Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Alles over de huidige topscoorder van de Eerste Divisie kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ferdi?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ferdy!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Perry schreef: 01 nov 2018, 11:17Ferdi?
Foutje, het is verbeterd.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza AZ schreef: 01 nov 2018, 12:01
Foutje, het is verbeterd.
Maar de topscorer van de KK Divisie heeft nu ook zijn eigen topic :)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ-073 schreef: 01 nov 2018, 12:50 Maar de topscorer van de KK Divisie heeft nu ook zijn eigen topic :)
Eindelijk. Kan ik wat over hem vertellen.

Ik volg hem al sinds hij vanuit de amateurs op 14-jarige leeftijd bij AZ onder 15 met o.a. Teun Koopmeiners instroomde. Meteen dat seizoen werd deze groep landskampioen. De wedstrijd om de titel werd in Heemskerk gespeeld. Voor de wedstrijd praten de R'damse toeschouwers al over die grote, rooie spits van AZ. Terecht, want AZ won met 4-1 en Ferdy maakte 3 treffers!

Daarna bleef ie scoren in zijn teams. Af en toe werd ie in zijn fanatisme geremd door groeistuipen en blessures. Maar zodra ie weer speelde maakte ie zijn goals.

In Jong AZ doet ie dat ook en veel. Zowel over de grond als door de lucht. Zijn inzet en spel doet mij denken aan Wout Weghorst. Geen technisch briljante spits, maar wel bonkig en er vol voor gaan in de wedstrijd.

Deze week beloond met twee titels, topscorer en beste talent van de eerste periode van de KKD. Vorig seizoen viel hij al op, maar dit seizoen staat ie volop in de schijnwerpers deze nuchtere spits uit Uitgeest. Of Brom hem nou wel of niet gebruikt hij heeft een doel. Dat is eerst slagen bij Jong AZ en daarin belangrijk zijn voor het team en veel goals maken. Als er geen plek is in het eerste van AZ volgend seizoen zie ik hem de stap maken naar een andere eredivisionist. Er staat een 'goeie' kop op deze speler!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er is geen beter moment denkbaar dan nu om door te stromen als centrumspits in het eerste.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

MO7 schreef: 01 nov 2018, 18:43 Er is geen beter moment denkbaar dan nu om door te stromen als centrumspits in het eerste.
Laat hem nog maar een halfjaartje in Jong zijn wedstrijden spelen. Ferdy is een voetballer die het vooral van zijn geweldige mentaliteit moet hebben. Komt voetballend nog iets tekort voor het eerste maar ontwikkelt zich ook in Jong stormachtig.
Dankt zijn topscoorderstitel mede aan Dekker die hem perfect weet te vinden.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 01 nov 2018, 18:43 Er is geen beter moment denkbaar dan nu om door te stromen als centrumspits in het eerste.
Klopt.

Nu vooral, omdat Boadu voorlopig is weggevallen. Qua voetbal wint ie het van Johnsen. Seuntjens vind ik geen echte spits, lijkt te zwaar op dit moment en is heel wisselvallig in zijn prestaties. Maar ziet Brom het wel in hem zitten? Dat is de grote vraag.

Ferdy traint en speelt nog bij Jong AZ. Slechts in de wedstrijdvoorbereiding traint ie mee bij het eerste en zit daar na het uitvallen van Boadu op de bank. Of Brom laat hem bewust uitblinken en goals maken in Jong AZ. Of Brom ziet geen potentie in hem.

Gisteren mocht ie 5 minuten voor tijd de moe gestreden Seuntjens vervangen in de spits. De wedstrijd was toen nog niet definitief in ons voordeel met de stand 1-0. Zou Brom hem toch serieus kansen gaan geven nu Johnsen voetbaltechnisch niet mee kan bij AZ en opleidingsclub AZ volgens haar beleid bij minimaal gelijke kwaliteit eigen jeugdspelers het voordeel geeft!?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Lecompte schreef: 01 nov 2018, 18:50 Laat hem nog maar een halfjaartje in Jong zijn wedstrijden spelen. Ferdy is een voetballer die het vooral van zijn geweldige mentaliteit moet hebben. Komt voetballend nog iets tekort voor het eerste maar ontwikkelt zich ook in Jong stormachtig.
Dankt zijn topscoorderstitel mede aan Dekker die hem perfect weet te vinden.
Moet nog wat slimmer en uitgekookter gaan voetballen. Gooit ontzettend veel energie in zijn wedstrijd. Ik zie hem in Jong vanuit de spits naar het eigen 16-metergebied sprinten. Ik zie hem liever al zijn energie gebruiken om de duels van zijn tegenstander te winnen en bij voorzetten voor zijn man te komen.

Nog steeds vind ik hem fysiek en voetballend sterker worden. Met zijn mentaliteit zit het sowieso wel goed. Voor het eerste moet ie nog beter worden, maar daar kunnen invalbeurten goed bij helpen. Dus inderdaad laten voetballen in Jong AZ. Wat vaker laten meetrainen bij het eerste en meenemen naar de wedstrijden van het eerste en laten invallen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De enige keer dat ik Ferdy Druijff lang aan het werk gezien heb was in de uitwedstrijd tegen ajax. En dat was echt een super slechte wedstrijd van deze speler. Kwam zowel in de duels als aan de bal in alles te kort en verpeste enkele goede mogelijkheden.

Niveau Fred Friday. En daar dan nog een stapje onder.

Laten we hopen dat dit een incident was en hij zich vrolijk ontwikkelt in de KKD. De stand op de topscorers - ranglijst vertekent mijns inziens wel wat door al die pingels en een erg goede linksbuiten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 02 nov 2018, 14:58 De enige keer dat ik Ferdy Druijff lang aan het werk gezien heb was in de uitwedstrijd tegen ajax. En dat was echt een super slechte wedstrijd van deze speler. Kwam zowel in de duels als aan de bal in alles te kort en verpeste enkele goede mogelijkheden.

Niveau Fred Friday. En daar dan nog een stapje onder.

Laten we hopen dat dit een incident was en hij zich vrolijk ontwikkelt in de KKD. De stand op de topscorers - ranglijst vertekent mijns inziens wel wat door al die pingels en een erg goede linksbuiten.
Dat viel reuze mee, vond hem voor een eerste wedstrijd best aardig spelen en kneiter hard werken.

Debuut zegt niet zo veel gelukkig, Stengs was in zijn eerste wedstrijd ook dramatisch slecht.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 02 nov 2018, 14:58 De enige keer dat ik Ferdy Druijff lang aan het werk gezien heb was in de uitwedstrijd tegen ajax.
Dat was inderdaad een ideale wedstrijd om als jonkie je debuut te maken, bijna of het aan hem lag dat ze daar verloren [-X

Ga hem eens een hele wedstrijd bij Jong bekijken op KK niveau, bedenk dat hij 19 is enorme stappen heeft gezet en zoek er beelden van jouw geliefde Wout erbij toen hij 19 was
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 02 nov 2018, 15:24 Ga hem eens een hele wedstrijd bij Jong bekijken op KK niveau
Helaas / Gelukkig heb ik daar een net te leuk leven voor.

Maar ik geef hem heus nog wel een kans en alle tijd ... Iedereen kan weer rustig achterover gaan zitten.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

ForzAZ schreef: 01 nov 2018, 19:06 Moet nog wat slimmer en uitgekookter gaan voetballen. Gooit ontzettend veel energie in zijn wedstrijd. Ik zie hem in Jong vanuit de spits naar het eigen 16-metergebied sprinten. Ik zie hem liever al zijn energie gebruiken om de duels van zijn tegenstander te winnen en bij voorzetten voor zijn man te komen.

Nog steeds vind ik hem fysiek en voetballend sterker worden. Met zijn mentaliteit zit het sowieso wel goed. Voor het eerste moet ie nog beter worden, maar daar kunnen invalbeurten goed bij helpen. Dus inderdaad laten voetballen in Jong AZ. Wat vaker laten meetrainen bij het eerste en meenemen naar de wedstrijden van het eerste en laten invallen.
We zijn het 100% met elkaar eens. Naast de punten die je opnoemt vind ik dat hij nog verbeteren als aanspeelpunt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 02 nov 2018, 15:33 Helaas / Gelukkig heb ik daar een net te leuk leven voor.

Maar ik geef hem heus nog wel een kans en alle tijd ... Iedereen kan weer rustig achterover gaan zitten.
Hij was die wedstrijd dramatisch, maar dat zegt niet zoveel.

Laat hem morgen tegen de Graafschap maar eens starten. Seuntjes is geen spits en Johnsen draait nog niet goed dus waarom niet? Je kan pas zien wat hij doet als je hem een keer wat langer laat spelen tegen een team dat niet ajax of psv is
Bij de goals van Druijf zitten overigens wel een sloot penaltys.
Hup AZ.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bob Ross schreef: 03 nov 2018, 08:29 Bij de goals van Druijf zitten overigens wel een sloot penaltys.
Om maar weer eens aan te geven hoe simpel sommige forumlieden/supporters denken die er gelijk de verlosser in zien.

Ik twijfel of je hem nu een kans moet geven in het eerste, het kan zo zijn dat je hem net als Helmer dan helemaal uit zijn ritme haalt.
Zeker bij John van den Brom, als hij eenmaal het licht gezien heeft duurt het ook even voordat het weer uit gaat... dat is normaal gesproken een goed ding, maar bij AZ is er een mogelijkheid voor spelers om zich verder te ontwikkelen dan de bank van het Eerste... namelijk de basiself in de juup.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 03 nov 2018, 10:43 Om maar weer eens aan te geven hoe simpel sommige forumlieden/supporters denken die er gelijk de verlosser in zien.

Ik twijfel of je hem nu een kans moet geven in het eerste, het kan zo zijn dat je hem net als Helmer dan helemaal uit zijn ritme haalt.
Zeker bij John van den Brom, als hij eenmaal het licht gezien heeft duurt het ook even voordat het weer uit gaat... dat is normaal gesproken een goed ding, maar bij AZ is er een mogelijkheid voor spelers om zich verder te ontwikkelen dan de bank van het Eerste... namelijk de basiself in de juup.
Hij doet het heel goed in de 1e divisie, maar hij is op dit moment nog niet goed genoeg voor de eredivisie, dus lekker topscorer laten worden in de 1e divisie (staat goed op zijn cv en geeft extra zelfvertrouwen) en zich nog verder laten ontwikkelen. Volgend jaar wel een eerlijke kans geven in de eredivisie, want met zijn inzet en de manier waarop hij zich ontwikkeld, verdient hij het wel. Voorwaarde is wel dat er buitenspelers zijn die goede voorzetten geven, want daar ligt vooral zijn kracht. Ideaal scenario voor Druijff is dat Idrissi voor veel geld verkocht wordt en dat Dekker ook promoveert naar het 1e.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

multatuli schreef: 04 nov 2018, 08:26 Hij doet het heel goed in de 1e divisie, maar hij is op dit moment nog niet goed genoeg voor de eredivisie, dus lekker topscorer laten worden in de 1e divisie (staat goed op zijn cv en geeft extra zelfvertrouwen) en zich nog verder laten ontwikkelen. Volgend jaar wel een eerlijke kans geven in de eredivisie, want met zijn inzet en de manier waarop hij zich ontwikkeld, verdient hij het wel. Voorwaarde is wel dat er buitenspelers zijn die goede voorzetten geven, want daar ligt vooral zijn kracht. Ideaal scenario voor Druijff is dat Idrissi voor veel geld verkocht wordt en dat Dekker ook promoveert naar het 1e.
Precies.

Of het moet echt echt echt niet anders kunnen, maar gun hem die kans op de topscoorderstitel.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vanavond speelde Druijf echt een goede pot tegen Twente. De Twente-verdediging kreeg geen enkele vat op hem. Gebruikt zijn sterke lichaam goed, kan goed koppen en kaatst de ballen goed terug. Strijdlust ++.

Ik wil hem wel een wedstrijd of drie in de basis zien starten de komende weken. Tuurlijk zal hij moeten wennen aan het niveau maar hij heeft meer potentie dan Seuntjens in de spits. Zolang Johnsen nog voor spek en bonen meespeelt moet Druijf er gewoon in. Moet de rest even terugschakelen naar de Wout Weghorst-modus, maar dat kennen ze nog wel hopelijk.
Hup AZ.
Gesloten