Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 25 jul 2021, 20:22 Een bal die hij verkeerd raakt en een keeper die omgekocht is... zo kom je er nog niet. :lol: :wink:
Boadu is natuurlijk de man van de balcontrole en het zuivere schot! :lol:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 26 jul 2021, 08:39 Deze keer was er geen koopoptie afgesproken toch?
Nee. Deze keer niet. Dus lekker zo doorgaan en dan daarna óf alsnog slagen bij AZ, óf voor de hoofdprijs naar een andere mooie club.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Wordt nu al moe van ‘langs de Ferdy meetlat’ en dan moet het seizoen nog beginnen. Laat Druijff nou meer eens eerst een volwaardig seizoen draaien. Het is het AZ forum peeps.. Guy bedankt voor je bijdrages in komkommer tijd, maar elke week hosanna Druijff dat is simpelweg niet nodig.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Kilkenny schreef: 26 jul 2021, 08:39 Deze keer was er geen koopoptie afgesproken toch?
Neen, zou sowieso toch niet haalbaar zijn voor ons.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

AnthonisZ schreef: 26 jul 2021, 09:51 Wordt nu al moe van ‘langs de Ferdy meetlat’ en dan moet het seizoen nog beginnen. Laat Druijff nou meer eens eerst een volwaardig seizoen draaien. Het is het AZ forum peeps.. Guy bedankt voor je bijdrages in komkommer tijd, maar elke week hosanna Druijff dat is simpelweg niet nodig.
Je kan ook gewoon zijn topic niet meer lezen. Ook een optie om te overwegen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AnthonisZ schreef: 26 jul 2021, 09:51 Wordt nu al moe van ‘langs de Ferdy meetlat’ en dan moet het seizoen nog beginnen. Laat Druijff nou meer eens eerst een volwaardig seizoen draaien. Het is het AZ forum peeps.. Guy bedankt voor je bijdrages in komkommer tijd, maar elke week hosanna Druijff dat is simpelweg niet nodig.
Ferdy is gewoon AZ speler en als jij er zo moe van wordt, dan sla je dit topic toch lekker over.
Er zijn hier genoeg mensen die de bijdragen van Guy wel waarderen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 26 jul 2021, 09:14 Boadu is natuurlijk de man van de balcontrole en het zuivere schot! :lol:
Daar heb ik het niet over. =;
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Guy schreef: 26 jul 2021, 10:22 Neen, zou sowieso toch niet haalbaar zijn voor ons.
Nou, dan mag hij er van mij 40 maken hoor :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Met de nieuwe Mechelse publiekslieveling FERDY DRUIJF op bezoek in de Druivenstreek

“Ook in Nederland vergeleken ze mij met Björn Vleminckx”.

Woordspelingen met zijn familienaam, Ferdy Druijf (23) raakte er van oudsher aan gewend. Gaande van ‘pitloze Druijf’ na een slechte match, tot ‘er zat weer pit in de Druijf’ wanneer hij de touwen liet trillen, zoals vorig weekend tegen Antwerp. Maar een interview tussen de druiven in Overijse, het hart van de Druivenstreek? Nee, dat had hij nog niet meegemaakt. “Het verbaast jullie zeker niet dat ik me hier meteen thuisvoel?”

In Nederland werd je wel eens een Draufgänger, of beter een ‘Druijfgänger’, genoemd. Het Duitse woord voor een aanjager, een energiek iemand. Nóg zo’n toepasselijke titel.

“Absoluut. Ik moet het niet van mijn techniek hebben. Wel van mijn werklust, het sleuren, de ­verdedigers moe maken, en ­daarvan profiteren. Zie maar naar mijn tweede goal tegen ­Antwerp. Het was een goeie ­dribbel, maar het zag er alles­behalve soepel uit. (lacht) Dat ­typeert mij, al heel mijn carrière: gewoon door­zetten.”

En van schijnbaar kansloze ballen toch iets maken. Zoals bij jouw eerste treffer tegen Antwerp.

“Ik ben een opportunist, hé. Al van in de jeugd kreeg ik het ­verwijt dat ik te veel liep achter onzinnige ballen. En tóch heb ik aardig wat goals gemaakt na voorzetten waarvan iedereen dacht: dit kán helemaal niet.”

Een mentaliteit die aanslaat bij de Mechelse fans.

“Dat heb ik gemerkt.”

Met Björn Vleminckx liep hier ooit een spits rond…

(Onderbreekt) “Ik ken hem, ja. Hij speelde ooit bij NEC Nijmegen, net als ik (in 2019, red.). De ­vergelijking met Vleminckx werd ginds al gemaakt. Hij was ook een vechter, met aardig veel goals (hij werd in 2011 zelfs topschutter van de Eredivisie met 23 doel­punten, red.).”

Jouw eerste wedstrijd voor Mechels publiek leverde meteen een eigen supporterslied op.

“Het is een bekend voetbal­deuntje, hé (afkomstig van de ­megahit Give it up van KC & The Sunshine Band uit 1983, red.). Bij AZ zongen ze het slechts ­sporadisch, want ik speelde er niet superveel. Voor mijn eerste ontmoeting met de Mechelse fans kon ik geen beter scenario wensen.”

Je deinsde er ook niet voor terug om na afloop tussen de supporters te gaan staan.

(Schiet in de lach) “Ik wist helemaal van niets, tot onze assistent Fred (Vanderbiest, red.) plots zei: ‘Je moet even naar die jongens ­lopen’. Ik keek hem wat ver­twijfeld aan, maar voor ik het wist, werd ik richting de tribunes geduwd om een liedje met de ­achterban te zingen. Let’s go, dacht ik. Maar soepel liep het toch nog niet.”

Ze waren met 5.000, maar maakten kabaal voor 15.000.

“Het was gigantisch. Toen we het veld opliepen voor de opwarming kreeg ik kippenvel. Ik had er ­vooraf veel verhalen over ­gehoord, dat ze tot de beste fans in België behoren. Die voor­spellingen kwamen uit.”

Toen we eind juni de coach spraken na de eerste oefenmatch hier wat verderop tegen Tempo Overijse, zei die: “Ferdy zit met één been in de auto om naar Mechelen te komen.”

“Klopt. Ik wist van tevoren dat de kans groot was dat ik zou terugkeren. De trainer had in de play-offs al aangegeven dat hij me graag wilde houden. En ik wilde eveneens graag terugkeren. ­Tijdens de vakantie zijn we ­contact blijven houden.”

In tegenstelling tot afgelopen winter werd je nu verhuurd zonder aankoopoptie.

“De afkoopsom lag gewoon veel te hoog. Ik begrijp dat Mechelen zo’n bedrag niet op tafel kon ­leggen.”

Bedroeg de afkoopsom meer dan jouw marktwaarde van 2 miljoen?

“Ja, wat ik persoonlijk ook veel te veel vond. (lacht) Nu is de ­aankoopoptie er niet, maar gaan we tijdens het seizoen evolueren hoe het gaat. Ik voel me ­uitstekend bij Mechelen. Een club met ambitie waar nog veel meer uit te halen valt. Al zal er ook met AZ moeten gesproken worden.”

De voorwaarde voor een nieuwe uitleenbeurt was dat je eerst jouw contract tot 2025 zou verlengen.

“De verbintenis werd inmiddels al een keer of vier opengebroken. Het biedt mij de nodige zekerheid. Maar waarom ze het doen, daar ben ik zelf nog niet goed uit.”

Om een spits achter de hand te hebben voor het moment dat goudhaantje Myron Boadu vertrekt?

“Ik zag een fotootje passeren dat hij in Nice was gespot. Dus het zou zomaar kunnen dat hij deze zomer vertrekt.” (knipoogt)

Dan had je misschien toch jouw kans gekregen bij AZ?

“Neen, ik wilde sowieso weg. Ik hoop op een mooi seizoen bij ­Mechelen, met veel goals, zodat het niet bij dat ene wedstrijdje van vorig weekend blijft.”

Had je voor de competitiestart een richtcijfer in gedachten?

“Ik heb zeker een doel voor ogen, maar dat houd ik voor mij. Stel dat ik zeg: tien doelpunten. En ik strand op negen stuks. Dan zegt iedereen: hij heeft de ­verwachtingen niet ingelost.”

Je hebt jouw lat hopelijk hoger gelegd dan tien goals?

“Tuurlijk, het zijn er meer. Maar hoeveel precies, wil ik hier voor jou in de serre gerust ergens ­achterlaten, om dan na het ­seizoen te kijken of ik het gehaald heb of niet.”

Sta je het liefst alleen of met twee in de spits?

(Denkt na) “Euhm, het huidige systeem spreekt me meer aan dan ik had verwacht. Vorig seizoen met Kerim (Mrabti, red.) naast mij, en nu met Hugo (Cuypers, red.).”

Is dit volkomen nieuw voor jou?

“Ja. In Nederland kennen we haast alleen de 4-3-3, hé. (grijnst) Ik had nog nooit met twee spitsen gespeeld. In het begin maakte ik looplijnen die ik helemaal niet hoefde te maken.” (lacht)

Het klikt duidelijk met Cuypers.

“Zéker. En ik denk dat het nog veel ­beter kan. (veelbelovend) We ­zitten nog niet aan de helft van ons kunnen.”

Hoe lang moet je nog wachten voor je een eerste keer vader wordt?

“Tot 17 augustus. De 38 weken zijn gepasseerd, vanaf nu mag ons zoontje komen. Ik had bij de coach al aangegeven dat voortaan mijn auto naar de uitwedstrijd mee moet. Én dat hij mij moet wisselen als mijn vriendin Demi tijdens de match bevalt.”

Dus als je straks gewisseld wordt…

“Dan weten jullie waarom. ­(knipoogt) Ze zal in Alkmaar of Beverwijk bevallen. Een tweetal uurtjes rijden. Maar geloof me: als het moment is aangebroken, sta ik er op een uur.” (lacht)

DIEDERIK GEYPEN.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 31 jul 2021, 05:34 Met de nieuwe Mechelse publiekslieveling FERDY DRUIJF op bezoek in de Druivenstreek
Mooi interview, bedankt.
Zo te zien zit hij bij Mechelen goed op zijn plek.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Staat sinds zijn sterke play-offs toch echt wel in de picture in België, en als je dan uit de vergetelheid in Nederland komt moet dat wel deugt doen. Toen hij naar ons kwam vroeg ik aan bevriende Feyenoord supporters of het een goei was, en ze kenden hem niet eens. Ik denk dat iedereen hem in België hem ondertussen wel kent.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik ben van mening dat AZ hem die stap naar Mechelen gewoon moet gunnen op termijn. Spreek desnoods een dik doorverkoop% af.
AZ heeft hem keer op keer te licht/niet goed genoeg bevonden. Het is duidelijk dat Druijf zelf ook helemaal klaar is met AZ. Ik vind het niet chique dat AZ Mechelen nu gebruikt om hem in de etalage te zetten zodat ze er nog wat geld aan kunnen verdienen. Hem geen kans geven maar wel 3/4 miljoen vragen vind ik niet fair richting Ferdy.
Gewoon even los van die eindeloze discussie of Ferdy een kans had moeten krijgen, hoe AZ de laatste 3 jaar is omgegaan met hem verdient verre van de schoonheidsprijs. Het zit hem zelf ook duidelijk hoog.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 31 jul 2021, 09:47 Staat sinds zijn sterke play-offs toch echt wel in de picture in België, en als je dan uit de vergetelheid in Nederland komt moet dat wel deugt doen. Toen hij naar ons kwam vroeg ik aan bevriende Feyenoord supporters of het een goei was, en ze kenden hem niet eens. Ik denk dat iedereen hem in België hem ondertussen wel kent.
Dat komt dus omdat Ferdy in de Nederlandse competitie amper speeltijd heeft gehad. Ferdy heeft vooral in Europese wedstrijden geschitterd door als invaller de verlossende goals te scoren. Als jullie Europees voetbal halen, dan weet je dat je met Ferdy een speler in huis hebt die in Europa kan scoren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 31 jul 2021, 09:58 Ik ben van mening dat AZ hem die stap naar Mechelen gewoon moet gunnen op termijn. Spreek desnoods een dik doorverkoop% af.
AZ heeft hem keer op keer te licht/niet goed genoeg bevonden. Het is duidelijk dat Druijf zelf ook helemaal klaar is met AZ. Ik vind het niet chique dat AZ Mechelen nu gebruikt om hem in de etalage te zetten zodat ze er nog wat geld aan kunnen verdienen. Hem geen kans geven maar wel 3/4 miljoen vragen vind ik niet fair richting Ferdy.
Gewoon even los van die eindeloze discussie of Ferdy een kans had moeten krijgen, hoe AZ de laatste 3 jaar is omgegaan met hem verdient verre van de schoonheidsprijs. Het zit hem zelf ook duidelijk hoog.
Mee eens dat AZ Ferdy wat moet gunnen en een wat lager transferbedrag met een mooi doorverkooppercentage zou de perfecte oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

multatuli schreef: 31 jul 2021, 10:13 Mee eens dat AZ Ferdy wat moet gunnen en een wat lager transferbedrag met een mooi doorverkooppercentage zou de perfecte oplossing zijn.
Wat een onzin. Volgens mij is hij meer dan 10 jaar lang gratis opgeleid waardoor hij als bonus al een prachtig salaris heeft. Volgens mij is AZ geen filantropische instelling.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Voltreffer Vick schreef: 31 jul 2021, 10:33 Wat een onzin. Volgens mij is hij meer dan 10 jaar lang gratis opgeleid waardoor hij als bonus al een prachtig salaris heeft. Volgens mij is AZ geen filantropische instelling.
Ferdy heeft AZ het geld al dik voor AZ terug verdiend door AZ 2 keer in Europa naar de volgende ronde door te schieten op een kansloos moment. Daarnaast heeft hij ondanks al zijn inzet geen eerlijke kans gehad. Via een lagere transfersom en hoger doorverkooppercentage kan AZ zelfs nog meer geld verdienen dan met alleen een hogere transfersom.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sorry mannen, maar hier ben ik het absoluut mee oneens. AZ is al een club die best ver gaat voor spelers en ook oudspelers. Een zwaar geblesseerde jongen mag zonder gezeur gewoon zijn contract uitdienen en eventueel zelfs er na bij de club revalideren als dat nodig is. Oud-spelers mochten zo vaak meetrainen en worden ook opgenomen in de staf en opgeleid na einde loopbaan.

AZ is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling, ik ben er mee eens dat AZ Druijf beter had moeten behandelen, maar een fatsoenlijke transfersom vragen is niets mis mee. Als de club wil groeien dan is verhuren voor kleine bedragen tot een speler fatsoenlijk verkocht kan worden niet verkeerd.

Je ziet aan Cambuur dat AZ inmiddels best spelers voor het eredivisie niveau kan opleiden, sommigen komen daar eerder (Jacobs, Hoedemakers) anderen later (Doodeman). Dat wordt toch het moment waarop spelers geld gaan opleveren. Druijf zit daar dan zelfs nog een niveau of twee boven, maar past blijkbaar niet bij het huidige AZ, dat wil niet zeggen dat hij niets waard is of later niet zou kunnen passen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

multatuli schreef: 31 jul 2021, 10:39 Ferdy heeft AZ het geld al dik voor AZ terug verdiend door AZ 2 keer in Europa naar de volgende ronde door te schieten op een kansloos moment. Daarnaast heeft hij ondanks al zijn inzet geen eerlijke kans gehad. Via een lagere transfersom en hoger doorverkooppercentage kan AZ zelfs nog meer geld verdienen dan met alleen een hogere transfersom.
In mijn optiek is dat gewoon je werk doen. Als ik jouw lijn volg dan mag AZ de spelersgroep van vorig voor een schijntje wegdoen omdat ze Europees voetbal hebben gehaald en daarmee hun opleiding hebben terugverdiend. Misschien moet AZ maar een ANBI status aanvraag? Mag je storten voor het goede doel, want dat is blijkbaar jouw ideale voetbalclub.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 31 jul 2021, 09:58 Ik ben van mening dat AZ hem die stap naar Mechelen gewoon moet gunnen op termijn. Spreek desnoods een dik doorverkoop% af.
AZ heeft hem keer op keer te licht/niet goed genoeg bevonden. Het is duidelijk dat Druijf zelf ook helemaal klaar is met AZ. Ik vind het niet chique dat AZ Mechelen nu gebruikt om hem in de etalage te zetten zodat ze er nog wat geld aan kunnen verdienen. Hem geen kans geven maar wel 3/4 miljoen vragen vind ik niet fair richting Ferdy.
Gewoon even los van die eindeloze discussie of Ferdy een kans had moeten krijgen, hoe AZ de laatste 3 jaar is omgegaan met hem verdient verre van de schoonheidsprijs. Het zit hem zelf ook duidelijk hoog.
Wat een flauwekul! Het is een profclub, geen crèche. Zijn contract is ook nog eens met een jaar verlengd. Dat is niet om hem vervolgens voor een schijntje weg te laten gaan. Dit is gewoon de Weghorst route. Het zou heel goed kunnen dat AZ na dit seizoen wel vind dat hij op het gewenste niveau zit. Hij zegt zelf al dat hij het niet van zijn techniek moet hebben. En hij voetbalt gewoon en ook nog eens ergens waar hij het naar zijn zin heeft. Niks te klagen dus.
_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Onbegrijpelijk verloren van de promovendus die 2 jaar geleden nog in de amateurreeksen speelden. Regelrechte schade wat ze bij ons presteerden gisteren. Ferdy na een uur vervangen, maar had ik niet gedaan. Cuypers had vervangen moeten worden, en Ferdy had moeten blijven staan.
Gesloten