Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 26 jan 2023, 16:54 Precies dit of een Clasie en Reijnders vallen uit
Dat hebben we vorig jaar ook gezien.
De slechte serie in maart kwam met name omdat een paar sterkhouders (oa Claise en Midtsjo) ontbraken dan wel maar beperkt konden spelen

AZ heeft gewoon een minder brede en diepe selectie dan 020 / 010 /040
Maar we zien allemaal (net als de meeste pers / analytici dat AZ een relatief grote kans maakt dit seizoen

Als ik hoor hoe spelers zich uiten (zoals Yuki) dan is iedereen bij AZ (spelers, staf en directie) zich bewust dat we een hele grote kans maken op een prijs. Op DE prijs
Ook Pascal weet dat, maar die kiest ervoor om, met nog een halve competitie te gaan (Ok -1 wedstrijd) en er nog weinig van te zeggen valt hoe dit gaat eindigen, om niet op de vraag in te gaan. Verstandig
Slot doet hetzelfde

Enne als Schreuder de boel in de slangenkuil weer tot rust krijgt dan mag je 020 absoluut niet uitvlakken, blijft op papier (!) de grootste kanshebber en staan maar 5 verlies puntjes achter 010

Maar ik denk dat ik net als veel andere AZ fans de 1e kampioenskriebels begin te voelen, veel te vroeg, maar ze zijn er wel!
Geen idee waarom we dit allemaal bij Yuki bespreken, maar die kampioenskriebels die houd ik zo lang mogelijk tegen. De laatste keer dat ik die voelde, liep het uiteindelijk in een hele grote deceptie uit.

Maar nu het team: geen probleem mee als ze iets méér durven te zeggen dan 'we bekijken het van wedstrijd tot wedsrrijd'. Eenhoorn en Huiberts willen maar al te graag als topclub gezien worden, dan horen kampioensambities daar ook bij. Het niet uitspreken ervan wil overigens niet zeggen dat die ambities er niet zijn. Je maakt je alleen onnodig kleiner door ze niet uit te spreken. Ik zal ze louter af gaan rekenen op doelstellingen en spelbeeld, niet op wat ik 'hoop' te zien qua resultaten.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Parodie op een verdediger

Echt een aanfluiting dat er geen nieuwe rechtsback is gehaald
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 28 jan 2023, 21:01 Parodie op een verdediger

Echt een aanfluiting dat er geen nieuwe rechtsback is gehaald
Aanvallend heeft hij een meerwaarde, maar verdedigend komt hij toch heel vaak te kort. Bij 3 vd 5 tegengoals zeer negatief betrokken. En misschien zelfs wel 4, want de eerste heb ik niet meer scherp op mijn netvlies.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 28 jan 2023, 21:59 Aanvallend heeft hij een meerwaarde, maar verdedigend komt hij toch heel vaak te kort. Bij 3 vd 5 tegengoals zeer negatief betrokken. En misschien zelfs wel 4, want de eerste heb ik niet meer scherp op mijn netvlies.
Bij 4. En dat hadden er ook 7 kunnen zijn. Aanvallend niks gebracht vandaag en dan valt het extra op hoe slecht hij is.

Echt absurd op dit niveau. Maar dat potje van woensdag zal wel weer genoeg zijn voor 2 maanden krediet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Alles is leuk tot hij onder druk komt van een buitenspeler, dan is het echt over en sluiten met deze gast.

Vandaag schandalig blootgelegd, evenals Kerkez trouwens hoor. Is ook al 7 wedstrijden absoluut brandhout
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 28 jan 2023, 22:15 Alles is leuk tot hij onder druk komt van een buitenspeler, dan is het echt over en sluiten met deze gast.

Vandaag schandalig blootgelegd, evenals Kerkez trouwens hoor. Is ook al 7 wedstrijden absoluut brandhout
Dan ga ik toch lullig zijn en zeggen dat Kerkez als 7 wedstrijden Karlsson voor zich heeft. Die wisselwerking klopt gewoon van geen kant, nogsteeds niet.


Vandaag is Sugawara het bokje en ik geef toe dat het er bij tijd en wijlen ongemakkelijk uit zag. Maar dan hang ik een keer de Differentcook uit en dan stel ik dat Huiberts een concurrent voor Sugawara had moeten halen (en nog moet halen). De vaker genoemde Bart van Rooij en Milan van Ewijk lijken mij daar wel een kandidaat voor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 28 jan 2023, 23:22
Vandaag is Sugawara het bokje en ik geef toe dat het er bij tijd en wijlen ongemakkelijk uit zag
Waarom nou altijd die hand boven het hoofd. Ongemakkelijk? Het was schandalig hoe hij tot 4 (!) keer toe niet op staat te letten. En nog minimaal 3 situaties dat Utrecht door zijn geklungel had kunnen scoren. Gewoon een kut verdediger, categorie Johansson.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Johannsson ! Tjezus wat een ramp was dat zeg
Seizoenkaarthouder
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 28 jan 2023, 23:37 Waarom nou altijd die hand boven het hoofd. Ongemakkelijk? Het was schandalig hoe hij tot 4 (!) keer toe niet op staat te letten. En nog minimaal 3 situaties dat Utrecht door zijn geklungel had kunnen scoren. Gewoon een kut verdediger, categorie Johansson.
Als je nou het stukje eerder uit de tekst had dikgedrukt dan zie je dat ik zeg dat hij vandaag het bokje was, daarmee bedoel ik dat hij niet goed was. Maar tegelijkertijd wordt ie ook stevig gezocht hier als een paaltje om op te pissen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wel makkelijk om Yuki nu af te rekenen, natuurlijk komt het laatste tikkie via zijn kant, en wellicht had hij het kunnen voorkomen, maar daarvoor gaat zo veel fout (Kerkez, Dekker, Panta). En die 1ste goal was echt ongelukkig, hij moest daar wel glijden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 29 jan 2023, 02:45 Wel makkelijk om Yuki nu af te rekenen, natuurlijk komt het laatste tikkie via zijn kant, en wellicht had hij het kunnen voorkomen, maar daarvoor gaat zo veel fout (Kerkez, Dekker, Panta, KARLSSON). En die 1ste goal was echt ongelukkig, hij moest daar wel glijden.
Helemaal eens .
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 29 jan 2023, 01:05 Als je nou het stukje eerder uit de tekst had dikgedrukt dan zie je dat ik zeg dat hij vandaag het bokje was, daarmee bedoel ik dat hij niet goed was.
Het bokje. Als een jochie uit de D1 die een keer zijn dag niet had.

Sugawara kan al sinds zijn komst niet verdedigen en hij is toch echt als verdediger gehaald. Het is gewoon triest dat hij voor een niet EU salaris zo mag aankloten en de volgende keer staat hij weer in de basis. Omdat Huiberts weigert om een rechtsback te kopen en AZ al sinds mensenheugenis zelf geen rechtsback kan opleiden.

Lathouwers kan onmogelijk slechter zijn
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 08:18 Het bokje. Als een jochie uit de D1 die een keer zijn dag niet had.

Sugawara kan al sinds zijn komst niet verdedigen en hij is toch echt als verdediger gehaald. Het is gewoon triest dat hij voor een niet EU salaris zo mag aankloten en de volgende keer staat hij weer in de basis. Omdat Huiberts weigert om een rechtsback te kopen en AZ al sinds mensenheugenis zelf geen rechtsback kan opleiden.

Lathouwers kan onmogelijk slechter zijn
Lathouwers is veel slechter en daarom speelt hij ook niet meer bij AZ. Tot dusver de realistische verwachtingen. Er mag van mij al een tijd een rechtsback bij in de jeugd met potentie om Sugawara te overvleugelen precies om die reden. Toen Bart van Rooij van NEC verklaarde zelfs in Jong AZ te willen spelen voor een tijd leek mij dat gesneden koek. Helaas ziet Huiberts dat anders en zitten we nu zelfs met Hatzidiakos op rechtsback als Sugawara er niet is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 29 jan 2023, 13:08 Lathouwers is veel slechter en daarom speelt hij ook niet meer bij AZ. Tot dusver de realistische verwachtingen. Er mag van mij al een tijd een rechtsback bij in de jeugd met potentie om Sugawara te overvleugelen precies om die reden. Toen Bart van Rooij van NEC verklaarde zelfs in Jong AZ te willen spelen voor een tijd leek mij dat gesneden koek. Helaas ziet Huiberts dat anders en zitten we nu zelfs met Hatzidiakos op rechtsback als Sugawara er niet is.
Lathouwers heeft veel blessureleed gekend. Ik vind hem ook niet geschikt voor ons eerste. Nu staat Jurre van Aken in Jong AZ op rechtsback en volgens Maarten Martens doet die dat goed. In Onder 18 loopt de fysiek sterke Daniël Beukers. Een type Dumfries. Dus wie weet kijkt AZ vooral naar hun ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Geschorst tegen FCG, hebben we nog een verdediger in de O14?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 04 mar 2023, 15:44 Geschorst tegen FCG, hebben we nog een verdediger in de O14?
Beukema zou komende week weer met de groep gaan trainen. Mocht hij volgend weekend voldoende op peil zijn, dan kan Hatzidiakos naar rechtsback
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

differentcook schreef: 04 mar 2023, 15:53 Beukema zou komende week weer met de groep gaan trainen. Mocht hij volgend weekend voldoende op peil zijn, dan kan Hatzidiakos naar rechtsback
Beukema gaat komende week voorzichtig met onderdelen van de groepstraining meedoen. Het zou me verbazen als die 1 minuut maakt in de maand maart. Fedde de Jong gaat gewoon als rechtsback starten
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 04 mar 2023, 16:14 Beukema gaat komende week voorzichtig met onderdelen van de groepstraining meedoen. Het zou me verbazen als die 1 minuut maakt in de maand maart. Fedde de Jong gaat gewoon als rechtsback starten
Eigenlijk schandalig als dat wéér gebeurt. Die arme Oosting werdt ook al op deze manier misbruikt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 04 mar 2023, 16:33 Eigenlijk schandalig als dat wéér gebeurt. Die arme Oosting werdt ook al op deze manier misbruikt.
Ja eens, speelt bij Jong ook gewoon middenveld. Maar wie kan er anders spelen? Clasie centraal en dan Panta naar de back? Sta je met Goes en Clasie achterin..
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SimonPoulsen schreef: 04 mar 2023, 16:33 Eigenlijk schandalig als dat wéér gebeurt. Die arme Oosting werdt ook al op deze manier misbruikt.
Helemaal mee eens hoor. Maar de mogelijkheden zijn nogal beperkt. En Fedde heeft hier tegen Excelsior ook al een kwartier gespeeld. En volgens mij in de voorbereiding ook al een keer
Plaats reactie