Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Die jongen zal wellicht niet gaan bijtekenen. Wordt - zeker voor zijn gevoel - als een jojo door het elftal gegooid. Dan weer basis, dan weer bank, dan weer op de flank, in de spits, achter de spits. Nu ingevallen op de flank en na tien minuten naar de spits. Hij zal duidelijk voelen dat er geen plan is bij AZ voor hem. Zijn voortzetting was niet altijd even goed maar toch zie je zijn technische skills. Zou hem graag eens een wedstrijd of tien op tien zien.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 29 aug 2021, 18:50 Die jongen zal wellicht niet gaan bijtekenen. Wordt - zeker voor zijn gevoel - als een jojo door het elftal gegooid. Dan weer basis, dan weer bank, dan weer op de flank, in de spits, achter de spits. Nu ingevallen op de flank en na tien minuten naar de spits. Hij zal duidelijk voelen dat er geen plan is bij AZ voor hem. Zijn voortzetting was niet altijd even goed maar toch zie je zijn technische skills. Zou hem graag eens een wedstrijd of tien op tien zien.
Heel goed samengevat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 29 aug 2021, 18:50 Die jongen zal wellicht niet gaan bijtekenen. Wordt - zeker voor zijn gevoel - als een jojo door het elftal gegooid. Dan weer basis, dan weer bank, dan weer op de flank, in de spits, achter de spits. Nu ingevallen op de flank en na tien minuten naar de spits. Hij zal duidelijk voelen dat er geen plan is bij AZ voor hem. Zijn voortzetting was niet altijd even goed maar toch zie je zijn technische skills. Zou hem graag eens een wedstrijd of tien op tien zien.
Mee eens.

Aan de andere kant zou ik ook niet goed weten naar welke club hij wel kan. Om te slagen.

Een Nederlandse (sub)topclub die veelal aanvalt zou perfect voor hem moeten zijn.

Als hij hier niet rendeert doet hij het nergens.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 30 aug 2021, 08:04 Mee eens.

Aan de andere kant zou ik ook niet goed weten naar welke club hij wel kan. Om te slagen.

Een Nederlandse (sub)topclub die veelal aanvalt zou perfect voor hem moeten zijn.

Als hij hier niet rendeert doet hij het nergens.
Het lijkt me een typische Heerenveen voetballer. Ideaal als wisselgeld voor Veerman dus.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 30 aug 2021, 08:04 Een Nederlandse (sub)topclub die veelal aanvalt zou perfect voor hem moeten zijn.

Als hij hier niet rendeert doet hij het nergens.
Zoals AZ? Veel beter gaat het niet worden.

Ik stoor me er aan dat wordt aangegeven dat hij geen kans heeft gekregen. Vorig seizoen is hij 25x in de basis gestart. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij in de spits gespeeld. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij als rechtsbuiten gespeeld en tot slot de laatste circa 10 wedstrijden op 10. Het lijkt me dat hij dus alle kansen heeft gehad. Hij is een goede voetballer, maar heeft geen specifieke positie waar hij echt uitblinkt.

Albert is 24 jaar en ik vraag me af of hij veel beter gaat worden dan nu. Wellicht dat hij de Mats Seuntjens rol op zich kan nemen die zonder zeuren speelde waar hij nodig was en dat meer dan verdienstelijk deed. Als hij onvoorwaardelijk als basisspeler wilt spelen, zal hij een stap terug moeten doen en naar een club als Heerenveen moeten gaan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 09:25 Zoals AZ? Veel beter gaat het niet worden.
Exact.

Dat was mijn punt ook.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 09:25 Zoals AZ? Veel beter gaat het niet worden.

Ik stoor me er aan dat wordt aangegeven dat hij geen kans heeft gekregen. Vorig seizoen is hij 25x in de basis gestart. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij in de spits gespeeld. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij als rechtsbuiten gespeeld en tot slot de laatste circa 10 wedstrijden op 10. Het lijkt me dat hij dus alle kansen heeft gehad. Hij is een goede voetballer, maar heeft geen specifieke positie waar hij echt uitblinkt.

Albert is 24 jaar en ik vraag me af of hij veel beter gaat worden dan nu. Wellicht dat hij de Mats Seuntjens rol op zich kan nemen die zonder zeuren speelde waar hij nodig was en dat meer dan verdienstelijk deed. Als hij onvoorwaardelijk als basisspeler wilt spelen, zal hij een stap terug moeten doen en naar een club als Heerenveen moeten gaan.
Duidelijk dat we hierover van mening verschillen, want Gudmundsson is een uitstekende nummer 10 speler. Een maand of 4 geleden waren de meesten hier het daar wel over eens. Maar nu wordt hij door de trainer weer een tijd in de spits en rechtsbuiten gezet en wordt er meteen weer gezegd dat hij nergens in uitblinkt. Vind je het gek als je niet op je beste positie mag spelen. Blijkbaar hebben veel mensen toch een erg korte termijn geheugen. Hij is beter dan de Wit in aanvallen opzetten en beter dan de wit in het ballen veroveren. Wat wil je nog meer voordat je een anti voetballer als De Wit uit de basis wil en een echte voetballer in de basis op 10.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 09:25 Wellicht dat hij de Mats Seuntjens rol op zich kan nemen die zonder zeuren speelde waar hij nodig was en dat meer dan verdienstelijk deed.
Aan zijn hoofd kun je al zien dat zoiets niet gaat gebeuren. Wisselgeld voor Veerman zou inderdaad ideaal zijn. Hij is technisch vrij begaafd als er veel ruimte ligt op het middenveld. Maar technisch juist weer dramatisch in de afronding. Zijn beste positie is nummer 10 maar dan moet je er minimaal 12 per seizoen maken. De Wit lukt dat overigens ook niet want die is voetballend nog slechter.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 09:25 Zoals AZ? Veel beter gaat het niet worden.

Ik stoor me er aan dat wordt aangegeven dat hij geen kans heeft gekregen. Vorig seizoen is hij 25x in de basis gestart. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij in de spits gespeeld. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij als rechtsbuiten gespeeld en tot slot de laatste circa 10 wedstrijden op 10. Het lijkt me dat hij dus alle kansen heeft gehad. Hij is een goede voetballer, maar heeft geen specifieke positie waar hij echt uitblinkt.

Albert is 24 jaar en ik vraag me af of hij veel beter gaat worden dan nu. Wellicht dat hij de Mats Seuntjens rol op zich kan nemen die zonder zeuren speelde waar hij nodig was en dat meer dan verdienstelijk deed. Als hij onvoorwaardelijk als basisspeler wilt spelen, zal hij een stap terug moeten doen en naar een club als Heerenveen moeten gaan.
Ik had juist het idee dat iedereen het er wel over eens was dat hij vorig seizoen een flinke ontwikkeling had doorgemaakt. Hij ging plotseling veel harder werken voor het team en ondanks zn vele gemiste kansen had hij na Karlsson het hoogste rendement van het hele elftal(11 goals - 5 assists in alle competities). Met hem op 10 werden ook veel punten gepakt. Nog geen topspeler, maar wel een stijgende lijn.

Hij heeft die kans dus inderdaad gehad, maar mijns inziens ook wel deels gepakt. Hij wil graag spelen en wordt nu ingezet als jojo, waar hij niet echt tevreden mee is. Net zoals DeWit, Karlsson, Aboukhlal, Druijf en Ouwejan ontevreden waren toen de trainer een andere keuze maakte, dat zeuren doet dus iedereen. Hij dient ook niet onvoorwaardelijk basisspeler op 10 te zijn, ook moet hij gewoon worden gewisseld als hij bagger speelt. Maar waarom hij er nog geen seconde heeft mogen spelen dit jaar is mij wel een raadsel.

Als er trouwens één speler in dit elftal zit die zijn kans dikwijls heeft gehad, al jaren geen stijgende lijn doormaakt, nooit beter zal gaan worden, en nergens in uitblinkt is het die gozer met nummer 10 op zn rug wel.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 09:25 Zoals AZ? Veel beter gaat het niet worden.

Ik stoor me er aan dat wordt aangegeven dat hij geen kans heeft gekregen. Vorig seizoen is hij 25x in de basis gestart. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij in de spits gespeeld. Hij heeft meerdere wedstrijden op rij als rechtsbuiten gespeeld en tot slot de laatste circa 10 wedstrijden op 10. Het lijkt me dat hij dus alle kansen heeft gehad. Hij is een goede voetballer, maar heeft geen specifieke positie waar hij echt uitblinkt.

Albert is 24 jaar en ik vraag me af of hij veel beter gaat worden dan nu. Wellicht dat hij de Mats Seuntjens rol op zich kan nemen die zonder zeuren speelde waar hij nodig was en dat meer dan verdienstelijk deed. Als hij onvoorwaardelijk als basisspeler wilt spelen, zal hij een stap terug moeten doen en naar een club als Heerenveen moeten gaan.
Ik denk dat Mats Seuntjens beter is dan Gudmundsson.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: 30 aug 2021, 08:29 Het lijkt me een typische Heerenveen voetballer. Ideaal als wisselgeld voor Veerman dus.
Geheel mee eens, regel jij het even af?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 29 aug 2021, 18:50 Zou hem graag eens een wedstrijd of tien op tien zien.
Niet bij ons, aub. Dat labiele geflikvlooi kost veel te veel punten. Hij heeft kansen zat gehad, maar is mentaal precies het tegenovergestelde als wat je van een IJslander verwacht. Ongeschikt, dus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 30 aug 2021, 10:40 Ik had juist het idee dat iedereen het er wel over eens was dat hij vorig seizoen een flinke ontwikkeling had doorgemaakt. Hij ging plotseling veel harder werken voor het team en ondanks zn vele gemiste kansen had hij na Karlsson het hoogste rendement van het hele elftal(11 goals - 5 assists in alle competities). Met hem op 10 werden ook veel punten gepakt. Nog geen topspeler, maar wel een stijgende lijn.
Oke, laten we Albert dan inderdaad beoordelen voor de 10 positie. Als aanvallend middenvelder heeft hij vorig seizoen 13x op deze positie gespeeld, voor een groot deel achter elkaar. Daarin heeft hij 3 doelpunten gemaakt en 1 assist, te weten tegen Heerenveen, Fortuna Sittard en RKC. Clubs die vorig seizoen allemaal zijn geeindigd in het rechterrijtje van de Eredivisie. Qua aanvallend rendement heeft AZ met Stengs, Boadu en Koopmeiners een aardige jas uit gedaan. Of Albert de persoon is om dit op te vangen is niet bepaald duidelijk. Zeker als speler op de nummer 10 positie, word je als speler afgerekend op aanvallend rendement in de vorm van het creëren van grote kansen / goals / assists / voorassists . :
.
AZ_AanvallendRendement_20-21.JPG
AZ_AanvallendRendement_20-21.JPG (31.59 KiB) 831 keer bekeken


Het is op zich te begrijpen dat je hem op 10 wilt zien. Hij lijkt daar echter te wisselvallig te presteren en áls hij al goed speelt, is het voornamelijk tegen minder aansprekende tegenstanders.

Kort over De Wit: als je fysiek overlopen wordt kan De Wit echt een meerwaarde zijn in het elftal. Overall brengt hij echter te weinig om als basisspeler op 10 te spelen. Als je een discussie over hem wilt voeren, moeten we dat maar in zijn draadje doen :).

@Kilkenny: persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor Seuntjes.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 30 aug 2021, 10:00 Maar nu wordt hij door de trainer weer een tijd in de spits en rechtsbuiten gezet en wordt er meteen weer gezegd dat hij nergens in uitblinkt. Vind je het gek als je niet op je beste positie mag spelen.
Volgens mij heeft hij de helft van de tijd dat hij heeft gespeeld op of rond nr 10 positie gespeeld. Door het constant wisselen posities komt hij dus steeds op favoriete plek terecht. Dus dat hij daarom niet het rendement heeft is kul.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 30 aug 2021, 12:07 Volgens mij heeft hij de helft van de tijd dat hij heeft gespeeld op of rond nr 10 positie gespeeld. Door het constant wisselen posities komt hij dus steeds op favoriete plek terecht. Dus dat hij daarom niet het rendement heeft is kul.
Het is heel anders of je er als spits staat of als 10. Sowieso speelt hij toch meer naar voren dan vorig seizoen. En dan heeft hij sinds de competitie begonnen is ook nog geen hele wedstrijd gespeeld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 30 aug 2021, 12:07 Volgens mij heeft hij de helft van de tijd dat hij heeft gespeeld op of rond nr 10 positie gespeeld. Door het constant wisselen posities komt hij dus steeds op favoriete plek terecht. Dus dat hij daarom niet het rendement heeft is kul.
Het is heel anders of je er als spits staat of als 10. Sowieso speelt hij toch meer naar voren dan vorig seizoen. En dan heeft hij sinds de competitie begonnen is ook nog geen hele wedstrijd gespeeld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 30 aug 2021, 11:40 Niet bij ons, aub. Dat labiele geflikvlooi kost veel te veel punten. Hij heeft kansen zat gehad, maar is mentaal precies het tegenovergestelde als wat je van een IJslander verwacht. Ongeschikt, dus.
Puur qua veldspel vind ik hem zeker voldoen en kan ie echt wel de ploeg beter doen draaien met als gevolg dat anderen dan ook beter gaan spelen. Grote probleem is zijn gebrek aan rendement, hij produceert geen cijfers. Hij komt te weinig in scoringspositie en de keren dat hij dat doet, levert vaak ook nog een misser op. Wellicht dat ie één of twee seizoenen nodig heeft om dat ook op te pikken maar die tijd krijg je bij AZ niet. Maar puur voetballend is ie beter dan Til alleen die maskeerde dat gebrek door wel regelmatig productief te zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 12:03
Het is op zich te begrijpen dat je hem op 10 wilt zien. Hij lijkt daar echter te wisselvallig te presteren en áls hij al goed speelt, is het voornamelijk tegen minder aansprekende tegenstanders.

Kort over De Wit: als je fysiek overlopen wordt kan De Wit echt een meerwaarde zijn in het elftal. Overall brengt hij echter te weinig om als basisspeler op 10 te spelen. Als je een discussie over hem wilt voeren, moeten we dat maar in zijn draadje doen :).

@Kilkenny: persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor Seuntjes.
Meningen lopen duidelijk uiteen over hem, en dat is ook allemaal prima. Ik heb ook niet zon zin om telkens met iedereen in discussie te gaan als een Gudmundsson fanboy, want dat ben ik namenlijk helemaal niet. Maar ik vind hem gewoon echt een klasse beter dan de Wit, wat je eigen statistieken ook wel aantonen. Big Chances en keypasses zijn echt beschamend slecht bij deWit voor iemand die op 10 speelt.

Zoals gister viel Gudmundsson in en deed zeker niet alles goed, maar je zag hem wel 3/4 keer wegdraaien op eigen helft en 3 man voorbij dribbelen om een aanval op te zetten. Dat vindt ik wel echt een meerwaarde in wedstrijden waar die ruimte er ligt op het veld. DeWit faalde daar hopeloos in gister en verprutste meerdere gevaarlijke counters of speelt alles breed. Er moet echt iemand op 10 gaan spelen die iets met een bal kan, Steekballetje geven, mannetje passeren, schieten vanaf randje 16, hoeft niet eens perse Gudmundsson te zijn. Al blijf ik het zeggen, ondanks zn vloot aan lachwekkende missers, had hij na Karlsson per speelminuut het hoogste rendement van het hele elftal.


Seuntjens zou inderdaad een topper zijn voor op de 10, maar die hebben we weggedaan omdat ook hij als jojo werd gebruikt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Zoals hier boven aangegeven is dit een van de weinige creatieve spelers binnen dit AZ, zonder hem wordt het echt te pover en nog voorspelbaarder dan het al is.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 30 aug 2021, 12:51 Al blijf ik het zeggen, ondanks zn vloot aan lachwekkende missers, had hij na Karlsson per speelminuut het hoogste rendement van het hele elftal.
Dat zei je inderdaad al eerder en ik vroeg me af waar je dat in hemelsnaam vandaan haalt. Als je van het vorige seizoen het aantal speelminuten in de Eredivisie afzet tegen het aantal goals en assists, dan kom je op onderstaande statistiek. Penalties laat ik even buiten beschouwing, aangezien het maar afhankelijk is wie deze mag nemen. Qua goals zou je eigenlijk ook nog even moeten uitzoeken tegen wie die spelers gescoord hebben (een goal tegen ajax weegt toch wat zwaarder dan eentje tegen pak 'm beet RKC).
.
AZ_G-A_Rendement_20-21.JPG
AZ_G-A_Rendement_20-21.JPG (46.12 KiB) 707 keer bekeken
.
Albert staat op plaats 5. Puur op basis van dit argument zou Aboukhlal een betere speler zijn en zou je zelfs eerder De Wit op moeten stellen :lol:. Koopmeiners levert bijna zelfs nog betere cijfers qua G+A, terwijl hij een verdedigende middenvelder is (!). Kortom: dit punt lijkt toch niet helemaal te kloppen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gesloten