Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wonderbaarlijk he. Vriend en vijand is het erover eens dat De Wit twee goede wedstrijden heeft gespeeld en Gudmondsson twee slechte, terwijl statistieken zogenaamd bewijzen dat het omgekeerd was. Zo zie je maar weer dat statistieken uiteindelijk ook niet alles zeggen.

Die 7 wedstrijden ruim voldoende zuig je ook weer zo volledig uit je duim. Tegen Celtic, RKC , Heracles in de basis begonnen en gewisseld, onderdeel van een zeer slecht spelend en verliezend team. In de wedstrijden wedstrijden dat AZ dit seizoen zijn beste spel liet zien (Celtic thuis, PSV 1e helft, Heerenveen uit) stond hij niet in de basis. Toeval? Dacht het niet.

Laatste wat ik erover post voorlopig. Discussies met tunnelvisionisten zijn me te vermoeiend.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 04 okt 2021, 10:49 Wonderbaarlijk he. Vriend en vijand is het erover eens dat De Wit twee goede wedstrijden heeft gespeeld en Gudmondsson twee slechte, terwijl statistieken zogenaamd bewijzen dat het omgekeerd was. Zo zie je maar weer dat statistieken uiteindelijk ook niet alles zeggen.

Die 7 wedstrijden ruim voldoende zuig je ook weer zo volledig uit je duim. Tegen Celtic, RKC , Heracles in de basis begonnen en gewisseld, onderdeel van een zeer slecht spelend en verliezend team. In de wedstrijden wedstrijden dat AZ dit seizoen zijn beste spel liet zien (Celtic thuis, PSV 1e helft, Heerenveen uit) stond hij niet in de basis. Toeval? Dacht het niet.

Laatste wat ik erover post voorlopig. Discussies met tunnelvisionisten zijn me te vermoeiend.
Ik zuig niets uit mijn duim, maar waarschijnlijk hebben jij en ik andere maatstaven voor wanneer iemand een goede wedstrijd heeft gespeeld. Bij mij heeft iemand (een aanvallende middenvelder en zo zie ik Gudmundsson) een goede wedstrijd gespeeld als die (gelet op het wedstrijdbeeld) voldoende kansen creëert waaruit gescoord kan worden. Dat is naar mijn mening de taak van een nummer 10. Jij en enkele anderen hier vinden al dat iemand (De Wit) een goede wedstrijd heeft gespeeld als die voorin rondrent, loopt te storen, wat overtredingen maakt en af en toe een bal veroverd. Naar mijn mening is dat dus niet de voornaamste taak van een nummer 10.

Dat Jansen een speler wisselt zegt 0,0 of die speler een goede wedstrijd heeft gespeeld. Vorig jaar speelden er 2 spelers zeer regelmatig zwaar onder de maat en werden nooit gewisseld. Nu is het met Dani de Wit weer precies zo. Aan de andere kant worden spelers die uitblinken (zoals bijvoorbeeld Karlsson) wel heel vaak gewisseld. Naar het schijnt heeft Gudmundsson een paar keer niet in de basis gestaan vanwege corona.

Tip: niet teveel discussies met jezelf voeren, want dat zal inderdaad heel vermoeiend zijn. Fijne dag verder.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 04 okt 2021, 10:49 Wonderbaarlijk he. Vriend en vijand is het erover eens dat De Wit twee goede wedstrijden heeft gespeeld en Gudmondsson twee slechte.
Dit onderschrijf ik al eerste.
Tegen Celtic, RKC , Heracles in de basis begonnen en gewisseld, onderdeel van een zeer slecht spelend en verliezend team. In de wedstrijden wedstrijden dat AZ dit seizoen zijn beste spel liet zien (Celtic thuis, PSV 1e helft, Heerenveen uit) stond hij niet in de basis. Toeval? Dacht het niet.
Dit is echt cherrypicking. Je kunt ook stellen dat de winstreeks na de winterstop vorig jaar en in de toppers de afgelopen jaren juist met Albert in de basis was.

En zeker Celtic thuis en Heerenveen uit hadden iets heel anders gemeen. Namenlijk ene Teun Koopmeiners.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 04 okt 2021, 11:19 Ik zuig niets uit mijn duim,. Jij en enkele anderen hier vinden al dat iemand (De Wit) een goede wedstrijd heeft gespeeld als die voorin rondrent, loopt te storen, wat overtredingen maakt en af en toe een bal veroverd. Naar mijn mening is dat dus niet de voornaamste taak van een nummer 10
In een gewogen gemiddelde (Telegraaf, AD en VI) over alle eredivisiewedstrijden scoort de Wit dit seizoen een 6,11 en Gudmundsson een 5,95. Nogmaals, met mensen die op zijn FVD's discussiëren valt geen land te bezeilen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 04 okt 2021, 11:33 Je kunt ook stellen dat de winstreeks na de winterstop vorig jaar en in de toppers de afgelopen jaren juist met Albert in de basis was.
Gudmundsson stond in bijna al die toppers juist niet in de basis :roll:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 04 okt 2021, 11:19
Tip: niet teveel discussies met jezelf voeren, want dat zal inderdaad heel vermoeiend zijn. Fijne dag verder.
Er ontbreken nog wat mensen in je onderschrift die het ook niet met je eens zijn. Je bent overduidelijk van de Gudmundsson fanclub.

Gudmundsson en De Wit zijn trouwens allebei totaal ongeschikt als spil van het elftal en/of nummer 10.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 04 okt 2021, 11:49 Gudmundsson stond in bijna al die toppers juist niet in de basis :roll:
Vorig seizoen elke topper basis...
jaar ervoor was hij geblesseerd dus daar heb je gelijk in.

Pas zodra we een echte rechtsbuiten hebben kunnen we eigenlijk echt zien wie de 10 het beste kan invullen. Nu verschilt het heel erg per wedstrijd voor mn gevoel en voldoen ze beiden niet om structureel een hoog niveau te halen. Ook omdat de samenstelling op dit moment nog steeds niet complementair is aan elkaar. Te veel van hetzelfde.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Links- of rechtsom: het moge duidelijk zijn dat Albert niet bepaald stabiel presteert. Dan weer een topwedstrijd, om vervolgens in de volgende wedstrijd de ene na de andere bal te verspelen. Ik ben heel benieuwd of en zo ja, hoe zijn contract zal worden verlengd. Grootste punt zal ongetwijfeld zijn dat meneer hoge financiële eisen stelt. Vrij kansloos: Albert moet in z'n handjes knijpen dat hij bij AZ mag spelen. Ik zie geen enkele club uit de top 4 waar hij eventueel zou spelen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 04 okt 2021, 11:36 In een gewogen gemiddelde (Telegraaf, AD en VI) over alle eredivisiewedstrijden scoort de Wit dit seizoen een 6,11 en Gudmundsson een 5,95. Nogmaals, met mensen die op zijn FVD's discussiëren valt geen land te bezeilen.
Met mensen zoals jij die op zijn Trumps redeneren valt al helemaal geen land te bezeilen. Dat mondt alleen maar uit in chaos.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 04 okt 2021, 12:09 Links- of rechtsom: het moge duidelijk zijn dat Albert niet bepaald stabiel presteert. Dan weer een topwedstrijd, om vervolgens in de volgende wedstrijd de ene na de andere bal te verspelen. Ik ben heel benieuwd of en zo ja, hoe zijn contract zal worden verlengd. Grootste punt zal ongetwijfeld zijn dat meneer hoge financiële eisen stelt. Vrij kansloos: Albert moet in z'n handjes knijpen dat hij bij AZ mag spelen. Ik zie geen enkele club uit de top 4 waar hij eventueel zou spelen.
Het gaat gewoon om speeltijd en hoe AZ zijn toekomst in het elftal ziet, wat volstrekt logisch is. Zelfde met Druijf, los van de discussie of het terecht is of niet dat je geen basisspeler bent. Voetballers willen voetballen en gaan zich niet eindeloos schikken in een rol als bankzitter/joker op niet je beste positie. En voor het meerendeel van de voetballers is het simpelweg geen eer of droom om bij 5 jaar bij AZ op de bank te zitten. Dat heeft niks te maken met hoog in je bol hebben of in je handjes moeten knijpen. Gewoon logisch als ze er op deze manier niet uit gaan komen, verwijten en vingertje wijzen naar hem als ondankbaar of geldwolf vind ik niet fair. Als hij een leuk aanbod krijgt van weet ik veel Mainz of Stuttgart en AZ ziet het niet in hem zitten snap ik dat van beiden kanten.

En tja dat je Berghuis, Til of Gotze er niet uitspeelt. Naast Karlsson, Midtsjo en Wijndal speelt geen enkele AZ'er basis bij de top4, en zelfs deze 3 twijfel ik nog over.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 04 okt 2021, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 04 okt 2021, 12:01 Vorig seizoen elke topper basis...
jaar ervoor was hij geblesseerd dus daar heb je gelijk in.
Je hebt gelijk, excuses. Door al dat gelul begin ik De Wit en Gudmundsson al door elkaar te halen :P

Gudmundsson speelde in de toppers vaak juist wel goed als we lekker konden counteren met Stengs en Boadu. Hij scoorde zelf alleen veel te weinig. Nu we steeds het spel moeten maken met minder ruimte komt hij een stuk minder uit de verf.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ben toch benieuwd naar de balverlies cijfers van Gudmundsson in de laatste wedstrijden. Ik geef eigenlijk geen reet om die cijfers zonder context.

(Ik zou die cijfers wel serieus nemen als ik het verschil in die cijfers kan vinden tussen balverlies tussen 3 man in het strafschopgebied van de tegenstander en balverlies op een gevaarlijke plek zoals in as van het veld met je medespelers een stap naar voren. Daar zit immers wel een heel groot verschil tussen)

Maar nu ben ik wel benieuwd of in die scorenbordstatistiek de 20+ keer balverlies van Gudmundsson van de laatste 2 wedstrijden verwerkt zijn(waarvan minstens 6 keer levens gevaarlijk)en dus in cijfertjes van Multatuli terecht zijn gekomen.

Als de Wit en Gudmundsson eerst ongeveer gelijk stonden in balverlies (stokpaartje van onze Multatuli) , dan moet Gudmundsson toch wel uitgelopen zijn met minstens een verliesballetje of 15.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 05 okt 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 05 okt 2021, 08:46 Toch jammer dat het ook jou niet lukt om objectief te kijken:

Sofascore big chances missed:
Aboukhlal 1
Gudmundsson 1
Karlsson 3
De Wit 3
Pavlidis 5

Dus dat je Pavlidis noemt is wel begrijpelijk, maar waarom je wel Gudmundsson noemt, maar niet De Wit of Karlsson is weer een vooroordeel.
Leuk dat tabeletje.
Aboukhlal komt het zelfde naar voren als Gudmundsson (gossie, die spelers doen het beter dan verwacht op dat gebied).
Laat je niet misleiden door die cijfertes, anders ga je nog denken dat Karlsson in dat opzicht nog onze reuze verprutser is. Een beetje AZ volger zal het met me eens zijn dat als er een speler is binnen de AZ selectie die een toonbeeld is voor het missen van kansen, dat Albert Gudmundsson wel is.
Maar nogmaals het gaat me niet om de speler in kwestie. AZ heeft teveel spelers die leiden aan dit fenomeen, dat is zowel dit seizoen als vorig seizoen al gaande, daarom des te vreemder dat daar met name in de scouting niet naar gekeken is. Wel bereid een mega bedrag uit te geven voor een speler waarvan we twee goede opvolgers (Reijnders/Clasie) hebben rondlopen maar niet kijken naar echt scorend vermogen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 05 okt 2021, 11:30 Leuk dat tabeletje.
Aboukhlal komt het zelfde naar voren als Gudmundsson (gossie, die spelers doen het beter dan verwacht op dat gebied).
Laat je niet misleiden door die cijfertes, anders ga je nog denken dat Karlsson in dat opzicht nog onze reuze verprutser is. Een beetje AZ volger zal het met me eens zijn dat als er een speler is binnen de AZ selectie die een toonbeeld is voor het missen van kansen, dat Albert Gudmundsson wel is.
Maar nogmaals het gaat me niet om de speler in kwestie. AZ heeft teveel spelers die leiden aan dit fenomeen, dat is zowel dit seizoen als vorig seizoen al gaande, daarom des te vreemder dat daar met name in de scouting niet naar gekeken is. Wel bereid een mega bedrag uit te geven voor een speler waarvan we twee goede opvolgers (Reijnders/Clasie) hebben rondlopen maar niet kijken naar echt scorend vermogen.
De grootste kansenmisser is dus Pavlidis en niet Gudmundsson. De cijfers van sites zoals Sofascore e.d. zijn een stuk objectiever dan de meeste supporters hier die alleen maar een IJslander met wit haar en een oorbelletje (of dat soort dingen) zien.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 05 okt 2021, 11:53 De grootste kansenmisser is dus Pavlidis
Dat is erg genoeg want zoals gezegd als de rest daaromheen ook al niet scoort wordt het moeilijk, zelfs de kleinste tegenstanders weten dat er vroeg of laat, hoe sterk AZ ook combineert, er altijd wel een kans komt als AZ geen afstand kan nemen.
Wat betreft Gudmundsson, dat hij het toonbeeld is van kansenmissen, zuig ik natuurlijk niet uit mijn duim. Dat moet jij als ik ook wel hebben gezien de afgelopen seizoenen dat dit zijn grootste minpunt is. Als je kijkt naar aanvallende middenvelders Til of Klaassen is dat een wereld van verschil als je dat soort spelers achter je diepe spits hebt lopen.
En ja, we kunnen het ook over de Wit hebben maar Gudmundssonis is de betere speler en dan verwacht ik ook dat hij met name dit belangrijkste aspect beter beheerst.
Speler zit nu al drie seizoenen bij AZ en dan zou je verwachten dat het inmiddels een echte sterkhouder zou zijn geworden, maar die aanhoudende kritiek door vele op dit forum is echt niet alleen zoals jij noemt dat men een IJslander met wit haar en een oorbelletje (of dat soort dingen) ziet. Laat hem eens beslissend zijn in zijn acties net als Karlsson dat veelal doet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 05 okt 2021, 13:21 Dat is erg genoeg want zoals gezegd als de rest daaromheen ook al niet scoort wordt het moeilijk, zelfs de kleinste tegenstanders weten dat er vroeg of laat, hoe sterk AZ ook combineert, er altijd wel een kans komt als AZ geen afstand kan nemen.
Wat betreft Gudmundsson, dat hij het toonbeeld is van kansenmissen, zuig ik natuurlijk niet uit mijn duim. Dat moet jij als ik ook wel hebben gezien de afgelopen seizoenen dat dit zijn grootste minpunt is. Als je kijkt naar aanvallende middenvelders Til of Klaassen is dat een wereld van verschil als je dat soort spelers achter je diepe spits hebt lopen.
En ja, we kunnen het ook over de Wit hebben maar Gudmundssonis is de betere speler en dan verwacht ik ook dat hij met name dit belangrijkste aspect beter beheerst.
Speler zit nu al drie seizoenen bij AZ en dan zou je verwachten dat het inmiddels een echte sterkhouder zou zijn geworden, maar die aanhoudende kritiek door vele op dit forum is echt niet alleen zoals jij noemt dat men een IJslander met wit haar en een oorbelletje (of dat soort dingen) ziet. Laat hem eens beslissend zijn in zijn acties net als Karlsson dat veelal doet.
Hij had vorig seizoen net zoveel doelpunten als Calvin Stengs in een bak aan minder minuten.
Hij zal natuurlijk niet de beste afmaker zijn, maar volgens mij doet hij meer dan veel mensen hier beseffen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 05 okt 2021, 16:50 Hij had vorig seizoen net zoveel doelpunten als Calvin Stengs in een bak aan minder minuten.
Hij zal natuurlijk niet de beste afmaker zijn, maar volgens mij doet hij meer dan veel mensen hier beseffen.
De meesten hier zien alleen zijn witte haren en koppelen dat in hun hoofd aan het missen van kansen....Objectief kijken is veel mensen helaas niet gegeven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 05 okt 2021, 17:38 Objectief kijken is veel mensen helaas niet gegeven.
Sure, op een twee a drietal forumleden die dan wel óbjectief' kijken heeft de rest, en een heel batterij aan voetbalanalisten met Perez voorop, het allemaal mis.

Nogmaals goede voetballer, maar dit komt me net iets te veel voor bij hem dat je het structureel mag gaan noemen:
https://twitter.com/i/status/1337113040207171589
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 05 okt 2021, 18:56 Sure, op een twee a drietal forumleden die dan wel óbjectief' kijken heeft de rest, en een heel batterij aan voetbalanalisten met Perez voorop, het allemaal mis.

Nogmaals goede voetballer, maar dit komt me net iets te veel voor bij hem dat je het structureel mag gaan noemen:
https://twitter.com/i/status/1337113040207171589
Leuk dat je met 1 voorbeeld van vorig jaar komt, maar zo kan ik van alle aanvallers van vorig jaar wel zo'n voorbeeld geven. Kom nu is met 2 voorbeelden van dit seizoen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 05 okt 2021, 17:38 De meesten hier zien alleen zijn witte haren en koppelen dat in hun hoofd aan het missen van kansen....Objectief kijken is veel mensen helaas niet gegeven.
Dit is inderdaad lekker kort door de bocht. Bij deze een statje van sofascore (waar je zelf naar verwijst) van vorig seizoen:
.
KansenMissers_Eredivisies20-21.JPG
KansenMissers_Eredivisies20-21.JPG (32.59 KiB) 1091 keer bekeken
.
Dit betreft alle spelers in de Eredivisie. Ja, daar staan ook Boadu en Malen hoog op de lijst. Belangrijk verschil met die spelers is wel dat hun goal conversie (aantal schoten die uiteindelijk een doelpunt opleveren) hoger zijn dan t.o.v. die van Albert. Eigenlijk waren alleen Fleming, Mahi en Kerk vorig seizoen nog dramatischer. Hieruit kun je dus toch wel redelijk afleiden dat Albert -blijkbaar- veel kansen nodig heeft om te scoren.

Zo, mag je nu weer hier een 'objectief' oordeel over geven, maar ik vermoed dat je het subjectief positief naar Albert gaat spinnen :).

N.B. Overigens ben ik wel van mening dat Albert bij AZ vaak betrokken is bij kansrijke situaties die een doelpunt kunnen opleveren. N.a.v. voorgaand seizoen kost het overall echter te veel moeite om er ook daadwerkelijk een doelpunt van te maken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gesloten