Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Yuki zit zeker nog niet op het niveau van Svensson, maar hij heeft ook bijna geen speeltijd als back gehad in het 1e. 2e seizoenshelft in de wat makkelijkere wedstrijden wat vaker speeltijd geven, zodat hij aan het niveau kan wennen. Verder is het wel een mooi figuur om erbij te hebben. Het is geen doorsnee voetballer en hij heeft zeker humor.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je kunt lullen over Yuki, maar hij snijdt zijn voortzetten wel lekker scherp aan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10990
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Verdedigend heel slecht in de eerste helft. Maar zijn voorzetten waren inderdaad prima. Helaas voor hem staat er louter vuilnis voor het doel om af te ronden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 20 dec 2020, 17:46 Verdedigend heel slecht in de eerste helft. Maar zijn voorzetten waren inderdaad prima. Helaas voor hem staat er louter vuilnis voor het doel om af te ronden.
Ik ben echt benieuwd wanneer het geduld van Jansen op is en Druijf er eens een paar weken inzet. Of zou Raiola dan boos worden.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 20 dec 2020, 19:34 Ik ben echt benieuwd wanneer het geduld van Jansen op is en Druijf er eens een paar weken inzet. Of zou Raiola dan boos worden.......
Druijf op rechtsback in plaats van Sugawara?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 20 dec 2020, 19:34 Ik ben echt benieuwd wanneer het geduld van Jansen op is en Druijf er eens een paar weken inzet. Of zou Raiola dan boos worden.......
Ik denk dat ik per abuis in het verkeerde topic heb gepost ☺️
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10990
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Weggg!!!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Leuk persoon, aardige voorzetten en soms een mooi schot op doel. Maar ja, geen echte verdediger, zeker geen middenvelder en ook geen aanvaller. Komt positioneel tekort, mist duelkracht en wendbaarheid. Mede doordat Sugawara nu op rechtsachter staat ipv Svensson is de rechterkant met Stengs en Sugawara een drama als de tegenstander de bal heeft. Daardoor moet Midsjo of Hatzidiakos steeds bijspringen, en is er in centrum een mannetje tekort.
Snel verkopen en een goede rechtsback halen met een jonge jongen uit de eigen jeugd er achter.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Ook weer zo’n ideale schoonzoon...als je nou iemand uit Japan haalt, haal dan een winnaar, voor mijn part uit de Japanse mafia! In plaats van iemand die oei oei half opzij springt als Jorgensen gaat scoren....als back up moeten we het ermee doen, maar niet straks als opvolger van Svensson please...
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

stuurlui aan wal schreef: 01 feb 2021, 11:20 Leuk persoon, aardige voorzetten en soms een mooi schot op doel. Maar ja, geen echte verdediger, zeker geen middenvelder en ook geen aanvaller. Komt positioneel tekort, mist duelkracht en wendbaarheid. Mede doordat Sugawara nu op rechtsachter staat ipv Svensson is de rechterkant met Stengs en Sugawara een drama als de tegenstander de bal heeft. Daardoor moet Midsjo of Hatzidiakos steeds bijspringen, en is er in centrum een mannetje tekort.
Snel verkopen en een goede rechtsback halen met een jonge jongen uit de eigen jeugd er achter.
Die jongen is 20 jaar.

Op die leeftijd zat Michael Reiziger op de bank bij Volendam en speelde Jaap Stam nog een aantal jaar in de eerste divisie ...

Ik vind dat er best wat muziek in zit.

- houden -
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Eens dat hij nog jong is. Maar ik zie de ontwikkeling niet die hij doormaakt. Hij is in ieder geval niet geschikt voor wekelijks in het eerste bij AZ. Laat Huiberts vandaag nog ergens een rechtbackie vandaan toveren tot Svensson weer beter is.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Misschien vinden jullie het gek maar ik vind dat hij aan de bal beter is dan Svensson. Technisch is Yuki beter. Zoekt makkelijker de vrije man onder druk. Positioneel is Svensson helemaal niet zo sterk, maar hij compenseert dat door zijn inzet.

Weet het is in dit elftal met een Gudmundsson en Stengs in een zwervende rol lastig spelen als back. Geen middenvelder voor hem die helpt om een tegenstander af te stoppen. Midtsjö knijpt namelijk continue naar de as en niet naar de zijkant. Wanneer De Wit terug is kan Midtsjö zich verdedigend veel meer op de rechterkant opstellen, omdat De Wit het centrum dicht loopt.

Het gehele elftal functioneert op dit moment niet naar behoren. Vorig seizoen was de samenwerking en het positioneren veel beter verzorgd. Stuk voor stuk lopen spelers te 'zwemmen' omdat de onderlinge afstemming ontbreekt!

Niet een jonge Japanner daarvan de schuld geven.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk dat Yuki volgend jaar heel goed als basisspeler kan spelen. Vind hem echt een goede techniek hebben in aannames bijvoorbeeld. Verdedigend brengt hij minder duelkracht dan Svensson, maar ik vind niet dat hij het onverdienstelijk doet. Aanvallend heeft hij echt best veel kwaliteiten, 1 keer raken is hij goed in, best een aardige traptechniek en hij legt ook in elke wedstrijd veel energie. Vind het mooi om te zien dat hij na een verloren wedstrijd op het veld ligt te balen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Viel mij (niet geheel onverwachts) op dat Yuki nog echt niet fatsoenlijk engels spreekt (laat staan Nederlands) er zal dus nog wel een taalbarriére te slechten zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Heeft die step van hem ook winterbanden?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10990
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij kan niet verdedigen. Kort voor rust komen ze goed weg toen hij positioneel weer eens volledig verkeerd stond en Cavlan kwijt was. Leuke 12e man maar echt geen materiaal voor de basis.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die jongen is nog jong en leert elke wedstrijd bij. Hij heeft een goede instelling en vaak een aardig schot of degelijke voorzet. Eén van de weinigen die ik de komende jaren wel zie blijven en ik vind dat prima.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 06 feb 2021, 22:13 Hij kan niet verdedigen. Kort voor rust komen ze goed weg toen hij positioneel weer eens volledig verkeerd stond en Cavlan kwijt was. Leuke 12e man maar echt geen materiaal voor de basis.
Cavlan inderdaad. De linksback van Emmen. Een andere speler was net buiten de 16 aan de bal en Yuki ving die op. Midtsjö sloot de binnenkant af. Echter in hun rug liep Cavlan door en die kreeg de bal. Stengs stond van kleine afstand te kijken. Wie doet het nou fout?

Yuki omdat ie een tegenstander op vangt die anders gewoon de 16 vanaf de zijkant kan inlopen. Midtsjö die Yuki komt helpen, maar geen oog heeft voor de lopende Cavlan? Of Stengs die kijkt en 'gebakken lucht' dekt?

Makkelijk om elke keer Yuki er dan van te beschuldigen. Hij stond juist goed in positie en deed zijn werk. Je moet eerder kijken naar de rol van Midtsjö en vooral Stengs. Cavlan is de directe tegenstander van Stengs!

Waar ik mij aan ergerde dat Panta veel te weinig simpel de volledig vrijstaande Yuki in paste. Heel vaak draaide ie weer terug naar BMI en stond daarvoor met de voet op de bal (like Teun) omzichtig te kijken wie hij de bal zou gunnen. Zo onprofessioneel die voet op de bal. Betekent namelijk dat je volledig vast in je handelen. Standbeen op de grond en andere been op de bal. Kun je dus niks. Niks doen is vertraging! Zie daar één van de oorzaken van de trage opbouw!!
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Ik ben kritisch op Yuki, maar gisteren was hij één van de beteren, en ook nog de winnende gescoord.

Mazzel voor hem was dat Emmen aanvallend niet slecht was maar erbarmelijk. Ik vrees toch dat bij een meer dynamische tegenstander met een goede techniek, onze Yuki tekort komt als verdediger. En dat is toch het eerste waar hij voor staat.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

biefstukje schreef: 06 feb 2021, 17:48 Ik denk dat Yuki volgend jaar heel goed als basisspeler kan spelen. Vind hem echt een goede techniek hebben in aannames bijvoorbeeld. Verdedigend brengt hij minder duelkracht dan Svensson, maar ik vind niet dat hij het onverdienstelijk doet. Aanvallend heeft hij echt best veel kwaliteiten, 1 keer raken is hij goed in, best een aardige traptechniek en hij legt ook in elke wedstrijd veel energie. Vind het mooi om te zien dat hij na een verloren wedstrijd op het veld ligt te balen.
Ik denk dat Yuki gewoon een prima rechtsbuiten kan (blijven) zijn.
Plaats reactie