Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 04 jun 2021, 12:55 FC Twente zou interesse hebben in Druijf (en Oosting).
Als ze hem toch toch weer verhuren, dan liever aan KV Mechelen. Daar heeft Ferdy volgens mij meer aan dan een jaar bij Twente.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

DeZuivelDuivel schreef: 04 jun 2021, 12:55 FC Twente zou interesse hebben in Druijf (en Oosting).
Dat Fc Twente is ophoepelt! :x :x :x
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

multatuli schreef: 04 jun 2021, 13:08 Als ze hem toch toch weer verhuren, dan liever aan KV Mechelen. Daar heeft Ferdy volgens mij meer aan dan een jaar bij Twente.
AZ moet Druijff gewoon gaan verkopen. Komt tekort als basisspeler en verhuren schiet maar niet op. Pak dan maar 2-2.5 miljoen en haal een speler voor de toekomst.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 05 jun 2021, 08:33 AZ moet Druijff gewoon gaan verkopen. Komt tekort als basisspeler en verhuren schiet maar niet op.
Hoe kan je dat nou weten? Hij heeft nooit de kans gehad hier en is pas 23. Heeft bij Mechelen het dubbele rendement van Boadu. Boadu scoort 15x dit seizoen en loopt verder alleen maar in de weg. Alsof Druijf er geen 15 maakt als hij alles zou spelen, meevoetballend heb je nog meer aan hem ook. Tegen de top 4 kan je Boadu opstellen, de rest van het seizoen is Druijf gewoon de betere spits. Persoonlijk denk ik dat bijv Pavlidis ook beter is dan Druijf in potentie. Maar als Boadu de maatstaf is, komt Druijf echt niet tekort als basisspeler hier.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 05 jun 2021, 08:33 AZ moet Druijff gewoon gaan verkopen. Komt tekort als basisspeler en verhuren schiet maar niet op. Pak dan maar 2-2.5 miljoen en haal een speler voor de toekomst.
Dat is jouw mening, naar mijn mening zijn er andere spelers die tekort komen als basisspeler.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 04 jun 2021, 13:08 Als ze hem toch toch weer verhuren, dan liever aan KV Mechelen. Daar heeft Ferdy volgens mij meer aan dan een jaar bij Twente.
Waarom denk je dat? Ik zie niet echt een verschil. Zou het persoonlijk prima vinden.
AZ zou Danilo overigens van mij mogen ophalen. Krijgt geen kans bij 020 en heeft meer potentie dan Ferdy
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 05 jun 2021, 09:39 Waarom denk je dat? Ik zie niet echt een verschil. Zou het persoonlijk prima vinden.
AZ zou Danilo overigens van mij mogen ophalen. Krijgt geen kans bij 020 en heeft meer potentie dan Ferdy
Ik heb het idee dat een jaar buitenland bij Mechelen leerzamer is dan een jaar bij Twente. Ander land, andere cultuur, andere voetbalstijl. Ook speelt Mechelen waarschijnlijk weer mee voor nacompetitie waardoor er meer druk op staat dan bij Twente die waarschijnlijk nergens om spelen. En daar komt bij dat hij net bij Mechelen gewend is aan het team en de speelstijl en dat hij meteen vanaf het begin een goede bijdrage kan leveren.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Druijf is veel te min voor AZ. Laat die maar gewoon weer naar ons komen. En liefst nog definitief ook. :P
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

multatuli schreef: 05 jun 2021, 09:02 Dat is jouw mening, naar mijn mening zijn er andere spelers die tekort komen als basisspeler.
Dat klopt 😏 van mij mag Aboukhlal namelijk ook weg samen met Druijff. AZ moet hoger mikken en een geïrriteerde Druijff zit alleen maar in de weg. Daarnaast Tabouni verhuren en Stengs/Boadu/Karlsson nog een jaar laten vlammen, hooguit 1 directe aankoop a la Karlsson die een directe impact heeft.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Guy schreef: 05 jun 2021, 10:54 Druijf is veel te min voor AZ. Laat die maar gewoon weer naar ons komen. En liefst nog definitief ook. :P
Begin een crowdfunding 😏👌
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 05 jun 2021, 13:08 Dat klopt 😏 van mij mag Aboukhlal namelijk ook weg samen met Druijff. AZ moet hoger mikken en een geïrriteerde Druijff zit alleen maar in de weg. Daarnaast Tabouni verhuren en Stengs/Boadu/Karlsson nog een jaar laten vlammen, hooguit 1 directe aankoop a la Karlsson die een directe impact heeft.
"Stengs/Boadu NOG een jaar vlammen",

Volgens mij heb jij afgelopen seizoen geen wedstrijden van AZ gekeken 🤭

Ik zie liever Druijf en Taabouni bij AZ spelen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 05 jun 2021, 13:08 Dat klopt 😏 van mij mag Aboukhlal namelijk ook weg samen met Druijff. AZ moet hoger mikken en een geïrriteerde Druijff zit alleen maar in de weg. Daarnaast Tabouni verhuren en Stengs/Boadu/Karlsson nog een jaar laten vlammen, hooguit 1 directe aankoop a la Karlsson die een directe impact heeft.
Ja laten we de gasten die al 83 kansen hebben gehad nóg een lading kansen geven. Druijf die na 3 jaar hard werken en goede prestaties(topscoorder kkd, Europees, Mechelen) nog nooit een echte kans heeft gehad moet weg want geïrriteerd. Druijf heeft zich altijd als voorbeeldprof gedragen, het is AZ zelf die hem tot waanzin heeft gedreven. Evjen ook maar wegdoen zeker. Alles moet wijken voor de eeuwige beloften.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 05 jun 2021, 13:47 Ja laten we de gasten die al 83 kansen hebben gehad nóg een lading kansen geven. Druijf die na 3 jaar hard werken en goede prestaties(topscoorder kkd, Europees, Mechelen) nog nooit een echte kans heeft gehad moet weg want geïrriteerd. Druijf heeft zich altijd als voorbeeldprof gedragen, het is AZ zelf die hem tot waanzin heeft gedreven. Evjen ook maar wegdoen zeker. Alles moet wijken voor de eeuwige beloften.
Die paar Europese goals van Druijff verblinden grotendeels het feit dat Druijff als basisspeler weinig klaarspeelde. Ideaal als stormram hoor, alleen laat de ego van Druijff dat waarschijnlijk niet toe, dan kan je hem beter de hand schudden, centjes vangen en succes wensen.
Laatst gewijzigd door MB80 op 05 jun 2021, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MB80 schreef: 05 jun 2021, 16:02 Die paar Europese goals van Druijff verblinden grotendeels het dat Druijff als basisspeler weinig klaarspeelde.
Wellicht. Maar heeft inmiddels ook laten zien (bij KV Mechelen) dat hij meer in dienst van een ploeg kan spelen.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

multatuli schreef: 05 jun 2021, 13:42 "Stengs/Boadu NOG een jaar vlammen",

Volgens mij heb jij afgelopen seizoen geen wedstrijden van AZ gekeken 🤭

Ik zie liever Druijf en Taabouni bij AZ spelen.
Meningen verschillen maar dat mag. Boadu is wel nog jong hè dus als die jongen stabieler gaat worden heb je een topper in huis. Stengs blijft natuurlijk wel een lastige, momenteel vang je vast geen top bedrag maar wie weet ziet Stengs het licht nu in een ververst elftal zonder Koopmeiners en Wijndal plus wat andere wijzigingen. Stabiliteit in een selectie is voor mij meer waard dan een half elftal verkopen deze zomer.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 05 jun 2021, 16:02 Die paar Europese goals van Druijff verblinden grotendeels het feit dat Druijff als basisspeler weinig klaarspeelde. Ideaal als stormram hoor, alleen laat de ego van Druijff dat waarschijnlijk niet toe, dan kan je hem beter de hand schudden, centjes vangen en succes wensen.
Dit is gewoon aantoonbare onzin. Druijf heeft slechts 856 minuten (~9 hele wedstrijden) gespeeld voor az1. Waarvan voor zover ik kan zien één serieuze basisplaats van 68 minuten tegen Heerenveen. (En tegen groene ster voor de beker met 1 goal). Prima als je Druijf niet goed genoeg vind, ik denk zelf ook dat Pavlidis meer potentie heeft uiteindelijk. Maar Druijf heeft die eerlijke kans bij AZ nooit gehad zoals je meent te beweren.

In zn 13 basisplaatsen in Belgie maakt hij toch een behoorlijke indruk.

En over Druijf zn ego hebben we niks te klagen, hij heeft groot gelijk. Hij is verwaarloost bij AZ. Al speelde Boadu nog zo slecht, hij moest spelen. Man u uit als grootste dolksteek. Na 3 jaar ben je het dan zat en zoek je je heil elders. Zowel in de minuten bij AZ, als in Belgie is zijn rendement significant hoger dan degenen die niet gewisseld mogen worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 05 jun 2021, 16:33 Dit is gewoon aantoonbare onzin. Druijf heeft slechts 856 minuten (~9 hele wedstrijden) gespeeld voor az1. Waarvan voor zover ik kan zien één serieuze basisplaats van 68 minuten tegen Heerenveen. (En tegen groene ster voor de beker met 1 goal). Prima als je Druijf niet goed genoeg vind, ik denk zelf ook dat Pavlidis meer potentie heeft uiteindelijk. Maar Druijf heeft die eerlijke kans bij AZ nooit gehad zoals je meent te beweren.

In zn 13 basisplaatsen in Belgie maakt hij toch een behoorlijke indruk.

En over Druijf zn ego hebben we niks te klagen, hij heeft groot gelijk. Hij is verwaarloost bij AZ. Al speelde Boadu nog zo slecht, hij moest spelen. Man u uit als grootste dolksteek. Na 3 jaar ben je het dan zat en zoek je je heil elders. Zowel in de minuten bij AZ, als in Belgie is zijn rendement significant hoger dan degenen die niet gewisseld mogen worden.
Als je die minuten naast het aantal wedstrijden legt kun je de frustratie wel voorstellen dat zijn er namelijk 40
Druijf heeft overigens vanuit de jeugd tot aan NEC altijd ongeveer 1 op 2 gelopen of hoger in doelpunten (en dan nog wat assists).
Bij AZ 1 heeft hij de kans niet gekregen, bij KV Mechelen heeft hij flink wat wedstrijden wissel gestaan of niet volledig gespeeld en zit hij dan net onder de 1 op 2. Dan zou je kunnen stellen dat hij nog wat te leren heeft bij KV Mechelen en dus nog niet op het niveau van AZ 1 zit. Dat is misschien ook terecht... maar dan moet je die jongen niet de club uit jagen. Stel je verlengt met hem en stuurt hem nog eens naar Mechelen en hij zet daar zijn ontwikkelingslijn gewoon door dan krijg je het daaropvolgende seizoen op zijn minst een hardwerkende jupiler pro league subtop spits terug.

Ik zie niet in waarom Druijf niet op termijn een nuttige spits zou kunnen zijn voor AZ, dan moet je het kapitaal elders op het veld investeren en verdienen. Zijn potentie is misschien niet wereldtop, maar een spits die op termijn de eredivisie kapot kan spelen zit er denk ik wel in.

Juist de behoorlijk verguisde AZ spits Wout Weghorst is momenteel de meest succesvolle van onze recente ex-aanvallers en wanneer ik de curve en stijl van Druijf naast die van Weghorst leg, vraag ik mij zeer af of Druijf niet in de buurt daarvan zou kunnen komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Een jubileum! 50 pagina's volgeluld over een verhuurde bankzitter.

Vrijheid van meningsuiting is een groot recht doch moet met mate uitgeoefend worden. Vooral als in herhalingen vervallen wordt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 05 jun 2021, 18:26 Een jubileum! 50 pagina's volgeluld over een verhuurde bankzitter.

Vrijheid van meningsuiting is een groot recht doch moet met mate uitgeoefend worden. Vooral als in herhalingen vervallen wordt.
Hij is toch gewoon een jongen uit eigen jeugd wiens prestaties met reden nader gevolgd werden en worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 05 jun 2021, 16:02 Die paar Europese goals van Druijff verblinden grotendeels het feit dat Druijff als basisspeler weinig klaarspeelde. Ideaal als stormram hoor, alleen laat de ego van Druijff dat waarschijnlijk niet toe, dan kan je hem beter de hand schudden, centjes vangen en succes wensen.
Ik heb het al een keer eerder gepost maar Ferdy heeft slechts 1 of 2 keer een basisplaats bij AZ gehad, dus hoe verzin jij het dat hij als basisspeler niets klaarspeelde? En waarom mag de ene speler geen kans krijgen, terwijl andere spelers +40 wedstrijden mogen spelen terwijl ze 30 keer slecht spelen? En hoe kom jij bij Ego? Ferdy heeft 40+ wedstrijden op de bank gezeten zonder te klagen. Ik ken spelers die al boos worden na 1 of 2 wedstrijden op de bank.
Gesloten