Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Yuki was vanavond fenomenaal in zijn passes! Als hij langer had gespeeld was AZ niet met 1-0 achter gekomen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Geef deze man een langlopend contract.
letscall
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

En stel hem vanaf de eerste minuut op!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Het begon pas te lopen toen Sugawara erin kwam.
mAgNaVoX oDySsEy
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Yuki was tegen Antwerp zeker 1 van de uitblinkers. Aangekocht als rechtsback blijkt hij ook nog prima rechtsbuiten te kunnen spelen. Fantastische (toekomstige) aankoop.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

pAuluZ schreef: 30 aug 2019, 04:56 Het begon pas te lopen toen Sugawara erin kwam.
Fysiek sterk (ondanks zijn leeftijd), enorme drive, loepzuivere voorzetten, goede doelpogingen en verder aanwezig waar nodig en een sympathieke uitstraling.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Toch lekker als je iemand hebt waarbij het goed voorzetten geven nog niet is afgeleerd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 29 aug 2019, 21:32 Yuki was vanavond fenomenaal in zijn passes! Als hij langer had gespeeld was AZ niet met 1-0 achter gekomen.
Ik vind hem zeker ook een aanwinst. Vanaf de voorbereiding al gezien.

Maar gisteren was ik eenmaal niet zo blij met Yuki toen hij verzuimde de bal voor te geven aan Ferdy Druijf die bij de tweede paal stond om de bal in te tikken en de bal in het zijnet knalde.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 30 aug 2019, 18:13 Ik vind hem zeker ook een aanwinst. Vanaf de voorbereiding al gezien.
Vanaf de eerste 5 minuten dat hij speelde in de oefenpot tegen Brugge met de schitterende assist tegen Brugge. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 30 aug 2019, 08:22 Yuki was tegen Antwerp zeker 1 van de uitblinkers. Aangekocht als rechtsback blijkt hij ook nog prima rechtsbuiten te kunnen spelen. Fantastische (toekomstige) aankoop.
Over 10 maanden wordt hij 20 en moet hij bijna 4½ ton per jaar gaan verdienen.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-maakt-nie ... betaalbaar
Maar daar zullen ze wel rekening mee gehouden hebben.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

ForzAZ schreef: 30 aug 2019, 18:13 Ik vind hem zeker ook een aanwinst. Vanaf de voorbereiding al gezien.

Maar gisteren was ik eenmaal niet zo blij met Yuki toen hij verzuimde de bal voor te geven aan Ferdy Druijf die bij de tweede paal stond om de bal in te tikken en de bal in het zijnet knalde.
Ik kan het moment niet terugzien, maar als Druijf er inderdaad beter voor stond, dan ben ik het met je eens.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Kilkenny schreef: 30 aug 2019, 18:45 Vanaf de eerste 5 minuten dat hij speelde in de oefenpot tegen Brugge met de schitterende assist tegen Brugge. :wink:
Exact! De "vroege voorzet" van Yuki, zoals Slot dat noemt. Geniaal.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

AZA'dam schreef: 31 aug 2019, 04:06 Over 10 maanden wordt hij 20 en moet hij bijna 4½ ton per jaar gaan verdienen.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-maakt-nie ... betaalbaar
Maar daar zullen ze wel rekening mee gehouden hebben.
Interessant artikel, vooral als je juist ziet dat er steeds meer Japanners in de Eredivisie komen spelen.

Misschien kan AZ iets doen aan zijn salarisplafonds. Op de lange termijn zullen de eigen toptalenten meer en meer geld gaan opleveren.
Van Binsbergen
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2017, 09:33

eenjaarazalkmaar schreef: 31 aug 2019, 07:56 Interessant artikel, vooral als je juist ziet dat er steeds meer Japanners in de Eredivisie komen spelen.

Misschien kan AZ iets doen aan zijn salarisplafonds. Op de lange termijn zullen de eigen toptalenten meer en meer geld gaan opleveren.
Japan en Nederland hebben een speciale regeling omtrent visa en werkvergunningen, oorspronkelijk opgezet om Japanse bedrijven naar Nederland te trekken. Maar dit betekent kennelijk ook dat die minimuminkomenseis voor niet-EU voetballers niet geldt voor Japanse voetballers.

"Japan: voor spelers uit Japan is voorlopig geen tewerkstellingsvergunning vereist. Dit betekent dat spelers uit deze landen op dit moment dus ook niet hoeven te voldoen aan het daarbij behorende inkomens- en kwaliteitscriterium. Uiteraard dienen deze spelers wel over een verblijfsvergunning te beschikking. De aanvraag van een verblijfsvergunning kan de club via de FBO laten verlopen. "

Uit: https://fbo.nl/wp-content/uploads/edd/2 ... ken_06.pdf

Dit zou dus verklaren waarom steeds meer Nederlandse ploegen naar de Japanse markt gaan kijken.

Volgens mij is er overigens ook voor Amerikaanse werknemers een soortgelijke regeling, maar of die ook van toepassing is op voetballers weet ik niet.
Van Binsbergen
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2017, 09:33

Van Binsbergen schreef: 31 aug 2019, 08:53 Japan en Nederland hebben een speciale regeling omtrent visa en werkvergunningen, oorspronkelijk opgezet om Japanse bedrijven naar Nederland te trekken. Maar dit betekent kennelijk ook dat die minimuminkomenseis voor niet-EU voetballers niet geldt voor Japanse voetballers.

"Japan: voor spelers uit Japan is voorlopig geen tewerkstellingsvergunning vereist. Dit betekent dat spelers uit deze landen op dit moment dus ook niet hoeven te voldoen aan het daarbij behorende inkomens- en kwaliteitscriterium. Uiteraard dienen deze spelers wel over een verblijfsvergunning te beschikking. De aanvraag van een verblijfsvergunning kan de club via de FBO laten verlopen. "

Uit: https://fbo.nl/wp-content/uploads/edd/2 ... ken_06.pdf

Dit zou dus verklaren waarom steeds meer Nederlandse ploegen naar de Japanse markt gaan kijken.

Volgens mij is er overigens ook voor Amerikaanse werknemers een soortgelijke regeling, maar of die ook van toepassing is op voetballers weet ik niet.
Ah, nevermind, die regeling waar ik het over had is vorig jaar opgehouden kennelijk.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 19 sep 2019, 15:04 Maar verdedigend echt een stuk zwakker dan Svensson.
Ook technisch een stuk minder verfijnd, de passing en aannames van Svensson zijn van een bizar hoog niveau wat geen enkele back in de Eredivisie aantikt
Yuki is dan ook nog maar 19 he...

Maar zo slecht is zijn passing toch niet?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2019, 18:06 Yuki is dan ook nog maar 19 he...

Maar zo slecht is zijn passing toch niet?
Zijn voorzetten zijn vaak subliem.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 19 sep 2019, 18:12 Zijn voorzetten zijn vaak subliem.
Eens, denk wel dat hij andere passes in de benen heeft dan Svensson (die scherpe ballen over de grond het strafschopgebied in heb ik Svensson bijvoorbeeld nog niet/niet vaak zien proberen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2019, 18:06 Yuki is dan ook nog maar 19 he...

Maar zo slecht is zijn passing toch niet?
Hou toch op joh, Svensson is een houten klaas met de techniek en motoriek van Dirk Marcellis. Maar maakt alles goed met zijn strijd, passie en drang naar voren
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 19 sep 2019, 20:59 Hou toch op joh, Svensson is een houten klaas met de techniek en motoriek van Dirk Marcellis. Maar maakt alles goed met zijn strijd, passie en drang naar voren
Weet niet tegen wie jij het hebt maarehh...

1. dit is het Sugawara topic.
2. mijn opmerking ging ook over Sugawara.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie