Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

peter b schreef: 16 jan 2021, 21:40 0 1 gewonnen!

Druijf speelde zo'n 20 minuten mee en had in het slot de 0 2 aan de voet toen hij alleen op de doelman afging. In plaats van zijn linker te gebruiken, probeerde hij buitenkant rechts te stiften. Slechte keuze en weg kans. In blessuretijd raakte Charleroi nog de lat.
Even het verkeerde moment Peter vrees ik.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Je ziet dat Druijf kan voetballen, maar mist wel de kans op 0-2, en dat had ons op het einde nog zuur kunnen opbreken want Charlerloi kreeg nog een heel goede kans maar de bal ging tegen de lat.
Op zich was het geen slecht idee om de bal te lobben, maar hij schepte hem veel te veel waardoor hij toch vrij ver over ging. Ik verwacht wel dat hij niet direct in de ploeg zal staan, want het gaat gewoon heel erg prima met ons Zweeds duo sinds Engvall terug is. Die gaat hij (nog) niet uit de ploeg spelen, en Mrabti zeker niet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 16 jan 2021, 21:58 Je ziet dat Druijf kan voetballen, maar mist wel de kans op 0-2, en dat had ons op het einde nog zuur kunnen opbreken want Charlerloi kreeg nog een heel goede kans maar de bal ging tegen de lat.
Op zich was het geen slecht idee om de bal te lobben, maar hij schepte hem veel te veel waardoor hij toch vrij ver over ging. Ik verwacht wel dat hij niet direct in de ploeg zal staan, want het gaat gewoon heel erg prima met ons Zweeds duo sinds Engvall terug is. Die gaat hij (nog) niet uit de ploeg spelen, en Mrabti zeker niet.
Nou vooruit omdat jullie het zijn. Ruilen we Druijf om voor Boadu.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 jan 2021, 18:48 Supporters bij Mechelen gaan uit van Max 1 miljoen.
Is bij ons niemand die het weet dus is puur giswerk neem ik aan. ;)
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 16 jan 2021, 22:01 Nou vooruit omdat jullie het zijn. Ruilen we Druijf om voor Boadu.
Nee, we gaan hem nog 3 maanden de kans geven. ;)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 16 jan 2021, 22:10 Is bij ons niemand die het weet dus is puur giswerk neem ik aan. ;)
Het argument dat ik las was dat jullie nooit meer dan 1 miljoen betalen. Maar Druijf is toch echt wel een stuk meer waard. Ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk wordt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

In goed overleg weer geopend. Als een speler verhuurd is wordt dat aan de topic titel toegevoegd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Goed bezig mannen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6595
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mooi! "Oud-spelers" klinkt zo definitief. Ik hoop dat Ferdy nog een mooie toekomst gaat hebben in Alkmaar.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Weer geen basisplek....
Had dan lekker naar pec of heracles gegaan.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

SimonPoulsen schreef: 19 feb 2021, 19:40 Weer geen basisplek....
Had dan lekker naar pec of heracles gegaan.
Veel supporters zijn inderdaad ook teleurgesteld dat hij niet meer speelkansen krijgt. Zeker omdat De Camargo lang niet meer zijn oude niveau haalt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384949

Dat Druijf daardoor niet altijd in de plannen van zijn trainers voorkwam, leidde in december 2019 tot een conflict, toen hij van Slot te horen kreeg dat hij in de Europa League-wedstrijd tegen Manchester United niet vanaf het begin nodig was. En dat terwijl AZ zich al had verzekerd van een plek in de volgende ronde. Bovendien was Boadu geschorst voor het duel op Old Trafford. "Ik had in mijn hoofd dat ik zou gaan spelen", blikt Druijf terug. "Een dag voor de wedstrijd hadden we de wedstrijdbespreking. Na afloop moest ik blijven zitten. Ik dacht: daar komt het, ik ga niet spelen. Slot vertelde dat ik niet ging spelen, maar wel zou invallen. Toen werd ik zó boos. Ik gooide de deur achter me dicht en was er helemaal klaar mee. Op dat moment wilde ik weg. Ron Vlaar kwam nog naar me toe om me te troosten, maar dat hielp niet. Op dat moment kun je mij beter alleen laten. Dan ben ik niet te genieten. Zelfs mijn vriendin hoeft mij dan niet te troosten."

Een van de vele naaistreken die AZ bij Druijf heeft gedaan. Hij zorgt ervoor dat AZ overwintert met de beste invalbeurt ooit, en dan op het bankie op old trafford. Dikke pluim dat hij zich altijd heeft kunnen beheersen en er altijd stond voor het team. Hij mag dan geen Haaland zijn, maar wat heeft AZ die gozer het leven zuur gemaakt. En de gasten die de kantjes ervan aflopen hadden oneindig krediet...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 27 feb 2021, 00:16 https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384949
Een van de vele naaistreken die Slot bij Druijf heeft gedaan.
Ik heb het even voor je verbeterd.
Ik vond dat inderdaad ook zo'n smerige streek van Slot. Een speler die je eigenhandig door laat gaan in Europa dan zo een rotschop geven. Wat een ongelofelijke kwal die Slot.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy aan de aftrap tegen Oostende! Nu moet hij het doen. [-o<
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Eerste volledige wedstrijd van Ferdy in een 2-0 verloren wedstrijd. Degelijk gespeeld, maar zal toch beter moeten om de aankoopoptie te lichten denk ik. 1 knal van buiten de grote baklijn op de paal, en in de laatste minuut een reuze kans gemist op 2-1.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Guy schreef: 27 feb 2021, 19:27 Eerste volledige wedstrijd van Ferdy in een 2-0 verloren wedstrijd. Degelijk gespeeld, maar zal toch beter moeten om de aankoopoptie te lichten denk ik. 1 knal van buiten de grote baklijn op de paal, en in de laatste minuut een reuze kans gemist op 2-1.
Ik heb een aantal fases van de wedstrijd gekeken. KVM de bovenliggende partij, maar niet scherp genoeg in de eindfase. Totaal drie keer paal/lat, dus het zat niet mee vandaag.

Net voor de ongelukkige penalty en de 1-0 voor KVO kopte Ferdy de bal naar een inkomende KVM-speler die de bal tegen de paal kopte. Daarna het betere spel voor KVM maar weinig ballen voor de goal voor Ferdy. In de tweede helft wel een poeier van Ferdy van buiten de 16 tegen de paal en KVM dat in de rebound naliet gelijk te maken. Tien minuten voor tijd wissels om nog een gelijkmaker te maken, maar in de counter maakt KVO de 2-0. Daarna heb ik niet meer gekeken.

Ferdy moet meer aan het spel gaan mee doen. Maar dan moeten zijn medespeler hem eerder en makkelijker gaan zoeken. Dat zal hij zelf af moeten dwingen door goed spel.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

ForzAZ schreef: 27 feb 2021, 21:02 Ik heb een aantal fases van de wedstrijd gekeken. KVM de bovenliggende partij, maar niet scherp genoeg in de eindfase. Totaal drie keer paal/lat, dus het zat niet mee vandaag.

Net voor de ongelukkige penalty en de 1-0 voor KVO kopte Ferdy de bal naar een inkomende KVM-speler die de bal tegen de paal kopte. Daarna het betere spel voor KVM maar weinig ballen voor de goal voor Ferdy. In de tweede helft wel een poeier van Ferdy van buiten de 16 tegen de paal en KVM dat in de rebound naliet gelijk te maken. Tien minuten voor tijd wissels om nog een gelijkmaker te maken, maar in de counter maakt KVO de 2-0. Daarna heb ik niet meer gekeken.

Ferdy moet meer aan het spel gaan mee doen. Maar dan moeten zijn medespeler hem eerder en makkelijker gaan zoeken. Dat zal hij zelf af moeten dwingen door goed spel.
KV speelde zijn slechtste match sinds lang. Veel te veel spelers die ondermaats waren, maar Ferdy was zeker bij de betere. Maar om de hoge aankoopoptie te lichten gaat het beter moeten, maar dan gaat hij ook meer kansen moeten krijgen van de trainer.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 28 feb 2021, 07:30 KV speelde zijn slechtste match sinds lang. Veel te veel spelers die ondermaats waren, maar Ferdy was zeker bij de betere. Maar om de hoge aankoopoptie te lichten gaat het beter moeten, maar dan gaat hij ook meer kansen moeten krijgen van de trainer.
Helaas wedstrijd weer niet kunnen zien :(.
Ik hoop voor jullie en Ferdy uiteraard dat hij het goed doet, maar toch hoop ik dat ze de optie niet lichten :D
Ik zie hem namelijk liever weer in Alkmaar spelen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 28 feb 2021, 09:35 Helaas wedstrijd weer niet kunnen zien :(.
Ik hoop voor jullie en Ferdy uiteraard dat hij het goed doet, maar toch hoop ik dat ze de optie niet lichten :D
Ik zie hem namelijk liever weer in Alkmaar spelen.
Ik hoop het wel, want ik vrees dat hij hier 'gewoon' weer op de bank beland.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 01 mar 2021, 13:33 Ik hoop het wel, want ik vrees dat hij hier 'gewoon' weer op de bank beland.
Dat hoeft niet als Boadu in de zomer verkocht wordt en er een trainer is die wel spelers een eerlijke kans geeft. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat Ferdy goed genoeg is als spits voor AZ, zolang hij maar vertrouwen krijgt en op de juiste manier gebruikt wordt. Een tweestrijd Druijf / Duin zou ik wel mooi vinden. Op die manier geef je eigen jeugd echt de kans.
Gesloten