Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bob Ross schreef: 29 nov 2021, 18:02 Ik vind Reijnders nog steeds niet zoveel toevoegen, maar gezien de Wit en Clasie hun opleving weer hebben gehad en weer afzakken naar een bedenkelijk niveau kan je net zo goed vaker met Reijnders spelen. Laat ze er maar voor vechten.
Hij heeft in die schamele minuten dat hij heeft meegedaan juist al heel veel laten zien.

Twee goals uit afstandschoten, iets wat AZ zelden lukt en ook echt nodig heeft. Schoten van afstand van spelers uit de middenlinie.
Daarnaast laat hij zien erg goed tussen de linies te kunnen spelen en ook strakke passes over de grond verstuurd en daarmee stations over slaat.
Versnelt het spel en denkt vrijwel altijd voor uit, heel weinig breedte passes.
Bewegelijkheid en dribbels, op het middenveld een man passeren als de situatie daar om vraagt.

Het zijn belangrijke ontwikkelingsjaren voor hem, hij kan nog een stuk groeien als hij veel speelt en dominanter worden. Wanneer je hem de rest van het seizoen naast Midtsjo laat staan en bij hem in de leer laat dan heb je volgend jaar een prima vervanger voor Midtsjo staan.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Heeft iedereen mijn post gemist dat hij eigenlijk afgelopen zomer in principe aan Sparta was verkocht?

Ik had een link geplaatst naar een stuk met Van Stee op VZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 02 dec 2021, 12:36 Heeft iedereen mijn post gemist dat hij eigenlijk afgelopen zomer in principe aan Sparta was verkocht?

Ik had een link geplaatst naar een stuk met Van Stee op VZ.
Verkocht of verhuurd? Kan me toch niet voorstellen dat AZ hem zou verkopen? Zeker omdat hij in mei zijn contract nog heeft verlengd en een uitstekende voorbereiding draaide.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lijkt me dat Reijnders verhuurd mocht worden als men Veerman had gehaald. En Sparta had dus waarschijnlijk pole-position op die optie. Best een logische gedachte.

Alleen kwam Veerman niet, en mocht Reijnders dus niet weg.
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

kuifje schreef: 02 dec 2021, 12:36 Heeft iedereen mijn post gemist dat hij eigenlijk afgelopen zomer in principe aan Sparta was verkocht?

Ik had een link geplaatst naar een stuk met Van Stee op VZ.
Dat van Stee hem naar Sparta wou halen wil natuurlijk niet zeggen dat AZ hem ook kwijt wilde. Dat laatste kan ik niet uit het stuk halen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Evjen fan schreef: 02 dec 2021, 14:15 Dat van Stee hem naar Sparta wou halen wil natuurlijk niet zeggen dat AZ hem ook kwijt wilde. Dat laatste kan ik niet uit het stuk halen.
Zoals ik het lees was Van Stee rond met AZ om hem te kopen maar is hun AD ervoor gaan liggen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rexit please, prutser
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 05 dec 2021, 13:51 Rexit please, prutser
Rexit overdreven, maar wel echt een blunder bij de 0-1, waar hij 100% verantwoordelijk voor is. Dat kan echt niet als je in de as van het middenveld staat. Moet beter.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Reijnders kan nog groeien. Brengt wel meer dan Clasie op het middenveld. Maar blijf er bij dat Veerman nog steeds gehaald moet worden. Heb hem gisteren nog live zien voetballen. Is echt wel een meerwaarde met zijn passen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Speciaal voor moreelkompas Bob.

Hele dikke fout van Reijnders, op deze manier heeft hij geen enkel recht op n basisplek. Zo maak je het Jansen wel heel makkelijk.
Neemt verder niet weg dat de argumentatie die Jansen gaf om Clasie altijd maar op te stellen natuurlijk totale BS is.

Is voetballend alsnog wel een meerwaarde over Clasie vind ik, ook als je hem vandaag zit spelen. En Clasie heeft ook wel van dit soort blunders begaan dit seizoen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 05 dec 2021, 14:28 Speciaal voor moreelkompas Bob.

Hele dikke fout van Reijnders, op deze manier heeft hij geen enkel recht op n basisplek. Zo maak je het Jansen wel heel makkelijk.
Neemt verder niet weg dat de argumentatie die Jansen gaf om Clasie altijd maar op te stellen natuurlijk totale BS is.

Is voetballend alsnog wel een meerwaarde over Clasie vind ik, ook als je hem vandaag zit spelen. En Clasie heeft ook wel van dit soort blunders begaan dit seizoen.
Klopt, Clasie in de Kuip deed dit ook. Conclusie: allebei ondermaats. Tel daarbij een zeer pover centraal duo, een onervaren keeper, een spits die alleen maar slechter wordt en een nummer 10 die al ouderwets rechtsback speelt en je hebt eennhele as die middelmaat of nog veel slechter is.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 dec 2021, 14:28 Speciaal voor moreelkompas Bob.

