Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 01 okt 2021, 15:46 Dank voor de beelden! Zelf houd ik me ook bovengemiddeld bezig met de analytische kant van het voetbal en Gudmundsson is wat mij betreft één van de belangrijkste spelers van AZ. Altijd aanspeelbaar. Creëert ruimte voor andere spelers, handig in de kleine ruimtes, goede aanvallende loopacties.

Grappig dat de meningen over deze jongen zo verdeeld zijn. Dat zie je niet veel vaker.
Gelijkertijd is het ontzettend jammer en frustrerend dat deze jongen waarschijnlijk ook de slechtste afmaker in de aanval is bij AZ. Als hij zijn rendement op een acceptabel niveau krijgt is het echt een topspeler die het niveau van AZ ontstijgt.

Ik zie -in tegenstelling tot anderen op dit forum- wel een grote ontwikkeling bij Albert de laatste twee seizoenen. Ik denk daarom ook dat er nog veel rek in zit.
Graag gedaan. Helemaal met jou analyse eens.
Ik snap de kritiek dus ook niet. Op dit moment moeten de meeste aanvallen van hem en Karlsson komen. Daar komt bij dat hij vanwege zijn speelwijze nog veel meer werk verzet dan Karlsson die veel meer links tegen de lijn geplakt blijft en af en toe naar binnen komt. Gudmundsson krijgt de verwijten laks/lui/gemakzuchtig te zijn) terwijl Karlsson die verwijten nooit krijgt. Volgens mij heeft dit alles te maken met de gunfactor die Karlsson wel heeft en Gudmundsson blijkbaar niet heeft.

Eigenlijk vervult Gudmundsson bij AZ een dubbelrol aanvaller en middenvelder in 1. Hij verdedigt regelmatig mee diep op de eigen helft en schakelt dan weer razendsnel om naar de aanval. Ik vind zijn manier van spelen een genot om naar te kijken en vind het echt zonde dat hij volgend seizoen weg is. Dit is wel een speler die ik ook na zijn AZ tijd nog blijf volgen. Om hogerop te komen zal hij zeker aan zijn scorend vermogen moeten werken. Als hij dat verbetert kan hij zeker naar een subtopper in het buitenland en zal dan ook aan spelen toekomen, als hij dat niet verbetert verdwijnt hij in het buitenland op de bank zoals zoveel spelers uit de Nederlandse competitie in het buitenland niet kunnen aanhaken.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 01 okt 2021, 15:00 Ontwikkeling is inderdaad belangrijk. Maar ik zie hem niet echt beter worden. Hij speelt hier tenslotte al weer wat jaartjes. En op welke plek dan?

Technisch is het inderdaad de misschien wel de meest vaardige van allemaal.

Maar het gaat uiteindelijk om assists en goals voor een speler op zijn plek (rechtsbuiten of op 10).

En dat houdt allemaal niet over.

De vraag is ook: zou een Taabouni niet meer hebben gedaan met alle kansen die Albert al heeft gehad?
Het hangt er natuurlijk ook weer vanaf met wie je hem vergelijkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2021, 20:00 Het hangt er natuurlijk ook weer vanaf met wie je hem vergelijkt.
Kan niet met AZ spelers zijn in ieder geval. De laatste 2 jaar loopt er niemand die aantoonbaar beter is dan hem op 10 / rechtsbuiten.
Maarja je kunt je ook weer afvragen wat die conclusie waard is.


Verder heb ik geen zin om mezelf weer te herhalen over zn rendement en ontwikkeling.

Als je de ontwikkeling bij hem niet ziet over de laatste ~2 jaar, wil je die niet zien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 01 okt 2021, 22:02 Kan niet met AZ spelers zijn in ieder geval. De laatste 2 jaar loopt er niemand die aantoonbaar beter is dan hem op 10 / rechtsbuiten.
Maarja je kunt je ook weer afvragen wat die conclusie waard is.


Verder heb ik geen zin om mezelf weer te herhalen over zn rendement en ontwikkeling.

Als je de ontwikkeling bij hem niet ziet over de laatste ~2 jaar, wil je die niet zien.
Niet iedereen over één kam scheren hé ;)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 02 okt 2021, 01:18 Niet iedereen over één kam scheren hé ;)
Het was ook niet richting jou. :wink:

Maar ik heb geen zin om iedereen te quoten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 01 okt 2021, 18:13 Afbeelding
Waarom komt hij uit de kast?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wat zijn dit nou weer voor flauwe opmerkingen over het uiterlijk van die gast.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

DeZuivelDuivel schreef: 02 okt 2021, 10:47 Wat zijn dit nou weer voor flauwe opmerkingen over het uiterlijk van die gast.
Verklaart wel waarom hij balverliefd is. :) Jouw opmerking is bijna homofoob. Ik zei laatst irritante kut ijslander, daar moet ik dan om deze "coming out" m'n excuus voor maken.
Een macho hetero had dat gewoon moeten slikken. Uiteraard een basisplaats vanaf nu, als diepe spits , of achter de spits, om hem er lekker in te prikken.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 02 okt 2021, 10:22 Waarom komt hij uit de kast?
Wil je dat graag?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

bk wcm schreef: 02 okt 2021, 11:14 Verklaart wel waarom hij balverliefd is. :) Jouw opmerking is bijna homofoob. Ik zei laatst irritante kut ijslander, daar moet ik dan om deze "coming out" m'n excuus voor maken.
Een macho hetero had dat gewoon moeten slikken. Uiteraard een basisplaats vanaf nu, als diepe spits , of achter de spits, om hem er lekker in te prikken.
Mijn opmerking is homofoob?
Mijn opmerking waarin ik aangeef dat ik het flauw vind dat hier mensen lopen te grappen en te grollen over zijn uiterlijk?
Wat maakt het nou uit hoe die jongen er uit ziet of wat hij doet, zolang hij maar zijn werk doet.
Een beetje respect voor de eigen spelers is blijkbaar bijzonder moeilijk.

Vind het getuige van een vergaande mentale onderontwikkeldheid om zo op iemand in te hakken om iets dat wezenlijk niks met jou te maken heeft.

Als je de intolerante klootzak wilt uithangen dan vinden ze vast wel ergens een plekje voor je in Oost Europa na de uitwedstrijd tegen Jablonec of Cluj.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

elmo schreef: 01 okt 2021, 15:00 ...
De vraag is ook: zou een Taabouni niet meer hebben gedaan met alle kansen die Albert al heeft gehad?
Kijk de samenvatting van Jong AZ even voor Taabouni. Ook gisteravond weer zoveel kansen gemist en tot op heden nog geen goal gemaakt en pas één assist. Ik hoorde de verslaggever zeggen dat ie bovenaan staat in het klassement van de gemiste kansen. In al die wedstrijden al 21. Doet Albert het toch wel beter!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 02 okt 2021, 13:01 Kijk de samenvatting van Jong AZ even voor Taabouni. Ook gisteravond weer zoveel kansen gemist en tot op heden nog geen goal gemaakt en pas één assist. Ik hoorde de verslaggever zeggen dat ie bovenaan staat in het klassement van de gemiste kansen. In al die wedstrijden al 21. Doet Albert het toch wel beter!
21 gecreëerde kansen, koploper van de competitie inderdaad. Qua kansen afmaken wel eens dat hij echt (nog) niet beter is dan de spelers die nu in az1 spelen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2021, 13:10 21 gecreëerde kansen, koploper van de competitie inderdaad. Qua kansen afmaken wel eens dat hij echt (nog) niet beter is dan de spelers die nu in az1 spelen.
De verslaggever had het echt over 21 gemiste kansen volgens mij. Dat hij er 21 gecreëerd heeft lijkt mij aan de hoge kant.

Ook Taabouni wil zich iets te geforceerd bewijzen. Iets meer rust in zijn actie voor de goal en zuiverheid zou hem wel aan veel goals moeten helpen. Martens die juist die eigenschappen wel had zou hem dat toch moeten kunnen vertellen en aanleren.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

bk wcm schreef: 02 okt 2021, 11:14 Verklaart wel waarom hij balverliefd is. :) Jouw opmerking is bijna homofoob. Ik zei laatst irritante kut ijslander, daar moet ik dan om deze "coming out" m'n excuus voor maken.
Een macho hetero had dat gewoon moeten slikken. Uiteraard een basisplaats vanaf nu, als diepe spits , of achter de spits, om hem er lekker in te prikken.
Waarin? :mrgreen:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Die jongen kan natuurlijk best goed voetballen maar toch mist hij iets wat hem geen topper maakt en AZ niet naar een hoger plan brengt.
Onder zowel vd Brom, Slot als Jansen is het hem niet gelukt een onomstreden basisspeler te worden. Alhoewel Jansen het meeste geloof in hem heeft en met regelmaat nu zijn wedstrijden laat spelen (niet zo heel moeilijk met Aboukhlal en de Wit als concurrenten) behoort hij zeer zeker niet tot een sterkhouder van dit elftal, want ook nu wordt hij nog regelmatig gewisseld.
Lees nu, als hij meer gaat scoren dan heeft AZ er een goede aan, alleen die zelfde kritiek was er vorig seizoen ook al op hem en spelers met dit manco hebben we er al teveel van rondlopen. Als je aanval bestaat uit Pavlidis, Gudmundsson en de Wit gaan we een zeer laag doelgemiddelde krijgen dat is een ding wat zeker is.
Men zal nagenoeg elke wedstrijd tot de laatste minuut gefocust moeten blijven, want afstand in een wedstrijd nemen kan men niet. Dan maar minder sierlijke spelers, die wel de bal in dat netje kunnen rossen en van afstand (wat veel te weinig wordt gedaan) de goal onder vuur nemen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 02 okt 2021, 16:29 Die jongen kan natuurlijk best goed voetballen maar toch mist hij iets wat hem geen topper maakt en AZ niet naar een hoger plan brengt.
Onder zowel vd Brom, Slot als Jansen is het hem niet gelukt een onomstreden basisspeler te worden. Alhoewel Jansen het meeste geloof in hem heeft en met regelmaat nu zijn wedstrijden laat spelen (niet zo heel moeilijk met Aboukhlal en de Wit als concurrenten) behoort hij zeer zeker niet tot een sterkhouder van dit elftal, want ook nu wordt hij nog regelmatig gewisseld.
Lees nu, als hij meer gaat scoren dan heeft AZ er een goede aan, alleen die zelfde kritiek was er vorig seizoen ook al op hem en spelers met dit manco hebben we er al teveel van rondlopen. Als je aanval bestaat uit Pavlidis, Gudmundsson en de Wit gaan we een zeer laag doelgemiddelde krijgen dat is een ding wat zeker is.
Men zal nagenoeg elke wedstrijd tot de laatste minuut gefocust moeten blijven, want afstand in een wedstrijd nemen kan men niet. Dan maar minder sierlijke spelers, die wel de bal in dat netje kunnen rossen en van afstand (wat veel te weinig wordt gedaan) de goal onder vuur nemen.
Dat van afstand schieten doen Midtsjö, Clasie en Reijnders toch regelmatig?
Lijkt me ook niet per se handig dat onze aanvallers dit gaan doen, die heb ik liever dicht op het doel staan of de bal dichter bij het doel krijgen dan eem potentiële aanval om zeep helpen met een afstandsschot.
Als je dat zo graag wilt kan je morgen je hart ophalen, Zakaria zal wel weer een paar keer schieten vanuit een kut positie in plaats van de bal te passen naar een ploeggenoot die er beter voor staat.

Vind het ook altijd een raar begrip 'een speler die kan scoren', als ons spel ons in staat zet pavlidis, Gudmundsson, De Wit en Karlsson 1 op 1 voor de keeper te zetten dan zijn dat toch opeens speler die 'kunnen scoren'?
Je zet toch geen speler erin die kan scoren uit niets?
Daar heb je mogelijkheden voor nodig.

Disclaimer hierbij is wel, dat Gudmundsson deze mogelijkheden wél krijgt maar veelal mist.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

1. Die foto is niet relevant, laat iedereen zich lekker kleden zoals ie wil.
2. Gudmondsson is wel iets beter geworden, met name vorig jaar had hij een paar knappe wedstrijden.
3. Zijn ondergrens is echter wel desastreus laag, zodat je soms met 10 man speelt en hij terecht wordt gewisseld.
4. Ik lees heel veel wishfull thinking en 'als'-gedachten. Als je een vrije rol krijgt en verdedigend heel zwak bent dan moet je gewoon leveren. Misschien heel af en toe eens een wedstrijdje dat het tegenzit, maar niet 4 keer achter elkaar. Ik zie ook wel dat ie vaardig aan de bal is, maar de feiten zijn dat hij nog niet goed genoeg speelt en niet levert. Vorig jaar ook maar 2 assists..

Op zijn manier doet hij echt zijn best wel, maar ik had gehoopt dat hij al twee stappen verder zou zijn. Hij zit hier al een paar jaar en is al 24. Dit jaar zijn laatste kans en anders laten gaan.
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 02 okt 2021, 21:08
4. Ik lees heel veel wishfull thinking en 'als'-gedachten. Als je een vrije rol krijgt en verdedigend heel zwak bent dan moet je gewoon leveren. Misschien heel af en toe eens een wedstrijdje dat het tegenzit, maar niet 4 keer achter elkaar. Ik zie ook wel dat ie vaardig aan de bal is, maar de feiten zijn dat hij nog niet goed genoeg speelt en niet levert. Vorig jaar ook maar 2 assists..
Hij had vorig jaar helemaal geen 2 assists maar 4 (+ 1 assist tegen Emmen die alleen in de boeken op boadu zn naam staat). Net zoveel als Koopmeiners/Stengs/Midtsjo, in veel minder speeltijd. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat hij beter was dan Koopmeiners, maar dat jou argument niet echt opgaat.

Daarnaast vond ik hem afgezonderd van de pot tegen Jablonec (waar hij wel de winnende maakt) toch wel een van de beteren dit seizoen. Heeft al veel kansen gecreëerd voor anderen (veel keypasses (13stuks)), dat dat geen assists worden is niet zijn schuld. Daarmee evenaart hij al bijna het aantal keypasses van deWit in het gehele vorige eredivisie seizoen (14).

Ik vindt het helemaal terecht als mensen hem afkraken als hij niet goed speelt en dus ook gewoon wisselen. Maar als je zegt dat hij 4 wedstrijden achter elkaar niet heeft geleverd dit seizoen noem ik dat gewoon onzin. Risk/reward is net als bij Karlsson een dun koord, maar het valt vaak genoeg richting de reward kant wat mij betreft(zie keypasses). Met alleen maar risicoloze acties gaan we nooit een doelpunt maken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Die foto een week lang iemands profielfoto maken is een mooie straf/beloning bij een weddenschap :lol:
Gesloten