Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 apr 2021, 17:55 Hij is onderaan de streep gewoon lang niet goed genoeg. Een 10 die sterk aan de bal is maar zelden scoort en ook bijna geen assists geeft. Volgens mij kan Evjen dat veel beter.
En waar baseer je dat op? Ook van Evjen heb ik nog bitter weinig goeds gezien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 25 apr 2021, 21:31 En waar baseer je dat op? Ook van Evjen heb ik nog bitter weinig goeds gezien.
Noors voetballer van het jaar? Die zal toch wel iets kunnen? Met Gudmundsson gaan we de oorlog in ieder geval niet winnen. 3 keer van ajax verloren, 8 goals tegen en 0 voor. Met dank aan Gudmundsson die 7 (!) 100% kansen mist in die wedstrijden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Vreemde is toen hij hier maar geen basisplaats kon afdwingen we hem nog prezen dat hij wel prima kon afronden; dat was zijn grote kracht ook bij Jong PSV.
Nu hij gegroeid is in zijn rol op 10 is zijn grootste kracht juist zijn minste kwaliteit geworden. Als je telt hoe vaak hij al beslissend had moeten zijn, stonden we nu dik op plek twee. Ook met de wedstrijd van gisteren erbij. Dat is zonde, want dat hij zo vaak beslissend kon zijn is ook mede door zijn kwaliteit maar net dat ontbreekt bij hem.
Zet dat eens af met zo'n Klaasen die ajax (ook gisteren weer) zo vaak al over de streep heeft getrekt met een belangrijke goal. Juist de positie van aanvallende middenvelder met scorend vermogen is cruciaal omdat spitsen vaak in het drukke centrum in de tang worden gehouden en daar achter meer vrijheid is. Maar de Wit, Gudmundsson en een Evjen (die vooralsnog te kort komt) ontbreekt bij ons zo'n belangrijke schakel of zou een talent als Taabouni op termijn hierin uitkomst kunnen bieden? Feit blijft dat we met name op die positie al heel vaak het verschil hebben kunnen maken als we de wedstrijden nog eens nakijken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 26 apr 2021, 07:16 Noors voetballer van het jaar? Die zal toch wel iets kunnen? Met Gudmundsson gaan we de oorlog in ieder geval niet winnen. 3 keer van ajax verloren, 8 goals tegen en 0 voor. Met dank aan Gudmundsson die 7 (!) 100% kansen mist in die wedstrijden.
Ik ben het wel met je eens dat Gudmundsson qua scorend vermogen erg tegenvalt, maar je gaat er voetstoots van uit dat Evjen dat dan wél even doet. En dat ie Noors voetballer van het jaar is geweest zegt me dan weer even weinig. Hij heeft nog niet echt iets laten zien. Stengs en Boadu waren ook de grootste talenten die AZ tot nu toe ooit had voortgebracht, en zie hoe die nu functioneren......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Vergeet niet dat dit eigenlijk zijn eerste seizoen is in de basis en op zijn favoriete plek. AZ moet gewoon twee jaar verlengen met hem. Nieuw contract tot 2024. Volgend jaar gaat ie èn goed voetballen èn scoren met het vertrouwen dat AZ hem heeft gegeven.

Als Koopmeiners vertrekt een middenveld met Clasie en Midtsjö dan heb je een creatieve 10 nodig. Gudmundsson heeft dan de voorkeur boven De Wit.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 27 apr 2021, 18:02 Als Koopmeiners vertrekt een middenveld met Clasie en Midtsjö dan heb je een creatieve 10 nodig. Gudmundsson heeft dan de voorkeur boven De Wit.
Clasie gaat op de lange duur als basisspeler te kort komen met het niveau wat AZ nastreeft, Reijnders heeft potentie, maar ik zie daar liever een aankoop mocht Koopmeiners de stap maken.
Verder vind ik Gudmundsson wel een goede voetballer maar gezien het talent voor met name die positie wat hier aanwezig is ( Evjen , Taabouni, Goudmijn, Oosting en dan nog de Wit die tot 2024 vast ligt) denk ik dat een transfer met nog een seizoen te gaan, beter voor beide partijen zou zijn. Een echte toonaangevende speler gaat hij niet worden en nu heeft hij bij de nummer twee of drie van de eredivisie als basisspeler nog een behoorlijke waarde mochten er geïnteresseerde clubs komen. Nogmaals prima speler maar hij brengt ons niet verder en staat de doorstroom van grote talenten en dan denk ik met name aan Taabouni (die al loopt te klagen) in de weg. Als AZ nog 3 miljoen op de 2 miljoen wat ze voor hem hebben betaald kunnen winnen zou dat een prima investering zijn geweest.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Goed om te zien dat hij zn interviews tegenwoordig in het Nederlands doet (zonder oorbellen).Toch in een jaar van een luie, egoistische mooiboy naar een hardwerkende teamspeler gegaan met leuke acties. Maandje oefenen op afmaken en bijtekenen, heeft ook wel een goede klik met Karlsson volgens mij.

Ik ben toch wel beniewd wat voor effect het publiek gaat hebben dit jaar. Ik kan me niet voorstellen dat het wisselbeleid van het vorige seizoen waar Karlsson/DeWit /Gudmundsson/ Druijf altijd de pizang waren en Stengs en Boadu nooit, zonder morren was geaccepteerd kijkende naar de prestaties (en nee dan bedoel ik niet uitfluiten). Tegelijkertijd merk ik ook dat de meningen over Gudmundsson hier en op social media sterk uiteenlopen. Ik zelf denk dat zon vol stadion toch wel invloed heeft op n trainer.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 jul 2021, 17:40 Goed om te zien dat hij zn interviews tegenwoordig in het Nederlands doet (zonder oorbellen).Toch in een jaar van een luie, egoistische mooiboy naar een hardwerkende teamspeler gegaan met leuke acties. Maandje oefenen op afmaken en bijtekenen, heeft ook wel een goede klik met Karlsson volgens mij.

Ik ben toch wel beniewd wat voor effect het publiek gaat hebben dit jaar. Ik kan me niet voorstellen dat het wisselbeleid van het vorige seizoen waar Karlsson/DeWit /Gudmundsson/ Druijf altijd de pizang waren en Stengs en Boadu nooit, zonder morren was geaccepteerd kijkende naar de prestaties (en nee dan bedoel ik niet uitfluiten). Tegelijkertijd merk ik ook dat de meningen over Gudmundsson hier en op social media sterk uiteenlopen. Ik zelf denk dat zon vol stadion toch wel invloed heeft op n trainer.
Ik denk de vervangingen van Karlsson puur om fysieke redenen waren. Ze kunnen via data precies lezen waar een speler staat. Hij kwam uit de Zweedse competitie die volop aan de gang was. Die minuten minder hebben ervoor gezorgd dat hij heel het seizoen (voor hem anderhalf seizoen) fit is gebleven en hem geen blessures hebben gekost.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 02 jul 2021, 17:40 Goed om te zien dat hij zn interviews tegenwoordig in het Nederlands doet (zonder oorbellen).Toch in een jaar van een luie, egoistische mooiboy naar een hardwerkende teamspeler gegaan met leuke acties. Maandje oefenen op afmaken en bijtekenen, heeft ook wel een goede klik met Karlsson volgens mij.

Ik ben toch wel beniewd wat voor effect het publiek gaat hebben dit jaar. Ik kan me niet voorstellen dat het wisselbeleid van het vorige seizoen waar Karlsson/DeWit /Gudmundsson/ Druijf altijd de pizang waren en Stengs en Boadu nooit, zonder morren was geaccepteerd kijkende naar de prestaties (en nee dan bedoel ik niet uitfluiten). Tegelijkertijd merk ik ook dat de meningen over Gudmundsson hier en op social media sterk uiteenlopen. Ik zelf denk dat zon vol stadion toch wel invloed heeft op n trainer.
Ja inderdaad mooi dat hij nu interviews in het Nederlands doet. Het viel mij een paar dagen geleden nog op dat Midtsjo het nog in het Engels doet en daar is volgens mij nog nooit kritiek op geweest.

Ik hoop ook dat hij dit jaar weer een stap maakt mbt afronden op doel, want dan moet zou hij wel goed moeten zijn voor 15+ doelpunten met de kansen die hij krijgt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 03 jul 2021, 12:23 Maar is zo'n Oosting nu minder? Jongen heeft een enorme werklust en bovendien scorend vermogen.
Dat moet blijken in de voorbereiding en invalbeurten, verdient wel een kans inderdaad.
We hebben nu verschillende spelers die op de 10 kunnen spelen: de Wit, Gudmundsson, Oosting, Taabouni, Rijnders, Evjen en zelfs Stengs.
Alleen al voor de doorstroming zou het goed zijn dat op zijn minst afscheid genomen moeten worden van een de Wit of Gudmundsson.
Dat laatste ben ik eens, en persoonlijk denk ik dat DeWit en Oosting het meeste op elkaar lijken qua spel. En daarom beter een van die 2 in combinatie met Gudmundsson kan behouden voor de variatie. Taabouni zou ik eerst eens een jaartje verhuren, zeker met de concurrentie die je zelf ook noemt. Zolang Stengs rechtsbuiten speelt is er ook weinig plek voor een Taabouni op 10 denk ik.

Goede spelers maar beslist in die jaren dat ze hier spelen geen echte meerwaardes gebleken. Wanneer krijgen anders die jongens die door gestroomd zijn naar het eerste dan een kans met de grote hoeveelheid aanvallende middenvelders die deze selectie herbergt? Voor 2 a 3 miljoen zou ik dit soort spelers altijd van de hand doen, kijkend naar de selectie.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Gudmundsson maakt duidelijk een stijgende lijn door in zijn eerste seizoen als basisspeler, als hij nog (meer) gaat scoren in combinatie met veel loopwerk wordt hij echt een vaste kracht voor dit team. DeWit kan heel bruikbaar zijn in wedstrijden die hem liggen (als er verdedigt moet worden), maar zodra de tegenstander inzakt is zijn meerwaarde zeker voor een 10 vrij laag i.m.o. Maar dat moet Oosting eerst ook nog maar laten zien hoe hij in die situaties acteert. Bij Jong AZ en RKC zijn de ruimtes vaak wel wat groter.

Stengs(gevaar voor het team op 10) en Evjen moet je gewoon rechtsbuiten houden, Reijnders voor het middenveld.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar er gaat al de hele voorbereiding enorm veel dreiging van hem uit als aanvallende middenvelder, evenals de tweede helft van vorig seizoen. Ook zijn arbeidsethos heeft wel een boostje gekregen. Ik zou het zonde vinden als we begin aankomend seizoen naar de Wit op die positie moeten kijken, hopelijk kiest Janssen definitief voor Albert (en verlengen we z'n contract!)
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 18 jul 2021, 16:52 Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar er gaat al de hele voorbereiding enorm veel dreiging van hem uit als aanvallende middenvelder, evenals de tweede helft van vorig seizoen. Ook zijn arbeidsethos heeft wel een boostje gekregen. Ik zou het zonde vinden als we begin aankomend seizoen naar de Wit op die positie moeten kijken, hopelijk kiest Janssen definitief voor Albert (en verlengen we z'n contract!)
Zou ten eerste niet terecht zijn en ten tweede waarsschijnlijk weer een klap voor de toch wel wat gevoelige Gudmundsson.
Vreemd overigens om het verschil te zien tussen Aboukhlal en Gudmundsson, je zou denken dat beiden op voorspraak van Jansen gehaald waren, maar blijkbaar is Aboukhlal toch echt zijn favoriet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DeZuivelDuivel schreef: 18 jul 2021, 17:00 Zou ten eerste niet terecht zijn en ten tweede waarsschijnlijk weer een klap voor de toch wel wat gevoelige Gudmundsson.
Vreemd overigens om het verschil te zien tussen Aboukhlal en Gudmundsson, je zou denken dat beiden op voorspraak van Jansen gehaald waren, maar blijkbaar is Aboukhlal toch echt zijn favoriet.
:?:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 18 jul 2021, 17:13:?:
Oh sorry ging over je afsluitende opmerking, had het kunnen highlighten.

De keuze tussen Gudmundsson en de Wit zou naar mijn mening ook op Gudmundsson moeten vallen. Niet dat dit voor Albert spreekt, maar hij is blijkbaar best.... emotioneel? dus dat zou weer slecht kunnen vallen en hij zit juist op een opwaartse curve.

Die andere opmerking was meer een zijdelingse observatie die mij opeens binnen viel haha.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Albert zou eerst eens zijn contract moeten verlengen voordat hij aan een basisplaats boven De Wit gaat denken lijkt mij. Het lijkt mij namelijk onlogisch dat Jansen (;met ingeving van Huiberts) de transferwaarde van De Wit kapot laat gaan ten faveure van iemand met een aflopend contract. Ik zie overigens voor Gudmundsson genoeg kansen op 10, rechtsbuiten (als Evjen niet meteen aanhaakt) of in de spits bij absentie Pavlidis, wel fijn een multifunctionele speler.

Overigens ben ik al jaren een enorme fan van Gudmundsson, het enige is dat AZ al jaren met een lopende 10 speelt (De Wit, Til) en dat vooralsnog geen windeieren legt ter compensatie van een terugzakkende rechtsbuiten zoals Stengs was en Evjen waarschijnlijk ook is.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DeZuivelDuivel schreef: 18 jul 2021, 17:00 Vreemd overigens om het verschil te zien tussen Aboukhlal en Gudmundsson, je zou denken dat beiden op voorspraak van Jansen gehaald waren, maar blijkbaar is Aboukhlal toch echt zijn favoriet.
Gudmundsson was één van de spelers die het extra jammer vonden toen Slot werd ontslagen. Toen begon 'ie ook te mekkeren bij een wissel. Jansen heeft daar nog wat van gezegd. Hun band bij PSV was niet geweldig. Die lijkt nu wel prima trouwens.

Overigens vermoed ik dat sommige spelers Aboukhlal wel moeilijk trekken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

hihacorner schreef: 18 jul 2021, 22:10 Gudmundsson was één van de spelers die het extra jammer vonden toen Slot werd ontslagen. Toen begon 'ie ook te mekkeren bij een wissel. Jansen heeft daar nog wat van gezegd. Hun band bij PSV was niet geweldig. Die lijkt nu wel prima trouwens.

Overigens vermoed ik dat sommige spelers Aboukhlal wel moeilijk trekken.
Ik kan mij niet voorstellen dat Gudmundsson zo'n goede band met Slot had. Slot heeft ook hem grotendeels genegeerd totdat hij niet meer anders kon dan hem opstellen omdat Boadu ziek/geblesseerd of om een andere reden niet kon spelen. Het is juist Jansen geweest die Gudmundsson op 10 opstelde ipv De Wit.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

MB80 schreef: 18 jul 2021, 18:52 Albert zou eerst eens zijn contract moeten verlengen voordat hij aan een basisplaats boven De Wit gaat denken lijkt mij. Het lijkt mij namelijk onlogisch dat Jansen (;met ingeving van Huiberts) de transferwaarde van De Wit kapot laat gaan ten faveure van iemand met een aflopend contract. Ik zie overigens voor Gudmundsson genoeg kansen op 10, rechtsbuiten (als Evjen niet meteen aanhaakt) of in de spits bij absentie Pavlidis, wel fijn een multifunctionele speler.

Overigens ben ik al jaren een enorme fan van Gudmundsson, het enige is dat AZ al jaren met een lopende 10 speelt (De Wit, Til) en dat vooralsnog geen windeieren legt ter compensatie van een terugzakkende rechtsbuiten zoals Stengs was en Evjen waarschijnlijk ook is.
Daar zat ik gister na mijn post ook over na te denken, dat zou nog wel eens kunnen. Lijkt mij redelijk aannemelijk dat dat een rol speelt.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

hihacorner schreef: 18 jul 2021, 22:10
Overigens vermoed ik dat sommige spelers Aboukhlal wel moeilijk trekken.
Waaruit leid je dat af?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

eenjaarazalkmaar schreef: 19 jul 2021, 13:09 Waaruit leid je dat af?
Ik vermoed onderbuik...
_________________
"I don't know that!"
Gesloten