Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 25 feb 2023, 21:11 AZ gaat Jordy missen tegen Vitesse.
Geschorst? Door zo’n eikelig domme vasthoud-overtreding ergens op het middenveld……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik had het idee dat hij sowieso af en toe even stond bij te komen. Misschien heeft hij wel expres een kaart gepakt om nu een weekend rust te hebben rondom de wedstrijden tegen Lazio...

Pure speculatie en onderbuikgevoel, daar ben ik me bewust van.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 26 feb 2023, 10:16 Ik had het idee dat hij sowieso af en toe even stond bij te komen. Misschien heeft hij wel expres een kaart gepakt om nu een weekend rust te hebben rondom de wedstrijden tegen Lazio...

Pure speculatie en onderbuikgevoel, daar ben ik me bewust van.
Had dat gevoel ook dat hij niet 100% fit was en expres een pauze heeft gepakt. Maar ja wat je zegt pure speculatie...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 26 feb 2023, 11:31 Had dat gevoel ook dat hij niet 100% fit was en expres een pauze heeft gepakt. Maar ja wat je zegt pure speculatie...
Laten we dat dan maar niet verder doen……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Clasie schrok en baalde. Onzinnige speculatie wat mij betreft.
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 26 feb 2023, 11:32 Laten we dat dan maar niet verder doen……
Jawel, dat mag best op een forum als je erbij zet dat het speculatie is. Zolang je het maar niet als waarheid of feit gaat verkopen.

Voor mij is het wel interessant dat er dus nog iemand hetzelfde denkt te hebben waargenomen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 26 feb 2023, 13:34 Jawel, dat mag best op een forum als je erbij zet dat het speculatie is. Zolang je het maar niet als waarheid of feit gaat verkopen.

Voor mij is het wel interessant dat er dus nog iemand hetzelfde denkt te hebben waargenomen.
Alles kan en mag. Ik houd persoonlijk niet van spijkers op laag water zoeken. Zo van: kom, ik gooi eens wat onzinnigs in de groep.
Ik heb daarom ook een hekel aan Shownieuws en Boulevard.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 26 feb 2023, 14:24 Alles kan en mag. Ik houd persoonlijk niet van spijkers op laag water zoeken. Zo van: kom, ik gooi eens wat onzinnigs in de groep.
Ik heb daarom ook een hekel aan Shownieuws en Boulevard.
Ja, zo ging dat inderdaad. Ik dacht "kom, ik gooi eens wat onzinnigs in de groep." #-o
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 26 feb 2023, 17:00 Ja, zo ging dat inderdaad. Ik dacht "kom, ik gooi eens wat onzinnigs in de groep." #-o
Dacht ik al :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Clasie is het type speler dat we niet goed kunnen missen, niet alleen om zijn kwaliteit maar ook omdat bij het wegvallen van hem het spel te veel veranderd.

Is het punt waar het spel volledig omheen draait.

Vraag me ook echt af hoe het middenveld moet gaan staan zonder hem. We hebben eigenlijk geen controleur meer nu Koopmeiners weg is en Bazoer geblesseerd ofzo.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Clasie is echt zichzelf niet, straalt weinig energie uit en speelt veel te veel op safe. 7 man in het strafschopgebied van Sparta en meneer speelt de bal terug :shock:
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

FugAZi schreef: 08 apr 2023, 20:49 Clasie is echt zichzelf niet, straalt weinig energie uit en speelt veel te veel op safe. 7 man in het strafschopgebied van Sparta en meneer speelt de bal terug :shock:
Laat maar naar Lazio gaan, wij hebben Bazoer :oops: immers al klaar staan. (Of Schouten)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 08 apr 2023, 21:09 Laat maar naar Lazio gaan, wij hebben Bazoer :oops: immers al klaar staan. (Of Schouten)
Bazoer mag zijn veters nog niet strikken.

Niet aan Schouten komen, die komt er wel.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 08 apr 2023, 20:49 Clasie is echt zichzelf niet, straalt weinig energie uit en speelt veel te veel op safe. 7 man in het strafschopgebied van Sparta en meneer speelt de bal terug :shock:
Gaat al weken zo.

AZ speelt in de aanval en verdediging met 10 man.

Zo snel mogelijk doorselecteren. Gaat ook niet meer beter worden immers ...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 14 apr 2023, 05:42 Gaat al weken zo.

AZ speelt in de aanval en verdediging met 10 man.

Zo snel mogelijk doorselecteren. Gaat ook niet meer beter worden immers ...
Clasie brengt veel te weinig. Lijkt het hogere vereiste tempo ook niet meer aan te kunnen. In eerste helft aantal zwakke passes en staat daarna druk te gebaren naar anderen. Volgens mij is hij in het veld zijn gezag volledig kwijt.

Bij de 2-0 had hij veel beter de ruimte op de 16meterlijn moeten bewaken. Stond nu in niemandsland. Mandekking is iets wat bij AZ niet meer gebruikt mag worden?
.
Op eind van de wedstrijd kan ie de scherp op links staande Karlsson zo aanspelen, maar doet wat weer niet. Gaat weer in de breedte lopen met de bal en geeft hem dan maar daar af. Clasie en Karlsson geen vrienden!

Naar buiten doen de spelers leuk. Maar volgens mij gunnen ze elkaar niet al te veel meer. Clasie heeft zijn ploeg een paar keer achteraf veroordeeld voor de camera. Ook als hij zelf niet in goede doen was. Gisteren hield hij het heel diplomatiek op 'vertrouwen'. Alleszeggend!

De geest is uit de fles!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 14 apr 2023, 07:12 Stond nu in niemandsland.
Als je er op let loopt hij daar altijd.

Hij ontloopt verantwoordelijkheid, gaat geen duels in en pakt zelfs geen ballen die in zijn zone komen. Aanvallend brengt hij niets. In de opbouw is het te traag. Maar vervolgens wél heel veel coachen en schreeuwen om het eigen gebrek en kwaliteit aan inzet te maskeren.

Het is een soort zwakke uitvoering van Van Dijk geworden.

Heel snel door-selecteren. Anders kom je klem te zitten in een Tadic - constructie.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik zag toen ik de penaltyserie tegen Anderlecht zojuist terugkeek op espn (even nagenieten) dat o.a. Clasie geblesseerd uit het juichende groepje stapte. Het leek alsof het kramp was, maar weet iemand daar meer van? Heeft ie na afloop nog een interview afgegeven?

Alleen al daarom moeten supporters niet het veld opkomen en meejuichen met de spelers. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n meejuichende supporter een van de eigen spelers blesseert.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 21 apr 2023, 20:40 Ik zag toen ik de penaltyserie tegen Anderlecht zojuist terugkeek op espn (even nagenieten) dat o.a. Clasie geblesseerd uit het juichende groepje stapte. Het leek alsof het kramp was, maar weet iemand daar meer van? Heeft ie na afloop nog een interview afgegeven?

Alleen al daarom moeten supporters niet het veld opkomen en meejuichen met de spelers. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n meejuichende supporter een van de eigen spelers blesseert.
Ja ik zag het ook, zijn gezicht vertrok van de pijn.
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

Grifo schreef: 21 apr 2023, 20:40 Ik zag toen ik de penaltyserie tegen Anderlecht zojuist terugkeek op espn (even nagenieten) dat o.a. Clasie geblesseerd uit het juichende groepje stapte. Het leek alsof het kramp was, maar weet iemand daar meer van? Heeft ie na afloop nog een interview afgegeven?

Alleen al daarom moeten supporters niet het veld opkomen en meejuichen met de spelers. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n meejuichende supporter een van de eigen spelers blesseert.
Ik kan me vaag herinneren dat er wel eens iets geschreven is over het feit dat hij wel vaker last heeft van de intensiteit (en dus ook vaker met pijnstilling speelt). Volgens mij is er ook een periode geweest waarin hij zelfs op de trainingen zo min mogelijk heeft belast om dan de wedstrijden te kunnen spelen.

Misschien is het voor hem wel ‘normaal’ om na zo’n intensieve, lange wedstrijd wat meer klachten te hebben?

Hopelijk geen gevolgen voor zijn inzetbaarheid de komende weken.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

WatIsHetTochFijn schreef: 22 apr 2023, 07:46 Ik kan me vaag herinneren dat er wel eens iets geschreven is over het feit dat hij wel vaker last heeft van de intensiteit (en dus ook vaker met pijnstilling speelt). Volgens mij is er ook een periode geweest waarin hij zelfs op de trainingen zo min mogelijk heeft belast om dan de wedstrijden te kunnen spelen.

Misschien is het voor hem wel ‘normaal’ om na zo’n intensieve, lange wedstrijd wat meer klachten te hebben?

Hopelijk geen gevolgen voor zijn inzetbaarheid de komende weken.
Kan me ook iets herineren dat hij het afgelopen jaar een keer(misschien 2 keer?) het nederlands elftal heeft laten schieten vanwege zijn fysieke gesteltheid (pijntjes).

Kan ook zijn dat die zuinig moet zijn met zijn lichaam als hij zoveel mogelijk wil spelen?
Maar hopelijk houdt hij het vol je kan hem eigenlijk niet missen.
Plaats reactie