Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DonnyDelano schreef: 17 aug 2022, 17:59 Mwah, hij zei iets van "voor nu ben ik gewoon speler van AZ". Was niet heel overtuigend, maar hij zal best blijven denk ik
Even zijn interview lezen in de VI nav de persconferentie. Hij was zeer overtuigend in dat gesprek.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 17 aug 2022, 17:59 Mwah, hij zei iets van "voor nu ben ik gewoon speler van AZ". Was niet heel overtuigend, maar hij zal best blijven denk ik
Inderdaad, die toevoeging 'voor nu' is niet onbelangrijk! (in tegendeel misschien)
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Roadman schreef: 17 aug 2022, 18:06 Even zijn interview lezen in de VI nav de persconferentie. Hij was zeer overtuigend in dat gesprek.
Even de persconferentie kijken/luisteren lijkt me beter. Dan kun je zelf horen wat hij wél zegt, maar wat de journalist kennelijk niet belangrijk genoeg vond erbij te vermelden
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tijanni staat gewoon nog op de lijst van Twente als Zerrouki alsnog mocht vertrekken. Ik vermoed echter dat Reijnders bij AZ zal blijven (tenzij er bizarre bedragen worden geboden). Een andere gegadigde op de lijst van Twente is... Mees Hoedemakers. Leuk om te zien dat AZ-jeugd die het bij AZ net niet redden, alsnog mooie stappen kunnen maken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 20 aug 2022, 21:59 Tijanni staat gewoon nog op de lijst van Twente als Zerrouki alsnog mocht vertrekken. Ik vermoed echter dat Reijnders bij AZ zal blijven (tenzij er bizarre bedragen worden geboden). Een andere gegadigde op de lijst van Twente is... Mees Hoedemakers. Leuk om te zien dat AZ-jeugd die het bij AZ net niet redden, alsnog mooie stappen kunnen maken.
Of net niet genoeg kansen krijgen……..hoeveel keer heeft Hoedemakers met het 1e mee mogen doen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

In zijn huidige vorm is Tijani gewoon één van de beste van AZ.

Grappig hoe zoiets werkt. Vorig seizoen dacht ik dat hij zijn doorbraak zou hebben en op deze manier zou spelen. Dat dat hij (grotendeels) niet. Daardoor verloor ik toch een beetje het vertrouwen in Reijnders als basisspeler. En nét op dat moment, laat hij zijn potentie zien en heeft hij enorme stappen gemaakt t.o.v. vorig seizoen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 20 aug 2022, 21:59 Tijanni staat gewoon nog op de lijst van Twente als Zerrouki alsnog mocht vertrekken. Ik vermoed echter dat Reijnders bij AZ zal blijven (tenzij er bizarre bedragen worden geboden). Een andere gegadigde op de lijst van Twente is... Mees Hoedemakers. Leuk om te zien dat AZ-jeugd die het bij AZ net niet redden, alsnog mooie stappen kunnen maken.
Zou het gek vinden als AZ Reijnders aan Twente zou verkopen. Dat is een beetje alsof AZ een speler van psv pf ajax zou kopen die daar regelmatig in de basis speelt. Niet realistisch lijkt me. Maar goed, hij wil zelf ook bij AZ blijven, dus waar hebben we het over?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 21 aug 2022, 03:46 In zijn huidige vorm is Tijani gewoon één van de beste van AZ.

Grappig hoe zoiets werkt. Vorig seizoen dacht ik dat hij zijn doorbraak zou hebben en op deze manier zou spelen. Dat dat hij (grotendeels) niet. Daardoor verloor ik toch een beetje het vertrouwen in Reijnders als basisspeler. En nét op dat moment, laat hij zijn potentie zien en heeft hij enorme stappen gemaakt t.o.v. vorig seizoen.
Absoluut 1 van de beste =D>

Hij kreeg begin vorig seizoen de (verdedigende) blaam tegen RKC (balverlies/echt harde les) - (er waren trouwens 18 doelpogingen van AZ die wedstrijd dus zo slecht was het niet).
Ik denk nog steeds dat hij last had van de onzekerheid rond Koopmeiners, want in de voorbereiding speelde hij heel goed.

Hij heeft zich goed teruggeknokt met de invalbeurten en verliest ook niet meer de duels die hij niet mag verliezen!!!! (als hij net voor de verdediging aangespeeld word en wegdraait tussen bv 2 tegenstanders - zoals zijn fout tegen RKC).

Wel zakte hij in de finales rond de 4e plek en conference league door het ijs toen hij de kar alleen moest trekken (zowel Midtsjø en Clasie misten die wedstrijden) en hij het met mindere goden naast hem moest doen. Dit was duidelijk niet zijn schuld maar wel een goede les voor zijn ontwikkeling.

Nu klopt het als een bus, het team speelt soms in dienst speelt van hem, zodat hij in positie wordt gebracht om de lopende man te zijn door met simpel (lijkt simpel) kaatswerk met 1 tweetjes te penetreren.
Je kan duidelijk zien dat hier is echt hard is op getraint.

Edit: lopende zinnen proberen te maken en veel geschrapt.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 21 aug 2022, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 21 aug 2022, 03:46 In zijn huidige vorm is Tijani gewoon één van de beste van AZ.

Grappig hoe zoiets werkt. Vorig seizoen dacht ik dat hij zijn doorbraak zou hebben en op deze manier zou spelen. Dat dat hij (grotendeels) niet. Daardoor verloor ik toch een beetje het vertrouwen in Reijnders als basisspeler. En nét op dat moment, laat hij zijn potentie zien en heeft hij enorme stappen gemaakt t.o.v. vorig seizoen.
Eens, maar wel met een kantekening dat AZ tot nu toelouter matige tegenstanders heeft getroffen. Iedereen was al wel overtuigd van zijn voetballende kwaliteiten volgens mij. Ik ben en was ook heel erg voor meer speeltijd voor hem. Maar zijn zwakke plek was duel kracht en in defensief opzicht. Daar is hij nog niet echt serieus in getest. Dat wil ik eerst nog wel even zien. Al heb je met Bazoer natuurlijk een prima alternatief als bijvoorbeeld een Veerman afgestopt moet worden. Benieuwd hoe Jansen dat gaat doen dit jaar. Zelfde met onze amerikaanse vriend als hij komt. Durft Jansen dan per wedstrijd te kijken wat de beste optie is.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 09:30 Eens, maar wel met een kantekening dat AZ tot nu toelouter matige tegenstanders heeft getroffen. Iedereen was al wel overtuigd van zijn voetballende kwaliteiten volgens mij. Ik ben en was ook heel erg voor meer speeltijd voor hem. Maar zijn zwakke plek was duel kracht en in defensief opzicht. Daar is hij nog niet echt serieus in getest. Dat wil ik eerst nog wel even zien. Al heb je met Bazoer natuurlijk een prima alternatief als bijvoorbeeld een Veerman afgestopt moet worden. Benieuwd hoe Jansen dat gaat doen dit jaar. Zelfde met onze amerikaanse vriend als hij komt. Durft Jansen dan per wedstrijd te kijken wat de beste optie is.
Ik was nog niet overtuigd van zijn bijdrage aan het spel op constante basis. Zijn afstandschoten waren leuk, maar vond hem niet structureel iets brengen vorig seizoen. Hoe hij dit seizoen (vooralsnog)speelt
Is compleet anders. Veel dynamischer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 09:30 Eens, maar wel met een kantekening dat AZ tot nu toelouter matige tegenstanders heeft getroffen. Iedereen was al wel overtuigd van zijn voetballende kwaliteiten volgens mij. Ik ben en was ook heel erg voor meer speeltijd voor hem. Maar zijn zwakke plek was duel kracht en in defensief opzicht. Daar is hij nog niet echt serieus in getest. Dat wil ik eerst nog wel even zien. Al heb je met Bazoer natuurlijk een prima alternatief als bijvoorbeeld een Veerman afgestopt moet worden. Benieuwd hoe Jansen dat gaat doen dit jaar. Zelfde met onze amerikaanse vriend als hij komt. Durft Jansen dan per wedstrijd te kijken wat de beste optie is.
Waarbij gezegd dat we die dan ook met redelijk overtuigende cijfers hebben weggezet, dus matig of niet: AZ én Reijnders speelden prima. Ik vind het altijd een beetje flauw om als spelers gewoon prima spelen dit aan de zwakte van de tegenstander op te hangen. Reijnders had in deze wedstrijden ook gewoon matig tot slecht kunnen spelen, maar dat deed ie niet. Ere wie ere toekomt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 21 aug 2022, 11:15 Waarbij gezegd dat we die dan ook met redelijk overtuigende cijfers hebben weggezet, dus matig of niet: AZ én Reijnders speelden prima. Ik vind het altijd een beetje flauw om als spelers gewoon prima spelen dit aan de zwakte van de tegenstander op te hangen. Reijnders had in deze wedstrijden ook gewoon matig tot slecht kunnen spelen, maar dat deed ie niet. Ere wie ere toekomt.
Dat is mijn punt helemaal niet. Mijn punt was dat zijn veelbesproken zwakke plekken nog niet echt serieus getest zijn. En ik benieuwd ben of hij het tegen de serieuzere ploegen ook kan laten zien. Geen twijfel dat Reijnders tot nu toe top heeft gespeeld.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 11:55 Dat is mijn punt helemaal niet. Mijn punt was dat zijn veelbesproken zwakke plekken nog niet echt serieus getest zijn. En ik benieuwd ben of hij het tegen de serieuzere ploegen ook kan laten zien. Geen twijfel dat Reijnders tot nu toe top heeft gespeeld.
