Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 16 mei 2021, 16:18 We regelen dat wel met jullie bestuur. Komt goed. :P
Max geeft geen kortingen hoor. Waarschijnlijk bedenkt hij een slimme constructie, waarbij jullie opeens Storm kwijt zijn :mrgreen:
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 mei 2021, 16:30 Max geeft geen kortingen hoor. Waarschijnlijk bedenkt hij een slimme constructie, waarbij jullie opeens Storm kwijt zijn :mrgreen:
Als je alle wedstrijden van KV van de afgelopen 3 jaar zou gezien hebben zou je zo wild niet van hem zijn hoor. Hij is de laatste wedstrijden goed, maar moet toch eerst laten zien dat hij dat ook voor een langere periode kan voor hij de overstap naar een grotere club maakt. ;)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 16 mei 2021, 17:04 Als je alle wedstrijden van KV van de afgelopen 3 jaar zou gezien hebben zou je zo wild niet van hem zijn hoor. Hij is de laatste wedstrijden goed, maar moet toch eerst laten zien dat hij dat ook voor een langere periode kan voor hij de overstap naar een grotere club maakt. ;)
Beide clubs zijn toch subtop 😁
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 mei 2021, 19:09 Beide clubs zijn toch subtop 😁
Bwa, ik denk toch dat jullie in Nederland aanzien worden als 1 van de 5 grootste clubs van het land. Daar worden wij in België, om onbegrijpelijke redenen overigens :twisted: , niet bij gerekend.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 16 mei 2021, 19:28 Bwa, ik denk toch dat jullie in Nederland aanzien worden als 1 van de 5 grootste clubs van het land. Daar worden wij in België, om onbegrijpelijke redenen overigens :twisted: , niet bij gerekend.
Gewoon de play offs winnen, dan is het ook top 5. Ferdy zorgt er wel voor 😁
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 mei 2021, 19:39 Gewoon de play offs winnen, dan is het ook top 5. Ferdy zorgt er wel voor 😁
In België hebben wij een paar clubs die zichzelf beter voelen dan de rest, en zichzelf de G5 noemen. ;)
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Na een knalprestatie komen er uiteraard ook weer wat artikels over Ferdy. Hier al een 1ste. ;)

Ferdy Druijf (KVM) weer beslissend met assist: “Goede connectie met jongens voorin”
VOETBAL EERSTE KLASSE A Ferdy Druijf (23) deed er weer twee assists bij tegen Standard. De teller staat zo op vier stuks in de Europe play-offs. “Ik heb het goede ritme te pakken”, vertelt de Nederlander.

Druijf is zowaar de assistkoning in de Europe play-offs. De spits van KV Mechelen bood Schoofs de openingstreffer aan tegen Standard én pakte in de tweede helft uit met een perfecte voorzet, dit keer voor afwerker Shved. “Ik ben heel tevreden dat ik belangrijk kan zijn voor het team. Niet met goals, maar wel met assists. (glimlacht) Daar ben ik ook blij mee, hoor.”

En zo hielp Druijf KV Mechelen aan een belangrijke zege in de race om Europees voetbal. Hij weet ook wat het is om Europees te spelen, want dat deed hij al bij zijn moederclub AZ. “We gaan er alles aan doen om dat te halen natuurlijk. En dan valt het af te wachten of ik hier volgend seizoen nog voetbal.”

Want dat blijft de hamvraag. Druijf zelf wil graag bij KV Mechelen blijven, zo gaf coach Wouter Vrancken al enkele keren aan tijdens de wekelijkste persbabbel. Alleen is het de vraag of KV Mechelen en AZ Alkmaar eruit komen over een al dan niet definitieve transfer.

“Daar is nog geen nieuws over”, aldus Druijf. “Ik weet dat Mechelen me wil houden, en ik sta daar voor open. Het blijft afwachten. Er moet nog met AZ gepraat worden, en daar hebben we nog alle tijd voor. Eerst de laatste twee wedstrijden van dit seizoen nog afwerken.”

Er waren heel wat twijfels bij KV Mechelen of Druijf wel voldeed als spits nummer één. Daarom werd de aankoopoptie van zo’n 1,5 miljoen euro ook niet gelicht. Maar hij kan in deze play-offs eindelijk wél overtuigen. Druijf laat zich betrekken in het spel, is goed met de voeten en bespeelt de ruimtes ook erg goed. Getuige daarvan zijn assist voor de 2-0. Hij dook de ruimte in op de rechterflank om perfect voor te zetten voor Shved. Een blauwdruk van zijn assist eerder in deze play-offs thuis tegen Oostende.

“Ik ben blij dat ik zoveel kan spelen. Twee seizoenen lang kwam dat er niet van bij AZ. Bij KV heeft het ook een tijdje geduurd, maar nu heb ik een goed ritme te pakken. We hebben een goede connectie voorin. Daar zijn we heel blij mee. Ik voel aan mezelf dat het alsmaar beter gaat en dat ik groei."
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dus de optie is al verlopen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 20:24 Dus de optie is al verlopen?
Ja zo te lezen wel. Kv Mechelen had Ferdy dus voor 1,5 miljoen kunnen overnemen als ze voor de play offs de optie hadden gelicht. Maar toen waren ze nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Ferdy. Nu is dus de optie tot koop vervallen, is hij nog steeds werknemer van AZ en ligt alles weer open. AZ kan nu weer 5 miljoen voor hem vragen :mrgreen:.

Maar goed zolang Boadu niet verkocht is blijft Ferdy liever bij KV Mechelen. Afkoopsom zal wel in de buurt van de 1,5 miljoen komen te liggen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 16 mei 2021, 20:48 Ja zo te lezen wel. Kv Mechelen had Ferdy dus voor 1,5 miljoen kunnen overnemen als ze voor de play offs de optie hadden gelicht. Maar toen waren ze nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Ferdy. Nu is dus de optie tot koop vervallen, is hij nog steeds werknemer van AZ en ligt alles weer open. AZ kan nu weer 5 miljoen voor hem vragen :mrgreen:.

Maar goed zolang Boadu niet verkocht is blijft Ferdy liever bij KV Mechelen. Afkoopsom zal wel in de buurt van de 1,5 miljoen komen te liggen.
Tja hij doet het nu zo goed dat ze hem wel willen houden, dat kan ook de interesse van andere clubs wekken en dan kun je hoger in de boom gaan zitten. Het is de vraag wat AZ er van gaat maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 20:57 Tja hij doet het nu zo goed dat ze hem wel willen houden, dat kan ook de interesse van andere clubs wekken en dan kun je hoger in de boom gaan zitten. Het is de vraag wat AZ er van gaat maken.
Tja 1,5 is uiteraard belachelijk laag, dus ze kunnen meer vragen, maar ik denk niet dat Max dat gaat doen.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy Druijf: twee assists

Ferdy Druijf profileerde zich tegen Standard dan weer als uitstekende aangever. Zelfs Mbaye Leye liet zich na afloop lovend uit over de Nederlandse spits. “Als ik hem zie spelen, dan denk ik: putain, wat een aanvaller”, liet de Luikse T1 zich ontvallen. Voor die quote gaf hij aan dat de charme van voetbal ook is om met beperkte financiële middelen goede spelers aan te trekken. Een vrij directe pluim op de hoed van KV Mechelen, heet dat.

De 23-jarige AZ-huurling was zondag dus net als tegen Oostende alweer goed voor twee assists, waarmee hij zijn totaal in de play-offs tot vier stuks aandikte. “Ik ben zeer tevreden dat ik belangrijk kan zijn voor het team”, zei Druijf. “Misschien niet met goals, maar wel met assists. Ik had twee jaar lang geen 90 minuten gespeeld. Nu steek ik in een goed ritme en heb ik een goede connectie met mijn ploeggenoten. Bovendien voel ik het vertrouwen van de trainer en van de club en voel ik aan mezelf dat ik er lekker inkom.”

Rest de vraag of Druijf volgend seizoen nog in Mechelen zal voetballen. “Of daar al nieuws over is? Neen, geen nieuws. Ik weet dat ze proberen en dat ik er zelf ook voor open sta. Ik wacht dus de gesprekken met AZ af. Als ik hier blijf, wil ik wel de voorbereiding meedraaien. We zullen zien. Stel je voor, Europa in met KV Mechelen.”
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 mei 2021, 22:06 Tja 1,5 is uiteraard belachelijk laag, dus ze kunnen meer vragen, maar ik denk niet dat Max dat gaat doen.
Volgens mij is het de bedoeling van KV om hem nog een jaar te huren aangezien ze hem willen houden, maar de optie toch hebben laten verlopen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

https://www.voetbalnieuws.be/news/59921 ... st-bij-kvm

Druijf over zijn toekomst. Of eigenlijk zegt ie niet heel veel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 17 mei 2021, 09:04 https://www.voetbalnieuws.be/news/59921 ... st-bij-kvm

Druijf over zijn toekomst. Of eigenlijk zegt ie niet heel veel.
Lijkt mij logisch. Zolang Boadu bij AZ zit, zal Ferdy liever in Belgie blijven. Mocht Boadu wel verkocht worden en Jansen hem een eerlijke kans willen geven, dan zal hij ook best terug naar AZ willen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 17 mei 2021, 11:45 Lijkt mij logisch. Zolang Boadu bij AZ zit, zal Ferdy liever in Belgie blijven. Mocht Boadu wel verkocht worden en Jansen hem een eerlijke kans willen geven, dan zal hij ook best terug naar AZ willen.
Heeft echter ook wel met de houding van de staf te maken, die eventueel gewoon een exit voor Ferdy kan opleveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2021, 13:27 Heeft echter ook wel met de houding van de staf te maken, die eventueel gewoon een exit voor Ferdy kan opleveren.
Uiteraard. In ieder geval heeft hij vanwege Boadu/de staf onvoldoende kans gehad bij AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het zou natuurlijk hoogstens merkwaardig zijn als Ferdy nu ineens wel in aanmerking zou komen als eerste spits. Terwijl hij de laatste 2 jaar amper goed genoeg werd bevonden als invaller, en bij afwezigheid van Boadu ook zelden de kans kreeg.
Druijf zal ook niet snel meer ingaan op praatjes en beloftes van AZ kant schat ik zo in. Volgens mij hebben ze hem wel vaker invalbeurten en meer speelminuten toegezegd zodat hij niet zou vertrekken. Kwam niet veel van terecht. Met ManU als genadeklap. Kan je zeggen dat zijn prestaties daar ook geen recht op gaven, maar hoevaak heeft hij een echte kans gehad? Basisplaatsen zijn op één hand te tellen.
Op basis van zn inzet, Europese wonders, maar ook ontwikkeling(Topscoorder kkd, prestaties in Belgie) van de laatste jaren, verdient hij wat mij betreft om het eerste half jaar van komende seizen die kans als basisspeler te krijgen.
Maar als Ferdy zelf liever vertrekt, of AZ liever met een ander soort spits speelt, moet hij gewoon lekker ergens anders gaan spelen. En moet AZ niet hoog in de boom gaan zitten qua geld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2021, 14:00 Het zou natuurlijk hoogstens merkwaardig zijn als Ferdy nu ineens wel in aanmerking zou komen als eerste spits. Terwijl hij de laatste 2 jaar amper goed genoeg werd bevonden als invaller, en bij afwezigheid van Boadu ook zelden de kans kreeg.
Druijf zal ook niet snel meer ingaan op praatjes en beloftes van AZ kant schat ik zo in. Volgens mij hebben ze hem wel vaker invalbeurten en meer speelminuten toegezegd zodat hij niet zou vertrekken. Kwam niet veel van terecht. Met ManU als genadeklap. Kan je zeggen dat zijn prestaties daar ook geen recht op gaven, maar hoevaak heeft hij een echte kans gehad? Basisplaatsen zijn op één hand te tellen.
Op basis van zn inzet, Europese wonders, maar ook ontwikkeling(Topscoorder kkd, prestaties in Belgie) van de laatste jaren, verdient hij wat mij betreft om het eerste half jaar van komende seizen die kans als basisspeler te krijgen.
Maar als Ferdy zelf liever vertrekt, of AZ liever met een ander soort spits speelt, moet hij gewoon lekker ergens anders gaan spelen. En moet AZ niet hoog in de boom gaan zitten qua geld.
Van mij mag hij ook het volgend seizoen de kans krijgen, met daarachter nog Duin en Oosting. Maar ik zie het inderdaad ook niet gebeuren.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ik weet nu niet of je dadelijk blij moet zijn om op een goksite bij het team van de week te horen, maar hij doet het toch maar mooi. 8)
https://www.facebook.com/31844172494016 ... 26863/?d=n
Gesloten