Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 15 jan 2021, 16:29Druijf.
Die ken ik al :mrgreen: Maar voetballers is meervoud, dus ik wil ook de anderen graag weten :D
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 15 jan 2021, 16:21 Wie zijn trouwens de voetballers om naar uit te kijken bij Mechelen ?
Schoofs, Defour (als ie nog fit wordt) en Vranckx.

Rest is volgens mij degelijk maar niet echt uitblinkend.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

kuifje schreef: 15 jan 2021, 17:30 Schoofs, Defour (als ie nog fit wordt) en Vranckx.

Rest is volgens mij degelijk maar niet echt uitblinkend.
Er zijn er nog hoor: Kabore werd recent verkocht aan Man city, maar maakt het seizoen (en misschien het volgende ook nog) bij ons rond. Daarnaast de Zweden: Engvall, Mrabti en Wernerson. Storm laat ook leuke dingen zien en vooraan hebben we nog Igor de Camargo (ex rode duivel) , weliswaar op leeftijd maar nog steeds belangrijk. Huurling Shved (Celtic FC) was uit de gratie gevallen, werd recent opgepikt en laat leuke dingen zien.

Onze zwakke plekken zijn de doelman en de centrale verdediging , waar het vertrek van Arjan Swinkels zwaarder weegt dan verwacht.

Druijf treft bij ons zijn landgenoot Lucas Bijker (schippert tussen bank en basis).
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

peter b schreef: 15 jan 2021, 17:42 Er zijn er nog hoor: Kabore werd recent verkocht aan Man city, maar maakt het seizoen (en misschien het volgende ook nog) bij ons rond. Daarnaast de Zweden: Engvall, Mrabti en Wernerson. Storm laat ook leuke dingen zien en vooraan hebben we nog Igor de Camargo (ex rode duivel) , weliswaar op leeftijd maar nog steeds belangrijk. Huurling Shved (Celtic FC) was uit de gratie gevallen, werd recent opgepikt en laat leuke dingen zien.

Onze zwakke plekken zijn de doelman en de centrale verdediging , waar het vertrek van Arjan Swinkels zwaarder weegt dan verwacht.

Druijf treft bij ons zijn landgenoot Lucas Bijker (schippert tussen bank en basis).
Jij noemt bijna de hele ploeg op. Moesten die allemaal zo goed zijn dan stond Mechelen niet zo laag. Ik heb ze op tv gezien tegen Club. Was zeker niet slecht.

Opmerkelijk dat er een keepersprobleem is. Op zich zijn Coucke en Thoelen best ok.

Speelt Mark Uyterhoeven nog een rol?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

kuifje schreef: 15 jan 2021, 18:23 Jij noemt bijna de hele ploeg op. Moesten die allemaal zo goed zijn dan stond Mechelen niet zo laag. Ik heb ze op tv gezien tegen Club. Was zeker niet slecht.

Opmerkelijk dat er een keepersprobleem is. Op zich zijn Coucke en Thoelen best ok.

Speelt Mark Uyterhoeven nog een rol?
Oké, met een beetje zin voor overdrijving, maar het aantal blunders die ons dit seizoen al punten gekost hebben is echt niet normaal. En nadien hebben we er nog zo enkele gehad. De meeste ploegen overkomt zulke blunders niet eens op 5 seizoenen tijd.
https://sporza.be/nl/2020/12/01/-kvm-ha ... 803253732/
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

kuifje schreef: 15 jan 2021, 18:23 Jij noemt bijna de hele ploeg op. Moesten die allemaal zo goed zijn dan stond Mechelen niet zo laag. Ik heb ze op tv gezien tegen Club. Was zeker niet slecht.

Opmerkelijk dat er een keepersprobleem is. Op zich zijn Coucke en Thoelen best ok.

Speelt Mark Uyterhoeven nog een rol?
Nee, klopt. Aan de doelmannen ligt het niet. Coucke heeft mindere momenten gehad, maar aan hem lag het niet. Maar sinds Thoelen weer in doel staat loopt het wel beter, en die heeft al wel punten gepakt voor ons. Centraal in de verdediging lijkt het probleem sinds de terugkeer van Bateau ook opgelost, maar die heeft nog maar 2 wedstrijden meegedaan. Hout vasthouden dus. ;)
Mark Uytterhoeven heeft een zitje in het bestuur, maar dat is meer ceremoniële functie. Veel is die niet aanwezig denk ik, want zit veel in Frankrijk waar hij ook een huis heeft.
peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

kuifje schreef: 15 jan 2021, 18:23 Jij noemt bijna de hele ploeg op. Moesten die allemaal zo goed zijn dan stond Mechelen niet zo laag. Ik heb ze op tv gezien tegen Club. Was zeker niet slecht.

Opmerkelijk dat er een keepersprobleem is. Op zich zijn Coucke en Thoelen best ok.

Speelt Mark Uyterhoeven nog een rol?
En dan vernoem ik bewust onze belangrijkste speler Joachim Van Damme nog niet! Bewust, omdat hij nogal vaak gecontesteerd wordt door anderen omwille van zijn reputatie, maar oh zo belangrijk.

Nee, we hebben een heel leuke ploeg die om onverklaarbare reden zo lang staat. Vorig seizoen eindigden we 6de en ik vind ons dit seizoen versterkt. Als Druijf de goal weet staan, klimmen we zeker nog in het klassement.

Hier een leuke statistiek die aantoont dat we echt veel te laag staan:
Afbeelding
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Kun je die tabel ook verklaren, want ik weet niet echt wat wat is. :D
peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

Expected goals, expected points enz. Dit op basis van wedstrijdstatistieken, procent balbezit, doelkansen enz. Op basis daarvan hadden we 10 punten meer moeten hebben.

Voetbal is natuurlijk geen wetenschap, maar het geeft toch een beetje duiding.

Ploegen die het meest boven hun waarde staan: beerschot, Ohl en Charleroi. Wij staan het meest onder onze waarde, gevolgd door Gent.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Tijd om een slotje op dit topic te gooien. Succes, Ferdy!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Weer heropend. Nu wel graag on-topic, dus over (het presteren van) Druijf graag.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Druijf vandaag debuut? Hoeveel doelpunten gaat hij maken?
peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

Ik wilde maar aantonen dat we geen afbraakvoetbal produceren, zoals onze klassering doet vermoeden. Want om als spits te slagen is de ploeg waarin je terechtkomt en de manier van voetballen heel belangrijk. Hij staat bij ons niet op een onbewoond eiland, dus alle ingrediënten om te slagen zijn aanwezig!

Ook Druijf weet dat inmiddels:
“Ik heb al beelden gezien en ik hoorde dat deze ploeg hoger verdient te staan, maar dat ze gewoon te weinig scoren. Toen dacht ik: ik ben iemand die voor doelpunten kan zorgen als ik genoeg aanvoer krijg. Wel, dat moet hier mogelijk zijn."

~Ferdy Druijf~
Hoewel we eerder hoopten op Klauss van Hoffenheim (koos uiteindelijk voor standard), wordt Druijf met veel enthousiasme onthaald door de fans. We hebben natuurlijk een voorliefde voor Hollander die zich willen bewijzen, denk maar aan mannen als Den Boer, Rutjes, Koeman...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 14 jan 2021, 10:30 Ik neem aan dat het bedrag voor de optie tot koop 4 miljoen of hoger is. Anders begrijp ik niet waarom AZ daar mee akkoord is gegaan.
Supporters bij Mechelen gaan uit van Max 1 miljoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 16 jan 2021, 18:48 Supporters bij Mechelen gaan uit van Max 1 miljoen.
Dan hebben ze het niet over Euro's mag ik hopen. Hij heeft nog een contract tot 2024..... en wij betalen zelf 2 miljoen voor spelers als aboukhlal.

Hij begint trouwens op de bank vandaag.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 16 jan 2021, 18:48 Supporters bij Mechelen gaan uit van Max 1 miljoen.
Dat zou wel een reusachtig slechte deal zijn als dat klopt. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 16 jan 2021, 19:17 Dat zou wel een reusachtig slechte deal zijn als dat klopt. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
Dat zou triest zijn. Ik zei het al eerder hier, er is sprake van een dure optie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

peter b
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2021, 10:45

0 1 gewonnen!

Druijf speelde zo'n 20 minuten mee en had in het slot de 0 2 aan de voet toen hij alleen op de doelman afging. In plaats van zijn linker te gebruiken, probeerde hij buitenkant rechts te stiften. Slechte keuze en weg kans. In blessuretijd raakte Charleroi nog de lat.
Gesloten