Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Inmiddels had ik ook een prominentere rol van Jordy Clasie in het veld verwacht. Draait al een jaar mee bij AZ en heeft dit keer wel een volledige voorbereiding mee gedaan. Toch vind ik hem nog vrij ´onzichtbaar´. Nu is ie niet al te groot maar dan nog. :wink:

Met Teun Koopmeiners op het middenveld versterk je sowieso fysiek het middenveld. Hem wordt vaak een gebrek aan handelingssnelheid verweten, maar zou het eerder juist zijn rust aan de bal is waardoor het lijkt dat ie meer tijd nodig heeft als een ander. Het is maar door welke bril je dit bekijkt.

Teun is niet alleen aanvoerder, maar stuurt in feite het hele team. Beter zou zijn als ie dat op zijn favoriete plek op het middenveld zou kunnen doen. Dat dat ten koste gaat van Clasie zij dan maar zo. De beste moet daar spelen. Wanneer Midtsjö de vorm mist, dan wel pijntjes heeft mag Clasie er alsnog in.

Dat betekent als Teun een linie opschuift dat er een plek vrij komt op LCV. Zet daar Letschert neer met Vlaar naast hem. Dan winnen we echt fysiek terrein. Iets wat ook een aspect is in het voetbal en dat bij AZ te vaak vind ik onderschat word.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 18 sep 2020, 07:14 Dat betekent als Teun een linie opschuift dat er een plek vrij komt op LCV. Zet daar Letschert neer met Vlaar naast hem. Dan winnen we echt fysiek terrein. Iets wat ook een aspect is in het voetbal en dat bij AZ te vaak vind ik onderschat word.
Open deur intrappen. Letschert is natuurlijk niet voor niets gehaald.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 18 sep 2020, 07:14 Inmiddels had ik ook een prominentere rol van Jordy Clasie in het veld verwacht. Draait al een jaar mee bij AZ en heeft dit keer wel een volledige voorbereiding mee gedaan. Toch vind ik hem nog vrij ´onzichtbaar´. Nu is ie niet al te groot maar dan nog. :wink:

Met Teun Koopmeiners op het middenveld versterk je sowieso fysiek het middenveld. Hem wordt vaak een gebrek aan handelingssnelheid verweten, maar zou het eerder juist zijn rust aan de bal is waardoor het lijkt dat ie meer tijd nodig heeft als een ander. Het is maar door welke bril je dit bekijkt.

Teun is niet alleen aanvoerder, maar stuurt in feite het hele team. Beter zou zijn als ie dat op zijn favoriete plek op het middenveld zou kunnen doen. Dat dat ten koste gaat van Clasie zij dan maar zo. De beste moet daar spelen. Wanneer Midtsjö de vorm mist, dan wel pijntjes heeft mag Clasie er alsnog in.

Dat betekent als Teun een linie opschuift dat er een plek vrij komt op LCV. Zet daar Letschert neer met Vlaar naast hem. Dan winnen we echt fysiek terrein. Iets wat ook een aspect is in het voetbal en dat bij AZ te vaak vind ik onderschat word.
Helemaal eens met je verhaal met 1 aantekening. Praktisch het hele team is "onzichtbaar" tot nog toe. Dus dat is niet alleen Clasie aan te rekenen. Eigenlijk is tot nog toe Koopmeiners de enige die praktisch elke wedstrijd zijn goede niveau haalt. Blijft een feit dat het middenveld met Koopmeiners beter bezet is dan met Clasie. De vraag is alleen wie de opbouw van achteruit moet gaan verzorgen. Dat was namelijk meestal Wuytens. Vlaar is het in ieder geval niet hebben we tegen Kiev kunnen zien. Dus ik vraag mij af hoe goed Letschert is in opbouwen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 18 sep 2020, 08:10 Open deur intrappen. Letschert is natuurlijk niet voor niets gehaald.
Hoezo open deur?

We hebben 4 RCV's. Er speelde er één. Niet eens een hele wedstrijd. Teun Koopmeiners moest daarentegen achterin blijven staan.

Ik zie dus twee voordelen als Teun weer naar de middenlinie gaat. Zowel op het middenveld als achterin gaan we er fysiek op vooruit. Letschert is meer verdediger dan Teun. Teun is fysiek veel sterker als Clasie.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 18 sep 2020, 08:10 Open deur intrappen. Letschert is natuurlijk niet voor niets gehaald.
Toch durfde Slot dit niet aan tegen Dynamo. Zo voor de hand liggend is het blijkbaar dus niet. Of Letschert is inderdaad nig niet genoeg ingespeeld in de manier van spelen bij AZ (goed mogelijk), fat valt echter voornamelijk op het conti van Max te schrijven.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 18 sep 2020, 09:17 Toch durfde Slot dit niet aan tegen Dynamo. Zo voor de hand liggend is het blijkbaar dus niet. Of Letschert is inderdaad nig niet genoeg ingespeeld in de manier van spelen bij AZ (goed mogelijk), fat valt echter voornamelijk op het conti van Max te schrijven.
Met name na de wissel van Vlaar werd het één grote warboel in het veld. Door de wissel van Midtsjö waren we het middenveld al aan het veranderen. De Wit van tien naar rechts. Druijf naast Boadu spits. Toen Vlaar er uit werd gehaald kwam Yuki, die op rechtsbuiten ging. Stengs naar centraal middenveld achter de aanval. Dat betekende ook dat Wijndal, Koopmeiners en Svensson nu helemaal in hun positie moesten blijven staan.

