Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 24 aug 2021, 10:18 Ik zat toevallig van de week nog eens wat samenvattingen te bekijken van de toppers en bij praktisch alle gevaarlijke momenten waren Stengs en Boadu betrokken.
Dat is op zich niet gek als je altijd wordt opgesteld en in de aanval bij AZ speelt. Persoonlijk vond ik vorig jaar meer het jaar van Karlsson - dan van Stengs of Boadu.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 24 aug 2021, 12:01 Dat is op zich niet gek als je altijd wordt opgesteld en in de aanval bij AZ speelt. Persoonlijk vond ik vorig jaar meer het jaar van Karlsson - dan van Stengs of Boadu.
Waarom dan nog zeuren dat er met Aboukhlal gespeeld moet worden, het maakt toch niet uit wie er voorin staat, als je bij AZ speelt kom je vanzelf wel aan je doelpunten en assists ...
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

multatuli schreef: 24 aug 2021, 11:59 Ferdy is door niemand heilig verklaard.
Hoe wil je jouw dweepzieke adoratie dan omschrijven?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Voltreffer Vick schreef: 24 aug 2021, 13:56 Hoe wil je jouw dweepzieke adoratie dan omschrijven?
Volgens mij snap jij de betekenis van die begrippen niet of heb je last van projectie. In tegenstelling tot de Stengs en Boadu sekte, heb ik er geen problemen mee als Ferdy reserve komt te staan (zoals nu bij KV Mechelen), zolang hij maar een eerlijke kans krijgt. Zelfde geldt voor andere spelers bij AZ. Sterker nog ik juich het zelfs toe dat hij (of andere spelers) reserve komen te staan als er anderen beter presteren. Dat heet een gezonde concurrentiestrijd. Dat is nou net wat er fout ging bij AZ afgelopen 2 seizoenen, spelers die structureel niet presteerden altijd maar opstellen. Blijkbaar is het voor jou (en andere adepten van de Boadu en Stengs sekte) te ingewikkeld om dit te bevatten.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

multatuli schreef: 24 aug 2021, 14:05 Volgens mij snap jij de betekenis van die begrippen niet of heb je last van projectie. In tegenstelling tot de Stengs en Boadu sekte, heb ik er geen problemen mee als Ferdy reserve komt te staan (zoals nu bij KV Mechelen), zolang hij maar een eerlijke kans krijgt. Zelfde geldt voor andere spelers bij AZ. Sterker nog ik juich het zelfs toe dat hij (of andere spelers) reserve komen te staan als er anderen beter presteren. Dat heet een gezonde concurrentiestrijd. Dat is nou net wat er fout ging bij AZ afgelopen 2 seizoenen, spelers die structureel niet presteerden altijd maar opstellen. Blijkbaar is het voor jou (en andere adepten van de Boadu en Stengs sekte) te ingewikkeld om dit te bevatten.
Hij zit zelfs bij Mechelen op de bank, maar had wel een kans moeten hebben bij AZ? Dit is toch gewoon een type Boymans of Henk Veerman. Goede spits, maar het zal nooit een Weghorst worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 24 aug 2021, 17:05 Hij zit zelfs bij Mechelen op de bank, maar had wel een kans moeten hebben bij AZ? Dit is toch gewoon een type Boymans of Henk Veerman. Goede spits, maar het zal nooit een Weghorst worden.
Tjongejonge, Druif zit éénmaal op de bank na een mindere reeks van speler en club en ze staan in de rij om Druijf af te serveren en hun gelijk te halen. Niks mis mee in een gezond topsportklimaat dat er af en toe wordt ingegrepen en de concurrent ook de kans krijgt. Tuurlijk was Boadu financieel gezien de betere keus, maar er zijn tal van momenten geweest dat Boadu ook gewoon naar de bank had moeten worden verwezen voor een wakeup-call. Zeker tegen de 'mindere' ploegen had Druijf zeer waarschijnlijk een grotere bijdrage kunnen leveren. Of Druijf ooit de eerste spits van AZ moet worden heb ik ook mn twijfels over, want hij blinkt nergens echt in uit. Maar hij kan van zn tijd in Mechelen toch een behoorlijk rendement overleggen, stuk hoger dan Boadu bijvoorbeeld. We kunnen toch gewoon de positieve en negatieve kanten van beiden erkennen. Zonder dat je in kamp Boadu of kamp Druijf moet zitten.
Boadu: Europese top tegen de top 3, bagger tegen de rest
Druijf: Supersub en degelijk, maar geen uitschieters.

Hopelijk Wordt Pavlidis een goede mix van beiden.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferdy is inmiddels 23 en heeft geen enkele trainer op eredivisieniveu kunnen overtuigen. V/d Brom niet, Slot niet, Jansen niet, v/d Looi niet, vorig jaar bij Mechelen niet en nu dit jaar passeert de trainer hem weer. Als Druijf overigens bij AZ wel wat langer mocht spelen in de Eredivisie was het niet bijzonder.

Terwijl Boadu drie(!!) jaar jonger is, onomstreden was bij Jong Oranje, scoorde bij het echte Oranje, en onder alle AZ-trainers altijd basis speelde en juist in de toppers excelleerde. En ook andere clubs, waaronder dus Monaco, zijn overtuigd van zijn kwaliteiten. En tuurlijk heeft hij zijn tekortkomingen, maar die afgunst op een eigen jeugdspeler is echt onbegrijpelijk.

Je hebt wel aardige oogkleppen op als je beweert dat al deze 6 trainers het verkeerd zien. En je snapt de voetballerij niet als je vindt dat hij geen kans heeft gekregen; een echte topper dwingt die kansen zelf af omdat de trainer niet om hem heen kan. Eén trainer zou nog een persoonlijke aversie kunnen hebben, 6 trainers niet.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 24 aug 2021, 20:28 Ferdy is inmiddels 23 en heeft geen enkele trainer op eredivisieniveu kunnen overtuigen. V/d Brom niet, Slot niet, Jansen niet, v/d Looi niet, vorig jaar bij Mechelen niet en nu dit jaar passeert de trainer hem weer. Als Druijf overigens bij AZ wel wat langer mocht spelen in de Eredivisie was het niet bijzonder.

Terwijl Boadu drie(!!) jaar jonger is, onomstreden was bij Jong Oranje, scoorde bij het echte Oranje, en onder alle AZ-trainers altijd basis speelde en juist in de toppers excelleerde. En ook andere clubs, waaronder dus Monaco, zijn overtuigd van zijn kwaliteiten. En tuurlijk heeft hij zijn tekortkomingen, maar die afgunst op een eigen jeugdspeler is echt onbegrijpelijk.

Je hebt wel aardige oogkleppen op als je beweert dat al deze 6 trainers het verkeerd zien. En je snapt de voetballerij niet als je vindt dat hij geen kans heeft gekregen; een echte topper dwingt die kansen zelf af omdat de trainer niet om hem heen kan. Eén trainer zou nog een persoonlijke aversie kunnen hebben, 6 trainers niet.
Je argumentatie gaat op een paar punten de mist in:
1. Jij hebt het over 6 trainers, maar een paar daarvan kun je wegstrepen:
- Vd Brom: Druijf speelde toen nog bij Jong AZ / Nec
- Jansen: Druijf heeft maar heel kort onder Jansen gewerkt (nog niet eens een maand)
- trainer vorig jaar bij Mechelen: Druijf heeft basisplaats gekregen + trainer wilde hem graag terug
- trainer dit jaar bij Mechelen: zelfde trainer als vorig jaar + Druijf zit nu net 1 wedstrijd op de bank (zegt dus nog helemaal niets)
- vd Looi: Druijf kreeg geen speeltijd bij AZ, vd Looi selecteert geen spelers die geen speeltijd krijgen bij hun club.

Enige trainer die overblijft van jouw verhaal is Slot.

2. Monaco heeft Boadu wel gekocht, maar Boadu heeft nog lang geen basisplaats bij Monaco. Heb je Boadu nu ook afgeschreven?

3. Er is niemand die ontkent dat Boadu meer talent heeft dan Druijf. Daarnaast is de snelheid van Boadu een groot voordeel. MAAR Boadu heeft afgelopen seizoen een wanprestatie geleverd bij AZ. Ongemotiveerd en had praktisch geen aandeel in het meevoetballen van AZ. Zijn enige bijdrage was de bal in het doel proberen te schieten en daar ging het al vaak fout. Bij elke andere club wordt een speler die zo presteert op de reservebank gezet. Maar bij AZ werd hem de hand boven het hoofd gehouden. Druijf heeft qua inzet nog nooit verzaakt en had alleen al op basis van zijn belangrijke goals in de Europa league meer speeltijd moeten hebben.

4. Druijf heeft amper speeltijd gehad in de eredivisie, laat staan hele wedstrijden gespeeld. In Europa heeft Druijf laten zien een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan het team.

5. Als Weghorst op de leeftijd van Druijf bij AZ had gezeten, achter Boadu, had Weghorst ook geen speeltijd gehad. Toch heeft Weghorst ondertussen een niveau behaald wat hoger is dan wat Boadu heeft laten zien. Kortom spelers hebben speeltijd nodig om zich te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 24 aug 2021, 11:59 Ferdy is door niemand heilig verklaard. Ferdy had alleen een eerlijke kans moeten krijgen bij AZ. Boadu en Stengs hebben bijgedragen aan de successen van AZ, en zo heeft ook Ferdy bijgedragen aan de successen van AZ en nog een stuk of 15 andere spelers afgelopen 2 jaar.
Stengs en Boadu waren alleen bij AZ onomstreden, (wat onterecht was), maar zijn vanaf nu ook niet meer onomstreden. Die zullen binnenkort ook regelmatig op de bank mogen plaatsnemen.

KV Mechelen is een subtopper net zoals dat AZ ook een subtopper is.
En hoeveel keer is KV de afgelopen laten we zeggen 5 (of heb je liever 10?) seizoenen bij de top 5 geëindigd in de hoogste klasse in België?
AZ 6e / 3e / 4e /gedeeld 1e / 3e
Gemiddeld dus top 3 (dan wel 4).
Vindt jij ons echt subtop?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 24 aug 2021, 18:38 Tjongejonge, Druif zit éénmaal op de bank na een mindere reeks van speler en club en ze staan in de rij om Druijf af te serveren en hun gelijk te halen. Niks mis mee in een gezond topsportklimaat dat er af en toe wordt ingegrepen en de concurrent ook de kans krijgt. Tuurlijk was Boadu financieel gezien de betere keus, maar er zijn tal van momenten geweest dat Boadu ook gewoon naar de bank had moeten worden verwezen voor een wakeup-call. Zeker tegen de 'mindere' ploegen had Druijf zeer waarschijnlijk een grotere bijdrage kunnen leveren. Of Druijf ooit de eerste spits van AZ moet worden heb ik ook mn twijfels over, want hij blinkt nergens echt in uit. Maar hij kan van zn tijd in Mechelen toch een behoorlijk rendement overleggen, stuk hoger dan Boadu bijvoorbeeld. We kunnen toch gewoon de positieve en negatieve kanten van beiden erkennen. Zonder dat je in kamp Boadu of kamp Druijf moet zitten.
Boadu: Europese top tegen de top 3, bagger tegen de rest
Druijf: Supersub en degelijk, maar geen uitschieters.

Hopelijk Wordt Pavlidis een goede mix van beiden.
Bij een gezond topsportklimaat zou je ook doorselecteren, het aanhouden van een cultheld past daar ook niet in. :wink: Verder ben ik het met je eens dat Boadu wel eens had mogen banken, maar blijkbaar was Ferdy gewoon niet goed genoeg voor het spel van AZ. Dat kan allerlei factoren hebben, keuze type spits, looplijnen die hij niet goed uitvoert, lievenlingetje van de trainer en de penningmeester moet spelen (dat laatste sluit ik uit). Dat neemt niet weg dat hij Europees als rauwdauwer wel zijn waarde heeft gehad, maar ik verwacht dat Henk Veerman dat ook had gekund.

Al met al wens ik Ferdy een mooie carrière toe, wie weet kan hij een paar Bas Dost jaren hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 25 aug 2021, 08:19 (dat laatste sluit ik uit)
Waarom sluit je dat uit? Hoe kun je dat uitsluiten?
Ik denk dat er zeker wel een bepaalde druk is geweest om Stengs/Boadu te laten spelen. Indirecte druk omdat zij toch als de cashcows gezien werden.
Maar zeker directe druk van Fortes Rodrigues en Raiola.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ferry schreef: 25 aug 2021, 10:39 Waarom sluit je dat uit? Hoe kun je dat uitsluiten?
Ik denk dat er zeker wel een bepaalde druk is geweest om Stengs/Boadu te laten spelen. Indirecte druk omdat zij toch als de cashcows gezien werden.
Maar zeker directe druk van Fortes Rodrigues en Raiola.
En als je gelooft dat die de opstelling bepalen of überhaupt invloed daarop hebben als externe, dan geloof je ook dat de aarde is plat. :lol:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 25 aug 2021, 11:13 En als je gelooft dat die de opstelling bepalen of überhaupt invloed daarop hebben als externe, dan geloof je ook dat de aarde is plat. :lol:
Je gelooft niet dat zaakwaarnemers druk leggen op een club/trainer/technische directeur? Dan is wellicht jouw aarde plat.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ferry schreef: 25 aug 2021, 13:52 Je gelooft niet dat zaakwaarnemers druk leggen op een club/trainer/technische directeur? Dan is wellicht jouw aarde plat.
Ik geloof zeker dat ze druk uitoefenen, maar dat het überhaupt effect heeft, geloof jij hopelijk ook niet in?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 25 aug 2021, 14:34 Ik geloof zeker dat ze druk uitoefenen, maar dat het überhaupt effect heeft, geloof jij hopelijk ook niet in?
Ik denk tegelijk dat je dat niet moet onderschatten. Voorbeelden genoeg van clubs waar zaakwaarnemers indirect aan de touwtjes trekken.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 24 aug 2021, 21:38 Alles rechtpratend wat krom is.
Het spijt me, maar met zoveel onzinnige redenaties ga ik niet weer overal op door. Ik denk dat je zelf nooit gevoetbald hebt en dat je Ferdy via via kent of dat ie uit je dorp komt. Anders kan ik het niet verklaren.

Overigens heb ik alsnog respect voor je mening hoor, maar wij liggen in deze zover uit elkaar dat discussieren geen zin heeft.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 25 aug 2021, 17:18 Het spijt me, maar met zoveel onzinnige redenaties ga ik niet weer overal op door. Ik denk dat je zelf nooit gevoetbald hebt en dat je Ferdy via via kent of dat ie uit je dorp komt. Anders kan ik het niet verklaren.

Overigens heb ik alsnog respect voor je mening hoor, maar wij liggen in deze zover uit elkaar dat discussieren geen zin heeft.
Je hebt duidelijk geen respect, dus zeggen dat je wel respect hebt, slaat natuurlijk nergens op, zeg dan gewoon niets.
Nee ik kom niet uit hetzelfde dorp als Ferdy en ik ken hem alleen via AZ zoals bijna alle AZ fans. Ja ik heb gevoetbald (en niet eens op het laagste niveau) en ben een periode trainer geweest. Dat jij geen verstand van voetbal hebt is jouw probleem. Maar ik had ook niets anders verwacht van een Stengs sektelid. Ik ben blij dat je stopt met de discussie want die is inderdaad compleet zinloos als je aan komt zetten met je 6 trainers en verder niets nuttigs te melden hebt. Misschien kun je beter een sport uitzoeken waar je wel verstand van hebt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wat een discussie over een speler die zelf volgens mij niet eens meer bij AZ wil spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 25 aug 2021, 17:32 Je hebt duidelijk geen respect, dus zeggen dat je wel respect hebt, slaat natuurlijk nergens op, zeg dan gewoon niets.
Nee ik kom niet uit hetzelfde dorp als Ferdy en ik ken hem alleen via AZ zoals bijna alle AZ fans. Ja ik heb gevoetbald (en niet eens op het laagste niveau) en ben een periode trainer geweest. Dat jij geen verstand van voetbal hebt is jouw probleem. Maar ik had ook niets anders verwacht van een Stengs sektelid. Ik ben blij dat je stopt met de discussie want die is inderdaad compleet zinloos als je aan komt zetten met je 6 trainers en verder niets nuttigs te melden hebt. Misschien kun je beter een sport uitzoeken waar je wel verstand van hebt.
:lol: ,ik vind het wel mooi dat je mij aan Stengssekte koppelt terwijl ik hem deze week tot 3x toe heb afgebrand in een discussie met Antti Opdam (die de sekte heeft opgericht en leden brandmerkt met een heet ijzer, respect). Het bevestigt wel een beetje voor mij dat de discussie zinloos is omdat het een persoonlijke oorlog voor je is. Voor mijn beoordeling van Ferdy heb ik Stengs en Boadu namelijk helemaal niet nodig. Ik zou je verder ook niet zo druk maken, het zijn maar meningen.

Ik kan zowel respect voor je mening hebben als dat ik diezelfde mening tegelijkertijd grote onzin vindt. Anders zou je alleen respect kunnen hebben voor meningen waar je het mee eens bent.

Tot slot toch nog een laatste uitleg: ik dacht oprecht dat jij nooit gevoetbald hebt omdat je dan had geweten dat een trainer áltijd zijn beste spelers opstelt, en dat als een trainer potentie ziet in een speler die altijd veel kansen krijgt. V/d Brom haalde andere spelers wel naar het eerste en Druijf niet. V/d Looij(als die toen al coach was) selecteerde hem ook niet in zijn goede seizoen bij NEC. Van Slot en Jansen mocht hij verhuurd worden en zn trainer bij middenmotor Mechelen heeft hem nu al op twee verschillende momenten op de bank gezet. Dan mag jij dat alsnog onterechte beslissingen vinden en alle professionals voor gek verklaren, maar ik denk persoonlijk dat deze trainers geen complot tegen Ferdy hebben gesmeed maar dat ze Ferdy gewoon niet zo heel goed vinden. En dat snap ik wel .
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 25 aug 2021, 18:05 :lol: ,ik vind het wel mooi dat je mij aan Stengssekte koppelt terwijl ik hem deze week tot 3x toe heb afgebrand in een discussie met Antti Opdam (die de sekte heeft opgericht en leden brandmerkt met een heet ijzer, respect). Het bevestigt wel een beetje voor mij dat de discussie zinloos is omdat het een persoonlijke oorlog voor je is. Voor mijn beoordeling van Ferdy heb ik Stengs en Boadu namelijk helemaal niet nodig. Ik zou je verder ook niet zo druk maken, het zijn maar meningen.

Ik kan zowel respect voor je mening hebben als dat ik diezelfde mening tegelijkertijd grote onzin vindt. Anders zou je alleen respect kunnen hebben voor meningen waar je het mee eens bent.

Tot slot toch nog een laatste uitleg: ik dacht oprecht dat jij nooit gevoetbald hebt omdat je dan had geweten dat een trainer áltijd zijn beste spelers opstelt, en dat als een trainer potentie ziet in een speler die altijd veel kansen krijgt. V/d Brom haalde andere spelers wel naar het eerste en Druijf niet. V/d Looij(als die toen al coach was) selecteerde hem ook niet in zijn goede seizoen bij NEC. Van Slot en Jansen mocht hij verhuurd worden en zn trainer bij middenmotor Mechelen heeft hem nu al op twee verschillende momenten op de bank gezet. Dan mag jij dat alsnog onterechte beslissingen vinden en alle professionals voor gek verklaren, maar ik denk persoonlijk dat deze trainers geen complot tegen Ferdy hebben gesmeed maar dat ze Ferdy gewoon niet zo heel goed vinden. En dat snap ik wel .
Ja je kan respect hebben en iets grote onzin vinden, maar uit de manier waarop jij het dan opschreef spreekt geen enkel respect uit.

Voor mij is het geen persoonlijke oorlog, maar bepaalde mensen hier trekken steeds verkeerde conclusies en verdraaien waar het om gaat. Ik heb nooit beweerd dat Druijf een groter talent was dan Boadu, Ik heb nooit beweerd dat Druijf altijd een basisplaats had moeten hebben ipv Boadu, etc. Het enige waar het mij (en veel andere mensen hier) om ging is dat Druijf nooit een eerlijke kans heeft gekregen zelfs niet toen Boadu langdurig een wanprestatie leverde. Gewoon een normale concurrentie situatie zoals bij alle normale topclubs geldt. Speel je goed dan speel je, speel je slecht dan moet je een periode op de bank. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Iedereen die gewoon realistisch naar de situatie kijkt ziet dat er die periode bij AZ geen normale situatie qua concurrentie is geweest. Kijk bijvoorbeeld maar naar de situatie bij PSV met Ihattaren. Was daar ook het grote talent, maar werd toch op de bank gezet vanwege niet presteren.

Een trainer stelt altijd zijn beste spelers op?
Bernd Schuster, Real Madrid
Gareth Bale, Real Madrid,
El Hamdaoui, ajax
Gewoon even 3 voorbeelden van topspelers die langdurig niet door de trainer werden opgesteld terwijl ze beter waren dan andere spelers die wel in de basis stonden. En zo zijn er talloze andere spelers geweest.

In de periode Vd Brom waar jij het over hebt, kwam Ferdy net kijken, niet zo gek dat hij op dat moment nog niet bij het 1e werd gehaald. Niet alle spelers ontwikkelen zich even snel. Weghorst bijvoorbeeld zou op die leeftijd ook nooit bij het 1e van AZ hebben gezeten, Frenkie de Jong werd bij Willem II ook genegeerd door zijn trainer. Vd Looi selecteerde sowieso bijna geen spelers uit de 1e divisie. Hij keek alleen naar spelers in het buitenland en de eredivisie en heel misschien dat hij voor 1 of 2 posities uit nood een speler uit de 1e divisie selecteerde. Slot is geen discussie over en Jansen heeft Ferdy verhuurd omdat Ferdy toen al zo klaar ermee was dat het geen zin meer had om hem bij AZ te houden.

Niemand hier heeft het over een complot tegen Ferdy gehad? Wel golden er intern (en misschien extern) afspraken dat Boadu altijd moest spelen ivm zijn marktwaarde. Een andere verklaring is er niet om een speler altijd op te stellen die een periode zo ontzettend slecht en ongemotiveerd op het veld staat en zo slecht presteert.

En deze hele discussie is weer begonnen omdat 1 iemand het nodig vond om Ferdy af te rekenen omdat hij 1 wedstrijd op de bank zit, terwijl dezelfde persoon eerder heeft gepost dat Boadu en Stengs eerst lang de tijd moeten krijgen bij hun nieuwe club voordat de criticasters daar een oordeel over mogen geven. Meten met 2 maten heet dat.
Gesloten