Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZA'dam schreef: 20 sep 2022, 00:25 Toch zou hij na de winterstop best wel eens het kind van de rekening kunnen worden als Mihailovic en Bazoer fit en in vorm zijn.
Daarom moet hij het nu in deze periode ook waar maken zodat men niet meer op hem heen kan en daar is hij toch (met hier en daar een mindere wedstrijd ertussen)behoorlijk mee bezig. Feit is wel dat niemand het meer over Midtsjo heeft. Achteraf wellicht alleen maar goed dat hij heeft plaatsgemaakt zodat er een ander soort voetbal op het middenveld kan worden gespeeld waar toch meer diepgang in zit.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Statistieken Reijnders na 7 speelronde:

19 kansen gecreëerd (4e in Eredivisie)

19 schoten (3e in Eredivisie)

11 schoten op doel (3e in Eredivisie)

16 intercepties (4e in Eredivisie)

Bron: https://www.instagram.com/p/CiudR6WNGAa ... JmNzVkMjY=
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Achteraf mogen we toch stellen is het een godsgeschenk dat Midtsjo een transfer te pakken heeft gehad waardoor Reijnders nu tot volle wasdom is gekomen omdat hij wekelijks speelt. Hij verlegd veel meer het spel vanuit die positie dan Midtsjo ooit heeft gedaan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 01 okt 2022, 19:24 Achteraf mogen we toch stellen is het een godsgeschenk dat Midtsjo een transfer te pakken heeft gehad waardoor Reijnders nu tot volle wasdom is gekomen omdat hij wekelijks speelt. Hij verlegd veel meer het spel vanuit die positie dan Midtsjo ooit heeft gedaan.
Ik wou net zoiets schrijven, ik sluit me helemaal bij je aan👍
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 01 okt 2022, 19:24 Achteraf mogen we toch stellen is het een godsgeschenk dat Midtsjo een transfer te pakken heeft gehad waardoor Reijnders nu tot volle wasdom is gekomen omdat hij wekelijks speelt. Hij verlegd veel meer het spel vanuit die positie dan Midtsjo ooit heeft gedaan.
Aanvallend is hij wel echt een genot om erbij te hebben. Maar verdedigend vind ik hem nog heel zwak. Of eigenlijk niet eens verdedigend, maar in de duels. Gisteren verloor ie ook eenmaal op een heel knullige manier de bal op een zeer gevaarlijke plek (vlak voor zijn eigen 16) dat met een betere tegenstander een tegendoelpunt was geweest. Enkel door meer tijd te nemen dan hij had, en vervolgens niet de bal af te schermen en weg te spelen toen ie dat nog kon, maar er uit proberen te voetballen.

Gelukkig weet ie door zijn kwaliteiten (open draaien, spel verleggen) doorgaans goed uit de duels te blijven.
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 01 okt 2022, 19:24 Achteraf mogen we toch stellen is het een godsgeschenk dat Midtsjo een transfer te pakken heeft gehad waardoor Reijnders nu tot volle wasdom is gekomen omdat hij wekelijks speelt. Hij verlegd veel meer het spel vanuit die positie dan Midtsjo ooit heeft gedaan.
Reijnders speelt geweldig maar Midtsjø in het coronaseizoen was echt bizar.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Als Tijjani zo doorgaat gaat hij samen met Jordy mee naar Qatar (en niet als supporter ;-))
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 02 okt 2022, 03:59 Gisteren verloor ie ook eenmaal op een heel knullige manier de bal op een zeer gevaarlijke plek (vlak voor zijn eigen 16) dat met een betere tegenstander een tegendoelpunt was geweest.
Die fragmenten staan anders met Midtsjo ook op mijn netvlies. Nee Reijnders was gisteren ook weer bij 2 goals betrokken. Ik vind zijn meerwaarde, zeker als hij zich zo door blijft ontwikkelen en nog iets meer duelkracht krijgt, hoger dan Midtsjo. Met Clasie en Midtsjo had je op een gegeven moment teveel van het zelfde; het spel liep te stroef nu zit er veel meer variatie in ons middenveld wat het voor de aanvallers ook weer allemaal makkelijker maakt.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZ-073 schreef: 02 okt 2022, 09:23 Als Tijjani zo doorgaat gaat hij samen met Jordy mee naar Qatar (en niet als supporter ;-))
Ho, ho, hij speelt niet in A'dam hè. Daar hebben ze wonderbaarlijk talenten zoals Taylor rondlopen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 02 okt 2022, 10:43 Die fragmenten staan anders met Midtsjo ook op mijn netvlies. Nee Reijnders was gisteren ook weer bij 2 goals betrokken. Ik vind zijn meerwaarde, zeker als hij zich zo door blijft ontwikkelen en nog iets meer duelkracht krijgt, hoger dan Midtsjo. Met Clasie en Midtsjo had je op een gegeven moment teveel van het zelfde; het spel liep te stroef nu zit er veel meer variatie in ons middenveld wat het voor de aanvallers ook weer allemaal makkelijker maakt.
Ik wilde zelf met mijn kanttekening bij de puike prestaties van Reijnders eigenlijk niet de vergelijking maken, maar bij Midtsjø was het vaker vanwege onzorgvuldige vervolgpass dan vanwege een duel verliezen in balbezit waarmee hij de bal knullig verspeelde. Bij Reijnders is dat eerder andersom. Maar Reijnders geeft wel een dynamiek op het middenveld die we bij Midtsjø toch een stuk minder zagen. Ik had niet verwacht dat Midtsjø zo goed vervangen zou worden, te meer het elftal als een kaartenhuis instortte toen hij na de winter geblesseerd was geraakt afgelopen seizoen.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

We moeten Midtsjo en Reijnders toch helemaal niet willen vergelijken. Midtsjo speelt in zijn kracht met andere spelmakers om hem heen. Zoals Koopmeiners of Gudmundsson op 10, dan kiest midtsjo zn momenten voor die weergaloze dribbels. Terwijl Reijnders juist met Clasie/DeWit om zich heen in zn kracht speelt, dan kan hij het spelmaken. Terwijl andere de duels winnen en defensief denken.

