Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 03 feb 2021, 16:38 Over Druijf zijn we het denk ik eens. Die jongen heeft nooit een kans gehad. Er is nooit vertrouwen aan hem gegeven. Er zijn zat momenten geweest dat je hem wel een keer in de basis kon zetten en je had hem ook veel vaker een serieuze invalbeurt kunnen geven. Als ze met hem aan de slag waren gegaan, met een speler als Weghorst als referentie speler, had hij wellicht wel op termijn een kans gehad om basisspeler te kunnen worden.

Gudmundsson heeft al vaker kansen gehad met basisplaatsen en invalbeurten dan Druijf. Punt is vooral dat ik bij Wijndal en Koopmeiners vooral wat stappen zie in bewustwording van het prof zijn, het moeten presteren. Over waar ze goed in zijn en waar niet. Wanneer ze wel naar voren kunnen gaan en wanneer temporiseren. Hoe om te gaan met tegenslag. Bij een hoop anderen, Gudmundsson maar ook Stengs en Boadu zie ik die stappen niet. Bij die gasten is het allemaal veels de vrijblijvend. Fouten maken mag, zeker bij een opleidingsclub als AZ. Maar je moet er wel lering uit trekken. Dat ontbreekt nog bij een aantal, ik zie dezelfde dingen wedstrijd na wedstrijd verkeerd gaan.
Koopmeiners en Wijndal hebben dat ook moeten leren door veel wedstrijden te spelen. In dat proces loopt Gudmundsson nog achter. En het verschil met Boadu en Stengs is dat die ook al veel langer een basisplek hebben. Zij zijn echter alleen maar achteruit gegaan, terwijl Gudmundsson stappen vooruit heeft gezet. Belangrijkste verschil is dat ik bij Gudmundsson wel veel inzet zie om ern wedstrijd proberen te winnen en die inzet zie ik 9 van de 10 wedstrijden niet bij Boadu en Stengs.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Misschien geeft zijn vriendje hem straks nieuwe oorbellen voor Valentijnsdag. Dat soort details kunnen net het verschil maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

elmo schreef: 03 feb 2021, 16:05 Ik vind het vooral een verschil in (wedstrijd)mentaliteit.

Wijndal en Koopmeiners zijn van een andere categorie.

Tot die categorie gaat meneer Guðmundsson nooit behoren.

Doorselecteren graag.
Eens. Slechtste kopper uit de (AZ) geschiedenis.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Langedijk schreef: 03 feb 2021, 19:39 Misschien geeft zijn vriendje hem straks nieuwe oorbellen voor Valentijnsdag. Dat soort details kunnen net het verschil maken.
Ik zal je iets leuks vertellen, hij heeft een mooie vriendin/vrouw en heeft daar ook al een kindje mee.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

biefstukje schreef: 04 feb 2021, 00:03 Ik zal je iets leuks vertellen, hij heeft een mooie vriendin/vrouw en heeft daar ook al een kindje mee.
Hoeveel doelpogingen zou hij daarvoor nodig hebben gehad?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Er zullen wel heel wat doelpogingen tussen de palen gegaan zijn, maar wel met een keeper.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

dirkjan schreef: 04 feb 2021, 08:27 Er zullen wel heel wat doelpogingen tussen de palen gegaan zijn, maar wel met een keeper.
:lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

biefstukje schreef: 04 feb 2021, 00:03 Ik zal je iets leuks vertellen, hij heeft een mooie vriendin/vrouw en heeft daar ook al een kindje mee.
Dat zegt niks. Dat soort mannen staat elkaar af te trekken langs de A2 als ze straks 50 zijn :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 05 feb 2021, 12:08 Dat zegt niks. Dat soort mannen staat elkaar af te trekken langs de A2 als ze straks 50 zijn :wink:
Ik wil niks over jouw hobby's weten
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Op de espn app/site kwam ik een interview met hem tegen na de wedstrijd van gister. Komt best ontspannen en als een leuke gozer over, in tegenstelling tot wat je soms op het veld denkt van hem. Overigens half in het Nederlands half in het Engels. Wanneer de wissels ter sprake komen zie je dat hij zich inhoudt, en laat het bij dat niemand het leuk vindt om gewisseld te worden. Als de goals gaan vallen bij hem is hij toch een grote meerwaarde voor dit AZ? Werkt hard, geeft de beslissende assist en legt het balletje klaar voor dat schot van Stengs dat net aan wordt gepakt. Hij komt heel vaak in kansrijke positie en beschikt daarnaast wel over de balbehandeling waar Boadu alleen maar van kan dromen. Hij verdient het vertrouwen dat anderen al veel te lang krijgen. Toch vrees ik dat Pascal hem er weer uithaalt in plaats van de Wit.

(En ja Albert moet wat gaan minderen met dat zeuren van hem, al is het soms wel te begrijpen)
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ik hoorde Leo D. gisteren nog zeggen dat hij de nr. 2 is qua kansen missen in de Eredivisie, alleen Mahi is nog slechter.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 07 feb 2021, 13:09 Ik hoorde Leo D. gisteren nog zeggen dat hij de nr. 2 is qua kansen missen in de Eredivisie, alleen Mahi is nog slechter.
En toch is zijn rendement qua assists en goals nog steeds beter dan duo bigstar. Zelfs als ze zijn assist van gister afpakken en cadeau doen aan Boadu. Daarom zeg ik, als de goals gaan vallen voor hem gaat het echt goedkomen met hem. Zoals o.a. tegen Plzen scoort ie echt 2 (technisch)mooie goals.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2021, 13:03
en beschikt daarnaast wel over de balbehandeling waar Boadu alleen maar van kan dromen
Zet Gudmundsson maar eens op de positie van Boadu met 2 grote kerels op zijn hielen. Eens kijken hoe zijn balbehandeling dan is. Hij staat nu tussen de linies en komt vaak aan de bal in redelijke vrijheid, dat is appels met peren vergelijken.

Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat Boadu het beter zou doen op de huidige positie van Gudmundsson. Die mag eerst terug naar de eerste lessen van mijn jeugdtrainer bij de amateurs: bal aannemen en kaatsen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Probleem van Gudmundsson is zijn rendement. Ik denk dat hij koffie moet drinken met Kees Kist ipv Boadu. Die kan beter terug naar jong AZ om daar vertrouwen op te doen tegen verdedigers van minder nivo.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AlkmaarForever schreef: 07 feb 2021, 13:09 Ik hoorde Leo D. gisteren nog zeggen dat hij de nr. 2 is qua kansen missen in de Eredivisie, alleen Mahi is nog slechter.
Dat hebben we de laatste weken inderdaad gezien. Toch is hij een van de spelers met het meeste scorend vermogen. Als zo'n jongen vol zelfvertrouwen zit en in een goed draaiend team speelt, van het kaliber dat AZ meestal is, dan maakt hij er gewoon 12 tot 15 per seizoen. Maar mentaal valt er nog heel veel te verbeteren bij hem. Nu is hij een soort probleemkindje geworden.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

lekker doelpuntje gisteren en er leek ook weer iets van plezier in zijn spel en in het vieren van zijn doelpunt. Hopelijk is er een last van hem afgevallen dat hij na alle missers weer lekker scoorde. Ben nog steeds fan van hem, goeie techniek, spelinzicht, loopvermogen, bereid om vuile meters te maken, alleen nog te labiel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2021, 13:03 Op de espn app/site kwam ik een interview met hem tegen na de wedstrijd van gister. Komt best ontspannen en als een leuke gozer over, in tegenstelling tot wat je soms op het veld denkt van hem. Overigens half in het Nederlands half in het Engels. Wanneer de wissels ter sprake komen zie je dat hij zich inhoudt, en laat het bij dat niemand het leuk vindt om gewisseld te worden. Als de goals gaan vallen bij hem is hij toch een grote meerwaarde voor dit AZ? Werkt hard, geeft de beslissende assist en legt het balletje klaar voor dat schot van Stengs dat net aan wordt gepakt. Hij komt heel vaak in kansrijke positie en beschikt daarnaast wel over de balbehandeling waar Boadu alleen maar van kan dromen. Hij verdient het vertrouwen dat anderen al veel te lang krijgen. Toch vrees ik dat Pascal hem er weer uithaalt in plaats van de Wit.

(En ja Albert moet wat gaan minderen met dat zeuren van hem, al is het soms wel te begrijpen)
Leuk interview inderdaad en zijn Nederlands gaat ook goed vooruit.

https://youtu.be/SzbCZSkJIYQ
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Je ziet het natuurlijk al van verre aankomen dat ze Gudmundsson weer gaan slachtofferen nu de Wit weer terug komt. Terwijl hij eigenlijk wekenlijks een van de betere is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 21 feb 2021, 01:19 Je ziet het natuurlijk al van verre aankomen dat ze Gudmundsson weer gaan slachtofferen nu de Wit weer terug komt. Terwijl hij eigenlijk wekenlijks een van de betere is.
Ja daar vrees ik ook voor. Terwijl Gudmundsson voetballend 3 klassen beter is dan De Wit. Gudmundsson maakt nu ook de kilometers en verdedigt zelfs mee. Eigenlijk is Gudmundsson in alles beter behalve in fysieke strijd en kopduels.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 21 feb 2021, 08:09 Ja daar vrees ik ook voor. Terwijl Gudmundsson voetballend 3 klassen beter is dan De Wit. Gudmundsson maakt nu ook de kilometers en verdedigt zelfs mee. Eigenlijk is Gudmundsson in alles beter behalve in fysieke strijd en kopduels.
En afwerken. De Wit was net op stoom qua afwerken. Ik hoop op roulatie i.p.v. opoffering. Per wedstrijd kijken wat je het meest nodig hebt.
Gesloten