Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ heeft maandag Jordy Clasie vastgelegd. De 28-jarige middenvelder komt over van het Engelse Southampton FC. Hij tekent bij AZ een overeenkomst tot medio 2021 met een optie voor nog een seizoen.
Clasie begon zijn voetbalcarrière in zijn geboortestad Haarlem, om vervolgens te worden opgenomen in de jeugdopleiding van Feyenoord. In 2010 werd hij door de Rotterdammers verhuurd aan stadsgenoot Excelsior, waarvoor hij op 15 augustus zijn Eredivisie-debuut maakte tegen Feyenoord. Excelsior won deze wedstrijd met 3-2.
Southampton
Na een jaar in Kralingen keerde Clasie terug in Rotterdam-Zuid. In vier jaar tijd groeide hij vervolgens uit tot een vaste kracht op het middenveld. Hij speelde 155 officiële wedstrijden en maakte acht doelpunten voor hij in de zomer van 2015 naar Premier League-club Southampton FC vertrok.
Verhuurperiodes
In zijn eerste twee seizoenen in Engeland speelde Clasie 49 wedstrijden waarin hij tweemaal trefzeker was. In 2017 vertrok hij voor een jaar op huurbasis naar Club Brugge (25 wedstrijden, één doelpunt) en het seizoen hierna keerde hij voor een seizoen terug bij Feyenoord (40 duels, één goal).
Nederlands elftal
Op 7 september 2012 maakte Clasie zijn debuut voor het Nederlands elftal in het WK-kwalificatieduel met Turkije. In totaal speelde hij zeventien wedstrijden voor Oranje.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Succes Jordy , laat maar zien of je AZ waard bent! :D
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik denk niet dat dit de positie is waar we per definitie nu een versterking nodig hadden. Maar nu hij er is: zet hem op Jordy!
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Hoop dat hij vaak zulke mooi assists gaat geven! https://www.youtube.com/watch?v=n_gDkxPyLb8
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Suc6 Jordy
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Welkom bij de mooiste club, Clazie!
I did not choose myself, I was chosen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nouja welkom, moge het een Adam en geen Ricardo zijn :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ferry schreef: 22 jul 2019, 17:47 Ik denk niet dat dit de positie is waar we per definitie nu een versterking nodig hadden. Maar nu hij er is: zet hem op Jordy!
Stel Midstjö of Koopmeiners raakt langdurig geblesseerd? Wie wil je opstellen? Middenveld is echt matig bezet, teveel spelers die misschien wel potentie hebben maar nog te jong zijn en het allemaal nog maar moeten laten zien. Prima zet waardoor ook Koopmeiners weer CV zou kunnen gaan spelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 23 jul 2019, 05:53 Stel Midstjö of Koopmeiners raakt langdurig geblesseerd? Wie wil je opstellen? Middenveld is echt matig bezet, teveel spelers die misschien wel potentie hebben maar nog te jong zijn en het allemaal nog maar moeten laten zien. Prima zet waardoor ook Koopmeiners weer CV zou kunnen gaan spelen.
Dat laatste zal Koopmeiners wel leuk vinden ja ...
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 23 jul 2019, 06:04 Dat laatste zal Koopmeiners wel leuk vinden ja ...
Nou Koopmeiners was tegen Oostende met afstand de slechtste man. Dat was als middenvelder. Zodra Clasie wedstrijdfit is (dat schijnt ie niet te zijn, zucht) zal Koopmeiners wel naar achteren schuiven en mag Clasie zijn vertragende balletjes breed gaan geven op het middenveld.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 23 jul 2019, 07:33 Nou Koopmeiners was tegen Oostende met afstand de slechtste man. Dat was als middenvelder. Zodra Clasie wedstrijdfit is (dat schijnt ie niet te zijn, zucht) zal Koopmeiners wel naar achteren schuiven en mag Clasie zijn vertragende balletjes breed gaan geven op het middenveld.
Zo heerlijk om te zien hoe iedereen alweer vergeten is hoe goed Koopmeiners twee seizoenen geleden speelde op zijn eigen positie. En dan nu een oefenwedstrijd aangrijpen om aan te geven dat hij het blijkbaar niet meer kan. In potentie is Koopmeiners de beste middenvelder die we hebben, dus Clasie zal aan de bak moeten om hem op Midtsjo eruit te spelen. Want Koopmeiners gaat echt niet naar achteren, niet zolang Wuytens fit is. Of laatstgenoemde moet echt gigantisch uit vorm zijn.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bij Feyenoord waren ze aardig klaar met alle balletjes breed van Clasie. Toch zou het wel eens leuk kunnen uitpakken. Het is een gevoelige jongen die gebaat kan zijn bij een veilige Alkmaarse omgeving. Daarnaast had je zonder Vejinovic niets meer achter de hand op wat spelers na die 16e worden in KKD dus was het voor de breedte niet verkeerd. Het eerste plusje voor Huiberts is sinds lange tijd dan ook weer een feit, al blijft het raar dat hij de klusjes met de laagste prioriteit als eerste oppakt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 23 jul 2019, 08:33 Het eerste plusje voor Huiberts is sinds lange tijd dan ook weer een feit, al blijft het raar dat hij de klusjes met de laagste prioriteit als eerste oppakt.
Dat klopt niet, want met Clasie waren ze al veel langer bezig. Het is verder niet meer dan logisch dat je in de tussentijd ook doorgaat met je andere taken. Daar een negatieve draai aan geven is ook een kunst, dat moet ik je wel nageven.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 23 jul 2019, 08:55 Dat klopt niet, want met Clasie waren ze al veel langer bezig. Het is verder niet meer dan logisch dat je in de tussentijd ook doorgaat met je andere taken. Daar een negatieve draai aan geven is ook een kunst, dat moet ik je wel nageven.
Dus ze waren al heel lang bezig met iets wat niet zoveel prioriteit zou moeten hebben. Die andere prioriteiten gaan je punten kosten, dit had je intern nog wel op kunnen lossen.
Hup AZ.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 23 jul 2019, 07:52 Want Koopmeiners gaat echt niet naar achteren, niet zolang Wuytens fit is. Of laatstgenoemde moet echt gigantisch uit vorm zijn.
Ik durf wel een weddenschap aan te gaan dat Koopmeiners wel naar achteren gaat zodra Clasie zich in de basis heeft gespeeld.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 23 jul 2019, 09:11 Dus ze waren al heel lang bezig met iets wat niet zoveel prioriteit zou moeten hebben. Die andere prioriteiten gaan je punten kosten, dit had je intern nog wel op kunnen lossen.
Ik had vooral het idee dat je op de vele nieuwe en verlengde jeugdcontracten doelde. Welke prioriteiten heb jij het nou over?
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 23 jul 2019, 09:30 Ik durf wel een weddenschap aan te gaan dat Koopmeiners wel naar achteren gaat zodra Clasie zich in de basis heeft gespeeld.
Die durf ik ook wel aan, niet dat ik er blij mee ben.
En ik durf in dat geval daaropvolgend de weddenschap aan dat Koopmeiners dan toch een transfer zal maken, zo niet in de zomer, dan wel aankomende winter.

Maar goed, we gaan zien of Clasie weer wat gaat vertonen dat hem ooit in Oranje gekregen heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 23 jul 2019, 09:30 Ik durf wel een weddenschap aan te gaan dat Koopmeiners wel naar achteren gaat zodra Clasie zich in de basis heeft gespeeld.
Dat gaat alleen gebeuren bij een blessure van Wuytens of een ernstige vormcrisis van laatstgenoemde. De afspraken tussen Slot en Koopmeiners zijn daarin heel helder.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 23 jul 2019, 10:01 Ik had vooral het idee dat je op de vele nieuwe en verlengde jeugdcontracten doelde. Welke prioriteiten heb jij het nou over?
Prioriteiten als in een nieuwe centrale verdediger en een extra concurrerende vleugelspeler.

Het feit dat je onze Japanner rechtsbuiten moet zetten zegt al genoeg.

Maar dat is offtopic verder.

Als ik AZ 4 Life goed begrijp zal Clasie echt een van de drie middenvelders uit de basis moeten spelen. Midstjo, Koopmeiners of Clasie zal teleurgesteld worden dus.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 23 jul 2019, 10:16 Prioriteiten als in een nieuwe centrale verdediger en een extra concurrerende vleugelspeler.

Het feit dat je onze Japanner rechtsbuiten moet zetten zegt al genoeg.

Maar dat is offtopic verder.

Als ik AZ 4 Life goed begrijp zal Clasie echt een van de drie middenvelders uit de basis moeten spelen. Midstjo, Koopmeiners of Clasie zal teleurgesteld worden dus.
Dat zegt allemaal niet dat ze er niet mee bezig zijn. Alhoewel ik denk dat AZ de CV geen prioriteit vind met Clasie erbij. Slot wil een extra buitenspeler, dus daar zijn ze mee bezig. Maar laten we voor dit topic er maar even op houden dat we een andere mening hebben.

Clasie heeft voor nu een achterstand, dus de teleurstelling kan nog even worden uitgesteld. Maar Koopmeiners/Midtsjo/Wuytens zullen het wel gelijk moeten laten zien, de druk zit er met de komst van Clasie in ieder geval goed op. Daar mogen we blij mee zijn.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie