Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 06 okt 2021, 15:04
Dit betreft alle spelers in de Eredivisie. Ja, daar staan ook Boadu en Malen hoog op de lijst. Belangrijk verschil met die spelers is wel dat hun goal conversie (aantal schoten die uiteindelijk een doelpunt opleveren) hoger zijn dan t.o.v. die van Albert. Eigenlijk waren alleen Fleming, Mahi en Kerk vorig seizoen nog dramatischer. Hieruit kun je dus toch wel redelijk afleiden dat Albert -blijkbaar- veel kansen nodig heeft om te scoren.
Ben het helemaal eens dat hij vorig jaar veel te vaak knullig voor open doel miste. Tot nu toe vind ik dat dit seizoen wel meevallen.

Maar je opmerking over goal conversie gaat niet echt op. Een spits zoals Boadu is veel vaker betrokken bij intikkers en 1op1 kansen. Terwijl een buitenspeler/10 toch vaker van afstand of lastige posities zal schieten. Daardoor kun je dat % wat mij betreft niet echt vergelijken tussen spitsen en buitenspelers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 06 okt 2021, 10:08 Leuk dat je met 1 voorbeeld van vorig jaar komt, maar zo kan ik van alle aanvallers van vorig jaar wel zo'n voorbeeld geven.
Nee, Gudmundsson is het toonbeeld ervan bij AZ.
VI heeft er zelfs destijds door AZ watcher Simon Zwartkruis een artikel aan gewijd.
VI Door Simon Zwartkruis
Maandenlang was het niet alleen de hoeveelheid gemiste kansen. Het ging ook om de kwaliteit ervan. Oog in oog met de keeper of in vogelvrije koppositie of een halve meter van de doellijn: Albert Gudmundsson faalde in de afwerking.
Maar als jij in Gudmundsson in potentie een makkelijk scorende aanvallende middenvelder ziet dan is dat jouw mening.
Mij staat van hem voornamelijk bij, als hij in kansrijke positie komt, ballen op de paal, langs, over, etc.
https://cdn.nos.nl/image/2020/10/25/686146/xxl.jpg
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 06 okt 2021, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 06 okt 2021, 16:22 Ben het helemaal eens dat hij vorig jaar veel te vaak knullig voor open doel miste. Tot nu toe vind ik dat dit seizoen wel meevallen.

Maar je opmerking over goal conversie gaat niet echt op. Een spits zoals Boadu is veel vaker betrokken bij intikkers en 1op1 kansen. Terwijl een buitenspeler/10 toch vaker van afstand of lastige posities zal schieten. Daardoor kun je dat % wat mij betreft niet echt vergelijken tussen spitsen en buitenspelers.
Dat laatste valt te bezien. Hij staat bij ons regelmatig op de vleugel, en zijn goal tegen Jablonec was bijvoorbeeld al een intikker. Pavlidis heeft niet meer intikkers gehad dan hem.

Zoveelste bewijs dat het allemaal erg wisselvallig is met Albert en dat het absoluut geen sterkhouder is vooralsnog. Hij moet volwassen worden in zijn spel, anders is niveau AZ te hoog gegrepen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Is de discussie over of Gudmundsson of de Wit, niet met name een discussie over de voorkeur in stijl, zeker wanneer beide te matig zijn?

Ik zie liever creativiteit, maar als ik moet kiezen tussen Gudmundsson of Til, dan kies ik Til.

Maar de Wit en Gudmundsson zijn minstens even matig, persoonlijk kies ik dan liever voor Gudmundsson.

Wat ik bedoel is, beide zijn niet overtuigend genoeg, dus elkaar met statistieken om de oren slaan heeft niet zoveel zin, het kan veel simpeler. De één vind Albert een slappe zak, de ander Dani een blinde draver. Beide eigenlijk niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sir Robbert schreef: 06 okt 2021, 17:22 Beide eigenlijk niet goed genoeg.
Ik denk dat de meeste het daar ook wel over eens zijn.
Daarom zou ik ook graag als de stand het eens toe laat een ander soort speler willen zien. Geef jong talent, bijv. zo'n Taabouni af en toe een invalbeurtje. Kijken wat dat oplevert want kan me voorstellen dat AZ meer loert op een uitgaande transfer van beide (zo staat de Wit er schijnbaar goed op in Duitsland) dan dat het wil verlengen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 06 okt 2021, 17:43 Ik denk dat de meeste het daar ook wel over eens zijn.
Daarom zou ik ook graag als de stand het eens toe laat een ander soort speler willen zien. Geef jong talent, bijv. zo'n Taabouni af en toe een invalbeurtje. Kijken wat dat oplevert want kan me voorstellen dat AZ meer loert op een uitgaande transfer van beide (zo staat de Wit er schijnbaar goed op in Duitsland) dan dat het wil verlengen.
Ik denk dat ik en multatuli (denk ik op te maken uit zijn reacties) het er daar niet mee eens zijn.
Waar ik het wél mee eens ben, is dat Albert moet gaan scoren en de laatste twee wedstrijden echt vreselijk is.
Toch zie ik nog heel veel potentie bij Albert op 10, mocht hij gaan scoren, is het echt een geweldige 10 voor AZ. Vind hem van grote waarde door zijn spel zonder en met bal waardoor hij ruimtes creëert en altijd aanspeelbaar is.

Mee eens met dat Taabouni de kans moet krijgen.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ik ben een groot fan van Albert maar als hij nog niet heeft verlengd in januari dan kan je hem maar beter verkopen en Evjen/Taabouni (mits verlenging) de kans geven in het restant van dit onofficiële “tussenjaar”.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 07 okt 2021, 07:25 Ik denk dat ik en multatuli (denk ik op te maken uit zijn reacties) het er daar niet mee eens zijn.
Waar ik het wél mee eens ben, is dat Albert moet gaan scoren en de laatste twee wedstrijden echt vreselijk is.
Toch zie ik nog heel veel potentie bij Albert op 10, mocht hij gaan scoren, is het echt een geweldige 10 voor AZ. Vind hem van grote waarde door zijn spel zonder en met bal waardoor hij ruimtes creëert en altijd aanspeelbaar is.

Mee eens met dat Taabouni de kans moet krijgen.
Probleem van Albert is dat hij al ruim drie jaar bij vlagen die potentie laat zien, maar eigenlijk nimmer stabiel is. Zijn ondergrens is te laag. Tegen Jablonec was het echt verschrikkelijk slecht. Die ondergrens moet omhoog. Dat je niet elke wedstrijd een 8 scoort is logisch, alleen scoort hij nog te vaak een vier. De vraag is, hoelang heeft hij nog nodig om enigszins stabiel te presteren? Zeker omdat zijn contact afloopt en er andere talenten op de deur kloppen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 06 okt 2021, 16:48 Nee, Gudmundsson is het toonbeeld ervan bij AZ.
VI heeft er zelfs destijds door AZ watcher Simon Zwartkruis een artikel aan gewijd.

Maar als jij in Gudmundsson in potentie een makkelijk scorende aanvallende middenvelder ziet dan is dat jouw mening.
Mij staat van hem voornamelijk bij, als hij in kansrijke positie komt, ballen op de paal, langs, over, etc.
https://cdn.nos.nl/image/2020/10/25/686146/xxl.jpg
Je haalt alleen maar meningen van mensen aan van vorig seizoen. Beelden aanleveren van grote missers dit seizoen kun je niet.
En nee ik heb nergens gezegd dat hij een makkelijk scorende speler is, maar wel dat hij niet meer mist dan de gemiddelde speler.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 07 okt 2021, 07:25 Ik denk dat ik en multatuli (denk ik op te maken uit zijn reacties) het er daar niet mee eens zijn.
Waar ik het wél mee eens ben, is dat Albert moet gaan scoren en de laatste twee wedstrijden echt vreselijk is.
Toch zie ik nog heel veel potentie bij Albert op 10, mocht hij gaan scoren, is het echt een geweldige 10 voor AZ. Vind hem van grote waarde door zijn spel zonder en met bal waardoor hij ruimtes creëert en altijd aanspeelbaar is.

Mee eens met dat Taabouni de kans moet krijgen.
Ik ben het eens met jouw post. =D>
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 07 okt 2021, 08:07 Probleem van Albert is dat hij al ruim drie jaar bij vlagen die potentie laat zien, maar eigenlijk nimmer stabiel is. Zijn ondergrens is te laag. Tegen Jablonec was het echt verschrikkelijk slecht. Die ondergrens moet omhoog. Dat je niet elke wedstrijd een 8 scoort is logisch, alleen scoort hij nog te vaak een vier. De vraag is, hoelang heeft hij nog nodig om enigszins stabiel te presteren? Zeker omdat zijn contact afloopt en er andere talenten op de deur kloppen.
2 seizoenen geleden was hij grotendeels geblesseerd. Vorig seizoen heeft hij op 10 grotendeels stabiel gepresteerd. Dit seizoen wordt hij weer verkeerd gebruikt en heeft op 2 mindere wedstrijden na prima gespeeld. Ook logisch dat hij niet bijtekent met deze waardeloze technische staf.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 07 okt 2021, 08:37 2 seizoenen geleden was hij grotendeels geblesseerd. Vorig seizoen heeft hij op 10 grotendeels stabiel gepresteerd. Dit seizoen wordt hij weer verkeerd gebruikt en heeft op 2 mindere wedstrijden na prima gespeeld. Ook logisch dat hij niet bijtekent met deze waardeloze technische staf.
Lekker objectief :lol: :lol: :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 07 okt 2021, 08:07 Probleem van Albert is dat hij al ruim drie jaar bij vlagen die potentie laat zien, maar eigenlijk nimmer stabiel is. Zijn ondergrens is te laag. Tegen Jablonec was het echt verschrikkelijk slecht. Die ondergrens moet omhoog. Dat je niet elke wedstrijd een 8 scoort is logisch, alleen scoort hij nog te vaak een vier. De vraag is, hoelang heeft hij nog nodig om enigszins stabiel te presteren? Zeker omdat zijn contact afloopt en er andere talenten op de deur kloppen.
Precies, als je al drie seizoenen hier rondloopt moet het eigenlijk nu een sterkhouder zijn.
Hoor steeds meningen als hij nu meer scoort of als hij.., nee hij moet er gewoon staan na drie seizoenen hier te hebben rondgelopen.
Zoals je zegt, andere talenten kloppen ook op de deur en zijn contract loopt af.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 okt 2021, 08:37 2 seizoenen geleden was hij grotendeels geblesseerd. Vorig seizoen heeft hij op 10 grotendeels stabiel gepresteerd. Dit seizoen wordt hij weer verkeerd gebruikt en heeft op 2 mindere wedstrijden na prima gespeeld. Ook logisch dat hij niet bijtekent met deze waardeloze technische staf.
En dat terwijl hij juist zeer te spreken is over de huidige technische staf en dan met name Pascal Jansen. :lol:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 07 okt 2021, 08:37 2 seizoenen geleden was hij grotendeels geblesseerd. Vorig seizoen heeft hij op 10 grotendeels stabiel gepresteerd. Dit seizoen wordt hij weer verkeerd gebruikt en heeft op 2 mindere wedstrijden na prima gespeeld. Ook logisch dat hij niet bijtekent met deze waardeloze technische staf.
Volgens mij heeft Gudmundsson de vrijheid van Jansen om naar het midden te trekken.
Daar is hij gedurende de wedstrijd ook veelal te vinden, dus ik denk niet dat je Gudmundsson hoort klagen over zijn rol die hij krijgt toebedeeld.
Zag hem afgelopen wedstrijd ook een enige schouderklop aan Jansen geven, dus denk niet dat hij zelf vind dat de staf waardeloos met hem om gaat.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 07 okt 2021, 08:58 En dat terwijl hij juist zeer te spreken is over de huidige technische staf en dan met name Pascal Jansen. :lol:
Dat kan ik mij wel voorstellen want Slot was helemaal een autist wat dat betreft. Die kende maar 11 namen en de rest kwam pas in beeld als er een blessure of schorsing was.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 07 okt 2021, 08:56 Precies, als je al drie seizoenen hier rondloopt moet het eigenlijk nu een sterkhouder zijn.
Hoor steeds meningen als hij nu meer scoort of als hij.., nee hij moet er gewoon staan na drie seizoenen hier te hebben rondgelopen.
Zoals je zegt, andere talenten kloppen ook op de deur en zijn contract loopt af.
Klopt. Maar in het begin vond ik hem niet een hele goede speler en zag niet dezelfde Albert rondlopen als nu en vorig jaar. In het eerste jaar hobbelde hij een beetje mee.
Als hij op 10 staat en daar mag blijven staan voor 5 a 10 wedstrijden denk ik dat hij zich snel kan ontwikkelen.

Wel eens met dar hij uit de basis moet als hij geen nieuw contract heeft getekend in januari.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 07 okt 2021, 22:13 Klopt. Maar in het begin vond ik hem niet een hele goede speler en zag niet dezelfde Albert rondlopen als nu en vorig jaar. In het eerste jaar hobbelde hij een beetje mee.
Als hij op 10 staat en daar mag blijven staan voor 5 a 10 wedstrijden denk ik dat hij zich snel kan ontwikkelen.

Wel eens met dar hij uit de basis moet als hij geen nieuw contract heeft getekend in januari.
Ook als hij op dat moment de sterren van de hemel speelt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 08 okt 2021, 11:43 Ook als hij op dat moment de sterren van de hemel speelt?
Ja precies, Svensson speelde toch ook gewoon?
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 07 okt 2021, 08:56 Precies, als je al drie seizoenen hier rondloopt moet het eigenlijk nu een sterkhouder zijn.
Hoor steeds meningen als hij nu meer scoort of als hij.., nee hij moet er gewoon staan na drie seizoenen hier te hebben rondgelopen.
Zoals je zegt, andere talenten kloppen ook op de deur en zijn contract loopt af.
Precies, na drie jaar mag je wel meer verwachten dan dat hij nu last zien. Ik denk niet dat er na drie jaar aanmodderen nog rek in deze jongen zit, vooral hij nu in een elftal speelt met onbalans.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gesloten