Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 12 apr 2021, 16:15 Ik ben toch wel benieuwd of AZ de optie tot verlenging uit zijn contract gaat lichten. Blijft natuurlijk een beetje een gok of ze daar wel/geen goed aan doen. :wink:
Hadden ze anders niet een ontslagbrief moeten sturen?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In de media lees ik vandaag dat Clasie met een paar weken een beslissing neemt of ie bij AZ blijft of elders gaat. Hij kan dus blijven. Is het dan toevallig dat juist hij zaterdag de plek van de geschorste Teun Koopmeiners in nam en niet Dani de Wit of Tijjani Reijnders?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 12 apr 2021, 16:57 In de media lees ik vandaag dat Clasie met een paar weken een beslissing neemt of ie bij AZ blijft of elders gaat. Hij kan dus blijven. Is het dan toevallig dat juist hij zaterdag de plek van de geschorste Teun Koopmeiners in nam en niet Dani de Wit of Tijjani Reijnders?
Voor Clasie is het zijn natuurlijke plek, voor die andere 2 niet.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 12 apr 2021, 17:18 Voor Clasie is het zijn natuurlijke plek, voor die andere 2 niet.
Niet helemaal zijn natuurlijke plek. Clasie is rechtsbenig en moest nu de linksbenige Teun Koopmeiners op met name het linkerdeel van het middenveld vervangen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 12 apr 2021, 17:23 Niet helemaal zijn natuurlijke plek. Clasie is rechtsbenig en moest nu de linksbenige Teun Koopmeiners op met name het linkerdeel van het middenveld vervangen.
Clasie is met name een verdedigende middenvelder en de andere 2 zijn aanvallende middenvelders. Links of rechts maakt dan minder uit.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 12 apr 2021, 16:52 Hadden ze anders niet een ontslagbrief moeten sturen?
Ik weet niet of dat hetzelfde werkt als er een optie tot verlengen in een contract staat. Ik zou daar geen geld op in durven zetten in ieder geval.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 12 apr 2021, 16:52 Hadden ze anders niet een ontslagbrief moeten sturen?
Ik denk van wel. En aangezien het ook in de kranten heeft gestaan dat AZ wel verder wil, ligt de bal vooral bij Clasie, die logischerwijs meer aan spelen wil toekomen in de komende fase van zijn carrière.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Clasie zou met drie jaar verlengen bij AZ.

Dat is wel een flink contract voor een kleine speler.

https://www.vi.nl/nieuws/jordy-clasie-e ... w-contract
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

3 seizoenen erbij en hij zou om garanties op speeltijd gevraagd hebben (die volgens sommige forumlieden niet bestaan en niet voor komen :lol: )
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

"Topsportklimaat"

Treurig dat zo'n matige speler een van de grootverdieners is bij AZ
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Benieuwd hoe AZ dit voor zich ziet. Clasie zal geen 3 jaar bijtekenen met het vooruitzicht als bankzitter. Tegelijkertijd zal Reijnders toch normaal gesproken de voorkeur gaan krijgen als talent met potentie. Ideale 12e man die op veel plekken kan invallen. Maar toch niet het niveau als basisspeler dat we moeten willen. We gaan het zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 31 mei 2021, 11:44 Benieuwd hoe AZ dit voor zich ziet. Clasie zal geen 3 jaar bijtekenen met het vooruitzicht als bankzitter. Tegelijkertijd zal Reijnders toch normaal gesproken de voorkeur gaan krijgen als talent met potentie. Ideale 12e man die op veel plekken kan invallen. Maar toch niet het niveau als basisspeler dat we moeten willen. We gaan het zien.
Met het tekenen van Clasie, zal er dus geen goede ervaren vervanger van Koopmeiners meer komen denk ik.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 31 mei 2021, 10:44 3 seizoenen erbij en hij zou om garanties op speeltijd gevraagd hebben (die volgens sommige forumlieden niet bestaan en niet voor komen :lol: )
Effectief 2 want er was al een optie voor 2022.
Ik hap:
Enne die garanties die bestaan, maar geldigheid is slechts tot ingang van het stadion ;-)
Ze bestaan met name als enige mogelijke verklaring van sommige forummers die balen dat hun favoriet gewisseld / niet opgesteld wordt
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 31 mei 2021, 11:54 Effectief 2 want er was al een optie voor 2022.
Ik hap:
Enne die garanties die bestaan, maar geldigheid is slechts tot ingang van het stadion ;-)
Ze bestaan met name als enige mogelijke verklaring van sommige forummers die balen dat hun favoriet gewisseld / niet opgesteld wordt
Haha de discussie was of ze in absolute zin wel of niet bestonden, want we hebben hier nog wel eens mensen die enkel in zwart of enkel in wit kunnen denken. Hier werd het toevallig in de berichtgeving uitgesproken dus kon het niet laten.

