Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 15 jul 2021, 09:18 Reijnders op de plek van Koopmeiners lijkt me geweldig. Veel dynamiek en voetbal op het middenveld, beide (Reijnders+Midtsjö) hebben zowel een drang naar voren als naar achter, waardoor er niet per se een hoeft te blijven 'hangen' tussen middenveld en verdediging.
Dat zou zorgen voor een betere aanspeelbaarheid van onze middenvelders omdat nu beide afwisselend de bal kunnen komen ophalen, vorig jaar werd soms Koopmeiners gedekt en hierdoor werd onze opbouw flink verstoord. Dat probleem heb je niet meer met zowel Reijnders als Midstjö op het middenveld.

Ik ben echt fan geworden van Reijnders, goede balbehandeling, denkt snel, passt zuiver, goed in de combinatie, fysiek stappen gemaakt.
Lijkt ook een goede kop op te zitten.
Kan echt de verassing van het seizoen worden imo!
Hopelijk ziet Jansen het ook in hem zitten, want hij heeft ook Clasie nog voor die positie.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 22:54 In theorie correct, maar je vraagt dan wel automatisch héél veel van Reijnders. Reijnders zou dan niet alleen boven zichzelf moeten uitstijgen en op die positie het team op sleeptouw nemen op zijn jonge spelers, maar ook tegelijkertijd Peer uit de wind houden. Ik geef het hem nog maar eens te doen hoor.

Beginnen met een basisplek voor Reijnders en een ander talent op 10 of rechtsbuiten lijkt mij al behoorlijk wat.
Er vanuit gaande dat we gewoon 4-3-3 spelen met twee controleurs, zullen Clasie en Reijnders op het middenveld waarschijnlijk moeten uitmaken wie er links mag staan. Gezien zijn fysiek heb ik een lichte voorkeur voor Reijnders met Midtsjö (lees: ervaring) naast hem. Met dezelfde redenatie zou je Clasie / Peer kunnen opstellen, maar dat lijkt me kwalitatief gezien toch net wat minder.

Overigens kun je De Wit ook op meerdere posities kwijt. Die heeft echter toch doorgaans wat meer drang naar voren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DiepeMast schreef: 15 jul 2021, 16:50 Er vanuit gaande dat we gewoon 4-3-3 spelen met twee controleurs, zullen Clasie en Reijnders op het middenveld waarschijnlijk moeten uitmaken wie er links mag staan. Gezien zijn fysiek heb ik een lichte voorkeur voor Reijnders met Midtsjö (lees: ervaring) naast hem. Met dezelfde redenatie zou je Clasie / Peer kunnen opstellen, maar dat lijkt me kwalitatief gezien toch net wat minder.

Overigens kun je De Wit ook op meerdere posities kwijt. Die heeft echter toch doorgaans wat meer drang naar voren.
De Wit speelt zelden een bal vooruit, altijd veilig breed of achter uit, opbouwend heb je daar weinig aan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 16 jul 2021, 07:56 De Wit speelt zelden een bal vooruit, altijd veilig breed of achter uit, opbouwend heb je daar weinig aan.
Nou nou, wat weten we het allemaal weer goed.
_________________
"I don't know that!"
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Reijnders vandaag weer een dikke voldoende. Al lange tijd stabiel. Als hij aan zijn afwerking gaat werken dan kan het nog wel eens een dragende speler worden.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