Oftewel tijdens wedstrijd zag ik al weinig vaste AZ-patronen met deze wissel was het hele systeem weg. Meestal levert dat niks op. Dat zou Slot toch ook moeten weten. Had Letschert dan achterin in gebracht en Teun meer in de rug van ons middenveld gezet, zodat De Wit weer meer de aanval vanuit de 2e lijn kon ondersteunen.

Trainers maken er soms een zootje van. Spelers weten nauwelijks meer wat ze moeten doen en doen dan ook maar wat. Linies vallen uit elkaar en ballen worden lukraak naar voren getrapt. Hoe speel je een tegenstander in de kaart!?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 18 sep 2020, 09:17 Toch durfde Slot dit niet aan tegen Dynamo. Zo voor de hand liggend is het blijkbaar dus niet. Of Letschert is inderdaad nig niet genoeg ingespeeld in de manier van spelen bij AZ (goed mogelijk), fat valt echter voornamelijk op het conti van Max te schrijven.
Dat had nooit het excuus mogen zijn of worden. -kijkt boos naar Max Huiberts-
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Clasie uit de roulatie met zeldzame blessure: 'Ik heb er te lang mee doorgelopen'

Jordy Clasie heeft dit seizoen door een zeldzame blessure nog geen Eredivisie-wedstrijd kunnen spelen. Door een ontsteking zal de 29-jarige middenvelder zich terug moeten knokken in de basis bij AZ.

Clasie legt in gesprek met de clubkanalen van AZ zijn blessure uit. "Ik heb een ontsteking in mijn symphysis opgelopen. Dat zit tussen je schaambeen in, onder je buikspier. Het is een vervelende blessure waardoor je constant met rennen en sprinten een soort van steek krijgt. Het houdt je tegen om te doen wat je eigenlijk graag wil doen. Ik heb daar eigenlijk iets langer mee doorgelopen dan vooraf beter was geweest", biecht de ex-Feyenoorder op.

Door zijn blessure zal Clasie zich opnieuw in het elftal van AZ moeten knokken. "Dat is lastig", erkent hij. "Vorig jaar zat ik in het elftal en heb ik eigenlijk ook zo'n fase gehad. Maar goed, dat zijn ook dingen die bij het voetballen horen. Voor mij is gewoon het belangrijkste om mijn plezier weer terug te krijgen, om weer lekker bij de groep te zijn en met de groep te trainen. Wat er daarna gebeurt is aan mezelf."

Symphysis of syfilis? 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die optie hoeft van mij met of zonder blessure in ieder geval niet gelicht te worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Laatste keer dat ik wat las over Clasie leek het erop dat hij begin december wel weer fit zou zijn. We zitten nu op de helft van januari en hij is nog steeds afwezig. Contract loopt ook af dit seizoen... Ben benieuwd of we hem nog in AZ1 gaan zien.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Shota-Arveladze schreef: 15 jan 2021, 09:18 Laatste keer dat ik wat las over Clasie leek het erop dat hij begin december wel weer fit zou zijn. We zitten nu op de helft van januari en hij is nog steeds afwezig. Contract loopt ook af dit seizoen... Ben benieuwd of we hem nog in AZ1 gaan zien.
Hij zat tegen PSV voor het eerst weer op de bank.
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

We kunnen hem er nog goed bij hebben de komende maanden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Weet iemand waarom Clasie nu opeens vanaf het begin startte in de bekerpot tegen ajax?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 21 jan 2021, 07:59 Weet iemand waarom Clasie nu opeens vanaf het begin startte in de bekerpot tegen ajax?
Waarschijnlijk omdat Jansen vond dat Koopmeiners achterin nodig was. Daarnaast heeft hij blijkbaar meer vertrouwen in Clasie dan in Reijnders en Goudmijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 21 jan 2021, 08:03 Waarschijnlijk omdat Jansen vond dat Koopmeiners achterin nodig was. Daarnaast heeft hij blijkbaar meer vertrouwen in Clasie dan in Reijnders en Goudmijn.
Maar hij had sinds Kiev - medio september - niet meer gespeeld. :lol:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 21 jan 2021, 08:03 Waarschijnlijk omdat Jansen vond dat Koopmeiners achterin nodig was. Daarnaast heeft hij blijkbaar meer vertrouwen in Clasie dan in Reijnders en Goudmijn.
Begrijp ook niet goed waarom Reijnders nou ineens er weer naast stond. Deze periode is voor hem ideaal om eens een reeks wedstrijden te spelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 21 jan 2021, 07:59 Weet iemand waarom Clasie nu opeens vanaf het begin startte in de bekerpot tegen ajax?
Omdat we uitgeschakeld wilden worden?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 21 jan 2021, 08:41 Maar hij had sinds Kiev - medio september - niet meer gespeeld. :lol:
Ik ben het met je eens dat dit niet de juiste wedstrijd was om Clasie in de basis te zetten. AZ heeft met Koopmeiners, Midtsjo en De Wit een ijzersterk middenveld. Nu mis je De Wit al en dan gaat ook Koopmeiners een linie terug. Dus van het sterke middenveld van AZ bleeft niets meer over, terwijl een sterk middenveld wel de sleutel is naar een overwinning. En dan ook nog iemand er in die maanden lang niet gevoetbald heeft...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We hoeven die optie niet te lichten in mijn ogen. Zal wel aardig wat verdienen maar is daarvoor niet echt een meerwaarde gebleken. Oefenpotjes zijn ideaal om dat weer eens te kunnen constateren. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 21 jan 2021, 09:18 We hoeven die optie niet te lichten in mijn ogen. Zal wel aardig wat verdienen maar is daarvoor niet echt een meerwaarde gebleken. Oefenpotjes zijn ideaal om dat weer eens te kunnen constateren. :wink:
Te vaak geblesseerd ook. Komt zo weer wat ruimte vrij in het salarishuis.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie