Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

2-0 achter bij de rust. Ferdy mist na enkele minuten een kans die altijd goal moet zijn. Op zich speelt hij voor de rest niet heel slecht, maar ook niet geweldig. Wat mij wel opvalt is dat we met hem aan de aftrap altijd onze slechtste wedstrijden spelen. Niet dat hij dan altijd zo slecht was, maar het valt me wel op.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

2-1 verloren met op het einde nog een goal van De Camargo. Druijf een hele match gespeeld, maar zijn kans om bij ons volgend seizoen een contract te krijgen helaas niet gegrepen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 03 apr 2021, 19:02 2-1 verloren met op het einde nog een goal van De Camargo. Druijf een hele match gespeeld, maar zijn kans om bij ons volgend seizoen een contract te krijgen helaas niet gegrepen.
Ferdy mist AZ, dus goed gedaan 😁
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Voor STVV-KV Mechelen kreeg Ferdy Druijf nog eens de voorkeur op Igor de Camargo in de spits. De huurling van AZ miste in de beginfase een grote kans, maar toch was coach Wouter Vrancken niet ­ontevreden over de prestatie van de Nederlander.

“Het missen van die kans is zowat het enige wat we hem kunnen verwijten. Voor de rust was hij de enige die inzet en werkkracht toonde, de enige die iets probeerde te doen. Na de rust vond ik hem stevig in de duels en heeft hij veel aan­vallen opgezet. Van alle jongens die de volledige wedstrijd hebben gespeeld, ben ik nog het meest tevreden over hem.”

Druijf praat deze week over zijn toekomst met het ­Mechelse bestuur. De verwachting is dat KV de (dure) ­aankoopoptie in zijn huurcontract niet zal lichten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 06 apr 2021, 09:04 Voor STVV-KV Mechelen kreeg Ferdy Druijf nog eens de voorkeur op Igor de Camargo in de spits. De huurling van AZ miste in de beginfase een grote kans, maar toch was coach Wouter Vrancken niet ­ontevreden over de prestatie van de Nederlander.

“Het missen van die kans is zowat het enige wat we hem kunnen verwijten. Voor de rust was hij de enige die inzet en werkkracht toonde, de enige die iets probeerde te doen. Na de rust vond ik hem stevig in de duels en heeft hij veel aan­vallen opgezet. Van alle jongens die de volledige wedstrijd hebben gespeeld, ben ik nog het meest tevreden over hem.”