Hele dikke fout van Reijnders, op deze manier heeft hij geen enkel recht op n basisplek. Zo maak je het Jansen wel heel makkelijk.
Neemt verder niet weg dat de argumentatie die Jansen gaf om Clasie altijd maar op te stellen natuurlijk totale BS is.

Is voetballend alsnog wel een meerwaarde over Clasie vind ik, ook als je hem vandaag zit spelen. En Clasie heeft ook wel van dit soort blunders begaan dit seizoen.
Alle spelers hebben wel een keer een dergelijke blunder. Zelfs Midtsjo en Koopmeiners hebben dit gehad. Het wordt pas zorgwekkend als het vaker gebeurt.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

multatuli schreef: 05 dec 2021, 14:34 Alle spelers hebben wel een keer een dergelijke blunder. Zelfs Midtsjo en Koopmeiners hebben dit gehad. Het wordt pas zorgwekkend als het vaker gebeurt.
Hij loopt constant te lang met de bal en is hem ook al vaker kwijtgeraakt dan die ene keer. Gelukkig leidt het niet iedere keer tot een tegengoal. Ik vind het nog geen meerwaarde t.o.v. Clasie (en dat is treurig genoeg)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 05 dec 2021, 14:43
Ik vind het nog geen meerwaarde t.o.v. Clasie (en dat is treurig genoeg)
Hij moet ook niet op de positie van Clasie staan maar op een positie achter de spitsen. De plek van De Wit bijvoorbeeld. Of in een ruit op het middenveld met Koopmeiners, Midtsjo en Gudmundsson (bij gebrek aan beter). Reijnders oogde nu onwennig en was ronduit slecht.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 dec 2021, 14:28 Speciaal voor moreelkompas Bob.

Hele dikke fout van Reijnders, op deze manier heeft hij geen enkel recht op n basisplek. Zo maak je het Jansen wel heel makkelijk.
Neemt verder niet weg dat de argumentatie die Jansen gaf om Clasie altijd maar op te stellen natuurlijk totale BS is.

Is voetballend alsnog wel een meerwaarde over Clasie vind ik, ook als je hem vandaag zit spelen. En Clasie heeft ook wel van dit soort blunders begaan dit seizoen.
Kijk nog eens de herhaling een paar keer terug. Zoals ik het zie kreeg Reijnders een schop tegen zijn enkels waardoor hij uit balans gebracht werd. Omdat er een doelpunt uit kwam had de VAR daar best naar mogen kijken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

multatuli schreef: 06 dec 2021, 19:45 Kijk nog eens de herhaling een paar keer terug. Zoals ik het zie kreeg Reijnders een schop tegen zijn enkels waardoor hij uit balans gebracht werd. Omdat er een doelpunt uit kwam had de VAR daar best naar mogen kijken.
Klopt. Ik had verwacht dat de goal wel afgekeurd zou worden door de VAR. Feit blijft wel dat wat ie daar deed te risicovol was.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij heeft geen body en wint dus geen duel. Wordt door velen hier over het hoofd gezien omdat dat wel een belangrijke factor is in dit spelletje. Clasie is kansloos bij elke bal boven een meter, dus op de huidige positie is het de lamme versus de blinde. Midtsjo verovert ook niet het aantal ballen wat hij in het verleden deed en daarom wordt De Wit in een Terminator-rol gedwongen. Mede daarom klopt die hele mix niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Grifo schreef: 06 dec 2021, 20:36 Klopt. Ik had verwacht dat de goal wel afgekeurd zou worden door de VAR. Feit blijft wel dat wat ie daar deed te risicovol was.
Moest terugdenken aan Midtsjø in Manchester. Kreeg toen ook zo’n tikje en lag zo de 2-0 erin. Midtsjø heeft ook met zoveel risico de voorronde CL verkloot tegen Dinamo Kiev. Hier moeten ze allemaal van leren, Reijnders hoeft er niet direct voor geslachtofferd te worden.

Reijnders hielp helaas ver in de 2e helft nog wat omschakelmomenten om zeep door slordige passing. Jammer dat hij niet zijn kans echt heeft weten te pakken.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Dramatisch weer. Geef Koopmeiners maar een kans, slechter dan dit kan niet
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 15 dec 2021, 18:24 Dramatisch weer. Geef Koopmeiners maar een kans, slechter dan dit kan niet
Echt heel matig ja. Is momenteel echt veel te kwetsbaar om hem in de as voor de verdediging neer te zetten, zo flegmatiek. Hij in combinatie met BMI en Hatzidiakos is echt levensgevaarlijk. Op 10 maar wat in laten vallen, kijken of dat beter gaat.
Hup AZ.
Plaats reactie