Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 14 okt 2022, 10:41 De allerergste interviews zijn van nr1 aanvoerder Bruno.
Noem mij 1 speler die wel met goede teksten komt, niet alleen van AZ, maar in het algemeen

Al die gasten krijgen uitgebreide media training om te voorkomen dat er een (media) storm ontstaat na een interview. Meestal zitten ze nog vol in de emotie en adrenaline na een wedstrijd.

Dus cliche's zijn dan het veiligste
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 14 okt 2022, 12:55 Noem mij 1 speler die wel met goede teksten komt, niet alleen van AZ, maar in het algemeen

Al die gasten krijgen uitgebreide media training om te voorkomen dat er een (media) storm ontstaat na een interview. Meestal zitten ze nog vol in de emotie en adrenaline na een wedstrijd.

Dus cliche's zijn dan het veiligste
Sporters uit andere sporten doen het wat dit betreft vaak toch wel beter (zoals bijvoorbeeld in tennis)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 okt 2022, 13:03 Sporters uit andere sporten doen het wat dit betreft vaak toch wel beter (zoals bijvoorbeeld in tennis)
Ze zitten niet voor niets op voetbal 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 okt 2022, 18:37 Ze zitten niet voor niets op voetbal 😉
Suggereer je nu dat voetballers domme mensen zijn? Had ik niet van je verwacht, dat generaliseren :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 15 okt 2022, 09:53 Suggereer je nu dat voetballers domme mensen zijn? Had ik niet van je verwacht, dat generaliseren :wink:
Niet allemaal natuurlijk……..😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 15 okt 2022, 12:57 Niet allemaal natuurlijk……..😉
Alleen de (reserve-)aanvoerders... ;)
____________
Hoc est nihil
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Bij hem heeft AZ de wedstrijd verloren gisteren. Hij is zo belangrijk geworden dat een zwak optreden door zo'n tegenstander word afgestraft. Was, door slecht uitverdedigen, indirect verantwoordelijk voor de penalty en deed niets aan de opkomende Szymanski bij de tweede goal. Verder nauwelijks duels winnen en spel versnellen, wat zijn kracht is. Clasie moest het alleen doen gisteren. Speelde wel top.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Mousa Sidi schreef: 17 okt 2022, 10:03 Bij hem heeft AZ de wedstrijd verloren gisteren. Hij is zo belangrijk geworden dat een zwak optreden door zo'n tegenstander word afgestraft. Was, door slecht uitverdedigen, indirect verantwoordelijk voor de penalty en deed niets aan de opkomende Szymanski bij de tweede goal. Verder nauwelijks duels winnen en spel versnellen, wat zijn kracht is. Clasie moest het alleen doen gisteren. Speelde wel top.
Hatseflats speelde bij de eerste goal van fnooit de bal in de voeten van de tegenstander. beukema veroorzaakt een penalty . Verhulst laat een houdbare bal door , een danilo scoort als spits ( waar zijn de cv's) met een zondagschot.
hij speelde zeker geen wereldpartij, maar dat hij kwam te zwemmen op het middeveld lag meer aan het tactische plan van Jansen . dani de Wit had lekker |Kokcu voor de voeten moeten lopen ipv dat geren en gevlieg naar de centrale verdedigers, het kwam daarom helemaal open te liggen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik moet zeggen dat Reijnders eigenlijk ook net vervelend is voor de trainer. Begin van het jaar leek het alsof er een goede vervanger voor Midtsjo moest komen, vervolgens speelt Reijnders erg goed, zelfs zo goed dat Bazoer nu op de bank moet plaats nemen maar nu laat Reijnders zien dat hij op belangrijke momenten te wisselvallig is om echt van op aan te kunnen. Misschien geldt dit wel voor de helft van het elftal trouwens hoor en misschien is dit ook wel inherent aan het zijn van AZ. We waren allemaal snel met het zeggen dat Midtsjo niet gemist wordt en beter dan goed vervangen wordt, maar ik heb toch het idee dat zijn ondergrens minder laag is en hij ons beter wapende in dit soort wedstrijden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 18 okt 2022, 08:55 Ik moet zeggen dat Reijnders eigenlijk ook net vervelend is voor de trainer. Begin van het jaar leek het alsof er een goede vervanger voor Midtsjo moest komen, vervolgens speelt Reijnders erg goed, zelfs zo goed dat Bazoer nu op de bank moet plaats nemen maar nu laat Reijnders zien dat hij op belangrijke momenten te wisselvallig is om echt van op aan te kunnen. Misschien geldt dit wel voor de helft van het elftal trouwens hoor en misschien is dit ook wel inherent aan het zijn van AZ. We waren allemaal snel met het zeggen dat Midtsjo niet gemist wordt en beter dan goed vervangen wordt, maar ik heb toch het idee dat zijn ondergrens minder laag is en hij ons beter wapende in dit soort wedstrijden.
Goede analyse.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 18 okt 2022, 11:57 Goede analyse.
Is dat zo? Tot nu (donderdag) toe heeft ie het meer dan behoorlijk gedaan.
Niet dat ik veel waarde hecht aan tv-voetbal-analysten, maar “ze” waren het allemaal behoorlijk eens over de meerwaarde van Reijnders dit seizoen. En ook hier op de fanpage waren op een gegeven moment de twijfelaars om. Kan je dan nu op basis van twee wedstrijden waarin het minder ging, mede doordat ook de rest van het team een grote matheid ten toon spreide, meteen concluderen dat ie te kort komt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 18 okt 2022, 08:55 .. maar nu laat Reijnders zien dat hij op belangrijke momenten te wisselvallig is om echt van op aan te kunnen. Misschien geldt dit wel voor de helft van het elftal trouwens hoor en misschien is dit ook wel inherent aan het zijn van AZ.
Dat weet ik niet of dat inherent is aan AZ: Veerman (PSV) werd in het begin ook door de media bewierookt dat ze hem zelfs in Oranje schreven. Daarna heeft hij weer een periode gehad dat hij verdedigend enorme steken liet vallen en zijn elftal ook een mindere periode kende. Analist Vink vond Reijnders veel completer gezien hij het gehele veld bestreek en een modernere middenvelder in zag. Nu die veerman weer beslissend is geweest en zijn club weer wat uit het dalletje is gekomen hoor je weer andere geluiden.
Voetbal is een spelletje met pieken en dalen of dat nu bij AZ is of een andere club.

Maar dat Reijnders zeer goed bezig is bewijst hij wel, zo creëerde hij na Cody Gakpo (36) en Dusan Tadic (32) de meeste kansen voor zijn ploeggenoten (25).
En ook in verdedigend opzicht bewijst hij zijn meerwaarde. Hij is, na Excelsior-speler Tjoe-A-On en Vitesse-verdediger Arcus, de speler met de meeste onderscheppingen van een pass, blijkt uit cijfers van statistiekenbureau Opta.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 okt 2022, 12:12 Is dat zo? Tot nu (donderdag) toe heeft ie het meer dan behoorlijk gedaan.
Niet dat ik veel waarde hecht aan tv-voetbal-analysten, maar “ze” waren het allemaal behoorlijk eens over de meerwaarde van Reijnders dit seizoen. En ook hier op de fanpage waren op een gegeven moment de twijfelaars om. Kan je dan nu op basis van twee wedstrijden waarin het minder ging, mede doordat ook de rest van het team een grote matheid ten toon spreide, meteen concluderen dat ie te kort komt?
Dat was de conclusie van het betoog toch niet?

De eindconclusie was dat Midtsjo - wellicht - een hogere ondergrens heeft en ons beter wapent in topwedstrijden. Het is dus te vroeg om te stellen dat Midtsjo beter dan goed is vervangen.

Althans, dat haalde ik eruit.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Reijnders maakt onderdeel uit van een drieman middenveld. Op papier althans. Want in de praktijk speelt Dani de Wit veelal als de ver doorgeschoven middenvelder als een tweede spits en moeten Clasie en Reijnders het middenveld doen. Echter AZ kan schuiven met de buitenste voorhoedespelers ietwat naar achteren en ook met de backs die dan ietwat naar voren spelen om toch minimaal weer een drieman middenveld te creëren.

Van Brederode deed dat vrij goed op links en zondag deed Karlsson ook zijn best, maar vond ik dat beter gaan met de eerstgenoemde. Yuki doet dat op rechts, ook al vind ik hem veel te flets deelnemen aan het totale spel. Zeker tegen Feyenoord. Panta is iets verdedigender ingesteld dan Kerkez, maar schuift toch ook zo nu en dan door.

Zondag viel mij op dat Clasie dieper als anders leek te spelen in met name de eerste helft. Een beetje in de Reijnders rol. Dat kwam ook doordat Feyenoord met vaak een man meer veel druk zette op ons middenveld en daarmee vooral Reijnders niet veel aan de bal liet komen om zijn inmiddels befaamde rushes ten toon te spreiden. Feyenoord deed eigenlijk hetzelfde als dat AZ voor deze wedstrijd zo goed lukt met dynamiek op de flanken.

