Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 24 dec 2021, 08:30 Beeldvorming? Mentaliteit?
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/95 ... ectie.html
ja toen werdt ie ineens weer op de bank gezet nadat hij iets van 10 goals/assists had gemaakt in voorgaande wedstrijden. Toen had hij wat domme dingen op social media gezet volgens mij omdat hij het onterecht vond, viel ook precies samen met de eerste weken van Jansen. Die wilde zich even laten gelden als nieuwe trainer. Waar DeWit, Stengs en Boadu onvoorwaardelijke steun kregen van AZ ondanks belabberde prestaties waren het telkens Karlsson en Gudmundsson(met het hoogste rendement) die moesten wijken. Niet goed te praten als je dan gaat muiten, maar ergens begreep ik de frustratie wel. DeWit deed overigens exact hetzelfde einde van dat zelfde seizoen na zn blessure, riep tegen elke krant dat hij ontevreden was en terug in de basis moest. Net zoals Druijf en Ouwejan duidelijk ontevreden waren, heb je dan gelijk een slechte mentaliteit?

Maar het ging mij meer over de mentaliteit en vuile meters in het veld, waarin hij zich duidelijk heeft ontwikkeld naar mijn mening. Dat mag dan óók benoemd worden naast zn wisselvallige prestaties in het veld. Als AZ hem trouwens niet meer wil laten spelen zoals sommigen hier opperen moet je hem gewoon wegdoen deze winter, desnoods voor niks. Zal meer dan genoeg interesse voor hem zijn, 0.5 tot 1miljoen zou best een reëel bedrag moeten zijn denk ik. Win-Win voor iedereen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 24 dec 2021, 09:41 Ik zou hem de tijd geven tot eind januari, anders niet meer opstellen, ook niet bij Jong AZ.
Eens.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 dec 2021, 11:42Eens.
en als het enigszins kan ook apart trainer en niet meer met de groep.

Zijn collega's zullen dit wellicht asociaal en veel te hard vinden van AZ maar hopelijk gaan ze ook eens beseffen dat door dit soort egoïstisch gedrag (transfervrij de deur uitstappen) hun posities ook in het gedrang komen. Uiteindelijk vloeien die transferinkomsten weer terug naar hun salaris. Als vele spelers zo zouden handelen dan zou dit uiteindelijk ook ten koste gaan van de salarissen van de andere spelers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 24 dec 2021, 12:54 en als het enigszins kan ook apart trainer en niet meer met de groep.

Zijn collega's zullen dit wellicht asociaal en veel te hard vinden van AZ maar hopelijk gaan ze ook eens beseffen dat door dit soort egoïstisch gedrag (transfervrij de deur uitstappen) hun posities ook in het gedrang komen. Uiteindelijk vloeien die transferinkomsten weer terug naar hun salaris. Als vele spelers zo zouden handelen dan zou dit uiteindelijk ook ten koste gaan van de salarissen van de andere spelers.
Koekoek, zelden zoveel onzin gelezen hier. Er is werkelijk niets egoïstisch aan de hele situatie rond hem. Gewoon volstrekt logisch vanuit zowel AZ als de speler. Die jongen is geen slaaf van AZ.
Ga je persoonlijke aversie lekker elders botvieren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 24 dec 2021, 15:04 Koekoek, zelden zoveel onzin gelezen hier. Er is werkelijk niets egoïstisch aan de hele situatie rond hem. Gewoon volstrekt logisch vanuit zowel AZ als de speler. Die jongen is geen slaaf van AZ.
Ga je persoonlijke aversie lekker elders botvieren.
Die jongen boort misschien drie miljoen toekomstig transfergeld door de neus van AZ. Heeft hier zijn opleiding genoten en als opleidende club heb je er niets aan, sportief noch financieel. En dat is dan niet egoïstisch?
Stel dat alle spelers dit doen, dan zouden de clubs die niet bovenaan de piramide staan heel wat inkomsten mislopen. Dan zouden bij heel veel voetballers de salarissen flink zakken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

kuifje schreef: 24 dec 2021, 15:41 Die jongen boort misschien drie miljoen toekomstig transfergeld door de neus van AZ. Heeft hier zijn opleiding genoten en als opleidende club heb je er niets aan, sportief noch financieel. En dat is dan niet egoïstisch?
Stel dat alle spelers dit doen, dan zouden de clubs die niet bovenaan de piramide staan heel wat inkomsten mislopen. Dan zouden bij heel veel voetballers de salarissen flink zakken.
Gudmundsson komt uit de jeugd van PSV, kwam op zijn 21e naar AZ. Dus over welke opleiding heb jij het? Overigens wel eens dat AZ hem niet meer moet opstellen als hij niet bijtekent of meewerkt aan een transfer in de winter.
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 24 dec 2021, 15:41 Die jongen boort misschien drie miljoen toekomstig transfergeld door de neus van AZ. Heeft hier zijn opleiding genoten en als opleidende club heb je er niets aan, sportief noch financieel. En dat is dan niet egoïstisch?
Stel dat alle spelers dit doen, dan zouden de clubs die niet bovenaan de piramide staan heel wat inkomsten mislopen. Dan zouden bij heel veel voetballers de salarissen flink zakken.
Je lult compleet uit je nek. Die jongen heeft al tijden aangegeven een stap te willen maken omdat hij hier geen vaste basisspeler is. Dat is zijn goed recht, want hij is een voetballer en die willen nou eenmaal voetballen. Dit is tenslotte al zijn vierde jaar hier. Als AZ 3 miljoen had gewild hadden ze dat eerder moeten pakken, deze situatie zie je al 2 jaar aankomen. Vorige winter was er ook al sprake van een mogelijk vertrek, en van de zomer was ook al duidelijk dat Janssen voor deWit ging kiezen. Waarom zou Gudmundsson dan verlengen na 4 jaar banken als er zat clubs zijn die het wel zien zitten in hem. Moet iedereen zich bij AZ maar eindeloos als bankzitter schikken om AZ te pleasen? Er is werkelijk niets egoïstisch aan, gewoon gezond verstand. Gewoon dom van AZ hoe ze hiermee om zijn gegaan. Net zoals ze Evjen maanden hebben laten wegsukkelen op de bank. Die moet straks zeker ook dankbaar zn contractje verlengen. Het is egoistisch van jou om te denken dat spelers alleen maar slaafs aan AZ moeten denken. Gudmundsson heeft AZ alle ruimte en signalen gegeven om dit te zien aankomen, AZ heeft daar niets meegegaan of er was niemand die 3 miljoen wilde betalen. Beiden ontkrachten jou opmerkingen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik snap het ook wel als Gudmundsson zijn contract niet zou verlengen, die jongen wil ook meer spelen, en is bij ons altijd een twijfelgeval. Heeft ook zelden lopen zeuren terwijl hij wellicht vaak onterecht op de bank zat, ik neem hem echt niets kwalijk. Mag ook hopen dat AZ er zo in zit, en hem niet 6 maanden op de tribune gaat zetten, zou ik een schandalige behandeling vinden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 24 dec 2021, 16:27 AZ heeft daar niets meegegaan of er was niemand die 3 miljoen wilde betalen.
Zover ik weet is er nooit concrete interesse geweest voor deze speler anders was hij vorig seizoen al getransfereerd, zo reëel moet je wel zijn gezien zowel Brom, Slot als Jansen het nooit volledig in hem hebben zien zitten. Dus AZ zal denk ik nooit een transfer hebben tegen gehouden met betrekking tot hem.
Beste is nu zijn contract afloopt te laten vertrekken, zit als invaller alleen maar spelers als Barasi, Taabouni, Oosting en dergelijke in de weg.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 24 dec 2021, 17:24 Zover ik weet is er nooit concrete interesse geweest voor deze speler anders was hij vorig seizoen al getransfereerd, zo reëel moet je wel zijn gezien zowel Brom, Slot als Jansen het nooit volledig in hem hebben zien zitten. Dus AZ zal denk ik nooit een transfer hebben tegen gehouden met betrekking tot hem.
Beste is nu zijn contract afloopt te laten vertrekken, zit als invaller alleen maar spelers als Barasi, Taabouni, Oosting en dergelijke in de weg.
Ja eens, maar dat is natuurlijk iets anders dan dat lulverhaal van Kuifje dat hij een egoist is en dat hij andere spelers hun salaris door de neusboort.

Gewoon laten vertrekken deze periode en anders n halfjaar verhuren aan Heracles bijvoorbeeld. Iedereen blij, kan AZ van zijn salarispost weer elders de selectie versterken en Albert zelf elders zn draai vinden.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 24 dec 2021, 16:27 Je lult compleet uit je nek. Die jongen heeft al tijden aangegeven een stap te willen maken omdat hij hier geen vaste basisspeler is. Dat is zijn goed recht, want hij is een voetballer en die willen nou eenmaal voetballen. Dit is tenslotte al zijn vierde jaar hier. Als AZ 3 miljoen had gewild hadden ze dat eerder moeten pakken, deze situatie zie je al 2 jaar aankomen. Vorige winter was er ook al sprake van een mogelijk vertrek, en van de zomer was ook al duidelijk dat Janssen voor deWit ging kiezen. Waarom zou Gudmundsson dan verlengen na 4 jaar banken als er zat clubs zijn die het wel zien zitten in hem. Moet iedereen zich bij AZ maar eindeloos als bankzitter schikken om AZ te pleasen? Er is werkelijk niets egoïstisch aan, gewoon gezond verstand. Gewoon dom van AZ hoe ze hiermee om zijn gegaan. Net zoals ze Evjen maanden hebben laten wegsukkelen op de bank. Die moet straks zeker ook dankbaar zn contractje verlengen. Het is egoistisch van jou om te denken dat spelers alleen maar slaafs aan AZ moeten denken. Gudmundsson heeft AZ alle ruimte en signalen gegeven om dit te zien aankomen, AZ heeft daar niets meegegaan of er was niemand die 3 miljoen wilde betalen. Beiden ontkrachten jou opmerkingen.
Ik had het over Barasi …
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

kuifje schreef: 24 dec 2021, 18:35 Ik had het over Barasi …
Ah, nou dit is volgens mij toch echt het Albert Guðmundsson topic.
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 24 dec 2021, 18:35 Ik had het over Barasi …
Bijzonder inderdaad.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 24 dec 2021, 18:39 Bijzonder inderdaad.
Kwam hier toevallig ter sprake. Was erop door gegaan.
Omdat AZ4life aangaf, net zoals ik, een hard hoofd heeft in contractverlenging.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

kuifje schreef: 24 dec 2021, 18:35 Ik had het over Barasi …
Eerlijk, die had ik ook niet door :D
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ heeft volgens mij een goede naam opgebouwd door geen spelers te gaan treiteren die hun contract met goede redenen niet willen verlengen. Door die spelers als oud vuil te gaan behandelen gaan andere spelers ook wel 2 keer denken of ze bij die aso's uit Alkmaar willen tekenen.

Trouwens, als opleidingsclub is het belachelijk om een speler niet meer te gaan opleiden als hij een half jaar later uit zijn contract loopt. Dat contract werkt namelijk gewoon 2 kanten op. Zo'n speler heeft gewoon recht op een goede opleiding gedurende zijn hele contractduur. Als je dat niet doet, zet je je opleiding te kakken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 24 dec 2021, 18:35 Ik had het over Barasi …
Ik dacht al, vanaf dat hij, Barasi, vetgedrukt werd is daar door een aantal op doorgegaan en ontstond er ook bij mij verwarring. Misschien slim om dan die naam in je reacties te noemen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 25 dec 2021, 18:34 Ik dacht al, vanaf dat hij, Barasi, vetgedrukt werd is daar door een aantal op doorgegaan en ontstond er ook bij mij verwarring. Misschien slim om dan die naam in je reacties te noemen.
Ook eens.

Want ook ik verkeerde in de verkeerde veronderstelling dat ....

Nu weet ik ook niet meer zo goed waar ik het mee eens was of ben.

En ik vind de ingebrachte tegenargumenten eigenlijk ook best goed. Zowel voor Barasi, als Gudmundsson.

Om verdere verwarring te voorkomen verlaat ik dit topic . Voorlopig.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lazio ook in de markt voor Gudmundsson
https://www.yardbarker.com/soccer/artic ... 7_36831614
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ferry schreef: 28 dec 2021, 17:37 Lazio ook in de markt voor Gudmundsson
https://www.yardbarker.com/soccer/artic ... 7_36831614
Staat hier aangegeven dat ze Albert op 5M€ schatten. Als ze dat deze winterstop zouden bieden zou ik zeggen: strik er omheen. Prima speler hoor voor de breedte, maar voor 4 a 5M€ kan AZ ook een andere leuke speler halen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gesloten