Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

eenjaarazalkmaar schreef: 19 jul 2021, 13:09 Waaruit leid je dat af?
Op het veld denk ik dat soms te zien in de de lichaamstaal van de spelers voorin, maar het kan ook best zijn dat ik mijn eigen emoties soms bij anderen probeer te herkennen...

Wel is duidelijk dat er een aantal vriendengroepjes bestaat (de jongens uit eigen jeugd, de scandinaviërs) en ik kan niet zo snel zien met wie Aboukhlal nou veel zou optrekken...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

hihacorner schreef: 19 jul 2021, 14:01 Op het veld denk ik dat soms te zien in de de lichaamstaal van de spelers voorin, maar het kan ook best zijn dat ik mijn eigen emoties soms bij anderen probeer te herkennen...

Wel is duidelijk dat er een aantal vriendengroepjes bestaat (de jongens uit eigen jeugd, de scandinaviërs) en ik kan niet zo snel zien met wie Aboukhlal nou veel zou optrekken...
Het is wel wat offtopic, maar ik kan je gerust stellen dat Aboukhlal genoeg vrienden heeft bij AZ. Hij staat regelmatig gezellig met andere spelers op de foto en er is ook een foto dat Aboukhlal en Taabouni in hun vrije tijd samen in een restaurant zitten te eten.

Verder is het mij ook wel opgevallen dat de scandinaviers naar elkaar toe trekken, en jeugdspelers die al langere tijd met elkaar samen spelen naar elkaar toe trekken. Maar dat is heel normaal en niet zodanig dat je echt kunt spreken van groepsvorming. Voor zover ik kan zien, gaat iedereen goed met elkaar om. Zelfs spelers zoals Gudmundsson en De Wit die ook elkaars concurrenten zijn.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

hihacorner schreef: 19 jul 2021, 14:01 Op het veld denk ik dat soms te zien in de de lichaamstaal van de spelers voorin, maar het kan ook best zijn dat ik mijn eigen emoties soms bij anderen probeer te herkennen...

Wel is duidelijk dat er een aantal vriendengroepjes bestaat (de jongens uit eigen jeugd, de scandinaviërs) en ik kan niet zo snel zien met wie Aboukhlal nou veel zou optrekken...
Ah, ok.

Aanvullend op wat de zuivel duivel zegt: hij is ook dikke matties met Calvin, Owen en Myron.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

eenjaarazalkmaar schreef: 19 jul 2021, 16:57 Ah, ok.

Aanvullend op wat de zuivel duivel zegt: hij is ook dikke matties met Calvin, Owen en Myron.
Maar ja, die gaan allen weg ….. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Aboukhlal zal vast wel vriendjes hebben hoor, daar hoeven we ons geen zorgen over te maken als ik de insta beelden zie.

On topic, hoe groot achtten jullie de kans dat Gudmundsson gaat bijtekenen?
Het lijkt mij dat dit echt wel een van de belangrijskte zaken is die AZ nog moet voltooien. In de voorbereiding lijkt Albert een heel goede indruk te maken en alle dingen die irritatie opwekten lijken weg. Met zijn balaanname en snelle draaien is hij echt een meerwaarde voor dit elftal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 19 jul 2021, 19:32 Aboukhlal zal vast wel vriendjes hebben hoor, daar hoeven we ons geen zorgen over te maken als ik de insta beelden zie.

On topic, hoe groot achtten jullie de kans dat Gudmundsson gaat bijtekenen?
Het lijkt mij dat dit echt wel een van de belangrijskte zaken is die AZ nog moet voltooien. In de voorbereiding lijkt Albert een heel goede indruk te maken en alle dingen die irritatie opwekten lijken weg. Met zijn balaanname en snelle draaien is hij echt een meerwaarde voor dit elftal.
Ik vrees dat hij niet gaat bijtekenen. Dus dan zal hij voor een fooi verkocht worden en zitten we weer met De Wit op 10.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 jul 2021, 20:01 Ik vrees dat hij niet gaat bijtekenen. Dus dan zal hij voor een fooi verkocht worden en zitten we weer met De Wit op 10.
Ik kan me een periode herinneren dat we erg blij waren met De Wit; zijn inzet, zijn goals, zijn positieve invloed . Toen kwam de blessure en iedereen baalde er van.
En nu zou hij niet meer functioneren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 19 jul 2021, 20:34 Ik kan me een periode herinneren dat we erg blij waren met De Wit; zijn inzet, zijn goals, zijn positieve invloed . Toen kwam de blessure en iedereen baalde er van.
En nu zou hij niet meer functioneren?
Hij had inderdaad een korte periode dat hij de goals gevonden leek te hebben. Maar dat duurde ook niet lang. Zijn harde werk en fysiek was destijds een uitzonderzing en meerwaarde omdat de rest het niet had. Nu hebben we met Pavlidis (fysiek en kopkracht) en Gudmundsson, Karlsson en Evjen (drukzetten en hard werken) anderen die die rol invullen. Maakt de Wit niet ineens een slechte speler, maar zijn meerwaarde vind ik minimaal, zeker als je overweegt wat Gudmundsson op dezelfde positie kan brengen. Een wereld van verschil qua voetbalkwaliteiten. Tevens als je goed let op DeWit zet hij druk als een dolle stier, maakt 10x vaker een lompe overtreding of wordt simpel uitgekapt dan dat hij een bal verovert voor het team.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik ben met beide blij. Ze zijn niet te vergelijken. Eens dat er met Albert verlengd moet worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

eenjaarazalkmaar schreef: 20 jul 2021, 07:11 Ik ben met beide blij. Ze zijn niet te vergelijken. Eens dat er met Albert verlengd moet worden.
Ik zou ze ook best beiden willen houden. Maar ze willen / vinden beiden dat ze recht hebben op een basisplek. Een plek op de bank gaat een van beiden niet leuk vinden vrees ik. En dat begrijp ik vanuit beide spelers hun perspectief ook wel.

Maar ik denk dat de situatie en concurrentie met deWit en dus onzekerheid over een basisplek in ieder geval niet helpt bij het eventueel verlengen van Albert.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 20 jul 2021, 07:38 Maar er zijn ook tijden geweest dat men Gudmundsson liever kwijt dan rijk was. Vooral op de vleugels kwam hij niet uit de voeten. Nu op de 10 lijkt hij zijn draai te hebben gevonden maar net als de Wit weet hij ook geen raad met de kansjes. Eigenlijk moet een aanvallende middenvelder er veel meer uithalen als hij in de 16 komt, Til deed dat bij ons en Klaasen doet dat bij ajax perfect. Dat ontbreekt bij ons. Ik zou die Taabouni er eigenlijk wel eens willen zien, denk dat dat mannetje er perfect voor is.
Dat we hem liever kwijt dan rijk waren was in de oorbel tijd waar hij er ogenschijnlijk met de pet naar gooide in het veld. We hebben allemaal gezien dat die tijden nu voorbij zijn.
Eens dat hij veel te veel 100% kansen mist. Maar nog steeds heeft Gudmundsson een prima rendement gehad afgelopen seizoen. In de eredivisie heeft hij 7 goals en 5 assists in 20/21, dat is meer dan de Wit over 2 seizoen AZ in de eredivisie. Als die 100% er eindelijk wel ingaan hebben we een topspeler in huis die richting de 15 tot 20 goals en assists kan gaan.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

SimonPoulsen schreef: 20 jul 2021, 07:38 Ik zou ze ook best beiden willen houden. Maar ze willen / vinden beiden dat ze recht hebben op een basisplek. Een plek op de bank gaat een van beiden niet leuk vinden vrees ik. En dat begrijp ik vanuit beide spelers hun perspectief ook wel.

Maar ik denk dat de situatie en concurrentie met deWit en dus onzekerheid over een basisplek in ieder geval niet helpt bij het eventueel verlengen van Albert.
Zouden ze in een systeem met veel middenvelders niet beiden aan bod kunnen komen? Dat zou ideaal zijn. Gogme+arbeid.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

eenjaarazalkmaar schreef: 20 jul 2021, 07:55 Zouden ze in een systeem met veel middenvelders niet beiden aan bod kunnen komen? Dat zou ideaal zijn. Gogme+arbeid.
Ik zou zo snel niet weten hoe dat er uit moet zien. Het gaat al snel tenkoste van het huismerk van AZ (opkomende backs) met een druk middeveld. Maar ik laat me graag verassen als iemand een dergelijk systeem kan bedenken. Maar dat zal dan tenkoste gaan van of Evjen of Reijnders, die beiden de kans nu verdienen i.m.o.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft in de loop van vorig seizoen de knop omgezet qua arbeidsethos lijkt het, maar dat zou ook juist door de concurrentiestrijd met De Wit kunnen komen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

AZuid-Scharwoude schreef: 20 jul 2021, 09:01 Hij heeft in de loop van vorig seizoen de knop omgezet qua arbeidsethos lijkt het, maar dat zou ook juist door de concurrentiestrijd met De Wit kunnen komen.
Hoe het ook komt, het kwartje hoeft maar één keer te vallen :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

timdadum schreef: 20 jul 2021, 14:14 Hoe het ook komt, het kwartje hoeft maar één keer te vallen :lol:
Behalve als het kwartje niet gevallen is, maar hij een stok achter de deur nodig heeft. 😉
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Laten we hopen dat hij binnenkort zijn contract verlengt. Komend seizoen zal het seizoen van de waarheid voor hem moeten worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben erg benieuwd hoe AZ dit aanpakt. Het begint langzamerhand duidelijk te worden dat Gudmundsson geen echte spits/rechtsbuiten is en dat deWit als controleur tekort komt. Resulterende in een situatie waarin 2 spelers die een basisplek verwachten normaal gesproken voor één plek gaan strijden. Met tegelijkertijd de situatie dat Gudmundsson waarschijnlijk wat vertrouwen wil hebben van de trainer om te verlengen. Maar dat AZ hem dat vertrouwen sowieso niet gaat geven zolang hij niet verlengt. En met de aanwezigheid van vice-aanvoerder/alfamannetje DeWit kan AZ die voorkeur ook bijna niet geven.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 01 aug 2021, 09:28 Ben erg benieuwd hoe AZ dit aanpakt. Het begint langzamerhand duidelijk te worden dat Gudmundsson geen echte spits/rechtsbuiten is en dat deWit als controleur tekort komt. Resulterende in een situatie waarin 2 spelers die een basisplek verwachten normaal gesproken voor één plek gaan strijden. Met tegelijkertijd de situatie dat Gudmundsson waarschijnlijk wat vertrouwen wil hebben van de trainer om te verlengen. Maar dat AZ hem dat vertrouwen sowieso niet gaat geven zolang hij niet verlengt. En met de aanwezigheid van vice-aanvoerder/alfamannetje DeWit kan AZ die voorkeur ook bijna niet geven.
Als AZ vooruit wil, moet het toch echt deze concurrentie in het team behouden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nadat Gudmundsson een paar jaar lang genegeerd is, is het wel logisch dat hij eerst een soort van plan wil zien voordat hij bijtekent. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar ik zou vol inzetten op Gudmundsson als nummer 10 voor de komende paar seizoenen. Maar omdat Jansen steeds met poppetjes loopt te schuiven en vooral De Wit vaak op 10 zet, lijkt het daar nog niet op.
Gesloten