Ok 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Reijnders zijn kracht worden tegen zwakke tegenstanders prima benut. Snelheid, loopvermogen en een goed schot in zijn rechter. Toch komt hij ook veel tekort voor een stap hoger. Gebrek aan overzicht en daarom nauwelijks in staat een goede dieptepass te geven. Als het spel snel gaat ziet hij te weinig de creatieve oplossing. Daarnaast zijn zijn verdedigende kwaliteiten onvoldoende. Ik denk dat hij een prima vervanger voor Bazoer is, maar gaat het wel afleggen voor de basis.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 21 aug 2022, 12:23 Reijnders zijn kracht worden tegen zwakke tegenstanders prima benut. Snelheid, loopvermogen en een goed schot in zijn rechter. Toch komt hij ook veel tekort voor een stap hoger. Gebrek aan overzicht en daarom nauwelijks in staat een goede dieptepass te geven. Als het spel snel gaat ziet hij te weinig de creatieve oplossing. Daarnaast zijn zijn verdedigende kwaliteiten onvoldoende. Ik denk dat hij een prima vervanger voor Bazoer is, maar gaat het wel afleggen voor de basis.
Er zijn heus kanttekeningen te vinden en gebieden waar minder zijn kracht ligt (zoals verdedigen). Maar termen als veel tekort, gebrek, nauwelijks vind ik niet kloppen en niet de lading dekken. Met je verhaal over geen creatieve oplossing zien ben ik absoluut niet eens en vind ik zelfs het tegenovergestelde.
Het gaat in ieder geval een leuke concurrentie strijd worden, waar ik de rol van Reijnders nog helemaal niet uitgespeeld zie. Het is voor AZ een ongekende weelde als deze selectie bij elkaar blijft, gelukkig kan er 5 keer gewisseld worden. Ik ben wel bang ben dat er minder jeugd in gaat komen, dat is wel echt jammer en is een weer een negatieve kant aan deze koopwoede.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 21 aug 2022, 12:50 Er zijn heus kanttekeningen te vinden en gebieden waar minder zijn kracht ligt (zoals verdedigen). Maar termen als veel tekort, gebrek, nauwelijks vind ik niet kloppen en niet de lading dekken. Met je verhaal over geen creatieve oplossing zien ben ik absoluut niet eens en vind ik zelfs het tegenovergestelde.
Het gaat in ieder geval een leuke concurrentie strijd worden, waar ik de rol van Reijnders nog helemaal niet uitgespeeld zie. Het is voor AZ een ongekende weelde als deze selectie bij elkaar blijft, gelukkig kan er 5 keer gewisseld worden. Ik ben wel bang ben dat er minder jeugd in gaat komen, dat is wel echt jammer en is een weer een negatieve kant aan deze koopwoede.
Deze "koopwoede" gaat juist zorgen voor exponentieel meer kansen voor de jeugd. Met betere spelers om zich heen kunnen ze ook makkelijker eens ingepast worden. Daarnaast zal hopelijk de tussenstand het vaker en eerder toelaten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 17:39 Deze "koopwoede" gaat juist zorgen voor exponentieel meer kansen voor de jeugd. Met betere spelers om zich heen kunnen ze ook makkelijker eens ingepast worden. Daarnaast zal hopelijk de tussenstand het vaker en eerder toelaten.
Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 17:39 Deze "koopwoede" gaat juist zorgen voor exponentieel meer kansen voor de jeugd. Met betere spelers om zich heen kunnen ze ook makkelijker eens ingepast worden. Daarnaast zal hopelijk de tussenstand het vaker en eerder toelaten.
OK zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Als ik de laatste basis vergelijk en trek voor het gemak van Brederode en Hatzidiakos eraf dan tel ik er 9. Plus de mogelijke wissels dan kom ik met Lahdo, Odgaard, Karlsson, Djordje, Bazoer, M de Wit, Witry, onze Belg en Yuki op 18 spelers die verwachten speeltijd te krijgen. Met maar 5 wissels en 7 van de bovenstaande in de wachtrij en tenminste 4 jeugdspelers zie ik het wat somberder in voor de jeugd dan jij, maar ik hoop dat je gelijk krijgt.

Edit: het blijkt Djordje te zijn inplaats van Djordja.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2022, 17:39 Deze "koopwoede" gaat juist zorgen voor exponentieel meer kansen voor de jeugd. Met betere spelers om zich heen kunnen ze ook makkelijker eens ingepast worden. Daarnaast zal hopelijk de tussenstand het vaker en eerder toelaten.
Interessante theorie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 22 aug 2022, 09:30 Interessante theorie.
We weten allemaal dat een groot gedeelte van de jeugdspelers alleen kans heeft op speeltijd als de stand het toelaat. We hebben vorig jaar gezien hoe dat gaat als je geen enkele wedstrijd overtuigend wint, dan spelen er gewoon 0 jeugdspelers. Daarom heb ik betere hoop voor dit seizoen.

Brederode en Barasi hebben op hun positie nog steeds voldoende zicht op speeltijd.
Plaats reactie