Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 04 aug 2020, 13:19 Dat denk ik ook ja.
Laat hem maar blijven. Zo stevig is onze selectie niet. De seizoenstop en lange onderbreking door corona kunnen wel eens meer blessures eisen in het nieuwe seizoen dan normaal bij AZ. Reijnders kan een stand-in zijn voor Midtsjö, die met zijn tomeloze inzet en strijdlust toch al kwetsbaar voor pijntjes is gebleken. Blijven dus en ontwikkelen op training bij AZ met zo nu en dan invalbeurten. Zeker als de stand in de wedstrijd daar rijp voor is.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 04 aug 2020, 14:31 Laat hem maar blijven. Zo stevig is onze selectie niet. De seizoenstop en lange onderbreking door corona kunnen wel eens meer blessures eisen in het nieuwe seizoen dan normaal bij AZ. Reijnders kan een stand-in zijn voor Midtsjö, die met zijn tomeloze inzet en strijdlust toch al kwetsbaar voor pijntjes is gebleken. Blijven dus en ontwikkelen op training bij AZ met zo nu en dan invalbeurten. Zeker als de stand in de wedstrijd daar rijp voor is.
Voor AZ op de korte termijn is dat beter, maar voor zijn ontwikkeling niet. Als hij net even teveel invalbeurten heeft gehad mag hij ook niet meer meedoen in de KKD.

Als voorbeeld zo'n Pierie of Schuurs. Ik ben ervan overtuigd dat die verder waren verder geweest in hun ontwikkeling als ze wekelijks hadden gespeeld in de Eredivisie bij een goede club.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 04 aug 2020, 15:48 Voor AZ op de korte termijn is dat beter, maar voor zijn ontwikkeling niet. Als hij net even teveel invalbeurten heeft gehad mag hij ook niet meer meedoen in de KKD.

Als voorbeeld zo'n Pierie of Schuurs. Ik ben ervan overtuigd dat die verder waren verder geweest in hun ontwikkeling als ze wekelijks hadden gespeeld in de Eredivisie bij een goede club.
Als je Reijnders voor zijn snelle ontwikkeling verhuurt dan kun je dat op grond van dezelfde argumenten ook doen met Goudmijn, Peer Koopmeiners, Taabouni, Margharet, Gullit, etc. Dan zul je echter iets moeten doen om de selectie aan te vullen, maar met welke spelers?

Haal je nieuwe spelers? Waar vandaan? Huur of koop? Bij koop met een langjarig contract staan deze spelers dan de verhuurde spelers in de weg.

Reijnders zit nu op z'n minst bij de beste 18. Dus inzetbaar. Daarom blijven bij AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 04 aug 2020, 18:16 Als je Reijnders voor zijn snelle ontwikkeling verhuurt dan kun je dat op grond van dezelfde argumenten ook doen met Goudmijn, Peer Koopmeiners, Taabouni, Margharet, Gullit, etc. Dan zul je echter iets moeten doen om de selectie aan te vullen, maar met welke spelers?

Haal je nieuwe spelers? Waar vandaan? Huur of koop? Bij koop met een langjarig contract staan deze spelers dan de verhuurde spelers in de weg.

Reijnders zit nu op z'n minst bij de beste 18. Dus inzetbaar. Daarom blijven bij AZ.
Het hangt er vanaf hoeveel minuten hij daadwerkelijk kan gaan krijgen in het eerste. Spelers als Margaret, Goudmijn, Gullit en Peer Koopmeiners hebben nog genoeg te leren in Jong AZ wat mij betreft. Ook gezien zijn leeftijd moet Reijnders daar niet in blijven hangen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 04 aug 2020, 18:16 Als je Reijnders voor zijn snelle ontwikkeling verhuurt dan kun je dat op grond van dezelfde argumenten ook doen met Goudmijn, Peer Koopmeiners, Taabouni, Margharet, Gullit, etc.
Reijnders is inmiddels 22, dat scheelt 2 tot 4 jaar. Reijnders kan op zijn leeftijd niet meer wachten en het doen met wat invalbeurtjes.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat er tegenwoordig 5 keer gewisseld mag worden kan zeker een positieve ontwikkeling zijn voor dit soort jongens. Mooi de gelegenheid, wanneer de stand het toelaat, speeltijd te geven waar dit eerder niet kon.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik moet een beetje terugkomen op mijn woorden, want hij wordt door Slot flink opgehemeld over zijn presteren in de voorbereiding. Slot noemt hem klaar om mee te spelen in het eerste team. Moeten we hem dan vooral als eerste vervanger van Midtsjø zien? Of misschien zelfs als aanvallende middenvelder? Het lijkt er in ieder geval op dat hij meer dan af en toe een paar minuten gaat spelen komend seizoen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 05 sep 2020, 11:10 Ik moet een beetje terugkomen op mijn woorden, want hij wordt door Slot flink opgehemeld over zijn presteren in de voorbereiding. Slot noemt hem klaar om mee te spelen in het eerste team. Moeten we hem dan vooral als eerste vervanger van Midtsjø zien? Of misschien zelfs als aanvallende middenvelder? Het lijkt er in ieder geval op dat hij meer dan af en toe een paar minuten gaat spelen komend seizoen.
Dat vind ik nog een beetje een probleem linksom of rechtsom moet Reijnders het vooral hebben van zijn techniek hij heeft ook momenten op de flank gestaan. Met Reijnders op het middenveld win je aan creativiteit maar verlies je aan kracht. zie hem wel rouleren als backup voor de 'tussenlinie' oftewel buitenspeler/aanvallende middenvelder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 05 sep 2020, 11:10 Ik moet een beetje terugkomen op mijn woorden, want hij wordt door Slot flink opgehemeld over zijn presteren in de voorbereiding. Slot noemt hem klaar om mee te spelen in het eerste team. Moeten we hem dan vooral als eerste vervanger van Midtsjø zien? Of misschien zelfs als aanvallende middenvelder? Het lijkt er in ieder geval op dat hij meer dan af en toe een paar minuten gaat spelen komend seizoen.
Inderdaad goed om te zien dat hij een goede vervanger is op het middenveld in geval van blessures en schorsingen. Bij Jong AZ vond ik het al een hele goede leuke creatieve speler om te zien, maar de stap naar het 1e is groot. Ik heb al veel meer leuke creatieve spelers (o.a. Helmer, Thom Haye) zien langskomen bij Jong AZ die de stap naar het 1e niet goed konden maken. Zou mooi zijn als het Reijnders wel gaat lukken. Ik denk dat door zijn creativiteit zijn kracht vooral als aanvallende middenvelder ligt. Maar zo hebben we er nog wel een paar (Evjen, Gudmundsson).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 05 sep 2020, 11:18 Dat vind ik nog een beetje een probleem linksom of rechtsom moet Reijnders het vooral hebben van zijn techniek hij heeft ook momenten op de flank gestaan. Met Reijnders op het middenveld win je aan creativiteit maar verlies je aan kracht. zie hem wel rouleren als backup voor de 'tussenlinie' oftewel buitenspeler/aanvallende middenvelder.
Toch wordt er gezegd dat hij juist aan deze tekortkoming heeft gewerkt en nu zo ver is daarmee dat hij wel klaar is voor het eerste elftal. Dat heeft hij natuurlijk nog niet bewezen maar voor nu ga ik er vanuit dat hij een volwaardig alternatief is op het middenveld.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 05 sep 2020, 13:18 Toch wordt er gezegd dat hij juist aan deze tekortkoming heeft gewerkt en nu zo ver is daarmee dat hij wel klaar is voor het eerste elftal. Dat heeft hij natuurlijk nog niet bewezen maar voor nu ga ik er vanuit dat hij een volwaardig alternatief is op het middenveld.
Klopt, klopt, maar zoals sommigen vinden dat Koopmeiners meer potentie heeft achterin, ben ik van mening dat Reijnders meer potentie heeft in een creatieve rol. in plaats van een lopende 10 zoals Til en De Wit meer een spelmakende 10 bijvoorbeeld. Dat kan ook op wat ze tegenwoordig volgens mij '6' en '8' noemen, maar weet niet hoe veel goed dat ons spel zou doen op Europees niveau.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Als je de wedstrijden in de voorbereiding en de wedstrijden van voorgaande jaren van Jong AZ een beetje volgt dan zie je dat hij zijn verhuurperiode echt een veel betere en volwassenere speler is geworden.
De momenten dat hij nu in het veld staat brengt hij echt iets extra's in de zin van; Meters die hij maakt, felheid in de duels, ballen opeisen, rust in zijn spel, comfortabel zijn aan de bal. Daarbij zou ik hem aan de hand van het vertoonde spel nu al bijna een basisplaats geven omdat hij momenteel echt al bij de betere spelers van het team lijkt te horen. In mijn ogen is dit de beste transfer van AZ van deze zomer, zou erg zonde zijn als hij weinig speeltijd krijgt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Goede teksten van Tijjani na de overwinning op Twente. Leuk joch, goed debuut.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 13 dec 2020, 23:36 Goede teksten van Tijjani na de overwinning op Twente. Leuk joch, goed debuut.
Gaf ook aan er last van te hebben lang geen 90 minuten te hebben gespeeld. Hij had dus zeker al vaker in kunnen vallen voor Midtsjo en mag dus ook best wat vaker gebruikt worden in drukke periodes.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 14 dec 2020, 08:05 Gaf ook aan er last van te hebben lang geen 90 minuten te hebben gespeeld. Hij had dus zeker al vaker in kunnen vallen voor Midtsjo en mag dus ook best wat vaker gebruikt worden in drukke periodes.
Zeker als ie zó speelt.
Wat ie níet meer moet doen is vanaf de middellijn terug dribbelen naar het strafschop gebied....en dan de bal verspelen; daar ontstonden gevaarlijke situaties uit. Maar verder goed meegedraaid!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Goed basisdebuut.

Het is toch wel fijn als een speler een paar keer naar dezelfde kleur speelt en niet gaat dribbelen vlak voor zijn verdediging.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Prima. Hij is nog wat flegmatiek en wil (typisch AZ jeugdspeler) te mooi en teveel, maar kan een goede worden en vaste waarde. Midsjo is niet meer onomstreden. Voordeel van Reijnders is zijn snelheid.
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik mag hopen dat hij na dit goede debuut, vaker speeltijd gaat krijgen. Laat hem komende wedstrijden maar Midtsjo (die rust nodig heeft) vervangen en na de winterstop ook regelmatig invallen voor Midtsjo. Dan is hij voor het volgend seizoen alvast helemaal ingespeeld als Midtsjo vertrekt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 14 dec 2020, 11:05 Prima. Hij is nog wat flegmatiek en wil (typisch AZ jeugdspeler) te mooi en teveel, maar kan een goede worden en vaste waarde. Midsjo is niet meer onomstreden. Voordeel van Reijnders is zijn snelheid.
Dat is hij wel, al is het alleen maar omdat hij een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Maar bij een verkoop hebben we met Reijnders wel een goede vervanger in huis, die natuurlijk wel vaker kan spelen om Midtsjo 'rust' te geven. En zelf de nodige ervaring op te doen.

Aanvullend:
Wat niet wil zeggen dat Reijnders gelijk maar alle wedstrijden moet gaan spelen tot de winterstop. Midtsjo moet er staan in de toppers en niet volledig uit ritme raken.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 14 dec 2020, 11:53 Dat is hij wel, al is het alleen maar omdat hij een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Maar bij een verkoop hebben we met Reijnders wel een goede vervanger in huis, die natuurlijk wel vaker kan spelen om Midtsjo 'rust' te geven. En zelf de nodige ervaring op te doen.

Aanvullend:
Wat niet wil zeggen dat Reijnders gelijk maar alle wedstrijden moet gaan spelen tot de winterstop. Midtsjo moet er staan in de toppers en niet volledig uit ritme raken.
Midtsjo maakt al wekenlang een vermoeide indruk en speelt ook lang zo scherp niet meer. Paar weken rust kan dan geen kwaad.
Plaats reactie