Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

multatuli schreef: 02 mar 2021, 11:47 Maar dat AZ zelfs de website in het Japans heeft vertaald (terwijl er veel meer Noren spelen bij AZ) dat zegt toch wel iets over de commerciële waarde die AZ hierin ziet.
Eens hoor, maar de site was altijd al in het Engels, en dat spreekt iedere Scandinaviër prima. Daarom is ie natuurlijk niet vertaald in het Noors :wink:
Buiten het feit om dat er iets meer Japanners (125 miljoen ofzo) zijn dan Scandinaviërs (20 miljoen) in NO-DEN-SWE

edit: Perry dacht hetzelfde :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

AZ-speler Yukinari Sugawara heeft voorlopig nog geen vakantie. De rechtsback is opgeroepen voor het nationaal elftal van Japan, dat eind deze maand een WK-kwalificatiewedstrijd speelt, en in juni moet hij zich melden bij het olympisch elftal....
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 20_8378144
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dat zou zeker een mooie belevenis voor hem zijn. Ook goed voor zijn ontwikkeling.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Beetje tragisch, maar Suguwara bankt nu vooralsnog ook bij de olympische ploeg van Japan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Omdat het zelfs voor het geruchten topic te vaag is doe ik het maar even hier.

Yuki postte de volgende foto:

Afbeelding

Uiteraard heb ik geen idee wat daar staat of wie het is, maar de beste jongen zit in ieder geval op voetbal:

Afbeelding
MarkusPt
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2018, 20:24

Shoshi High School 17-year-old defender Chase Henri participates in AZ practice !! Yukinari Sugawara reveals "I stood out first. Lol"
21/7/13 23:27[High school list]

U-20 Japan National Team candidate DFChase Henri

 AZ defender Yukinari Sugawara updated his official Instagram (@yukinarisugawara) on the 13th, revealing that Shoshi High School defender Chase Henri is participating in the club as a practice.

 Sugawara posted an image of Chase Henri with the Stories feature, saying, "Maybe it's because of Afro, I was the most prominent. Lol."

 Chase Henri was born in 2004 and is 17 years old. He has also been selected as a generational representative of Japan for each generation, and was also selected as a candidate for the U-20 Japan National Team in the skipping class in June this year.


https://web.gekisaka.jp/news/detail/?336585-336585-fl
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Perry schreef: 13 jul 2021, 15:18 Omdat het zelfs voor het geruchten topic te vaag is doe ik het maar even hier.

Yuki postte de volgende foto:

Afbeelding

Uiteraard heb ik geen idee wat daar staat of wie het is, maar de beste jongen zit in ieder geval op voetbal:

Afbeelding
Vind dit anders best concreet, ben heel benieuwd.
Is niet echt direct iets over deze jongen te vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik dacht eerst dat het Stengs was die 2 maanden niet naar de kapper is geweest :lol:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 13 jul 2021, 16:31 Ik dacht eerst dat het Stengs was die 2 maanden niet naar de kapper is geweest :lol:
Met die haardos zou die eerder voor Gullit door kunnen gaan :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 13 jul 2021, 17:14 Met die haardos zou die eerder voor Gullit door kunnen gaan :lol:
Zoveel haar heeft die oude Gullit niet meer hoor, Yuki heeft nog meer haar :mrgreen:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Screenshot_2021-08-08-18-13-06-961_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_2021-08-08-18-13-06-961_com.google.android.youtube.jpg (24.63 KiB) 2071 keer bekeken
Hier valt te zien wat ik al een tijd bedoel met het positiespel en tactisch inzicht van Sugawara wat de opbouw bemoeilijkt.
Als hij nu positie had gekozen aan de zijlijn, dan sta je daar 2 vs 1.
In plaats daarvan komt hij naar binnen, centraal op het middenveld waar hij niet aanspeelbaar is.
Het lijken kleine dingen maar dit gebeurt vaak en zorgt ervoor dat het spel minder vloeiend is.
Hierdoor moet er vaak terug gepasst worden heen en weer tussen de CV's of zelfs terug naar de keeper.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SchoorlAZ schreef: 08 aug 2021, 16:53 Screenshot_2021-08-08-18-13-06-961_com.google.android.youtube.jpg

Hier valt te zien wat ik al een tijd bedoel met het positiespel en tactisch inzicht van Sugawara wat de opbouw bemoeilijkt.
Als hij nu positie had gekozen aan de zijlijn, dan sta je daar 2 vs 1.
In plaats daarvan komt hij naar binnen, centraal op het middenveld waar hij niet aanspeelbaar is.
Het lijken kleine dingen maar dit gebeurt vaak en zorgt ervoor dat het spel minder vloeiend is.
Hierdoor moet er vaak terug gepasst worden heen en weer tussen de CV's of zelfs terug naar de keeper.
Volgens mij is dit gewoon opdracht, false fullback theorie.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Lijkt inderdaad in opdracht zo te spelen, noem het een false fullback of inverted wingback.

Andere vraag is of de beste jongen wel het tactische inzicht heeft om in die rol te spelen. Vind hem beter tot zijn recht komen wanneer hij aan de zijlijn speelt op de helft van de tegenstander. Dan komen de betere voetballers in het midden ook vaker aan de bal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wees gerust. Er komt een rechtsback aan die niet op de bank zal gaan zitten. Sugawara kan niet verdedigen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

hihacorner schreef: 08 aug 2021, 17:40 Lijkt inderdaad in opdracht zo te spelen, noem het een false fullback of inverted wingback.

Andere vraag is of de beste jongen wel het tactische inzicht heeft om in die rol te spelen. Vind hem beter tot zijn recht komen wanneer hij aan de zijlijn speelt op de helft van de tegenstander. Dan komen de betere voetballers in het midden ook vaker aan de bal.
Als hij naar binnen komt met de opdracht (zoals Wijndal ook wel eens doet) dan kiest hij een aardig belabberd moment uit elke keer.
Hij zou van buiten naar binnen moeten komen als de bal op de andere vlank is. Niet in de dekking gaan staan zodat het de opbouw bemoeilijkt. Maar waarschijnlijk heeft hij dit inzicht dus niet. Zoiets is ook erg moeilijk trainbaar omdat het om situaties herkennen / voetbal intelligentie gaat.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Yuki moet nog heel veel leren. Voor hem pleit dat ik denk dat hij daar ook wel voor open staat. Dat kan van sommige van zijn voorgangers niet gezegd worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 08 aug 2021, 19:36 Yuki moet nog heel veel leren. Voor hem pleit dat ik denk dat hij daar ook wel voor open staat. Dat kan van sommige van zijn voorgangers niet gezegd worden.
Waarom haal je een dure Japanner die nog heel veel moet leren?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Er zit ook gewoon vooruitgang in en dat is goed om te zien.
Het is aan hem om straks beter uit deze situatie te komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En hoe duur hij is weten we niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Weggg
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie