Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 14:51 Wie weet als Stengs weer terug is dat je meer aan Johnsen hebt.


Geloof niet dat Stengs met zweet op zijn voorhoofd de wedstrijden op de tribune bekijkt in de wetenschap dat hij aan die twee nou een zware kluif zal krijgen.
Het is gewoon zaak voor hem weer op niveau terug te komen.
Leuk verhaal door Huiberts, maar niets wijst nog uit dat het een mooie concurrentiestrijd tussen die spelers gaat worden of vind jij ze nou daadwerkelijk zo goed bezig dat je daar belangrijke schakels voor aan de buitenkant ziet?
Als Gudmundsson indruk heeft gemaakt dan is dat centraal maar op rechts valt tegenwoordig weinig meer te beleven.
huh waar schreef ik dat?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Last Scout schreef: 18 okt 2018, 15:09 huh waar schreef ik dat?
Nergens, maar je haalt een intervieuw met Huiberts aan dat het een mooie concurrentie strijd tussen die drie spelers voor de buitenkant kan worden.
Ik vraag enkel aan jou of jij dan die spelers het Stengs moeilijk ziet maken, op dit moment wijst dat zich namelijk helemaal niet uit.
Er vanuit gaande dat Stengs weer zijn niveau kan halen. Wat ik zie is dat Gudmundsson het Til moeilijk kan maken maar dat voor rechts het op dit moment armoe troef is.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 18 okt 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 18:54 Nergens, maar je haalt een intervieuw met Huiberts aan dat het een mooie concurrentie strijd tussen die drie spelers voor de buitenkant kan worden.
Ik vraag enkel aan jou of jij dan die spelers het Stengs moeilijk ziet maken als hij weer op zijn oude niveau kan komen, op dit moment wijst dat zich namelijk helemaal niet uit gezien er een grote leegte op rechts is.
Ik denk dat Gudmundsson op rechts in ieder geval momenteel niet werk omdat Johnsen in de spits niet werkt.

Gudmundsson op rechts kon best met Boadu in de spits, maar in de huidige teamcompositie gaat het niet zo lekker.

Stengs moet eerst op niveau komen en dan vervolgens moeten we nog zien wat voor wisselwerking hij heeft met Johnsen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Last Scout schreef: 18 okt 2018, 18:59 Ik denk dat Gudmundsson op rechts in ieder geval momenteel niet werk omdat Johnsen in de spits niet werkt.

Gudmundsson op rechts kon best met Boadu in de spits, maar in de huidige teamcompositie gaat het niet zo lekker.
je zou ook kunnen zeggen dat het niet werkt voor Johnsen met Gudmundsson, het is maar net hoe je het wilt zien.
Misschien is het voor Johnsen juist wel prettig om een Stengs op recht te hebben dan het gebrei van een Gudmundsson.
Nogmaals Gudmundsson heeft enkel nog kunnen overtuigen op de plek van Til en ik vind het te gemakkelijk om alles aan Johnsen te wijten.
Vooralsnog zie ik nog steeds de meeste toekomst in onze eigen jongens dan de nieuwe aankopen die me alledrie nog niet echt hebben weten te overtuigen.
Hopelijk heb ik het helemaal mis, dat zou alleen maar goed zijn voor de concurrentiestrijd om ons naar een hoger niveau te kunnen tillen.
Maar zo'n jongen als Idrissi die vorig seizoen na de winterstop werd gehaald stond er feitelijk van af het begin.
Een heel verschil met deze jongens waar we nu van afvragen waarom het nog niet echt werkt.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 19:04 je zou ook kunnen zeggen dat het niet werkt voor Johnsen met Gudmundsson, het is maar net hoe je het wilt zien.
Misschien is het voor Johnsen juist wel prettig om een Stengs op recht te hebben dan het gebrei van een Gudmundsson.
Nogmaals Gudmundsson heeft enkel nog kunnen overtuigen op de plek van Til en ik vind het te gemakkelijk om alles aan Johnsen te wijten.
Vooralsnog zie ik nog steeds de meeste toekomst in onze eigen jongens dan de nieuwe aankopen die me alledrie nog niet echt hebben weten te overtuigen.
Hopelijk heb ik het helemaal mis, dat zou alleen maar goed zijn voor de concurrentiestrijd om ons naar een hoger niveau te kunnen tillen.
Maar zo'n jongen als Idrissi die vorig seizoen na de winterstop werd gehaald stond er feitelijk van af het begin. een heel verschil met deze jongens.
Gudmundsson heeft ook zijn eerste wedstrijden goed vanaf rechts gespeeld, men was alom van hem onder de indruk maar jij vergeet dat even voor het gemakt. En mijn gevoel zegt dat als je Rotariu een paar wedstrijden laat staan en hem het vertrouwen geeft je een hele goede buitenspeler hebt. Vrij wel zelfde type speler als Stengs trouwens
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

leszz schreef: 18 okt 2018, 19:24 Gudmundsson heeft ook zijn eerste wedstrijden goed vanaf rechts gespeeld, men was alom van hem onder de indruk maar jij vergeet dat even voor het gemakt. En mijn gevoel zegt dat als je Rotariu een paar wedstrijden laat staan en hem het vertrouwen geeft je een hele goede buitenspeler hebt. Vrij wel zelfde type speler als Stengs trouwens
Nou dan is er niets aan de hand, AZ beschikt schijnbaar over goede rechtsbuitens en wordt het dus een mooie concurrentiestrijd op de buitenpositie.
Ik zie het nog niet, enkel dat Svensson voor de voorzetten moet zorgen omdat op rechts geen hond voorin te vinden is.
Beetje vreemd als je schijnbaar al over twee goede rechtsbuitens (ik vraag het werkelijk af) beschikt en je juist een spits hebt die met name gevoed moet worden door de buitenspelers.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 19:28 Nou dan is er niets aan de hand, AZ beschikt schijnbaar over goede rechtsbuitens en wordt het dus een mooie concurrentiestrijd op de buitenpositie.
Ik zie het nog niet, enkel dat Svensson voor de voorzetten moet zorgen omdat op rechts geen hond voorin te vinden is.
Beetje vreemd als je schijnbaar al over twee goede rechtsbuitens (ik vraag het werkelijk af) beschikt en je juist een spits hebt die met name gevoed moet worden door de buitenspelers.
Ah kijk maar daar zit de crux.

Je moet die arme jongen hoog voeden, niet laag, Gudmundsson heb ik nog niet op een hoge voorzet kunnen betrappen maar in de combinaties doet ie leuke dingen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 19:28 Nou dan is er niets aan de hand, AZ beschikt schijnbaar over goede rechtsbuitens en wordt het dus een mooie concurrentiestrijd op de buitenpositie.
Ik zie het nog niet, enkel dat Svensson voor de voorzetten moet zorgen omdat op rechts geen hond voorin te vinden is.
Beetje vreemd als je schijnbaar al over twee goede rechtsbuitens (ik vraag het werkelijk af) beschikt en je juist een spits hebt die met name gevoed moet worden door de buitenspelers.
Rotariu krijgt weinig kansen en is het zelfde type als Stengs, beide linkspoten op rechts. Met Idrissi op links heb je dus hoe dan ook niemand die een hoge voorzet zal geven. Gudmundsson is de enige rechtspoot op rechts. Met Johnsen spelen wordt dus sowieso lastig en je kan eigenlijk al invullen dat hij het niet makkelijk gaat krijgen bij AZ. Misschien mogen we stellen dat AZ niet heel slim te werk is gegaan deze transferperiode of juist wel door in te zetten op veel verschillende type spitsen. Alhoewel er voor Johnsen 0,0 bedieners zijn.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Oorzaken, oorzaken, oorzaken.
Ik verlang terug naar Alireza! Niet moeilijk doen, je tegenstander passeren, gooi er afstandsschoten tegen aan, geef assists en voorzetten en penetreer in het strafschopgebied.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dirk Scheringa schreef: 18 okt 2018, 14:51 Wie weet als Stengs weer terug is dat je meer aan Johnsen hebt.
Denk het niet. Dat is ook een speler die met zijn linkerbeen op rechts staat. Dat zal ook een 'type Berghuis' zijn, om maar even in die klassificatie te blijven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 18 okt 2018, 13:21 Ik kan enkel nogmaals benadrukken dat als dat is waarom/hoe Johnsen gehaald is, dat ik dat een bijzonder apart verhaal vind.
Dat is wat de scouting zei, iets dat later ook nog eens is bevestigd door iemand binnen AZ. Andere redenen kan ik trouwens zelf ook niet verzinnen. Dat is namelijk ook zijn sterke punt, afmaken.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

AZ 4 Life schreef: 18 okt 2018, 10:38 Dan vraag ik mij dus af waarom Johnsen hier is. Die is namelijk gescout als een type Weghorst, met goede looplijnen en als pure afmaker. Alleen dan is het wel handig als je een speler hebt met een goede voorzet, iemand die hem bedient. Oftewel, een type Alireza. Die heb je nu dus niet. Is het aantrekken van Johnsen in dat opzicht niet een totale flater? En dan bedoel ik puur als je kijkt naar het profiel.
Dus jij denkt dat Weghorst zonder Alireza maar met Rotariu/Gudmundsson of Stengs ook niet meer zo van zich kon laten spreken als hij nog een AZ speler zou zijn geweest; type Johnsen.
Kortom we hebben wel erg veel te danken aan Jahanbakhsh: hoe voedde de spits, maakte goals, zorgde voor dreiging, liet de rechtsback excelleren en bleef 90 minuten gaan.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 19 okt 2018, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 19 okt 2018, 15:03 Dus jij denkt dat Weghorst zonder Alireza maar met Rotariu/Gudmundsson of Stengs ook niet meer zo van zich kon laten spreken als hij nog een AZ speler zou zijn geweest.
oeee kijk maa hier zit dan weer de crux:

Weghorst was dan weer ondanks alle kritiek die ik op hem had, goed in een ding... en dat waren ballen die over de grond kwamen en pure arbeid verzetten.
Had het goed gewerkt? dat waag ik nog te betwijfelen maar Gudmundsson had in de combinatie zeker meer succes gehad met Weghorst puur omdat het uitgangspunt is dat je Weghorst het beste op een open plek in de voeten kan aanspelen.
Althans zo zie ik dat.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dirk Scheringa schreef: 19 okt 2018, 15:03 Dus jij denkt dat Weghorst zonder Alireza maar met Rotariu/Gudmundsson of Stengs ook niet meer zo van zich kon laten spreken als hij nog een AZ speler zou zijn geweest.
Minder... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij helemaal niet meer had gescoord, maar zowel Weghorst als Johnsen zijn spelers die gebaat zijn bij een speler als Jahanbakhsh. Hetzelfde geldt voor Druijf bij Jong AZ. Die is ontzettend gebaat bij iemand als Vince Gino Dekker. Dat bedoel ik helemaal niet negatief overigens. Als je kijkt hoeveel ballen Weghorst vorig jaar van Alireza heeft gekregen, die krijg je niet zo snel van Stengs, Rotariu of Gudmundsson.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Wederom was Gudmundsson overal te vinden maar schijnbaar is rechts voor hem verboden terrein!?
Op een gegeven moment zag ik Gudmundsson naast Idrissi staan en op rechts een groot gat.
Liever een mindere speler die het veld breed houdt dan dat gepriegel wat ons niets brengt, ik begin PSV steeds beter te begrijpen.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 20 okt 2018, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

zeekomkommer schreef: 20 okt 2018, 20:48 Kan ook zijn opdracht zijn geweest.
Dan is dat een zeer kwalijke zaak maar ik kan me dit niet voorstellen.
Voorin op rechts is constant een leegte en is er niemand aan te spelen.
Idrissi trekt ook veel naar binnen maar die begint zijn acties tenminste nog wel op links.
Gudmundsson is 85% op het middenveld te vinden: Svensson is Svensson niet meer omdat er geen mannetje meer voor hem staat en die arme Johnsen krijgt zo helemaal geen ballen meer. Ik ben er van overtuigt als we nog Jahanbakhsh in de gelederen hadden dat we de lijn voor vorig seizoen gewoon hadden doorgezet.
Of je stelt Gudmundsson op als aanvallende middenvelder of je stelt hem maar niet meer op!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 20 okt 2018, 20:54 Dan is dat een zeer kwalijke zaak maar ik kan me dit niet voorstellen.
Voorin op rechts is constant een leegte en is er niemand aan te spelen.
Idrissi trekt ook veel naar binnen maar die begint zijn acties tenminste nog wel op links.
Gudmundsson is 85% op het middenveld te vinden: Svensson is Svensson niet meer omdat er geen mannetje meer voor hem staat en die arme Johnsen krijgt zo helemaal geen ballen meer. Ik ben er van overtuigt als we nog Jahanbakhsh in de gelederen hadden dat we de lijn voor vorig seizoen gewoon hadden doorgezet.
Johnsen kreeg echt wel een paar ballen, dan heb je een andere wedstrijd gekeken, komt door de shirtjes, snap ik ook wel. AZ speelde in een Roda tenue om het niveau te illustreren.

Gudmundsson liet juist een aantal keer zien echt wat bij te dragen zoals het moment dat hij door 3 man gedekt wordt de bal tot aan de middelijn terug brengt en er uiteindelijk alsnog uit komt.
Is Gudmundsson dan een pingelaar? nee want hij kon nergens anders heen.

Johnsen heeft niet enkel van Gudmundsson maar ook van Til en van Idrissi een paar ballen gekregen, maar alles was over de grond. na zijn eerste doelpunt dacht ik dat hij er misschien op had zitten trainen, maar het tegendeel bleek helaas waar.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Last Scout schreef: 20 okt 2018, 21:01 Johnsen kreeg echt wel een paar ballen, dan heb je een andere wedstrijd gekeken, komt door de shirtjes, snap ik ook wel. AZ speelde in een Roda tenue om het niveau te illustreren.

Gudmundsson liet juist een aantal keer zien echt wat bij te dragen zoals het moment dat hij door 3 man gedekt wordt de bal tot aan de middelijn terug brengt en er uiteindelijk alsnog uit komt.
Is Gudmundsson dan een pingelaar? nee want hij kon nergens anders heen.

Johnsen heeft niet enkel van Gudmundsson maar ook van Til en van Idrissi een paar ballen gekregen, maar alles was over de grond. na zijn eerste doelpunt dacht ik dat hij er misschien op had zitten trainen, maar het tegendeel bleek helaas waar.
Nogmaals daar gaan we weer: als men positief is dan is dat voor zijn aanvallende spel op het middenveld.
Op recht gaat niet veel van hem uit, dat is gewoon een feit!
Zie hem dan als aanvallende middenvelder maar op rechts heeft hij helemaal geen bijdrage.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

zeekomkommer schreef: 20 okt 2018, 21:06 Was vorige wedstrijd ook al zo, dus ik denk niet dat Gudmundsson dit op eigen houtje doet (anders was hij al eerder teruggefloten hiervoor).
Dat weet ik niet, dat zou een interessante vraag zijn voor een journalist om te stellen aan de trainer.
Maar als je bijna in aanraking komt met Idrissi ben je toch behoorlijk afgedwaald
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dirk Scheringa schreef: 20 okt 2018, 21:08 Nogmaals daar gaan we weer: als men positief is dan is dat voor zijn aanvallende spel op het middenveld.
Op recht gaat niet veel van hem uit, dat is gewoon een feit!
Zie hem dan als aanvallende middenvelder maar op rechts heeft hij helemaal geen bijdrage.
Jawel dat heeft hij dus wel, hij heeft een dribbel, duelkracht en een passeerbeweging, het punt is dat Johnsen geen ruimte maakt dus hij komt niet in schiet positie, noch neemt Johnsen de bal fatsoenlijk aan als hij hem dan laag over de grond gepasst krijgt (of hij blijft achter de verdediging hangen).

Wat dat betreft maak Til overigens ook veel fouten, en dat geldt dus voor beide flanken, Idrissi loopt tegen exact hetzelfde aan, dat doelpunt van vandaag was de uitzondering die de regel bevestigde.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten