuttige speler) voor de breedte.
Daar zullen ook de onderhandelingen over gaan. Zou een beetje vreemd zijn als je voor Koopmeiners een bedrag als 20 a 25 miljoen maakt, volop voor de prijzen wilt strijden en daar een belangrijke rol voor Clasie in ziet. Dat is in mijn ogen een beetje lachwekkend en gaan we weer een beetje terug in de tijd.
Eens, je gaat Koopmeiners niet vervangen door Clasie met de ambities die AZ heeft. AZ gaat echt wel een speler kopen met de 25miljoen euro van Teun. Clasie is een prima gozer en wissel, maar net niet voor de basis.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

multatuli schreef: 11 apr 2021, 13:09 AZ zoekt toch vaak de goedkope oplossingen. Een een speler met een hoger niveau dan Clasie, praat je toch al over miljoenen aan transferkosten. Ik zie Max voor Clasie kiezen (daarom ook al de onderhandelingen) en dan Peer als backup en langzaam klaarstomen voor in de basis in het seizoen over 1,5 jaar.
Denk jij dat Peer de kwaliteiten heeft om in AZ 1 echt een vaste basisplaats te veroveren? Ik heb daar toch wel mijn twijfels over.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik durf het wel aan, maar daarover moet dit topic niet gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 11 apr 2021, 13:17 Sorry maar dat past echt niet meer met het niveau waar AZ inmiddels op zit. Huiberts zal Clasie wel willen behouden (is een nuttige speler) voor de breedte.
Daar zullen ook de onderhandelingen over gaan. Zou een beetje vreemd zijn als je voor Koopmeiners een bedrag als 20 a 25 miljoen maakt, volop voor de prijzen wilt strijden en daar een belangrijke rol voor Clasie in ziet. Dat is in mijn ogen een beetje lachwekkend en gaan we weer een beetje terug in de tijd.
Als AZ iemand haalt is een jonge twintiger wellicht met potentie. Dan is maar de vraag hoe snel dat hij er staat. In die zin zal Clasie wel perspectief zien.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Faal van de dag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 11 apr 2021, 14:55 Faal van de dag.
Hoe bedoel je?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 11 apr 2021, 17:14 Hoe bedoel je?
Contractbesprekingen met Clasie terwijl Feyenoord sowieso aan hem trekt.
Laat maar gaan dan, zoveel heeft hij niet gebracht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 12 apr 2021, 10:08 Contractbesprekingen met Clasie terwijl Feyenoord sowieso aan hem trekt.
Laat maar gaan dan, zoveel heeft hij niet gebracht.
Niet alle spelers waar Feyenoord aan trekt, kiezen ook automatisch voor Feyenoord. Dat heeft onze nieuwste aanwinst Beukema wel bewezen :D

En er is nog een reden, waarom je altijd aan die strijd om die speler mee moet doen. Doordat AZ ook meedingt, zal Feyenoord meer uit de kast moeten trekken om hem over te halen. Dus zullen ze hem waarschijnlijk meer geld betalen. Geld dat Feyenoord dan niet meer aan een andere speler kan uitgeven.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik ben toch wel benieuwd of AZ de optie tot verlenging uit zijn contract gaat lichten. Blijft natuurlijk een beetje een gok of ze daar wel/geen goed aan doen. :wink:
Plaats reactie