Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Langedijk schreef: 21 jan 2022, 19:38
Ik zal er morgen eens extra op letten
Op eentje na allemaal kut waarvan die in minuut 92 de slechtste was. Weten we dat ook weer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 20:59 Op eentje na allemaal kut waarvan die in minuut 92 de slechtste was. Weten we dat ook weer.
Zat vanwege omstandigheden te kijken met een Britse commentator : die was het in ieder geval niet met je eens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2022, 21:00 Zat vanwege omstandigheden te kijken met een Britse commentator : die was het in ieder geval niet met je eens.
Die Britten begrijpen niks van voetbal en vinden alles prachtig. Kick and rush. Dat er geen voorzet bij een teamgenoot terecht komt maakt ze weinig uit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik vond hem wel goed spelen. Voorzetten waren niet ondermaats of buitengewoon goed. Had wel enkele keren een andere man kunnen uitkiezen bij het voorzetten. Speelde wel goed. Mag van mij nog iets meer er overheen denderen aan de flank.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 22 jan 2022, 21:18 Voorzetten waren niet ondermaats of buitengewoon goed.
Op 2 na kwamen ze allemaal bij de verkeerde kleur terecht. En hij heeft er echt 10-15 gegeven. Wat is daar goed aan dan?

Even los van het feit hij verder niet slecht speelde. Maar ‘de beste voorzet van de Eredivisie’ is echt lachwekkend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 21:22 Op 2 na kwamen ze allemaal bij de verkeerde kleur terecht. En hij heeft er echt 10-15 gegeven. Wat is daar goed aan dan?

Even los van het feit hij verder niet slecht speelde. Maar ‘de beste voorzet van de Eredivisie’ is echt lachwekkend.
Ja, dat weet ik. Daarmee sluit ik me ook aan bij je. Wat betreft de beste voorzet van de Eredivisie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Tegen Cambuur heeft hij voor zijn doen niet heel bijzondere voorzetten gegeven en toch waren ze nog steeds verfijnd, op lengte en met een mooie curve.
(die Britse commentator keek zonder bias, dus vertelt meer de waarheid)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 jan 2022, 23:09 Tegen Cambuur heeft hij voor zijn doen niet heel bijzondere voorzetten gegeven en toch waren ze nog steeds verfijnd, op lengte en met een mooie curve.
Hoe kun je nou een verfijnde voorzet geven die niet voorbij de eerste verdediger komt? Zijn traptechniek mag dan prima zijn, die voorzetten zijn het niet. Hij trapt ze blind. Nu kiezen de spitsen soms ook slecht positie, dat geef ik hem na. Maar hij heeft vandaag diverse kansen op een assist laten liggen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 23:39 Hoe kun je nou een verfijnde voorzet geven die niet voorbij de eerste verdediger komt? Zijn traptechniek mag dan prima zijn, die voorzetten zijn het niet. Hij trapt ze blind. Nu kiezen de spitsen soms ook slecht positie, dat geef ik hem na. Maar hij heeft vandaag diverse kansen op een assist laten liggen.
Ze kwamen aan, ondanks stevige dekking, op een goede snelheid, wat wil je meer?
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Deze kan ik wel invullen: hij wil dat het assists zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 jan 2022, 23:41 Ze kwamen aan, ondanks stevige dekking, op een goede snelheid, wat wil je meer?
Waar kwamen ze aan dan? Niet bij spelers AZ hoor. Ook niet als hij alle tijd had zoals in de 92e minuut. Hij moet beter kijken en zoeken naar Pavlidis, Karlsson of De Wit. Dan kan er natuurlijk een verdediger tussen zitten maar daar gaat het niet om. Dat percentage van 25% dat hier eerder werd genoemd is gisteren behoorlijk gedaald.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 22 jan 2022, 23:56 Deze kan ik wel invullen: hij wil dat het assists zijn.
Niet eens. Maar als je 100 voorzetten geeft is 2 assists wel een beetje mager hè.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 23 jan 2022, 10:50 Waar kwamen ze aan dan? Niet bij spelers AZ hoor. Ook niet als hij alle tijd had zoals in de 92e minuut. Hij moet beter kijken en zoeken naar Pavlidis, Karlsson of De Wit. Dan kan er natuurlijk een verdediger tussen zitten maar daar gaat het niet om. Dat percentage van 25% dat hier eerder werd genoemd is gisteren behoorlijk gedaald.
Yuki is ook afhankelijk voor de vooractie en positionering van medespelers. Die klopt vaak van geen kanten. De Wit en Pavlidis staan vaak op dezelfde lijn terwijl er iemand 3 meter terug moet stappen voor een lage terugtrekkende voorzet. En er moet iemand op de zestien staan. Nu staan er vaak 3 AZ-spelers een beetje apathisch te wachten op een hoge bal tussen 7 verdedigers die beter kunnen koppen.

Dit vind ik dus wel matig van Jansen. Er zit nog niet veel verbetering in de afstemming in de aanval. Op links gaat dat ook met vallen en opstaan.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:59 De Wit en Pavlidis staan vaak op dezelfde lijn terwijl er iemand 3 meter terug moet stappen voor een lage terugtrekkende voorzet. En er moet iemand op de zestien staan.
Dat komt omdat De Wit als een kip zonder kop de 16 in stormt en Pavlidis in de weg loopt. Een echte 10 blijft juist hangen om vanaf 16-18 meter uit te kunnen halen. Maar De Wit heeft geen traptechniek en daarom is de keuze voor hem op die positie ook zo dramatisch. Reijnders of Evjen kunnen dat veel beter.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Terwijl Yuki er hier (onterecht) van langs krijgt van sommigen staat hij deze week in het elftal van de week van VI (kun je nagaan, ondanks dat gelijkspel!)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2022, 15:40 Terwijl Yuki er hier (onterecht) van langs krijgt van sommigen staat hij deze week in het elftal van de week van VI (kun je nagaan, ondanks dat gelijkspel!)
Yuki was ook goed. Dat er getwijfeld wordt over zijn voorzetten zegt meer over de kenners hier dan over de feiten. De voorzetten van Yuki zijn over het algemeen echt prima. Ze bereiken vaak het gewenste doelwit en hebben de juiste curve en snelheid. Dat de voorzet niet altijd wordt verzilverd of op waarde wordt geschat is een ander verhaal. Ontwikkelt zich echt goed. Waar ik me voor het seizoen echt zorgen maakte over de rechtsback positie, en eigenlijk verwachtte dat Witry die zou claimen, kunnen we nu toch wel stellen dat Yuki de beste optie is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 24 jan 2022, 17:52 Yuki was ook goed. Dat er getwijfeld wordt over zijn voorzetten zegt meer over de kenners hier dan over de feiten. De voorzetten van Yuki zijn over het algemeen echt prima. Ze bereiken vaak het gewenste doelwit en hebben de juiste curve en snelheid. Dat de voorzet niet altijd wordt verzilverd of op waarde wordt geschat is een ander verhaal. Ontwikkelt zich echt goed. Waar ik me voor het seizoen echt zorgen maakte over de rechtsback positie, en eigenlijk verwachtte dat Witry die zou claimen, kunnen we nu toch wel stellen dat Yuki de beste optie is.
Eens.

Geen nieuws overigens dat er hier soms conclusies worden getrokken die volledig haaks staan op de rest van objectief Nederland. :D
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Volgens mij is iedereen hier positief over Yuki behalve Langedijk hoor heren.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Speelde ijzersterk tegen PSV! Begint zo langzamerhand een van de sterkhouders te worden. Na Karlsson, Wijndal en Midtsjö weet ik wie ik op het speelformulier zet.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Soms nog een beetje druistig in de combinatie met Evjen, maar het is geen toeval dat de 1-2 valt door een lange haal van hem. HIj speelt gewoon oppertunistisch en heeft een goeie trap.
Hup AZ.
Plaats reactie