Midtsjo-Reijnders zou een prima duo zijn geweest. Best of both worlds.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2022, 20:17 We moeten Midtsjo en Reijnders toch helemaal niet willen vergelijken. Midtsjo speelt in zijn kracht met andere spelmakers om hem heen. Zoals Koopmeiners of Gudmundsson op 10, dan kiest midtsjo zn momenten voor die weergaloze dribbels. Terwijl Reijnders juist met Clasie/DeWit om zich heen in zn kracht speelt, dan kan hij het spelmaken. Terwijl andere de duels winnen en defensief denken.

Midtsjo-Reijnders zou een prima duo zijn geweest. Best of both worlds.
Goede analyse.

Wat we van dit dossier overigens ook moeten/kunnen leren: niet te snel afschrijven.

Reijnders heeft doodleuk 3,5 (!) seizoenen bij Jong AZ gespeeld. Van 19 tot 22,5.

Daarna met horten en stoten bij het eerste gekomen om op zijn 24ste door te breken.

(Nu we nog wel eens de neiging hebben om spelers op hun 21ste af te schrijven.)
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 09:11 Goede analyse.

Wat we van dit dossier overigens ook moeten/kunnen leren: niet te snel afschrijven.

Reijnders heeft doodleuk 3,5 (!) seizoenen bij Jong AZ gespeeld. Van 19 tot 22,5.

Daarna met horten en stoten bij het eerste gekomen om op zijn 24ste door te breken.

(Nu we nog wel eens de neiging hebben om spelers op hun 21ste af te schrijven.)
Inderdaad, goed punt.

Aan de andere kant.. je kan ook niet iedereen zolang de kans geven toch..?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 03 okt 2022, 09:45 Inderdaad, goed punt.

Aan de andere kant.. je kan ook niet iedereen zolang de kans geven toch..?
Als je goed luisterd naar de visie van de AZ voetbal academie. Dan werken ze met verschillende tijdlijnen sommige spelers zijn vroeg rijp en sommige laat. Voor sommige spelers van de zelfde leeftijd kan er zo een 3 jaar verschil tussen zitten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 03 okt 2022, 09:45 Aan de andere kant.. je kan ook niet iedereen zolang de kans geven toch..?
Nee.

Je hoeft ook niet iedereen tot zijn 24ste de kans geven. Je moet vooral goed kijken naar voetballende potentie en karakter.

Ik kijk verder geen wedstrijden van Jong AZ dus refereer aldaar aan het oordeel van de technische staf.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Probleem is dat spelers veel te snel worden afgefikt op weinig. Sowieso worden er m.i. vaak overhaast lompe conclusies getrokken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 10:10 Nee.

Je hoeft ook niet iedereen tot zijn 24ste de kans geven. Je moet vooral goed kijken naar voetballende potentie en karakter.

Ik kijk verder geen wedstrijden van Jong AZ dus refereer aldaar aan het oordeel van de technische staf.
Ben benieuwd of Koopmeijners ook nog echt tot bloei gaat komen. Heeft wel de gunfactor als broertje van.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 09:11
(Nu we nog wel eens de neiging hebben om spelers op hun 21ste af te schrijven.)
21e???
Volgens aantal forummers kan Myron van Brederode (in juli 19 geworden) ook al afgeschreven "voor het niveau dat AZ nastreeft" ](*,) ](*,)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 03 okt 2022, 10:26 21e???
Volgens aantal forummers kan Myron van Brederode (in juli 19 geworden) ook al afgeschreven "voor het niveau dat AZ nastreeft" ](*,) ](*,)
#-o
Het blijft vooral grappig te zien hoe forrumers die spelers/staf helemaal hebben afgeschreven bezig zijn met het duiden als die spelers/staf opeens goede dingen laten zien. Vooral het wringen in bochten is een heel grappig proces om te aanschouwen :lol:

Ik ga soms wel eens 'flinke' stappen omhoog en omlaag zoals bijvoorbeeld van kleine voldoende 5,5 naar een 7 of van een 6,5 naar een 8 en visa verca omdat ik uit ga van dat spelers een basisniveau hebben en dat een goede of slechte periode of bal links of rechts van de paal daar weinig invloed hebben. Maar hoe mensen van een 2 of 3 naar een 6 of 7 gaan in een half jaar tijd heb ik nog nooit begrepen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 03 okt 2022, 11:18 #-o
Het blijft vooral grappig te zien hoe forrumers die spelers/staf helemaal hebben afgeschreven bezig zijn met het duiden als die spelers/staf opeens goede dingen laten zien. Vooral het wringen in bochten is een heel grappig proces om te aanschouwen :lol:
Om daarna weer genadeloos uit te halen na een mindere wedstrijd van de betreffende speler
Ach ja blijft een forum, "met dagkoersen", ook van de forummers zelf
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie