Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 01 jun 2021, 11:05 Echt een mooi contract voor hem , waar waardering voor zijn speciale rol als backup/concurrent/mentor/ervaring/doorgroeimogelijkheden/coach in doorklinkt. Net als in money ball kregen ervaren spelers een extra goed contract om als meespelende coach te dienen om het algemene niveau van het team omhoog te schroeven als concurrent maar ook als coach voor zijn concurrent/teamgenoten.

Hij weet dat de keuze - bij gelijkwaardigheid met zijn concurrentie- naar de jongens van opleiding gaat. Het is aan hem de lat zo hoog mogelijk te leggen.
Dit hele verhaal is mooi, maar strookt volslagen niet met wat er omtrent deze verlenging naar buiten gekomen is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2021, 16:42 Dit hele verhaal is mooi, maar strookt volslagen niet met wat er omtrent deze verlenging naar buiten gekomen is.
Tuurlijk niet, dat zal wel vol hebben gezeten met de ge-eikte oneliners. Jordy zal zelf ook zeker proberen een basisplaats te krijgen en hongerig zijn. Maar een rol met opzetje voor een carrière erna en nu al 3 jaar zekerheid is, met de money ball constructie alleen maar een win win.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Eerste duidelijke fout van Max deze transferperiode.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 01 jun 2021, 18:31 Eerste duidelijke fout van Max deze transferperiode.
Dat gaat pas later blijken. Hij zal wel meer aan spelen toe móeten komen, anders gaat het met eeuwig bankzitten met wat invalbeurtjes de Van Rhijn kant op als je niet uitkijkt als AZ zijnde.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

MO7 schreef: 01 jun 2021, 18:31 Eerste duidelijke fout van Max deze transferperiode.
Dat ligt volledig aan de inhoud van het contract. Het is een nuttige speler. En wellicht dat hij nog eens op zijn oude niveau kan komen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

De wedstrijden die Clasie speelt, valt hij toch ook niet uit de toon? Zelfs als centrale verdediger vult hij het verdienstelijk in. Wat je een beetje hoort in de interviews, ligt Clasie ook wel echt goed in de groep, alle jonge gasten zijn altijd positief over hem. Prima om er nog even bij te hebben mijn inziens.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 01 jun 2021, 18:31 Eerste duidelijke fout van Max deze transferperiode.
Kan je ook iets positiefs en inhoudelijks over AZ schrijven? Echt ongelooflijk hoe je constant alles wat met AZ te maken heeft af kunt kraken, zonder daar ook maar een enkele argumentatie voor te geven. Ben je uberhaupt een AZ-supporter of drink je elke ochtend een fles azijn bij het ontbijt?
Compete to complete
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je verlengt een marginale dwerg die afgelopen jaar alleen opviel door zijn gokgedrag. Goedkoop zal hij ook niet zijn, dus ik zie niets positiefs in het remmen van doorstroom van eigen jeugd. Ervaren spelers kunnen zeer functioneel zijn, maar Clasie lijkt mij totaal niet toegerust met de kwaliteiten om het goede voorbeeld te geven aan jongere teamgenoten. Heeft weinig met azijn te maken, slechts met een objectieve observatie van tot nu toe voor AZ geleverde prestaties. Als je ambities hebt, zoals Max beweert, gaat Clasie je in mijn optiek niet verder brengen. Noem mij één feitelijkheid (dus geen hoop/droom/als) om het tegendeel aan te tonen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Laatste wedstrijd van AZ tegen Heracles. Beste man van het veld.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 03 jun 2021, 09:33 Je verlengt een marginale dwerg die afgelopen jaar alleen opviel door zijn gokgedrag. Goedkoop zal hij ook niet zijn, dus ik zie niets positiefs in het remmen van doorstroom van eigen jeugd. Ervaren spelers kunnen zeer functioneel zijn, maar Clasie lijkt mij totaal niet toegerust met de kwaliteiten om het goede voorbeeld te geven aan jongere teamgenoten. Heeft weinig met azijn te maken, slechts met een objectieve observatie van tot nu toe voor AZ geleverde prestaties. Als je ambities hebt, zoals Max beweert, gaat Clasie je in mijn optiek niet verder brengen. Noem mij één feitelijkheid (dus geen hoop/droom/als) om het tegendeel aan te tonen.
Marginale dwerg.......Vermoedelijk denk je dat wat denigrerende krachttermen je boodschap duidelijker maken.....
Clasie is echt niet zo slecht als jij beweert. Menig eredivisieclub zou hem er graag bij hebben. Beetje glas halfvol/halfleeg principe. Ik zie het halfvol.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vroeg om feitelijke onderbouwing in plaats van "gevoel"?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

MO7 schreef: 03 jun 2021, 14:28 Ik vroeg om feitelijke onderbouwing in plaats van "gevoel"?
Of Clasie nu wel of niet een waardevol lid van de selectie is, waar is jouw feitelijke onderbouwing dan precies? Het lijkt jou dat hij niet het goede voorbeeld is voor jongere spelers, maar daar heb je net zo min een idee van als de rest van de bezoekers hier.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 03 jun 2021, 14:28 Ik vroeg om feitelijke onderbouwing in plaats van "gevoel"?
Ik had het niet over gevoel, maar over constatering na het wedstrijden kijken.
En wat is er feitelijk “onderbouwd” bij “marginale dwerg”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van Gaal nam hem mee naar het wk2014. De ervaring van die voorbereiding heeft veel indruk gemaakt. Zowel bij spelers destijds als nauw betrokkenen. Vlaar, Clasie, Bruno Martins Indie. Zij dragen specifieke ervaring.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat het hele verhaal over dat gokken nogal buiten proporties geblAZen is. Als dat zo beroerd was geweest, had AZ hem ook niet aangehouden. Dat vertrouwen mogen we hebben.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jullie zijn soms net een religieuze sekte in het blind aanbidden. Clasie zou los van blessures van anderen afgelopen seizoen vrijwel helemaal geen minuten gemaakt hebben. Op het middenveld zijn/bleken alle andere opties duidelijk beter en verdedigend is iemand die in een minidress past potsierlijk. Kan ook in geen enkel andere competitie dan hier. Verder heb ik hem nooit iets zinnigs horen zeggen, zie ik hem de spelers om hem heen niet coachen en lijkt mij dat ook niet realistisch omdat hij in de pikorde ongeveer in de buurt van zijn rugnummer zal staan. Het gokverhaal wijst in ieder geval op dommigheid. Als je ooit zijn vader hebt gezien snap je ook wel waar dat vandaan komt. Het past dus allemaal totaal niet bij wat AZ pretendeert. Vandaar dat ik dat Max aanreken, de simpele ziel Clasie zelf kun je moeilijk verwijten dat hij allang blij is met het salaris dat hij hier voor zo weinig werk ontvangt. (391 minuten in totaal afgelopen seizoen, dus ruim 1000 euro per minuut :shock: )

Bij whoscored.com staat bij Clasie als zwakke punten weergegeven: Luchtduels (duh...) en concentratievermogen. Laten dat nou net de dingen zijn waar AZ structureel in tekort schiet. Als je iemand zou halen die juist die eigenschappen wel bezit trek je meteen het gemiddelde omhoog en zouden medespelers zich juist daar mogelijk aan kunnen proberen te spiegelen. Iemand bij laten tekenen betekent dus meer dan alleen de voetballende kwaliteiten van die persoon zelf.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 04 jun 2021, 17:13 Jullie zijn soms net een religieuze sekte in het blind aanbidden.
:lol:

Ik snap hem ook niet helemaal. Een driejarig contract voor iemand die niet speelt. En dat zal geen contract zijn voor een ton per jaar.
Zonde van het geld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 04 jun 2021, 17:21 :lol:

Ik snap hem ook niet helemaal. Een driejarig contract voor iemand die niet speelt. En dat zal geen contract zijn voor een ton per jaar.
Zonde van het geld.
Dat is ook niet logisch. Vandaar dat ik voorspel dat als Koopmeiners vertrekt, Clasie volgend seizoen een basisplaats heeft. Ook niet mijn 1e keus, maar Max kennende zal dat wel de realiteit worden denk ik.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 04 jun 2021, 17:23 Dat is ook niet logisch. Vandaar dat ik voorspel dat als Koopmeiners vertrekt, Clasie volgend seizoen een basisplaats heeft. Ook niet mijn 1e keus, maar Max kennende zal dat wel de realiteit worden denk ik.
"We hebben de kwaliteiten al in huis, dus we kunnen dit intern oplossen". Zei die laatst ook al over onze enthousiaste Japanner die niet kan verdedigen.

Enige reden die ik kan bedenken voor Clasie is de aankomende miljoenendeal met Unibet. Achja, very good allemaal.
https://youtu.be/XLl1oXmtpxc
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Jullie snappen het niet, dus is het slecht. Tuurlijk.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie