Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 21 jan 2022, 17:19 Ja. Die commentator tegen Twente viel het ook al op dat hij vaak slechte voorzetten geeft en onzorgvuldig passt over lange afstand. Alleen voor het doel slingeren is niet genoeg hè.
Ben ik niet mee eens. Heeft vaak echt een goede voorzet of crosspass in huis. Legt de bal soms echt geweldig neer. Het lukt niet altijd, maar zou niet weten wie er een betere voorzet heeft in onze selectie.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 21 jan 2022, 17:19 Ja. Die commentator tegen Twente viel het ook al op dat hij vaak slechte voorzetten geeft en onzorgvuldig passt over lange afstand. Alleen voor het doel slingeren is niet genoeg hè.
Hij heeft, sinds Koopmeiners weg is, waarschijnlijk de beste pass in zijn benen. Het gaat inderdaad wel eens mis, maar zijn meeste passen over lange afstand, Cross of vanaf achterlijn voor de goal, zijn doorgaans prima.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 21 jan 2022, 17:19 Ja. Die commentator tegen Twente viel het ook al op dat hij vaak slechte voorzetten geeft en onzorgvuldig passt over lange afstand. Alleen voor het doel slingeren is niet genoeg hè.
Ik denk dat hij de beste voorzet heeft van de hele eredivisie (zal ook de reden zijn waarom hij het als rechtsbuiten mag proberen als verdediger van origine zonder dribbel). Erg vreemde opmerking dus wat mij betreft.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:10 Ik denk dat hij de beste voorzet heeft van de hele eredivisie (zal ook de reden zijn waarom hij het als rechtsbuiten mag proberen als verdediger van origine zonder dribbel). Erg vreemde opmerking dus wat mij betreft.
Hele eredivisie?
Kijk je wel is andere teams?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 18:21 Hele eredivisie?
Kijk je wel is andere teams?
Wie doet het beter?
De voorzetten van Yuki zijn ook expliciet geroemd door Jansen in een interview.
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Pijnlijk, maar laten we beginnen met Tadic
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:23 Wie doet het beter?
De voorzetten van Yuki zijn ook expliciet geroemd door Jansen in een interview.
Blind
Veerman (joey)
Tadic
Mazroui (wordt hier echt mee onderschat)
Timber
Berghuis
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 18:29 Blind
Veerman (joey)
Tadic
Mazroui (wordt hier echt mee onderschat)
Timber
Berghuis
Dat vind ik allemaal niet (voor zover ze goed op m'n netvlies staan). De voorzetten van Yuki vind ik echt exceptioneel (en zijn grootste kwaliteit).
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:10 Ik denk dat hij de beste voorzet heeft van de hele eredivisie (zal ook de reden zijn waarom hij het als rechtsbuiten mag proberen als verdediger van origine zonder dribbel). Erg vreemde opmerking dus wat mij betreft.
Over vreemde opmerkingen gesproken :lol:

Ik zal er morgen eens extra op letten
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:44 Dat vind ik allemaal niet (voor zover ze goed op m'n netvlies staan). De voorzetten van Yuki vind ik echt exceptioneel (en zijn grootste kwaliteit).
Ze staan niet goed op je netvlies dan.
Bizarre opmerking. Yuki heeft niet eens top 10 succesvolle voorzetpercentage van de ED.
Tadic heeft maar liefst 111(!) voorzetten gegeven, maar een succesvolle voorzetpercentage van 32%.
Karlsson 59, 27%
Pinto 31, 29%
Dasa, 84, 32%
Wittek 35, 37%
Cordoba 24, 35%
Blind 37, 29%
Maher 31, 32%
Sugawara, 67, 25%
Staat daarmee gelijk met spelers als Büttner, Malacia, Antony, Gaari, Pedersen, Toornstra, Basacikoglu, ter Avest en Mwene)

Sugawara is de speler met de op 5 na meeste voorzetten uit de ED. In die top 5 scoren Dasa en Tadic aanzienlijk hoger dan Yuki. Sylla en quagliata scoren lager met beide 20%.

Zoals ik zovaak vraag op dit forum: laten we wel even reëel blijven.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vraag me af wat deze cijfers nu precies over de werkelijkheid zeggen, met name het percentage.
Ik kan het artikel achter de paywall niet lezen, maar Jansens opmerking over de voorzet van Sugawara staat onder de foto:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 19_4272491
In de VI enkele dagen eerder ligt hij de voorzet van Sugawara er ook al uit:
https://www.vi.nl/nieuws/jansen-verklaa ... t-sugawara


Dus als hier wordt gezegd dat Yuki een slechte voorzet heeft dan staat dat diametraal t.o.v. mijn observaties gedurende de tijd dat hij hier speelt en de opmerkingen van Jansen hierover afgelopen december.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 21 jan 2022, 22:43 Ik vraag me af wat deze cijfers nu precies over de werkelijkheid zeggen, met name het percentage.
Ik kan het artikel achter de paywall niet lezen, maar Jansens opmerking over de voorzet van Sugawara staat onder de foto:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 19_4272491
In de VI enkele dagen eerder ligt hij de voorzet van Sugawara er ook al uit:
https://www.vi.nl/nieuws/jansen-verklaa ... t-sugawara


Dus als hier wordt gezegd dat Yuki een slechte voorzet heeft dan staat dat diametraal t.o.v. mijn observaties gedurende de tijd dat hij hier speelt en de opmerkingen van Jansen hierover afgelopen december.
Yuki's korte passjes gaan wel vaak mis. In de combinatie kan het echt wel beter. Maar de lange pass vind ik ook prima. Ik weet niet hoe die percentages geïnterpreteerd moeten worden. Zonder context zegt een willekeurige statistiek niet zoveel.
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 21 jan 2022, 22:43 Ik vraag me af wat deze cijfers nu precies over de werkelijkheid zeggen, met name het percentage.
Ik kan het artikel achter de paywall niet lezen, maar Jansens opmerking over de voorzet van Sugawara staat onder de foto:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 19_4272491
In de VI enkele dagen eerder ligt hij de voorzet van Sugawara er ook al uit:
https://www.vi.nl/nieuws/jansen-verklaa ... t-sugawara


Dus als hier wordt gezegd dat Yuki een slechte voorzet heeft dan staat dat diametraal t.o.v. mijn observaties gedurende de tijd dat hij hier speelt en de opmerkingen van Jansen hierover afgelopen december.
Wat Jansen of de VI zeggen is niet zo relevant als de harde cijfers die ik je heb laten zien lijkt me?
Feiten wegen zwaarder dan een mening denk ik

Wat de percentages zeggen, is hoe vaak een voorzet aankomt. zeer relevant dus.

Daarnaast begon ik volgens mij de relaas met dat hij een uitstekende pass en voorzet in de benen heeft. Niemand gaat daar tegen in. Dus ik weet niet op wie je doelt met 'iemand zegt dat Yuki een slechte voorzet heeft' maar ik zie vooralsnog veel lof.

Echter, jij doet er wel een (flinke) schep bovenop door te zeggen dat hij de beste voorzet van de Eredivisie in huis heeft.
Dat heeft hij niet. Dit wordt onderbouwt met harde cijfers. Wat Jansen vervolgens zegt over Yuki is totaal niet relevant voor die discussie. Want die gaat over de beste voorzet van de Eredivisie.

Edit: de percentages die ik aanhaal zijn voorzetpercentages, dit staat los van het percentage lange passes. Dit heeft hier dus géén invloed op.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dat Yuki een slechte voorzet zou hebben ging over de post van Langedijk en de commentator waaraan hij refereerde, niet jouw post.
Je beroept je graag op harde cijfers/feiten, maar het aankomen van een pass (mocht dat percentage dit inderdaad juist aangeven) zegt nog niet alles over de kwaliteit en spreiding daarvan. Dus nogmaals, leuk een schijn van objectiviteit op te houden (en waar reeel ben ik zeker voor onderbouwing met objectiviteit), maar je moet hier kritisch op zijn. Zoals Grifo zegt, de context doet er toe.

(en ja, ik heb de voorzetten van alle andere spelers in de eredivisie niet op mijn netvlies, maar ik weet wat ik heb gezien bij Yuki en dat is subliem)
SchoorlAZ schreef: 22 jan 2022, 03:08 Wat Jansen of de VI zeggen is niet zo relevant als de harde cijfers die ik je heb laten zien lijkt me?
Feiten wegen zwaarder dan een mening denk ik

Wat de percentages zeggen, is hoe vaak een voorzet aankomt. zeer relevant dus.

Daarnaast begon ik volgens mij de relaas met dat hij een uitstekende pass en voorzet in de benen heeft. Niemand gaat daar tegen in. Dus ik weet niet op wie je doelt met 'iemand zegt dat Yuki een slechte voorzet heeft' maar ik zie vooralsnog veel lof.

Echter, jij doet er wel een (flinke) schep bovenop door te zeggen dat hij de beste voorzet van de Eredivisie in huis heeft.
Dat heeft hij niet. Dit wordt onderbouwt met harde cijfers. Wat Jansen vervolgens zegt over Yuki is totaal niet relevant voor die discussie. Want die gaat over de beste voorzet van de Eredivisie.

Edit: de percentages die ik aanhaal zijn voorzetpercentages, dit staat los van het percentage lange passes. Dit heeft hier dus géén invloed op.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 jan 2022, 05:27 Dat Yuki een slechte voorzet zou hebben ging over de post van Langedijk en de commentator waaraan hij refereerde, niet jouw post.
De mening van Jansen is niet zo relevant want hij is ook degene die Aboukhlal blijft opstellen.

Het woord ‘slecht’ wil ik best nuanceren tot ‘ kan beter’. Uit bovengenoemde cijfers blijkt dat hij vooral veel voorzetten geeft en dat slechts een kwart daarvan bij een medespeler belandt. Dus 3 van de 4 voorzetten zijn slecht of matig en als dat er toevallig 3 achter elkaar zijn dan valt mij dat op. En veel assists geeft hij ook niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik zal even een stukje mediation toepassen.

Differentcook heeft gelijk dat Sugawara een hele goede trap heeft.
SchoorlAZ heeft gelijk dat hij zeker niet de beste trap van de Eredivisie heeft.

Het belangrijkste is dat Yuki al langere tijd groei laat zien en nu een volwaardige optie is voor de basis, in plaats van een aandoenlijk alternatief voor als er spelers geschorst of geblesseerd zijn.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 22 jan 2022, 10:33
Differentcook heeft gelijk dat Sugawara een hele goede trap heeft.
SchoorlAZ heeft gelijk dat hij zeker niet de beste trap van de Eredivisie heeft.
En waar heb ik gelijk in? :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 22 jan 2022, 10:33 Ik zal even een stukje mediation toepassen.

Differentcook heeft gelijk dat Sugawara een hele goede trap heeft.
SchoorlAZ heeft gelijk dat hij zeker niet de beste trap van de Eredivisie heeft.

Het belangrijkste is dat Yuki al langere tijd groei laat zien en nu een volwaardige optie is voor de basis, in plaats van een aandoenlijk alternatief voor als er spelers geschorst of geblesseerd zijn.
Helemaal mee eens.
Wilde alleen (nodige) een nuance aanbrengen op de superlatieven van differentcook.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bob Ross schreef: 22 jan 2022, 10:33 Ik zal even een stukje mediation toepassen.

Differentcook heeft gelijk dat Sugawara een hele goede trap heeft.
SchoorlAZ heeft gelijk dat hij zeker niet de beste trap van de Eredivisie heeft.

Het belangrijkste is dat Yuki al langere tijd groei laat zien en nu een volwaardige optie is voor de basis, in plaats van een aandoenlijk alternatief voor als er spelers geschorst of geblesseerd zijn.
Ik kan hier mee leven, haha :)
Al sluit ik niet uit dat hij de beste voorzet heeft, ik zou beter (in mijn enthousiasme) geen uitspraken hierover moeten doen, simpelweg omdat ik die niet van iedere eredivisiespeler ken. Waarschijnlijk vond ik deze kwaliteit van Yuki ondergewaardeerd. Ook eens over zijn groei (opvallend vooral sinds het aantrekken van Witry of de geboorte van zijn dochter)
we can come an end
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 14:36 En waar heb ik gelijk in? :wink:
Jij hebt ook gelijk dat er hier bijzondere opmerkingen worden gemaakt.

Maar op de schaal van de Voice zijn die allemaal zeer respectvol en intelligent.

Ontopic: hoop dat Yuki niet scoort vanavond want ik heb hem niet in mijn CVHJ-team en mijn concurrent wel.
Hup AZ.
Plaats reactie