Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 05 feb 2022, 22:20 Speelde ijzersterk tegen PSV! Begint zo langzamerhand een van de sterkhouders te worden. Na Karlsson, Wijndal en Midtsjö weet ik wie ik op het speelformulier zet.
Ontwikkeld zich dit seizoen echt als een komeet.
Hoop dat hij een stijgende lijn vast kan blijven houden
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zo zie je maar wat vertrouwen en tijd met een speler kunnen doen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Deed Gakpo mee? Yuki =D>
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 551
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Sir Robbert schreef: 06 feb 2022, 03:55 Deed Gakpo mee? Yuki =D>
Weinig tot niet gezien inderdaad. Yuki heeft mij echt het tegendeel bewezen. Ik zag het als een harde werker en leuk ventje. Maar inmiddels ontpopt hij zich als sterkhouder dit seizoen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 06 feb 2022, 03:55 Deed Gakpo mee? Yuki =D>
Beetje overdreven, Gakpo kwam niet uit de verf omdat hij zelf niet lekker speelde en heel AZ de ruimtes klein hield. Was nou niet zo dat Yuki hem heeft afgetroefd. Eerste helft liep Gakpo telkens vrij tussen de linies waarin hij aanspeelbaar was en zonder enkele druk voorin de aanvallen kon opzetten.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Inderdaad, hoe durven jullie hier iets positiefs over een AZ-speler te schrijven..
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Svensson raakt toch rap de vergetelheid in als hij zich zo door blijft ontwikkelen. Daar is niks overdrevens aan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 06 feb 2022, 20:34 Beetje overdreven, Gakpo kwam niet uit de verf omdat hij zelf niet lekker speelde en heel AZ de ruimtes klein hield. Was nou niet zo dat Yuki hem heeft afgetroefd. Eerste helft liep Gakpo telkens vrij tussen de linies waarin hij aanspeelbaar was en zonder enkele druk voorin de aanvallen kon opzetten.
Altijd………altijd als er iets goeds gezegd wordt, of sterker: iemand speelde goed, komt het doordat de tegenstander niet in vorm of lekker in zijn vel zat. Als AZ wint heeft ajax of PSV een slechte dag………zucht.
Ik word die zogenaamde critici met zg. realiteitszin een beetje beu…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 07 feb 2022, 21:57 Altijd………altijd als er iets goeds gezegd wordt, of sterker: iemand speelde goed, komt het doordat de tegenstander niet in vorm of lekker in zijn vel zat. Als AZ wint heeft ajax of PSV een slechte dag………zucht.
Ik word die zogenaamde critici met zg. realiteitszin een beetje beu…..
Dat is al jaren zo toch. AZ presteert structureel goed omdat de andere clubs falen, dat is een beetje de tendens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 07 feb 2022, 22:59 Dat is al jaren zo toch. AZ presteert structureel goed omdat de andere clubs falen, dat is een beetje de tendens.
Ik neem aan dat je een smiley bent vergeten ?😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 08 feb 2022, 10:24 Ik neem aan dat je een smiley bent vergeten ?😉
Dacht niet dat die nodig was :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 07 feb 2022, 22:59 Dat is al jaren zo toch. AZ presteert structureel goed omdat de andere clubs falen, dat is een beetje de tendens.
:lol: !!!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wat speelde Yuki een ijzersterke wedstrijd vanvond. Zowel verdedigend als aanvallend. Grote klasse. =D>
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Tegengoal komt mede door slecht dekken van Yuki. En mede door Wijndal die niet kan wegkoppen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

pAZcal schreef: 20 feb 2022, 00:49 Tegengoal komt mede door slecht dekken van Yuki. En mede door Wijndal die niet kan wegkoppen.
Vind hem onderhand toch meer hebben dan Svensson. Yuki is een betere voetballer en is nu onderhand wekelijks wel beslissend met een voorzet of pass.
Verdedigend vind ik hem nu ook best wel zijn mannetje staan. Behoort inmiddels wel tot de sterkhouders.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

pAZcal schreef: 20 feb 2022, 00:49 Tegengoal komt mede door slecht dekken van Yuki. En mede door Wijndal die niet kan wegkoppen.
Dat was geen slecht dekken maar een duel dat hij niet wint in eerste instantie. Daarna loopt de aanval door en volgt er gewoon een mooie voorzet die goed ingekopt wordt (mede mogelijk gemaakt door Wijndal die bij verdedigend koppen wel vaker geklopt wordt, dat dan weer wel).
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 20 feb 2022, 00:57 Vind hem onderhand toch meer hebben dan Svensson. Yuki is een betere voetballer en is nu onderhand wekelijks wel beslissend met een voorzet of pass.
Verdedigend vind ik hem nu ook best wel zijn mannetje staan. Behoort inmiddels wel tot de sterkhouders.
Eerste helft kwam er heel weinig uit, wel goede tweede helft gespeeld.

Maar Yuki is zeker geen sterkhouder. Een sterkhouder ben je als je in de wedstrijden top 3 iemand bent van wie we het moeten hebben en uit wie we hoop moeten putten. Yuki is op dat niveau gewoon iemand die net aan zich staande kan houden. Tegen andere tegenstanders komt hij beter voor de dag
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 20 feb 2022, 12:49 Eerste helft kwam er heel weinig uit, wel goede tweede helft gespeeld.

Maar Yuki is zeker geen sterkhouder. Een sterkhouder ben je als je in de wedstrijden top 3 iemand bent van wie we het moeten hebben en uit wie we hoop moeten putten. Yuki is op dat niveau gewoon iemand die net aan zich staande kan houden. Tegen andere tegenstanders komt hij beter voor de dag
Een sterkhouder is voor mij iemand die stabiel voor een 7 speelt en nauwelijks verzaakt. Op dat niveau zat Svensson zeker.

Ik vind Sugawara en Svensson overigens lastig te vergelijken omdat Svensson juist uitblonk in zijn fysieke kwaliteiten. Die leek daarmee meer op iemand als Poulsen. Kwaliteiten waren bijvoorbeeld: kracht, uithoudingsvermogen, drive/mentaliteit.

Sugawara is een stuk technischer, maar verzet niet hetzelfde soort werk als Svensson iets als zijn passing en voorzet zou ik eerder benoemen als een kwaliteit van Yuki. Daarom kan ie ook op rechtsbuiten, dat had ik met Svensson niet logisch gevonden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Svensson: beter in opkomen (positioneel). Zelfde qua combinatie, passing.
Sugawara: beter in verdedigen. Betere voorzet.

Toch vind ik Svensson meer een gevaar dan Yuki.
Lastige vergelijking.
Om het (enigszins) veilig te spelen, durf ik wel te zeggen dat Yuki beter kan worden dan Svensson.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Wildcat schreef: 20 feb 2022, 12:49 Eerste helft kwam er heel weinig uit, wel goede tweede helft gespeeld.

Maar Yuki is zeker geen sterkhouder. Een sterkhouder ben je als je in de wedstrijden top 3 iemand bent van wie we het moeten hebben en uit wie we hoop moeten putten. Yuki is op dat niveau gewoon iemand die net aan zich staande kan houden. Tegen andere tegenstanders komt hij beter voor de dag
Naast dat dit een heel lamlendige zin is vind ik dit een beetje een vreemde definitie voor een sterkhouder. Als je de afgelopen maanden kijkt scoort Yuki gemiddeld gezien gewoon erg goed. Dan ben je wat mij betreft een sterkhouder, simpel.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Plaats reactie