Druijf praat deze week over zijn toekomst met het ­Mechelse bestuur. De verwachting is dat KV de (dure) ­aankoopoptie in zijn huurcontract niet zal lichten.
Dat klinkt als Ferdy, altijd hard werken voor het team.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 06 apr 2021, 15:35 Dat klinkt als Ferdy, altijd hard werken voor het team.
Ik snap je positiviteit niet echt. Ik hoor veelal dat Ferdy het niet goed genoeg doet in België om een transfer te bewerkstelligen.
Vind het mooi dat je zo achter hem staat haha, maar snappen doe ik het niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 06 apr 2021, 21:13 Ik snap je positiviteit niet echt. Ik hoor veelal dat Ferdy het niet goed genoeg doet in België om een transfer te bewerkstelligen.
Vind het mooi dat je zo achter hem staat haha, maar snappen doe ik het niet.
Ik heb ook in de tijd dat hij bij Nec speelde al zijn wedstrijden gezien. Nec speelde heel anders dan Jong AZ en hij had echt een paar wedstrijden nodig om zich aan te passen.
En daarin zag ik na een aantal wedstrijden op een aantal punten een andere Ferdy dan bij Jong AZ spelen. Hij werkte nog steeds hard, net als bij Jong AZ, hij scoorde doelpunten, net als bij Jong AZ, maar ik zag ook dat hij technisch best wel wat in zijn mars had. Technisch beter dan Boadu, technisch beter dan Wout Weghorst. Ook speelde hij op een andere manier in de spits. Bij Jong AZ stond hij veel in de 16 te wachten op de voorzetten vanaf de flanken om zo de voorzetten af te ronden. Maar bij Nec moest hij zich veel meer laten terugzakken om aanspeelbaar te zijn. Na een aantal wedstrijden ging hem dat prima af. Nu in Belgie moet hij weer wennen aan een ander team, en een andere speelwijze. Helaas heb ik tot nu toe veel te weinig gekeken. Maar de paar wedstrijden die ik gekeken heb, zag ik een KV Mechelen dat niet in vorm was, dat moeilijk tot voetballen kwam en waarin hij weinig bruikbare voorzetten kreeg. Ferdy scoorde niet, maar hij wist wel een onmogelijke bal tot assist te verwerken. Hij heeft duidelijk tijd nodig om te wennen, maar ik ben ervan overtuigd dat als hij wel zou blijven, hij volgend seizoen van grotere waarde zou zijn voor Mechelen. Net als ik denk dat hij van grote waarde voor AZ kan zijn, als hij maar de kans krijgt. Volgens mij is het ook niet zo dat hij het slecht doet in Belgie, maar meer dat er een andere spits rondloopt die het heel erg goed doet en er goed opstaat bij de trainer.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Momenteel een van de meest besproken spelers op dit forum. Bizar.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Druijf is toch een beetje een cult held. Jongen uit de regio, een speelstijl van niet lullen maar poetsen en heeft een aantal cruciale doelpunten gemaakt. Hij lijkt mij een hele sympathieke jongen. Alleen komt hij op dit moment tekort voor de basis bij AZ en blijkbaar ook bij Mechelen. Op zijn leeftijd zou hij onderhand ergens eens een jaar of twee tot drie ergens eerste spits moeten zijn. Ik denk dat hij AZ hij geen toekomst heeft met Boadu en Gudmundsson die de voorkeur krijgen boven hem. Hij kan beter naar pak hem beet PEC of Heracles en daar twee seizoen lang week ik week uit spelen.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy krijgt een nieuwe kans. Hij start opnieuw in de basis. [-o<
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Net op het moment dat De Camargo klaar staat om Ferdy te komen vervangen scoort hij een knap doelpunt en brengt hij de stand op 3-1. Overigens zijn beste match tot hiertoe bij ons. =D>
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 10 apr 2021, 17:59 Net op het moment dat De Camargo klaar staat om Ferdy te komen vervangen scoort hij een knap doelpunt en brengt hij de stand op 3-1. Overigens zijn beste match tot hiertoe bij ons. =D>
Ik vond dat hij weer weinig kansen kreeg deze wedstrijd. Op die pass bij het doelpunt na, die was wel lekker op maat. Goed ingeschoten ook.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 10 apr 2021, 18:42 Ik vond dat hij weer weinig kansen kreeg deze wedstrijd. Op die pass bij het doelpunt na, die was wel lekker op maat. Goed ingeschoten ook.
Zeg maar gerust geen buiten die ene dan. In ons systeem werkt een diepe spits grotendeels in functie van de opkomende mensen die ook altijd veel kansen krijgen op die manier. Als je ziet hoeveel kansen onze rechtsachter Walsh al gekregen heeft op die manier dit seizoen weet je het wel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 10 apr 2021, 18:56 Zeg maar gerust geen buiten die ene dan. In ons systeem werkt een diepe spits grotendeels in functie van de opkomende mensen die ook altijd veel kansen krijgen op die manier. Als je ziet hoeveel kansen onze rechtsachter Walsh al gekregen heeft op die manier dit seizoen weet je het wel.
Inderdaad. In ieder geval hebben jullie nu wel kunnen zien dat Ferdy wel degelijk kan scoren 😁
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 10 apr 2021, 19:56 Inderdaad. In ieder geval hebben jullie nu wel kunnen zien dat Ferdy wel degelijk kan scoren 😁
Jup, maar had hij tegen Beerschot ook al laten zien. Ook dat was zeer goed afgewerkt. Niet alles kan er invliegen, hoewel dat voor sommige supporters bij ons wel zou moeten. ;)
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Hier kan je de goal van Ferdy bekijken:
https://sporza.be/nl/2021/04/11/video-g ... 175651300/
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Guy schreef: 12 apr 2021, 06:42 Hier kan je de goal van Ferdy bekijken:
https://sporza.be/nl/2021/04/11/video-g ... 175651300/
Werkt enkel in België, vanuit Nederland is dit afgeschermd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

kuifje schreef: 12 apr 2021, 10:09 Werkt enkel in België, vanuit Nederland is dit afgeschermd.
A, echt? Jammer.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

De vijf hete hangijzers bij KV Mechelen: welke aankoopopties zal het (niet) lichten? En wat met contracten De Camargo en Bijker?
KV MECHELEN
Werk op de plank voor technisch directeur Tom Caluwé. KV Mechelen moet deze maand nog beslissen over de aankoopopties van drie gehuurde spelers - Shved, Druijf en Voet. Daarnaast onderhandelt het ook met Bijker en De Camargo over eventuele contractverlengingen.

Ferdy Druijf: ook zijn optie ligt te hoog
Na een aarzelende start lijkt Ferdy Druijf er de voorbije weken door te komen. Zo scoorde hij nog tegen Zulte Waregem. De aankoopoptie van de Nederlandse spits van AZ zou echter 1,2 miljoen euro bedragen. Te veel, oordeelt Mechelen. Het zou openstaan voor onderhandelingen met AZ over een definitieve transfer aan lagere voorwaarden of een nieuwe huurovereenkomst. Coach Vrancken zou Druijf alleszins graag houden. “Dat de optie onhaalbaar is gezien de financiële mogelijkheden, is geen geheim. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mogelijkheid is om hem hier te houden - misschien kunnen we Ferdy nog een extra jaar huren. Ferdy is hier graag en heeft zijn plek in de groep gevonden. Bij hem zie ik de wil om te slagen.”
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

kuifje schreef: 12 apr 2021, 10:09 Werkt enkel in België, vanuit Nederland is dit afgeschermd.
Hier ga je ze wel kunnen bekijken. Voor degene die Facebook hebben toch. ;)
https://fb.watch/4QYWkJdCZn/
Gesloten