Los daarvan ben ik niet heel erg overtuigd van deze zet indien hij inderdaad meer minuten in de basis moet gaan maken als vervanger van Koopmeiners.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 31 mei 2021, 11:50 Met het tekenen van Clasie, zal er dus geen goede ervaren vervanger van Koopmeiners meer komen denk ik.
"Intern oplossen". Als Midtsjo blijft is Reijnders-Clasie als vervangers wel te billijken. Goudmijn en p. Koopmeiners maar eens verhuren om te zien waar die echt staan. Midtsjo zal echter dit of volgend seizoen ook vertrekken, zou niet gek zijn om daar alvast op voor te sorteren. Één blessure van Reijnders, Midtsjo of Clasie en je zit krap.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 31 mei 2021, 12:08 "Intern oplossen". Als Midtsjo blijft is Reijnders-Clasie als vervangers wel te billijken. Goudmijn en p. Koopmeiners maar eens verhuren om te zien waar die echt staan. Midtsjo zal echter dit of volgend seizoen ook vertrekken, zou niet gek zijn om daar alvast op voor te sorteren. Één blessure van Reijnders, Midtsjo of Clasie en je zit krap.
Het dilemma is inderdaad hoe zwaar bezet wil je een positie hebben. Als ze nog een goede ervaren speler erbij halen, dan krijgen spelers als Reijnders en Goudmijn helemaal geen kans meer. Toch wel lastig want het is wel 1 van de belangrijkste posities in het elftal.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 31 mei 2021, 12:22 Het dilemma is inderdaad hoe zwaar bezet wil je een positie hebben. Als ze nog een goede ervaren speler erbij halen, dan krijgen spelers als Reijnders en Goudmijn helemaal geen kans meer. Toch wel lastig want het is wel 1 van de belangrijkste posities in het elftal.
Is de voorbereiding met oefenwedstrijden ed niet DE periode waarin de spelers van Jong (Kenzo, Mo, Peer oa) en teruggekeerde verhuurders (Ferdy, Thomas, Thijs, keepers) aan Pascal kunnen laten zien of ze aanspraak maken op een basisplaats / als alternatief voor oa Jordy en Tijjanie in aanmerking komen?

Als ze het laten zien dan is dat alleen maar prima toch?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Aha, weer een goedkoop-duurkoop oplossing van Huiberts. Clasie is gewoon een meevoetballende voetballer, geen leider en Europees weinig laten zien. Deze meneer gaat aankomend talent in de weg staan.
Onbegrijpelijk.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

sister of mercy schreef: 31 mei 2021, 16:54 Aha, weer een goedkoop-duurkoop oplossing van Huiberts.
Onbegrijpelijk.
Ik snap een contract van 3 jaar ook niet als je een eenzijdige optie hebt van 1 jaar.
Dat leek me prima; Clasie nog een jaartje voor de breedte.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Echt een mooi contract voor hem , waar waardering voor zijn speciale rol als backup/concurrent/mentor/ervaring/doorgroeimogelijkheden/coach in doorklinkt. Net als in money ball kregen ervaren spelers een extra goed contract om als meespelende coach te dienen om het algemene niveau van het team omhoog te schroeven als concurrent maar ook als coach voor zijn concurrent/teamgenoten.

Hij weet dat de keuze - bij gelijkwaardigheid met zijn concurrentie- naar de jongens van opleiding gaat. Het is aan hem de lat zo hoog mogelijk te leggen.
Plaats reactie