Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef: 08 feb 2021, 22:45 Ik denk dat Yuki gewoon een prima rechtsbuiten kan (blijven) zijn.
Nee. Daar heeft hij te weinig kwaliteit voor.

Verdedigend bijschaven en rechtsback laten staan.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Hij heeft gisteren weer les gehad van Schöne. Naar de bal kijken ipv naar je tegenstander kost een doelpunt. Hopelijk leert hij die les goed, voor een volgende wedstrijd.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

stuurlui aan wal schreef: 15 feb 2021, 09:47 Hij heeft gisteren weer les gehad van Schöne. Naar de bal kijken ipv naar je tegenstander kost een doelpunt. Hopelijk leert hij die les goed, voor een volgende wedstrijd.
Gisteren was er rechts achterin regelmatig een open gat te vinden waar de Feyenoordspelers vrij toegang op hadden. Heb Koopmeiners ook een paar keer het gat zien dichten omdat Yuki nog ergens voorin te vinden was. Blijft verdedigend toch echt wel te kwetsbaar en ga er vanuit dat Svensson tegen Vitesse weer staat opgesteld.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit waren misschien wel zijn laatste minuten en dat zou ook terecht zijn. Kan totaal niet verdedigen en grossiert aanvallend in onbegrijpelijk balverlies. Met Svensson zit je meteen weer wat rustiger. Als die in de zomer vertrekt hebben ze een serieuze vervanger nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 01 mar 2021, 11:50 Dit waren misschien wel zijn laatste minuten en dat zou ook terecht zijn. Kan totaal niet verdedigen en grossiert aanvallend in onbegrijpelijk balverlies. Met Svensson zit je meteen weer wat rustiger. Als die in de zomer vertrekt hebben ze een serieuze vervanger nodig.
Gisteren was veruit zijn slechtste wedstrijd bij AZ. In alle andere wedstrijden was het in balbezit meer dan redelijk tot goed. Gisteren leverde ie alles weg. Het klopt niet dat hij bij balbezit normaliter niet goed functioneert.

Qua verdedigend positiespel bij balbezit tegenstander zit er inderdaad nog veel rek en heeft een prater naast zich nodig. Hij is 20, dus waarom zou hij dit niet alsnog oppakken? Svensson is een klasse beter maar zou de Svevsson van 8 jaar geleden dat ook zijn?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 01 mar 2021, 12:23 Gisteren was veruit zijn slechtste wedstrijd bij AZ.
Hij evenaarde zijn prestatie van Rijeka-uit...

Een rechtsback moet primair snelheid hebben en kunnen verdedigen. Hij brengt veel minder dan Wijndal aan de andere kant en die taalbarrière zal nooit opgelost worden. Het is een leuke 13e man maar AZ moet veel hoger mikken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Eens dat die gozer (nog?)niet het gewenste niveau heeft. Maar hij is me eigenlijk best meegevallen als je het over alle wedstrijden bekijkt. Gister en tegen Rijeka waren zijn slechtste optredens. Je kan het hem ook niet zo heel erg kwalijk nemen. Je haalt een tiener uit Japan, waar het niveau niet zo hoog ligt, die vervolgens in een totaal andere taal en cultuur terecht komt. Hij doet altijd zn best en is toch al wel iets beter geworden sinds zn komst. En is al international van Japan geworden.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 01 mar 2021, 15:25 Hij evenaarde zijn prestatie van Rijeka-uit...

Een rechtsback moet primair snelheid hebben en kunnen verdedigen. Hij brengt veel minder dan Wijndal aan de andere kant en die taalbarrière zal nooit opgelost worden. Het is een leuke 13e man maar AZ moet veel hoger mikken.
Zo’n Wijndal heeft school gelopen op de universiteit terwijl Suguwara scholing heeft gehad op kleuterklasniveau. Nogal logisch dat Owen een stuk verder staat. Met zijn snelheid is niet heel veel mis volgens mij.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 01 mar 2021, 16:34 Eens dat die gozer (nog?)niet het gewenste niveau heeft. Maar hij is me eigenlijk best meegevallen als je het over alle wedstrijden bekijkt. Gister en tegen Rijeka waren zijn slechtste optredens. Je kan het hem ook niet zo heel erg kwalijk nemen. Je haalt een tiener uit Japan, waar het niveau niet zo hoog ligt, die vervolgens in een totaal andere taal en cultuur terecht komt. Hij doet altijd zn best en is toch al wel iets beter geworden sinds zn komst. En is al international van Japan geworden.
Vind ik ook hoor. Bijvoorbeeld een Svensson had al veel meer ervaring toen hij bij AZ kwam. En nu speelt hij ook alweer een paar jaar bij AZ. Logisch dat Yuki dat niveau nog niet heeft. Belangrijkste is dat hij altijd zijn best doet en vooral aanvallend doet hij af en toe leuke dingen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 01 mar 2021, 16:34
Je haalt een tiener uit Japan, waar het niveau niet zo hoog ligt, die vervolgens in een totaal andere taal en cultuur terecht komt.
Waarom eigenlijk? Kunnen we zelf geen rechter variant van Wijndal opleiden?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 01 mar 2021, 17:29 Waarom eigenlijk? Kunnen we zelf geen rechter variant van Wijndal opleiden?
Ja, koekoek, ga je dat bij elke buitenlandse speler zeggen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 01 mar 2021, 17:29 Waarom eigenlijk? Kunnen we zelf geen rechter variant van Wijndal opleiden?
Hij was niet zo duur, maar volgens mij is het feit dat meneer Japanner is het belangrijkste. De hele site is zelfs vertaald in het Japans en op social media zijn ze er ook altijd druk mee. Maar wat nou het toekomstplan daarmee is vraag ik me af. Gaan we meer Japanners halen? Is men in Japan massaal naar AZ aan het kijken? Vliegt de Yuki merchandise over de toonbank?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Soms speel ik tijdens een wedstrijd een spel waarbij ik een shotje moet drinken als 'jouw speler' een slechte bal geeft.

Dit keer had ik Yukinari.

Ik ben blij dat het geen sake was.

Yuki bedankt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 01 mar 2021, 18:42 Hij was niet zo duur, maar volgens mij is het feit dat meneer Japanner is het belangrijkste. De hele site is zelfs vertaald in het Japans en op social media zijn ze er ook altijd druk mee. Maar wat nou het toekomstplan daarmee is vraag ik me af. Gaan we meer Japanners halen? Is men in Japan massaal naar AZ aan het kijken? Vliegt de Yuki merchandise over de toonbank?
Ik heb inderdaad wel sterk het idee dat Yuki vooral is gehaald vanwege zijn commerciële waarde in Japan.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 02 mar 2021, 10:04 Ik heb inderdaad wel sterk het idee dat Yuki vooral is gehaald vanwege zijn commerciële waarde in Japan.
Dat idee heb ik ook. Wel benieuwd wat dat de club dan oplevert?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat denk ik niet. AZ heeft een buitenkans gezien in een talentvolle speler en Japanse aandacht is alleen maar meegenomen. Yuki is nog steeds maar 20 en de afgelopen jaren vaak misbruikt als verkapte rechtsvoor. Net als onze talentvolle opgeleide lichting heeft deze jongen tijd nodig, maar ook hij lijkt die hier op dit forum niet te krijgen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 02 mar 2021, 11:00 Dat denk ik niet. AZ heeft een buitenkans gezien in een talentvolle speler en Japanse aandacht is alleen maar meegenomen. Yuki is nog steeds maar 20 en de afgelopen jaren vaak misbruikt als verkapte rechtsvoor. Net als onze talentvolle opgeleide lichting heeft deze jongen tijd nodig, maar ook hij lijkt die hier op dit forum niet te krijgen.
Helemaal mee eens, Yuki heeft het meer dan prima gedaan de afgelopen periode en sommige momenten zelfs zeer goed. Feyenoord was een vreemde uitzondering waar hij vooral in het begin van slag was, misschien in zijn achterhoofd bezig dat dit voorlopig zijn laatste basisplaats zou kunnen zijn en dat hij te daardoor te geforceerd was (niet raar voor zo jonge speler) .
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 02 mar 2021, 11:00 Dat denk ik niet. AZ heeft een buitenkans gezien in een talentvolle speler en Japanse aandacht is alleen maar meegenomen. Yuki is nog steeds maar 20 en de afgelopen jaren vaak misbruikt als verkapte rechtsvoor. Net als onze talentvolle opgeleide lichting heeft deze jongen tijd nodig, maar ook hij lijkt die hier op dit forum niet te krijgen.
Zo bedoelde ik het in ieder geval niet. Ik vind Yuki een goede talentvolle speler die (logisch) nog niet op het niveau van Svensson zit omdat Svensson veel meer ervaring heeft.

Maar dat AZ zelfs de website in het Japans heeft vertaald (terwijl er veel meer Noren spelen bij AZ) dat zegt toch wel iets over de commerciële waarde die AZ hierin ziet.

Wat daarnaast ook opvallend was vorig seizoen is dat Yuki veel meer speeltijd heeft gekregen dan alle andere aankomende talenten samen. Kansen die Evjen en Reijnders bijvoorbeeld niet kregen. Dat Terwijl Yuki zijn kwaliteiten niet boven die van de andere talenten lag.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Japan is een land dat voetbalgek is, dat zeggen mensen wel vaker over laden, maar Japanners gaan vaak tot voor wat ons bijna obsessie lijkt. Natuurlijk is dat commercieel een interessant land om zaken te doen, máár er zijn zat Japanse spelers die met hard werken stevige vooruitgang boeken in Europa. (Denk aan spelers als Minamino,Kagawa,Honda, Ono als een paar prominente voorbeelden).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

multatuli schreef: 02 mar 2021, 11:47
Maar dat AZ zelfs de website in het Japans heeft vertaald (terwijl er veel meer Noren spelen bij AZ) dat zegt toch wel iets over de commerciële waarde die AZ hierin ziet.
De site is ook in Engels te lezen. Noren spreken over het algemeen prima Engels. Japanners daarentegen een stuk minder.
Plaats reactie