Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

MO7 schreef: 04 jun 2021, 17:13 Jullie zijn soms net een religieuze sekte in het blind aanbidden. Clasie zou los van blessures van anderen afgelopen seizoen vrijwel helemaal geen minuten gemaakt hebben. Op het middenveld zijn/bleken alle andere opties duidelijk beter en verdedigend is iemand die in een minidress past potsierlijk. Kan ook in geen enkel andere competitie dan hier. Verder heb ik hem nooit iets zinnigs horen zeggen, zie ik hem de spelers om hem heen niet coachen en lijkt mij dat ook niet realistisch omdat hij in de pikorde ongeveer in de buurt van zijn rugnummer zal staan. Het gokverhaal wijst in ieder geval op dommigheid. Als je ooit zijn vader hebt gezien snap je ook wel waar dat vandaan komt. Het past dus allemaal totaal niet bij wat AZ pretendeert. Vandaar dat ik dat Max aanreken, de simpele ziel Clasie zelf kun je moeilijk verwijten dat hij allang blij is met het salaris dat hij hier voor zo weinig werk ontvangt. (391 minuten in totaal afgelopen seizoen, dus ruim 1000 euro per minuut :shock: )

Bij whoscored.com staat bij Clasie als zwakke punten weergegeven: Luchtduels (duh...) en concentratievermogen. Laten dat nou net de dingen zijn waar AZ structureel in tekort schiet. Als je iemand zou halen die juist die eigenschappen wel bezit trek je meteen het gemiddelde omhoog en zouden medespelers zich juist daar mogelijk aan kunnen proberen te spiegelen. Iemand bij laten tekenen betekent dus meer dan alleen de voetballende kwaliteiten van die persoon zelf.
Ik heb het gevoel dat je geen fan bent van Clasie, maar ik kan m'n vinger er niet precies op leggen. :lol:

Overigens mag de contractduur in het topictitel aangepast worden richting 2024 (toch?).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 07 jun 2021, 20:14 Ik heb het gevoel dat je geen fan bent van Clasie, maar ik kan m'n vinger er niet precies op leggen. :lol:

Overigens mag de contractduur in het topictitel aangepast worden richting 2024 (toch?).
Het is nog niet officieel verlengd voor zover ik weet.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 08 jun 2021, 06:12 Het is nog niet officieel verlengd voor zover ik weet.
Oh, excuus. Ik dacht dat het er al door was.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Onze grote man van de toekomst :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 22 jun 2021, 23:01 Onze grote man van de toekomst :lol:
Groeihormonen ? :?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Je zal zien dat ie zich volgend seizoen gewoon weer in Oranje voetbalt !

😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Mocht Clasie weer toegroeien naar het niveau dat hij haalde tijdens het WK, dan hoeven we niet meer verder te kijken naar een vervanger voor Teun.
Maar of hij dat niveau ook weer haalt blijft koffiedik kijken
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Een blessure? Of corona? Lijkt helaas altijd een beetje ziek, zwak en misselijk. Wel een vreemde verlenging in dat opzicht.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Toch blijft Clasie de logische vervanger waarvan je weet dat je qua kwaliteit niet een gigantische val maakt zonder Koopmeiners en iemand die hem eigenlijk vrijwel altijd verving. Reijnders is ook goed maar heb het idee dat je met Clasie de nodige pit in het elftal houdt wat Reijnders minder heeft.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 14 jul 2021, 13:35 Toch blijft Clasie de logische vervanger waarvan je weet dat je qua kwaliteit niet een gigantische val maakt zonder Koopmeiners en iemand die hem eigenlijk vrijwel altijd verving. Reijnders is ook goed maar heb het idee dat je met Clasie de nodige pit in het elftal houdt wat Reijnders minder heeft.
Clasie is voorlopig ook meer die verbindingsspeler met de lange bal in de benen.
Reijnders is meer als Midtsjö inmiddels, een lopende stille motor die met de bal aan de voet oplossingen zoekt.
De vraag is of je nu eeuwig wilt vasthouden aan die specifieke types op je middenveld of dat er misschien een nieuwe innovatie mogelijk is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik was zeer verast hoe goed hij was. Zuiver in passing, slim in combinaties, vind veel de diepte, speelt heel veel vooruit. Werkt heel hard =D>
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 08:56 Ik was zeer verast hoe goed hij was. Zuiver in passing, slim in combinaties, vind veel de diepte, speelt heel veel vooruit. Werkt heel hard =D>
Speelde zeker goed! Niet niets om de leegte van Koopmeiners op te moeten vangen. Speelde heel volwassen en nog veel vooruit ook. Keuze tussen hem en Reijnders is heel makkelijk zo.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 10:06
Keuze tussen hem en Reijnders is heel makkelijk zo.
Meen je dat? Met een opbouwend sterke centrale verdediger heb je Clasie niet nodig en kun je een extra middenvelder of aanvaller inzetten. Reijnders, Oosting of Taabouni. Clasie moest nu de ballen ophalen omdat die minkukels achterin geen bal vooruit durven te spelen. Pure armoede is dat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 13 sep 2021, 14:59 Meen je dat? Met een opbouwend sterke centrale verdediger heb je Clasie niet nodig en kun je een extra middenvelder of aanvaller inzetten. Reijnders, Oosting of Taabouni. Clasie moest nu de ballen ophalen omdat die minkukels achterin geen bal vooruit durven te spelen. Pure armoede is dat.
Sorry, ik moet hier even off-topic:
Zou Beukema na de winterstop wel mogen spelen denk je?

Voor nu zal Clasie sowieso wel blijven staan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 13 sep 2021, 16:01 Zou Beukema na de winterstop wel mogen spelen denk je?
Voorjaar van 2023 denk ik. Dan is hij volgens Pascal geacclimatiseerd en gewend aan het niveau van onze ervaren toppers achterin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 13 sep 2021, 14:59 Meen je dat? Met een opbouwend sterke centrale verdediger heb je Clasie niet nodig en kun je een extra middenvelder of aanvaller inzetten. Reijnders, Oosting of Taabouni. Clasie moest nu de ballen ophalen omdat die minkukels achterin geen bal vooruit durven te spelen. Pure armoede is dat.
Alledrie de namen zijn KKD-niveau. Clasie was onze beste man in één van de topwedstrijden van het jaar. Reijnders kan het tegen RKC al niet bijbenen, Tabouni kan het tegen Jong Utrecht al niet verzinnen (als 2e gewisseld na een uurtje door Martens) en Oosting is veel te zwak voor een plek in de as. Waar dat opportunisme over dit soort spelers vandaan komt is me echt een groot raadsel.

Mits Clasie zijn niveau blijft halen is het heel simpel.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Clasie zat er na 60 minuten flink doorheen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 13 sep 2021, 16:46 Alledrie de namen zijn KKD-niveau. Clasie was onze beste man in één van de topwedstrijden van het jaar. Reijnders kan het tegen RKC al niet bijbenen, Tabouni kan het tegen Jong Utrecht al niet verzinnen (als 2e gewisseld na een uurtje door Martens) en Oosting is veel te zwak voor een plek in de as. Waar dat opportunisme over dit soort spelers vandaan komt is me echt een groot raadsel.

Mits Clasie zijn niveau blijft halen is het heel simpel.
Dat laatste is 100% waar, als hij dat niveau elke week haalt verdient hij een basisplek.

Wel een beetje cherrypicking over Reijnders, Clasie was tegen RKC zelf namelijk ook verre van zn PSV vorm. Tegen Heerenveen was Reijnders bijvoorbeeld wel weer belangrijk met een puike assist. Eén goede pot van Clasie of één slechte pot van Reijnders zegt me niet zoveel. Laat ze het de komende tijd maar lekker uitvechten. Over 10 wedstrijden kunnen we dan oordelen.

Taabouni is ook nog te licht voor een basisplek, maar die vroege wissels hebben vooral te maken met het feit dat ze de volgende dag weer op de bank zitten bij az1.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 sep 2021, 18:00 Dat laatste is 100% waar, als hij dat niveau elke week haalt verdient hij een basisplek.

Wel een beetje cherrypicking over Reijnders, Clasie was tegen RKC zelf namelijk ook verre van zn PSV vorm. Tegen Heerenveen was Reijnders bijvoorbeeld wel weer belangrijk met een puike assist. Eén goede pot van Clasie of één slechte pot van Reijnders zegt me niet zoveel. Laat ze het de komende tijd maar lekker uitvechten. Over 10 wedstrijden kunnen we dan oordelen.

Taabouni is ook nog te licht voor een basisplek, maar die vroege wissels hebben vooral te maken met het feit dat ze de volgende dag weer op de bank zitten bij az1.
Ok, ik schrijf Reijnders niet af na één potje. Je moet inderdaad over wat langere tijd kijken. Maar 1 ding is wel bewezen, Clasie heeft het laten zien tegen een topclub. Dan kan je het ook tegen RKC. Waar overigens tegen RKC de sleutel van de wedstrijd wat mij betreft zeker niet bij Clasie lag. Toen voerden anderen hun taak niet uit.
Hup AZ.
Plaats reactie