Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 04 jul 2021, 10:59 Ik zal pas gerust zijn als het officieel op de site staat. ;)
Dan heb ik goed nieuws voor je want het staat op de site :!:

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... rlandse-AZ

OFFICIEEL: KV Mechelen heeft spits uit Nederlandse competitie beet

Afbeelding
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Suc6 Ferdy, laat maar eens zien wat je kan in een heel seizoen als eerste spits.


*lol ik trapte er gwn klakkeloos in
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 04 jul 2021, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 04 jul 2021, 11:04 Dan heb ik goed nieuws voor je want het staat op de site :!:

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... rlandse-AZ

OFFICIEEL: KV Mechelen heeft spits uit Nederlandse competitie beet

Afbeelding
Check jij je bronnen wel eens?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 04 jul 2021, 11:12 Check jij je bronnen wel eens?
sssssttt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

multatuli schreef: 04 jul 2021, 09:59 Net op KV Mechelen forum gelezen:



Waarom ze hem moeten voorstellen is mij niet duidelijk, maar misschien dat die voetballers in België een heel kort geheugen hebben :mrgreen:
Da’s Vlaams voor gepresenteerd
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 04 jul 2021, 11:25 sssssttt :mrgreen:
Zag ik dadelijk hoor dat dat nog van in de winter was. Nog shirt van vorig seizoen, en Corona kapsel. :lol:
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Volgens het meestal goed ingelichte GVA is het rond voor een nieuwe huur:

KV Mechelen huurt Druijf opnieuw bij AZ
Witte rook voor Ferdy Druijf bij KV Mechelen. De 23-jarige spits zal ook komend seizoen worden uitgeleend door AZ aan KV. In de afgelopen dagen is het tot een akkoord gekomen tussen de clubs. Morgen hopen ze bij KV het papierwerk af te ronden. Het is de bedoeling dat Druijf zo snel mogelijk aansluit op training.

Druijf ontbrak zaterdag op de eerste voorbereidingswedstrijd van AZ tegen NEC. Een dag eerder was de Nederlander nog opgedoken als surprise guest op de afsluitende barbecue op de laatste stagedag van KV in Oosterbeek. Dat Druijf een verlengd verblijf bij KV Mechelen wel zag zitten was al langer bekend. Het jeugdproduct van AZ voelde zich goed in Mechelen en vond tegen het einde van het seizoen ook sportief zijn draai met vijf doelpunten en vier assists in zijn laatste tien wedstrijden. Wouter Vrancken maakte eind vorig seizoen al duidelijk dat hij de spits graag bij de groep wilde houden.

Nu Shved nog?

Beide partijen wilden dus graag met elkaar verder maar de hoge afkoopsom in het huurcontract met AZ (3,5 miljoen euro) vormde het grootste obstakel. AZ wilde Druijf liefst definitief verkopen en ook de speler verkoos aanvankelijk een definitieve transfer maar na weken van onderhandelingen is er dus opnieuw een huurconstructie uit de bus gekomen.

Alle akkoorden zijn gesloten. KV hoopt nu zo snel mogelijk het papierwerk af te ronden om de transfer officieel te maken. In de komende dagen zou de spits al kunnen aansluiten op training. Door de komst van Druijf is KV Mechelen nu zo goed als klaar met het huiswerk voor deze transferzomer. De club wil ook Marian Shved graag opnieuw uitlenen bij Celtic, maar in dat dossier is er nog geen akkoord in zicht.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gefeliciteerd Guy.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 04 jul 2021, 15:37 Gefeliciteerd Guy.
Merci, Merci. :D
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 04 jul 2021, 11:10 Suc6 Ferdy, laat maar eens zien wat je kan in een heel seizoen als eerste spits.


*lol ik trapte er gwn klakkeloos in
Het was de bedoeling dat Guy erin zou trappen, maar dan zie je toch dat Belgen slimmer zijn dan Hollanders :mrgreen:

Maar het nieuws staat ook al in Belgische kranten dat het rond is. Dus Ferdy komend seizoen kampioen worden met Mechelen. Jammer dat ze geen Europees spelen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Precies volgens het gewenste scenario. Ferdy trapt er volgend seizoen een stuk of 20 in. Dan heeft hij nadien nog twee jaar contract bij AZ. Of hij komt dan terug als topspits of AZ verkoopt hem voor minimaal 10 mio. En dan danken we KVM om zijn marktwaarde te verdrievoudigen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 04 jul 2021, 17:43 Het was de bedoeling dat Guy erin zou trappen, maar dan zie je toch dat Belgen slimmer zijn dan Hollanders :mrgreen:

Maar het nieuws staat ook al in Belgische kranten dat het rond is. Dus Ferdy komend seizoen kampioen worden met Mechelen. Jammer dat ze geen Europees spelen.
Nu is het wel officieel. 8)
https://www.kvmechelen.be/nieuws/2021-2 ... -mechelen/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 05 jul 2021, 14:34 Nu is het wel officieel. 8)
https://www.kvmechelen.be/nieuws/2021-2 ... -mechelen/
Dat hij maar veel doelpunten mag scoren dit seizoen :D
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik lees trouwens in verschillende nieuwsberichten (waaronder die van de AZ fanpage zelf) dat hij een contract heeft tot 2024. Hier in zijn topic staat 2023. Welke is juist?
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

AZuid-Scharwoude schreef: 05 jul 2021, 15:59 Ik lees trouwens in verschillende nieuwsberichten (waaronder die van de AZ fanpage zelf) dat hij een contract heeft tot 2024. Hier in zijn topic staat 2023. Welke is juist?
Heeft blijkbaar voor 1 jaar extra bijgetekend en dat tot 2025.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Guy schreef: 05 jul 2021, 16:13 Heeft blijkbaar voor 1 jaar extra bijgetekend en dat tot 2025.
Ja, ik heb het nu ook gelezen. Dat geeft zowel Druijf als AZ dan mogelijkheden.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Goeie zaak voor beide, nee 3 partijen!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Topictitel geüpdate.
_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Huurling FERDY DRUIJF (23) over verlengd verblijf bij Malinwa:

“Héél blij dat ik weer in Mechelen ben”

Het heeft even geduurd, maar sinds maandag is Ferdy Druijf opnieuw speler van KV. De spits wordt voor het tweede seizoen op rij gehuurd van AZ, waar hij zijn contract met één jaar (tot 2025) verlengde. “Ik wilde absoluut terugkeren naar Mechelen. Dit is gewoon de beste optie voor alle partijen.”

Zelf had hij het goede nieuws al aangekondigd op de team­barbecue, vorige vrijdag in ­Oosterbeek. De officiële bevestiging van zijn terugkeer volgde drie dagen later. Ferdy Druijf één jaar langer bij KV Mechelen, verscheen maandagnamiddag op de clubwebsite. “Ik ben heel blij om terug in Mechelen te zijn”, vertelt hij ons na zijn eerste trainingsdag. “Het duurde een tijdje voor alles rond was, maar uiteindelijk is het toch gelukt.” Naast een huur­overeenkomst bij KV Mechelen ­tekende Druijf ook een contractverlenging bij zijn moederclub AZ - kwestie van zijn marktwaarde op peil te houden. “Mijn voorkeur ging uit naar een definitieve transfer, maar financieel lukte dat niet voor KV Mechelen. Daarom zijn we tot deze oplossing gekomen. Ik wilde absoluut terug­keren naar Mechelen. Dit is dus de beste optie voor alle partijen.”

Geen aankoopoptie

In tegenstelling tot in januari werd er deze keer geen aankoopoptie ­opgenomen in de deal. ­Zowel bij de spelers als bij de meeste supporters werd de terugkeer van Druijf op gejuich ­onthaald. “De spelers ben ik ­vrijdag al gaan verrassen op ­stage. Toen ze na hun wedstrijd aankwamen in het hotel, stond ik hen op te wachten in de lobby. ­Superleuk, hun reacties. Ook met de positieve reacties van de ­supporters ben ik ontzettend blij. Ik weet dat ik me in mijn eerste maanden niet van mijn beste kant heb laten zien - ik had wat tijd ­nodig om me aan te passen - maar daarna liep het wel goed. Ik wil de lijn van in de play-offs door­trekken. Nu ik het team en de ­omgeving ken, moet dat ­lukken. Zeker met de energie van de fans erbij. Ik heb al zoveel ­fantastische verhalen gehoord over onze ­supporters. Ik kijk er enorm naar uit om die sfeer nu zelf ook eens mee te maken.”

Kindje op komst

Op zijn eerste dag in Mechelen vloog Druijf er meteen in, met twee trainingssessies. Trainingen die hij moeiteloos verteerde. “Vergeet niet dat ik ook al twee trainingsweken bij AZ heb ­afgewerkt. Conditioneel ben ik topfit. Hopelijk mag ik vrijdag al meespelen in de oefenwedstrijd tegen Roda JC (in Geel, red.).”

De spits heeft duidelijk hoge ­verwachtingen voor dit seizoen. “Als team willen we nog beter doen dan vorig seizoen. Daarom ben ik ook teruggekomen. Vorig jaar is het pas na de winterstop lekker beginnen draaien. Dat ­niveau willen we nu van bij de start halen. Mijn gevoel zegt dat het ons kan lukken. Dit team, ­samen met de nieuwe jongens, kan dat wel voor mekaar krijgen.”

Nog meer goed nieuws voor de Nederlandse spits: half augustus verwachten hij en zijn echtgenote Demi hun eerste kindje. “Een ­jongetje. We kijken er heel hard naar uit. De geboorte zal in ­Nederland zijn, maar zodra we hier een geschikt huisje vinden, komen ze later dit jaar ook naar hier.”
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy ook eventjes aan het woord op de regionale zender.
https://www.rtv.be/artikels/fotoshoot-k ... ol-a100989
Gesloten