eenjaarazalkmaar schreef: 17 jul 2021, 21:03 Reijnders vandaag weer een dikke voldoende. Al lange tijd stabiel. Als hij aan zijn afwerking gaat werken dan kan het nog wel eens een dragende speler worden.
Dit is geen speler van 19. Het grote probleem van Reijnders is juist dat hij niet scoort en daarmee mist AZ wederom een middenvelder die er 10 inschiet. De Wit kan het niet, Clasie niet, Gudmundson niet en Reijnders eveneens. Leuke middelmatige speler meer niet. Nogmaals deze jongen is geen 19 meer.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 12 aug 2021, 05:52 Dit is geen speler van 19. Het grote probleem van Reijnders is juist dat hij niet scoort en daarmee mist AZ wederom een middenvelder die er 10 inschiet. De Wit kan het niet, Clasie niet, Gudmundson niet en Reijnders eveneens. Leuke middelmatige speler meer niet. Nogmaals deze jongen is geen 19 meer.
Klopt, maar ik hoef persoonlijk ook niet allemaal spelers van 19 in het elftal. Volgens mij is het ook wel bekend dat AZ niet kijkt naar biologische leeftijd, maar naar fysieke leeftijd. De ene speler komt nou eenmaal eerder tot bloei dan de andere. Daarnaast zie ik in Reijnders ook veel meer een defensieve middenvelder, daar is de nood om te scoren een stuk lager. Bovendien klopt het ook niet wat je zegt; Gudmundsson heeft vorig seizoen in ruim 1900 minuten (21 wedstrijden) Eredivisie 7 goals en 4 assists afgeleverd. Laat hem 30+ wedstrijden spelen en je hebt dus 10+ goals. De Wit heeft vorig seizoen in 1200 minuten (13 wedstrijden) Eredivisie 4 goals en 3 assists afgeleverd. Dat zijn over 34 wedstrijden ook meer dan 10 goals.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik kijk niet echt naar persoonlijke prestaties, meer naar het teambelang. En daar vind ik zowel Reijnders als Gudmundsson als De Wit goede, verschillende spelers, met ieder zijn eigen kwaliteiten. Ik denk dat een middenveld met Reijnders, Midtsjo en Gudmundsson prima in balans is bijvoorbeeld.
Compete to complete
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZSander schreef: 12 aug 2021, 07:20 Klopt, maar ik hoef persoonlijk ook niet allemaal spelers van 19 in het elftal. Volgens mij is het ook wel bekend dat AZ niet kijkt naar biologische leeftijd, maar naar fysieke leeftijd. De ene speler komt nou eenmaal eerder tot bloei dan de andere. Daarnaast zie ik in Reijnders ook veel meer een defensieve middenvelder, daar is de nood om te scoren een stuk lager. Bovendien klopt het ook niet wat je zegt; Gudmundsson heeft vorig seizoen in ruim 1900 minuten (21 wedstrijden) Eredivisie 7 goals en 4 assists afgeleverd. Laat hem 30+ wedstrijden spelen en je hebt dus 10+ goals. De Wit heeft vorig seizoen in 1200 minuten (13 wedstrijden) Eredivisie 4 goals en 3 assists afgeleverd. Dat zijn over 34 wedstrijden ook meer dan 10 goals.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik kijk niet echt naar persoonlijke prestaties, meer naar het teambelang. En daar vind ik zowel Reijnders als Gudmundsson als De Wit goede, verschillende spelers, met ieder zijn eigen kwaliteiten. Ik denk dat een middenveld met Reijnders, Midtsjo en Gudmundsson prima in balans is bijvoorbeeld.
Voor Gudmundson geldt dat hij daarbij ook meerdere malen in de spits stond, dan verwacht je meer dan 10 goals, maar hij is geen killer. De Wit drie goals en dan maar hopen dat hij er in 34 wedstrijden + 10 maakt is meer dromen. De Wit speelt geen 34 wedstrijden. Wij hebben naar mijn mening praktisch geen scorend vermogen op het middenveld. Helaas
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 12 aug 2021, 11:35 Voor Gudmundson geldt dat hij daarbij ook meerdere malen in de spits stond, dan verwacht je meer dan 10 goals, maar hij is geen killer. De Wit drie goals en dan maar hopen dat hij er in 34 wedstrijden + 10 maakt is meer dromen. De Wit speelt geen 34 wedstrijden. Wij hebben naar mijn mening praktisch geen scorend vermogen op het middenveld. Helaas
Gudmundsson heeft afgelopen jaar in totaal nog geen 6 wedstrijden in de spits gestaan. De rest als AM en RW. En die van De Wit vind ik een beetje een dooddoener; hij speelt geen 34 wedstrijden. Ja dan mag je toch ook niet verwachten dat hij er 10 scoort?

Laat ik het anders vragen; wie zou jij op het middenveld zetten dan?
Compete to complete
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZSander schreef: 12 aug 2021, 12:21 Gudmundsson heeft afgelopen jaar in totaal nog geen 6 wedstrijden in de spits gestaan.
In die 6/7 wedstrijden als spits wel 5 goals 1 assist en een penalty verdient. Kan slecht


Met Reijnders-Gudmundsson-Midtsjo heb je toch wel een middenveld met minimaal 15 goals en 15 assists in een seizoen denk ik hoor. Reijnders komt in de voorbereiding al wel aardig vaak in schietpositie, duurde bij Koopmeiners ook even voor het echt ging lopen. Ik maak me eerder zorgen als Clasie of Peer zou moeten spelen. Peer komt nog tekort en Midtsjo-Clasie is wel erg defensief.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 12 aug 2021, 05:52 Dit is geen speler van 19. Het grote probleem van Reijnders is juist dat hij niet scoort en daarmee mist AZ wederom een middenvelder die er 10 inschiet. De Wit kan het niet, Clasie niet, Gudmundson niet en Reijnders eveneens. Leuke middelmatige speler meer niet. Nogmaals deze jongen is geen 19 meer.
Afhankelijk van zijn rol kan hij er wel 8-10 maken dit jaar. Komt elke wedstrijd wel een of twee keer in scoringspositie en heeft een aardig schot.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZSander schreef: 12 aug 2021, 12:21 Gudmundsson heeft afgelopen jaar in totaal nog geen 6 wedstrijden in de spits gestaan. De rest als AM en RW. En die van De Wit vind ik een beetje een dooddoener; hij speelt geen 34 wedstrijden. Ja dan mag je toch ook niet verwachten dat hij er 10 scoort?

Laat ik het anders vragen; wie zou jij op het middenveld zetten dan?
Goede vraag, ik kom dan echt bij Evjen uit, veel meer laten spelen, ik geloof in Evjen Pavilidis Karlsson en hoop dat die druk zorgt voor ruimte om vanuit het middenveld wel offensief bij te dragen. Ik geloof niet in abouklal. Evjen hangend. Het wordt zo ie zo tijd dat Janssen de speeltijd van Evjen doortrekt. Misschien Taabouni, is ook al 19. Wordt tijd. Verder moet Midtsjo veel meer uit de tweede lijn schieten en misschien kan Reijnders dat ook wel. Ik heb het nog nooit gezien
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Eigenlijk was ik heel kritisch op het beleid om geen sterke vervanger van Koopmeiners te halen.. maar ja, Koopmeiners kreeg ook pas zijn basisplek omdat Van den Brom geen andere optie had vanwege blessures. Als je altijd maar een directe waardige vervanger haalt, hoe ontwikkel je dan zelf je toekomstige beste spelers? Ik hoop dat Reijnders het komend halfjaar zijn kans pakt, zo niet, dan in de winter wel een vervanger halen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik vind hem basiswaardig, maar niet op de positie van Koopmeiners. Daar wil ik een organiserende speler zien à la Koopmeiners (ja, lastig, mag een klasje of anderhalf minder), terwijl Reijnders juist het gat kan opvangen dat Midtsjo achterlaat mits hij weggaat.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 01 sep 2021, 10:38 Ik vind hem basiswaardig, maar niet op de positie van Koopmeiners. Daar wil ik een organiserende speler zien à la Koopmeiners (ja, lastig, mag een klasje of anderhalf minder), terwijl Reijnders juist het gat kan opvangen dat Midtsjo achterlaat mits hij weggaat.
Waarom zouden we met een directe vervanger van Koopmeiners moeten spelen?
Ik heb eigenlijk liever dat Midtsjö en Reijnders gezamenlijk kiezen wie er diep de bal komt ophalen per keer of periode. Ze kunnen allebei prima als controleur/ meest verdedigende middenvelder spelen maar ook de box to box/ zwervende middenvelder rol.
Zo maak je het de tegenstander ook veel moeilijker want zo kunnen ze lastiger de opbouw verstoren, zoals vorig jaar het geval was als er één man op Koopmeiners werd gezet.
Als ze nu één op Midtsjö zetten dan komt Reijnders gewoon de bal ophalen en vice versa.
Het zal het middenveld dynamischer maken en hopelijk ook het eindeloos rondspelen achterin verminderen omdat je meer zwervende spelers hebt rond de middencirkel.

Ik geloof echt dat dit het seizoen van Reijnders gaat worden, echt een topper.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voetballend wel, in duels valt er nog heel veel te winnen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

In aanmerking nemend hoe gefrustreerd ik al was dat Janssen Reijnders er niet in bracht, kan ik me voorstellen dat Reijnders zelf daarvan nog veel gefrustreerder was. Gelukkig kon hij met dat schot nog iets van zijn frustratie afreageren. Goal was subliem.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Laat zich even zien, mooie goal =D>
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 19 sep 2021, 17:12 In aanmerking nemend hoe gefrustreerd ik al was dat Janssen Reijnders er niet in bracht, kan ik me voorstellen dat Reijnders zelf daarvan nog veel gefrustreerder was. Gelukkig kon hij met dat schot nog iets van zijn frustratie afreageren. Goal was subliem.
Elke onbenul kan bedenken dat als Clasie of Midtsjo uitvalt, Reijnders de standaard wissel is. Alleen Jansen ziet het niet ](*,)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 19 sep 2021, 17:21 Elke onbenul kan bedenken dat als Clasie of Midtsjo uitvalt, Reijnders de standaard wissel is. Alleen Jansen ziet het niet ](*,)
Volledig mee eens. Had in de rust al Reijnders moeten brengen in plaats van 8 minuten voor tijd.

Wie verzint het om eerst Aboukhlal en later Poku in te brengen als je Reijnders en Evjen op de bank hebt zitten? Twee spelers die een bal kunnen vasthouden en van daar het team beter laten voetballen. Jansen gokt op hardlopers die ofwel alle ballen vrijwel verliezen ofwel nog veel te licht zijn voor dit werk. Zeker met 10 man. Met die wissels geeft ie zichzelf een brevet van onvermogen af!
Plaats reactie