In de tweede helft lukte het Reijnders meer om zijn eigen spel te spelen, maar nog niet zoveel als eerder. AZ speelde als geheel geen goede wedstrijd en daardoor konden individuele spelers ook niet pieken. Hopelijk tegen Excelsior zondag heeft AZ weer de controle en het initiatief en durf om te voetballen. Reijnders mag dan daar weer gaan uitblinken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 18 okt 2022, 13:26 Dat was de conclusie van het betoog toch niet?

De eindconclusie was dat Midtsjo - wellicht - een hogere ondergrens heeft en ons beter wapent in topwedstrijden. Het is dus te vroeg om te stellen dat Midtsjo beter dan goed is vervangen.

Althans, dat haalde ik eruit.
Misschien interpreteerde ik dit
maar nu laat Reijnders zien dat hij op belangrijke momenten te wisselvallig is om echt van op aan te kunnen.
verkeerd. Ik had het idee deze opmerking over wisselvalligheid voortkwam door de wedstrijd tegen Feyenoord. En ik vind hem nu juist dit seizoen niet wisselvallig, zeker niet op basis van één wedstrijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ook bij Reijnders moet je gewoon meenemen wat zijn wisselwerking is met medespelers.
Hoe is de dynamiek gewijzigd toen Clasie Koopmeiners verving? hoe wijzigde de dynamiek toen Reijnders Midtsjö verving en wat wijzigt er nu als je bijvoorbeeld zoals tegen de Cyprioten Bazoer op de plek van de Wit zet?
Is een middenveld Clasie - Reijnders met Bazoer ervoor complementair bijvoorbeeld? (ik denk het niet, ik zou Bazoer en Reijnders omwisselen in dat geval).

Idem voor de wisselingen naast een speler natuurlijk.
Vooralsnog ging het dit seizoen best aardig met Reijnders, laten we niet doen alsof een week aan tegenslagen het totaal uitwist, maar we moeten ook oog hebben voor de zwaktes die het middenveld als totaal heeft door de voorgestelde samenstelling.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 18 okt 2022, 08:55 Ik moet zeggen dat Reijnders eigenlijk ook net vervelend is voor de trainer. Begin van het jaar leek het alsof er een goede vervanger voor Midtsjo moest komen, vervolgens speelt Reijnders erg goed, zelfs zo goed dat Bazoer nu op de bank moet plaats nemen maar nu laat Reijnders zien dat hij op belangrijke momenten te wisselvallig is om echt van op aan te kunnen. Misschien geldt dit wel voor de helft van het elftal trouwens hoor en misschien is dit ook wel inherent aan het zijn van AZ. We waren allemaal snel met het zeggen dat Midtsjo niet gemist wordt en beter dan goed vervangen wordt, maar ik heb toch het idee dat zijn ondergrens minder laag is en hij ons beter wapende in dit soort wedstrijden.
Beetje kort door de bocht. Was ajax geen belangrijk moment dan? Tegen Feyenoord vond ik hem niet heel slecht spelen. Ook niet heel goed overigens. Die wedstrijd tegen Limassol laat ik even buiten beschouwing vanwege de vele wisselingen. We zijn nu 20 wedstrijden onderweg denk ik, waarvan Reijnders in 15 wedstrijden tot de betere spelers behoorde. De rest was het een acceptabel niveau. Zijn statistieken spreken ook voor zich volgens mij. Midtsjo was trouwens ook zwaar overrated. Die was de laatste twee jaar ontzettend wisselvallig, zowel in zijn beschikbaarheid als qua spelniveau. Dat was allang niet meer de Midtsjo van de eerste twee jaar in Alkmaar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Komop, Midtsjo is jaren één van de absolute sterkhouders van AZ1 geweest. Ga nou achteraf niet doen aan geschiedsvervalsing
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 19 okt 2022, 16:33 Komop, Midtsjo is jaren één van de absolute sterkhouders van AZ1 geweest. Ga nou achteraf niet doen aan geschiedsvervalsing
Dat doet hij ook niet. Zijn eerste jaren was hij fantastisch maar de laatste 2 jaar was het minder met hem gesteld.
Dat Reijnders er nu staat door zijn vertrek is zeker (tot nu toe) niet ongunstig uitgepakt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 19 okt 2022, 16:33 Komop, Midtsjo is jaren één van de absolute sterkhouders van AZ1 geweest. Ga nou achteraf niet doen aan geschiedsvervalsing
Gelukkig ziet een keer iemand anders dit ook =D>
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie