Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 02 okt 2021, 19:41 Dat van afstand schieten doen Midtsjö, Clasie en Reijnders toch regelmatig?
Lijkt me ook niet per se handig dat onze aanvallers dit gaan doen
Nou, Karlsson heeft toch regelmatig succes met een afstandsschot en probeert het merenmalen in een wedstrijd om vanbuiten de 16 een poging te wagen?
Midstjo vlak ik uit, is een weinig avontuurlijke speler en is meer het cement van de ploeg maar staat niet bekend om zijn afstandsschoten op goal (doet wel eens een poging maar ach..) Reijnders daarentegen heeft een lekker schot. Maar goed, waar het mij om gaat is dat ik aanvallers wil hebben die de goal bestoken met alles wat zich in zich hebben. Dat doelgeil mis ik bij Pavlidis, Gudmundsson en consorten. Leuke spelers met witte broekjes maar niet met het schuim op de bek om een goal te maken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2021, 23:12 Die foto een week lang iemands profielfoto maken is een mooie straf/beloning bij een weddenschap :lol:
Ik had een tijdje terug een mislukt voorstel gedaan (nooit meer wat van gehoord) om in het onderschrift een weddenschap te beklinken. Zoiets is ook lachen om te doen :lol:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 03 okt 2021, 09:04Midstjo vlak ik uit, is een weinig avontuurlijke speler en is meer het cement van de ploeg maar staat niet bekend om zijn afstandsschoten op goal (doet wel eens een poging maar ach..)
Zo'n beetje de helft van de 12 goals die hij scoorde voor Rosenborg waren schoten van buiten de zestien.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AlkmaarForever schreef: 03 okt 2021, 09:30 Zo'n beetje de helft van de 12 goals die hij scoorde voor Rosenborg waren schoten van buiten de zestien.
Leuk, maar we hebben het hier over AZ en heb Midstjo nagenoeg nooit kunnen betrappen dat hij de goal met regelmaat bestookt.
Als je dan zijn spaarzame pogingen bekijkt belanden ze vaak in de tribune. Is niet negatief bedoelt hoor, want is natuurlijk het cement van de ploeg, maar op dat vlak moeten we het niet hebben van hem.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 03 okt 2021, 09:41Als je dan zijn spaarzame pogingen bekijkt belanden ze vaak in de tribune.
Gewoon vaker proberen dus.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tweede zeer matige optreden van Gudmundsson in een week tijd. Mag helemaal nergens aanspraak op maken op deze manier.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 14:42 Tweede zeer matige optreden van Gudmundsson in een week tijd. Mag helemaal nergens aanspraak op maken op deze manier.
Vind ik een beetje overtrokken. Laten we spelers op de lange termijn beoordelen, niet op twee wedstrijden.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 03 okt 2021, 17:01 Vind ik een beetje overtrokken. Laten we spelers op de lange termijn beoordelen, niet op twee wedstrijden.
Overtrokken? Wat is er overdreven aan mijn constatering ? Twee keer volledig terecht gewisseld. Donderdag gaf ie het zelf ook toe.

Dat het op de lange termijn zo blijft hoop ik niet, want hij heeft al laten zien dat hij veel beter kan. Overtrokken zou het zijn als ik hem nu af zou schrijven voor altijd, dat doe ik niet. Ik constateer alleen wel dat de roep om onbegrensd vertrouwen en basisplekken momenteel helemaal nergens op gebaseerd is.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

is inderdaad veel te wisselvallig, oftewel, rendement te laag
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 17:26 Overtrokken? Wat is er overdreven aan mijn constatering ? Twee keer volledig terecht gewisseld. Donderdag gaf ie het zelf ook toe.

Dat het op de lange termijn zo blijft hoop ik niet, want hij heeft al laten zien dat hij veel beter kan. Overtrokken zou het zijn als ik hem nu af zou schrijven voor altijd, dat doe ik niet. Ik constateer alleen wel dat de roep om onbegrensd vertrouwen en basisplekken momenteel helemaal nergens op gebaseerd is.
Speelde inderdaad geen goede wedstrijd maar stond wel WEER op de verkeerde plek opgesteld door onze wondertrainer.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 03 okt 2021, 19:04 Speelde inderdaad geen goede wedstrijd maar stond wel WEER op de verkeerde plek opgesteld door onze wondertrainer.
Ik zie op die positie waar je op doelt toch echt op dit moment gewoon nog altijd liever de Wit er staan dan Gudmundsson. Die speelt de laatste tijd echt heel ondermaats met zijn vele balverlies en voor doelpunten hoef je hem er ook niet neer te zetten. Dus of Jansen dat zo slecht ziet. Laat ik het zo zeggen, het is allebei niet om over naar huis te schrijven maar je moet het er als trainer wel mee doen. Ik zou echt, als een wedstrijd is gespeeld (maar tja wanneer is dat bij AZ ) Taabouni gewoon eens op de 10 wat speeltijd geven, kijken wat het brengt.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 03 okt 2021, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 03 okt 2021, 19:58 Zou kunnen. Maar ik zie op dit moment dan gewoon nog liever de Wit er staan dan Gudmundsson. Die speelt met zijn vele balverlies echt ondermaats en voor doelpunten hoef je hem er ook niet neer te zetten.
10 is de plek voor een "aanvallende middenvelder". Dat impliceert dat die persoon verbindingsspeler is tussen verdediging en aanval en dat die persoon kansen moet creëren. De Wit creëert de kansen niet, Gudmundsson wel. Als voetballiefhebber wil ik dus Gudmundsson op 10 zien en anders een andere voetballende middenvelder zoals Taabouni, Reijnders of Evjen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 03 okt 2021, 20:04 10 is de plek voor een "aanvallende middenvelder". Dat impliceert dat die persoon verbindingsspeler is tussen verdediging en aanval en dat die persoon kansen moet creëren. De Wit creëert de kansen niet, Gudmundsson wel. Als voetballiefhebber wil ik dus Gudmundsson op 10 zien en anders een andere voetballende middenvelder zoals Taabouni, Reijnders of Evjen.
Ja, eens. Taabouni inbrengen bij wedstrijden wanneer dat kan.
Reijnders is vind ik meer een speler voor de positie van Midtsjo of voorheen Koopmeiners.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 okt 2021, 19:04 Speelde inderdaad geen goede wedstrijd maar stond wel WEER op de verkeerde plek opgesteld door onze wondertrainer.
Dat is een beetje flauw, je weet donders goed dat meerdere spelers in de wedstrijd wisselen tussen 2 á 3 posities.
Gudmundsson speelt er zelfs soms 4. RV, RH, 10 en spits (ik ben even kwijt of soms ook wisselt met Karlsson want dan zijn het er meer).

Vaste positie denken is zooooo ouderwets...

We hebben alles wat we eerder hebben besproken weer gezien van hem positief en negatief. Al was negatief veel minder dan tegen Jablonec, maar positief was hij ook minder.

Heb je dat balverlies gezien in de eerste helft stond hij toch echt weer op 10 te breien. Wat een mazzel dat Cambuur er niet uit scoorde.

Zag je ook de gretigheid van Evjen, die ruikt bloed....
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 03 okt 2021, 21:02 Dat is een beetje flauw, je weet donders goed dat meerdere spelers in de wedstrijd wisselen tussen 2 á 3 posities.
Gudmundsson speelt er zelfs soms 4. RV, RH, 10 en spits (ik ben even kwijt of soms ook wisselt met Karlsson want dan zijn het er meer).

Vaste positie denken is zooooo ouderwets...

We hebben alles wat we eerder hebben besproken weer gezien van hem positief en negatief. Al was negatief veel minder dan tegen Jablonec, maar positief was hij ook minder.

Heb je dat balverlies gezien in de eerste helft stond hij toch echt weer op 10 te breien. Wat een mazzel dat Cambuur er niet uit scoorde.

Zag je ook de gretigheid van Evjen, die ruikt bloed....
Jij kan het flauw vinden, maar feit is dat hij omdat hij op papier rechtsbuiten staat ipv op 10, veel vaker op rechts is dan in het midden. Terwijl toen hij op 10 stond hij veel meer in het midden stond. Zijn kracht ligt in het midden en niet op rechts.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Iemand die nog zo veel balverlies lijdt heb je liever niet op een centrale positie. Dat zag je met Stengs ook, als hij daar speelde. Gudmundsson is te wisselvallig, en zeker als het niet lekker loopt is hij gewoon niet balvast genoeg.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 03 okt 2021, 21:58 Iemand die nog zo veel balverlies lijdt heb je liever niet op een centrale positie. Dat zag je met Stengs ook, als hij daar speelde. Gudmundsson is te wisselvallig, en zeker als het niet lekker loopt is hij gewoon niet balvast genoeg.
Ik heb al meerdere keren statistieken gepost dat balverlies Gudmundsson en De Wit gelijk is aan elkaar....
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

multatuli schreef: 03 okt 2021, 22:32 Ik heb al meerdere keren statistieken gepost dat balverlies Gudmundsson en De Wit gelijk is aan elkaar....
82% om 85% in de aanval, in het voordeel van De Wit. Daar komt wel bij dat Gudmundsson 7 kansen heeft gecreëerd en De Wit 3.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 04 okt 2021, 01:00 82% om 85% in de aanval, in het voordeel van De Wit. Daar komt wel bij dat Gudmundsson 7 kansen heeft gecreëerd en De Wit 3.
En de afgelopen twee wedstrijden? Ik kan me dit seizoen nauwelijks splijtende passes van Gudmundsson voor de geest halen. Een balletje breed over twee meter is ook een kans geven aan iemand anders. Ik heb die sites niet allemaal paraat, maar ik denk dat de Wit ook flink wat meer balveroveringen heeft, heel belangrijk bij het druk zetten.

Over statistieken gesproken; Gudmundsson heeft in 7 potjes eredivisie al 3 gele kaarten verzameld als aanvaller. In tegenstelling tot de Wit, die er maar eentje heeft gepakt. Terwijl de sentimenten toch omgekeerd zijn.

Maar beide hebben plussen en minnen, zoveel is zeker. Wat ook zeker is dat Gudmundsson twee keer (ruim) onvoldoende heeft gespeeld en de Wit twee keer ruim voldoende, dus is er geen enkele reden om de Wit te slachtofferen of om Gudmundsson privileges te geven.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 04 okt 2021, 08:36 En de afgelopen twee wedstrijden? Ik kan me dit seizoen nauwelijks splijtende passes van Gudmundsson voor de geest halen. Een balletje breed over twee meter is ook een kans geven aan iemand anders. Ik heb die sites niet allemaal paraat, maar ik denk dat de Wit ook flink wat meer balveroveringen heeft, heel belangrijk bij het druk zetten.

Over statistieken gesproken; Gudmundsson heeft in 7 potjes eredivisie al 3 gele kaarten verzameld als aanvaller. In tegenstelling tot de Wit, die er maar eentje heeft gepakt. Terwijl de sentimenten toch omgekeerd zijn.

Maar beide hebben plussen en minnen, zoveel is zeker. Wat ook zeker is dat Gudmundsson twee keer (ruim) onvoldoende heeft gespeeld en de Wit twee keer ruim voldoende, dus is er geen enkele reden om de Wit te slachtofferen of om Gudmundsson privileges te geven.
En de 7 wedstrijden daarvoor haalde De Wit onvoldoendes en Gudmundsson ruim voldoendes.

Ik heb beelden van de wedstrijd hiervoor gepost (jablonec) waar Gudmundsson 2 sublieme passes had waarmee hij een medespeler voor de keeper zet. Wedstrijden hiervoor heeft hij nog veel meer van dergelijke passes gegeven. Ik kan ze nog posten ook. Kunnen De Wit fans ook de kansen posten die De Wit heeft gecreeerd? Nee he...
Zo ja, wedden dat ik er meer kan posten van Gudmundsson.

Ik heb ook al eerder statistieken gepost dat Gudmundsson zelfs meer balveroveringen had dan De Wit. Niet substantieel meer, maar wel meer. Ik snap dan ook echt niet dat mensen steeds het beeld houdenl dat Gudmundsson veel meer balverlies heeft en De Wit veel meer balveroveringen. Dat klopt namelijk niet. Het is beide praktisch gelijk.

Wat dus wel aantoonbaar meer is bij Gudmundsson is het aantal kansen dat Gudmundsson creeert voor medespelers. En daar gaat het bij voetbal om, doelpunten maken. En om doelpunten te maken moeten er eerst kansen gecreeerd worden. Vandaar dat er op 10 een speler hoort die veel kansen kan creeeren. Taabouni (creeert meeste kansen in 1e divisie) en Gudmundsson zijn daarvoor de meest aangewezen spelers. Andere opties zijn Evjen, Reijnders en zelfs Oosting. Al deze spelers zijn beter in kansen creeeren dan De Wit.
Gesloten