Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 09 mar 2020, 08:43 Geen lijkt me. Hij komt namelijk alleen in aanmerking voor de positie van Midtsjo en Koopmeiners. Het lijkt me niet dat hij Midtsjo zou laten banken en zijn aanvoerder ook niet. Koopmeiners vanaf dat 1 centraal achterin had ook gezeik opgeleverd gezien de eerdere afspraken.
Dat lijkt me ook, maar het zijn de woorden van Slot 'met reële kans'.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 09 mar 2020, 08:11 Slot heeft Clasie wel heel erg hoog zitten. Dat was al duidelijk toen hij hem aantrok maar dat onderstreepte hij weer eens in Studio Voetbal met de woorden ' "Als hij er vanaf het begin bij was geweest, had hij ook een reële kans gemaakt om vanaf het begin te spelen'.
De vraag is wie dan van de middenvelders op het bankje had moeten zitten?
Vreemde opmerking, Clasie is toch vrij vroeg opgepikt in de transferperiode (in de totale gang van transferzaken van AZ vroeg)?
Ik snap de strekking niet helemaal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Jordie kwam 22 juli pas en met een flinke conditionele achterstand binnen en moest dus eerst "optrainen" om mee te kunnen in AZ spel en tempo
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 09 mar 2020, 13:41 Jordie kwam 22 juli pas en met een flinke conditionele achterstand binnen en moest dus eerst "optrainen" om mee te kunnen in AZ spel en tempo
Buiten het feit dat ik niet snap hoe je Jordy met ie kan schrijven:
Als je nou goed leest wat ik schreef dan had je deze opmerking niet geplaatst.
Voor AZ was hij een vroege transfer. als vergeleken met De Wit die pas eind augustus kwam en Evjen die pas na de transferdeadline werd vastgelegd. Er ging Clasie maar een speler voor : Sugawara. de rest kwam er allemaal na.

Dus voor zover er een begin was, had Clasie het. Overigens waag ik die 'achterstand' nog wel eens flink te betwijfelen we hebben het nu niet over een speler uit een kleinere competitie maar over een speler uit een grotere competitie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2020, 15:11 Buiten het feit dat ik niet snap hoe je Jordy met ie kan schrijven:
Als je nou goed leest wat ik schreef dan had je deze opmerking niet geplaatst.
Voor AZ was hij een vroege transfer. als vergeleken met De Wit die pas eind augustus kwam en Evjen die pas na de transferdeadline werd vastgelegd. Er ging Clasie maar een speler voor : Sugawara. de rest kwam er allemaal na.

Dus voor zover er een begin was, had Clasie het. Overigens waag ik die 'achterstand' nog wel eens flink te betwijfelen we hebben het nu niet over een speler uit een kleinere competitie maar over een speler uit een grotere competitie.
En waar heeft Jordy (excuus voor de onvoorstelbare spelfout) tot 22 Juli getraind?
Heb het prima gelezen, maar info klopt niet
Hij sloot gewoon aan met een achterstand. Ze gingen een plan maken toen hij eind Juli aansloot. Daarnaast heeft Clasie zelf aangegeven in interviews dat (oa omdat trainingen veel intensiever zijn) dat hij een achterstand had.
AZ was toen al iets van 4 weken in training, Dani had een complete voorbereiding achter de rug bij 020. Ander verhaal
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2020, 15:11 Buiten het feit dat ik niet snap hoe je Jordy met ie kan schrijven:
Als je nou goed leest wat ik schreef dan had je deze opmerking niet geplaatst.
Voor AZ was hij een vroege transfer. als vergeleken met De Wit die pas eind augustus kwam en Evjen die pas na de transferdeadline werd vastgelegd. Er ging Clasie maar een speler voor : Sugawara. de rest kwam er allemaal na.

Dus voor zover er een begin was, had Clasie het. Overigens waag ik die 'achterstand' nog wel eens flink te betwijfelen we hebben het nu niet over een speler uit een kleinere competitie maar over een speler uit een grotere competitie.
Hij kwam in die zin laat dat we al aan het einde van de voorbereiding zaten en het middenveld met Midtsjo, Til (toen nog) en Koopmeiners al goed stond. Clasie kwam 22 juli, drie dagen later speelden wij al ons eerste officiele duel van het seizoen tegen Hacken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 09 mar 2020, 15:50 En waar heeft Jordy (excuus voor de onvoorstelbare spelfout) tot 22 Juli getraind?
Heb het prima gelezen, maar info klopt niet
Hij sloot gewoon aan met een achterstand. Ze gingen een plan maken toen hij eind Juli aansloot. Daarnaast heeft Clasie zelf aangegeven in interviews dat (oa omdat trainingen veel intensiever zijn) dat hij een achterstand had.
AZ was toen al iets van 4 weken in training, Dani had een complete voorbereiding achter de rug bij 020. Ander verhaal
Maar was er wel pas een volle maand later.
Dus Clasie had De Wit in ieder geval niet voor zich en Evjen al helemaal niet.
Til is vrij snel daarna ook vertrokken en dan zit er nog gewoon 3 weken op zijn minst tussen het aantrekken van De Wit en het vertrek van Til.

Kortom: Van wie had hij die plek dan moeten winnen? er was gewoon een lege plek op het middenveld in zijn eerste maand bij AZ. in die zin vind ik die opmerking dus vrij raar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2020, 23:17 Maar was er wel pas een volle maand later.
Dus Clasie had De Wit in ieder geval niet voor zich en Evjen al helemaal niet.
Til is vrij snel daarna ook vertrokken en dan zit er nog gewoon 3 weken op zijn minst tussen het aantrekken van De Wit en het vertrek van Til.

Kortom: Van wie had hij die plek dan moeten winnen? er was gewoon een lege plek op het middenveld in zijn eerste maand bij AZ. in die zin vind ik die opmerking dus vrij raar.
Ja want Clasie op tien zetten zou een goed idee geweest zijn. We hadden toen helemaal geen tien want Evjen en De Wit waren er zoals gezegd nog niet. Midtsjo op tien is ook geen optie, dan haal je die ook uit zijn kracht. We hadden een uitstekend blok staan met Midtsjo en Koopmeiners, alleen was de positie daarvoor niet bezet. Clasie was daar geen optie. En hij was ook gewoon niet fit. Klaar. Daar hoeven we niet heel moeilijk over te doen. Dat zegt de hoofdrolspeler zelf en de trainer beaamt dat. Het verschil met De Wit en Clasie was ook nog dat De Wit gewoon met de groep heeft meegetraind bij ajax en oefenwedstrijden heeft gespeeld. Clasie liep rondjes op een bijveldje in Southampton. Dat verklaart waarom de ene wel snel fit was en inzetbaar en de ander niet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 10 mar 2020, 11:52 Ja want Clasie op tien zetten zou een goed idee geweest zijn. We hadden toen helemaal geen tien want Evjen en De Wit waren er zoals gezegd nog niet. Midtsjo op tien is ook geen optie, dan haal je die ook uit zijn kracht. We hadden een uitstekend blok staan met Midtsjo en Koopmeiners, alleen was de positie daarvoor niet bezet. Clasie was daar geen optie. En hij was ook gewoon niet fit. Klaar. Daar hoeven we niet heel moeilijk over te doen. Dat zegt de hoofdrolspeler zelf en de trainer beaamt dat. Het verschil met De Wit en Clasie was ook nog dat De Wit gewoon met de groep heeft meegetraind bij ajax en oefenwedstrijden heeft gespeeld. Clasie liep rondjes op een bijveldje in Southampton. Dat verklaart waarom de ene wel snel fit was en inzetbaar en de ander niet.
Ik ben toch niet de persoon die de opmerking maakte? dat was Slot. ik geef aan waarom ik het enigzins vreemd vind, met de manier waarop Midtsjo speelt/speelde had je Midtsjo op 10 nog best kunnen proberen. (even meegenomen dat Ouwejan in dit scenario tot het 'middenveld dat er al stond' behoorde...).
Ik heb het niet eens meer over fitheid.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

De vraag is of Slot, als Koopmeiners eventueel weer terug kan keren op zijn oude positie op het middenveld, met de herstelde Vlaar en Wuytens het toch niet zo laat staan.
De media, maar ook Slot, is vol lof over het duo Midtsjo/Clasie.
https://youtu.be/wejBoDRQukA
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 15 mar 2020, 10:34 De vraag is of Slot, als Koopmeiners eventueel weer terug kan keren op zijn oude positie op het middenveld, met de herstelde Vlaar en Wuytens het toch niet zo laat staan.
De media, maar ook Slot, is vol lof over het duo Midtsjo/Clasie.
https://youtu.be/wejBoDRQukA
Ik vind het getuigen van opportunisme.
We zijn toch ook echt de beker en de EL uitgemikt zonder Koopmeiners op het middenveld.
Het is gewoon een korte termijn reactie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

handelaar schreef: 15 mar 2020, 10:34 De vraag is of Slot, als Koopmeiners eventueel weer terug kan keren op zijn oude positie op het middenveld, met de herstelde Vlaar en Wuytens het toch niet zo laat staan.
De media, maar ook Slot, is vol lof over het duo Midtsjo/Clasie.
https://youtu.be/wejBoDRQukA
De uitmuntende opbouw van Koopmeiners vanuit LCV is toch wel een extra troef.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

kuifje schreef: 15 mar 2020, 12:44 De uitmuntende opbouw van Koopmeiners vanuit LCV is toch wel een extra troef.
Ik denk dat daarom Slot hoogstens nog een geheel fitte Vlaar nog gaat inpassen op de plek van de Leeuw maar verder alles zo laat staan.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 15 mar 2020, 12:44 De uitmuntende opbouw van Koopmeiners vanuit LCV is toch wel een extra troef.
Het is bekend dat Teun zijn hart op het middenveld ligt. Hij kan echter achterin de top halen,
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

IMG-20200914-WA0005.jpg
IMG-20200914-WA0005.jpg (149.75 KiB) 3020 keer bekeken
IMG-20200914-WA0006.jpg
IMG-20200914-WA0006.jpg (110.42 KiB) 3020 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

IMG-20200914-WA0007.jpg
IMG-20200914-WA0007.jpg (136.28 KiB) 3021 keer bekeken
IMG-20200914-WA0008.jpg
IMG-20200914-WA0008.jpg (109.53 KiB) 3021 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Clasie ziet het dus wel zitten. Ik ben echter bang dat als Teun weer naar voren wordt gezet, dat Jordi helaas gewoon weer op de bank zit...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 14 sep 2020, 16:23 Clasie ziet het dus wel zitten. Ik ben echter bang dat als Teun weer naar voren wordt gezet, dat Jordi helaas gewoon weer op de bank zit...
Ik denk dat Teun achterin blijft. Tenzij er iets is met Clasie en Teun daardoor (tijdelijk) naar het middenveld verkast.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 14 sep 2020, 16:23 Clasie ziet het dus wel zitten.
Hij kan wel meer zien zitten, maar ik niet.

Clexit.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het voordeel van Koopmeiners op het middenveld is dat het rustpunt dan 15 meter richting het doel van de tegenstander opschuift. Dat gaat de aanval helpen, omdat je dan dichterbij het doel bent. Clasie is een redelijke voetballer, maar die rol kan hij niet invullen.
Plaats reactie