Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Wat staat hij te doen bij dat doelpunt van Heerenveen? Tot 2x aan toe. Heel snel Witry naar rechts zodra Wijndal terug is.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hebben jullie een nieuwe pispaal gevonden? man man man, ja er zitten foutjes in, maar deze jongen doet ook echt al waardevolle dingen. met Suguwara en Witry spelen zoals nu voor een tijd zal geen straf zijn.
De fouten liggen in beginsel meer bij Letschert en zelfs Martins Indi is niet volkomen zonder blaam.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

DeZuivelDuivel schreef: 29 aug 2021, 18:06 Hebben jullie een nieuwe pispaal gevonden?
Nee hoor. Maar ik ben geen voorstander van alibi-koppen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 29 aug 2021, 18:06 Hebben jullie een nieuwe pispaal gevonden?.
Onzin. Sympathiek joch en goede mentaliteit. Maar hij kan niet verdedigen en dat wordt steeds pijnlijker. Kijk die 1-0 nog eens goed terug. Afgetroefd worden en dan als een zoutzak terug het veld in sjokken om vervolgens opnieuw afgetroefd te worden. Echt dramatisch. Toen hij er net was waren zijn invalbeurten als rechtsbuiten zeer verdienstelijk. Werkelijk geen idee wie er heeft bedacht dat hij rechtsback is. Zet hem dan voorin zodat Aboukhlal uit het team verdwijnt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Omdat ik hier lees dat de 1-0 volledig door toedoen van Yuki is ontstaan heb ik de goal even teruggekeken, maar ik kan het niet toeschrijven aan Yuki. Zijn man op dat moment is van Beek, en als Yuki zijn kopbal niet blokt was de 1-0 al door van Beek gemaakt. Via de blok van Yuki springt de bal voor Veerman die volledig wordt vrijgelaten door eerst Letschert en daarna Koopmeiners.

Maar goed, ik denk wel dat Witry hem op de bank speelt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Perry schreef: 29 aug 2021, 20:34 Omdat ik hier lees dat de 1-0 volledig door toedoen van Yuki is ontstaan heb ik de goal even teruggekeken, maar ik kan het niet toeschrijven aan Yuki. Zijn man op dat moment is van Beek, en als Yuki zijn kopbal niet blokt was de 1-0 al door van Beek gemaakt. Via de blok van Yuki springt de bal voor Veerman die volledig wordt vrijgelaten door eerst Letschert en daarna Koopmeiners.

Maar goed, ik denk wel dat Witry hem op de bank speelt.
Dit is een aardige nuance. Kan het zelf niet terugkijken momenteel. Maar buiten dit is het zo dat zijn daadwerkelijke goede bijdragen zoals zijn voorzetten en opkomen door dezelfde mensen die yuki afkraken niet besproken zie worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Perry schreef: 29 aug 2021, 20:34 Omdat ik hier lees dat de 1-0 volledig door toedoen van Yuki is ontstaan
Niet volledig. Het begon met gestuntel van Aboukhlal die voorin schade aanrichten blijkbaar niet genoeg vindt. En Letschert is bij vrijwel elk tegendoelpunt betrokken.
Perry schreef: 29 aug 2021, 20:34 heb ik de goal even teruggekeken, maar ik kan het niet toeschrijven aan Yuki.
Dat kun je niet menen. Van Beek kopt vanaf de achterlijn en Yuki springt niet mee. Anders was het hooguit een corner geworden. Vervolgens loopt hij niet achter Van Beek aan waardoor hij bij de tweede voorzet te laat is en opnieuw niet mee springt. De herhaling vanaf de rechter cornervlag geeft dat perfect weer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Langedijk schreef: 29 aug 2021, 21:04 Niet volledig. Het begon met gestuntel van Aboukhlal die voorin schade aanrichten blijkbaar niet genoeg vindt. En Letschert is bij vrijwel elk tegendoelpunt betrokken.



Dat kun je niet menen. Van Beek kopt vanaf de achterlijn en Yuki springt niet mee. Anders was het hooguit een corner geworden. Vervolgens loopt hij niet achter Van Beek aan waardoor hij bij de tweede voorzet te laat is en opnieuw niet mee springt. De herhaling vanaf de rechter cornervlag geeft dat perfect weer.
Dat laatste klopt inderdaad; op de achterlijn moet hij veel meer doen. En als hij bij de tweede voorzet scherper is kan hij de bal wegkoppen in plaats van de kopbal van van Beek enkel blokken, al lijkt me van Beek een betere kopper dus was dit bij dat duel misschien wel het hoogst haalbare voor Yuki.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik vond hem veel te slap reageren in allebei de situaties. In het eerste geval moet hij de bal over de achterlijn werken en in het tweede geval moet hij er in kleunen, zodat Veerman niet te gemakkelijk kan inkoppen en Verhulst nog een kans heeft om de bal te grijpen.

Ik betrap Yuki er wel meer op dat hij in bepaalde gevallen wat laconiek oogt. Maar toch ontwikkelt hij zich wel. Absoluut geen dissonant in het team. Maar als Wijndal terug is op linksback zie ik toch heel graag Witry naar zijn favoriete rechterkant verhuizen. Dat is een klasbak. Jammer voor Yuki dan.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Voltreffer Vick schreef: 29 aug 2021, 17:42 Wat staat hij te doen bij dat doelpunt van Heerenveen? Tot 2x aan toe. Heel snel Witry naar rechts zodra Wijndal terug is.
Rol van Martinis Indi is hier veel belangrijker, hij gaat nauwelijks duel met Heerenveen speler aan (omdat hij denkt dat de bal achter gaat?), waardoor deze op zijn gemak voor kan zetten. Als je daar scherp verdedigt komt die voorzet ook niet. Sowieso stond er maar 1 te verdedigen bij 2e paal Yuki, tegen 2 langste mannen van Heerenveen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik was onder de indruk van hem zowel verdedigd als in de aanval. Ik denk dat ik hem op dit moment liever zie dan Witry. In ieder geval goed dat ze concurrentiestrijd hebben op die positie.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 24 sep 2021, 16:04 Ik was onder de indruk van hem zowel verdedigd als in de aanval. Ik denk dat ik hem op dit moment liever zie dan Witry. In ieder geval goed dat ze concurrentiestrijd hebben op die positie.
Geen idee waarom je dit soort dingen post. Sugawara heeft al ontelbare keren aangetoond dat hij niet kan verdedigen. Leuke 13e man voor aanval of middenveld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 sep 2021, 16:12 Geen idee waarom je dit soort dingen post. Sugawara heeft al ontelbare keren aangetoond dat hij niet kan verdedigen. Leuke 13e man voor aanval of middenveld.
Hij hoorde bij de 3 spelers van AZ die nog een beetje een goed niveau haalden. Hij Midtsjø en Karlsson, dat mag ook gezegd worden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 24 sep 2021, 16:20 Hij hoorde bij de 3 spelers van AZ die nog een beetje een goed niveau haalden. Hij Midtsjø en Karlsson, dat mag ook gezegd worden.
Dat mag best gezegd worden maar je suggestie om hem weer eerste rechtsback te maken na 1 redelijke wedstrijd slaat nergens op. Dan neem je dus genoegen met iemand die niet kan verdedigen terwijl we er daar centraal al genoeg van hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 sep 2021, 20:19 Dat mag best gezegd worden maar je suggestie om hem weer eerste rechtsback te maken na 1 redelijke wedstrijd slaat nergens op. Dan neem je dus genoegen met iemand die niet kan verdedigen terwijl we er daar centraal al genoeg van hebben.
Eigenlijk had hij van mij de basis niet uit gehoeven aan de hand van de voorbereiding. Ik ben het dan ook niet eens met de definitieve conclusie die jij tracht over hem te maken. Ik geloof dat alle basisingrediënten aanwezig zijn om zich nog verder te ontwikkelen daarbij is hij nog jong.
Dat Witry het als linksback goed deed en een goeie introductie had met oa een goal was wel een reden om hem op te stellen. Maar ik moet zeggen dat ik al snel weer naar de meer ingespeelde Yuki verlangde.
Misschien gaat Witry ons nog verrassen maar ik kan nog echt niet zeggen dat hij zoveel beter is. We gaan het zien, de concurrentie kan ze allebei alleen maar beter maken.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Langedijk schreef: 24 sep 2021, 20:19 Dat mag best gezegd worden maar je suggestie om hem weer eerste rechtsback te maken na 1 redelijke wedstrijd slaat nergens op. Dan neem je dus genoegen met iemand die niet kan verdedigen terwijl we er daar centraal al genoeg van hebben.
Ander wedstrijden waren moeilijk te beoordelen. Hij moest van Jansen de plek van Wijndal innemen omdat onze TD, met al zijn miljoenen, niet en nog steeds niet voor een goeie back up heeft gezorgd voor Wijndal. Een schande en mismanagement aan de hoogste orde. Wel 4 cv’s, wel 2 rechts backs maar 1 linksback die nog niet fit is ook, en vervangen moet worden door onze Noorse vriend of, nota bene, een aanvallende middenvelder (Oosting). Schande !,,
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Speelt sterk tegen Go Ahead vandaag.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Shota-Arveladze schreef: 26 sep 2021, 13:27 Speelt sterk tegen Go Ahead vandaag.
Goede slidings en ingrepen van hem gezien, maar vooral zijn voorzetting was bijzonder goed met natuurlijk die twee voorzetten.
Geen reden om hem te passeren voor Witry, is de laatste tijd toch al goed bezig.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De Rode Baron schreef: 26 sep 2021, 14:22 Goede slidings en ingrepen van hem gezien, maar vooral zijn voorzetting was bijzonder goed met natuurlijk die twee voorzetten.
Geen reden om hem te passeren voor Witry, is de laatste tijd toch al goed bezig.
Vandaag was Yuki heel nuttig. Maar hij kan gewoon niet zo goed verdedigen.
Witry zag er ook heel goed uit vandaag.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 26 sep 2021, 15:15 Vandaag was Yuki heel nuttig. Maar hij kan gewoon niet zo goed verdedigen.
Witry zag er ook heel goed uit vandaag.
Heel nuttig? Die jongen heeft twee assists als verdediger en de 0 gehouden . Veel beter kan niet. Niet dat ie nou opeens een ster in verdedigen is, maar die speelt de volgende wedstrijden terecht weer basis.
Hup AZ.
Plaats reactie