Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 31 jan 2021, 20:01 Het mag wel een beetje in balans zijn toch. Wat je uitspreekt moet je ook naar handelen. Niet in de media en in de catacombes van de kuip de topclub uithangen, maar op het veld is het een speeltuin.
Met handelen bedoel je de knip trekken en aan korte termijndenken doen, overal verkondigen dat het crisis is en dat er koppen gaan rollen? Het gaat niet zoals gewenst dus er moet straffen komen. Huiberts en Eenhoorn moeten duizend keer wij zijn geen topclub schrijven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 31 jan 2021, 18:46 Dit is weer te makkelijk geredeneerd. Boadu trekt verdedigers mee en dan moet een lopende 10 in zijn rug verschijnen. Of zoals bij de vrije trap hij staat ver achter de verdedigende linie en als die bal indirect voor komt staat hij daar om die bal af te maken.

Hoe komt het toch dat hij zoveel kansen mist? In de bovenkamer geen rust? Geen afmaker dus.
Zie mijn vragen hierboven.

Bij PSV scoorde hij wel makkelijk. Ik denk inderdaad dat het met gebrek aan rust in zijn hoofd te maken heeft door de frustratie omdat hij elke keer vroegtijdig naar de kant wordt gehaald. Vergeet niet dat hij een maand geleden nog wilde vertrekken.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Telegraaf:
Albert Gudmundsson - 4: als er een kampioen 'uitgelezen kampioen missen' aangewezen moet worden in de Eredivisie, dan zou de keuze vallen Gudmundsson. Hij is een goede voetballer, behalve in de buurt van de goal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 01 feb 2021, 00:25 Telegraaf:
Albert Gudmundsson - 4: als er een kampioen 'uitgelezen kampioen missen' aangewezen moet worden in de Eredivisie, dan zou de keuze vallen Gudmundsson. Hij is een goede voetballer, behalve in de buurt van de goal.
Kansen missen bedoel je (hoop ik).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Jammer dat Albert nog geen hele wedstrijden aankan. Ik voorspel nog 12 of 13 kansen en hij gaat er eentje in leggen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik weet echt niet wat ik er nu van moet denken. Hij doet echt veel goed, komt vaak in de goede positie voor de goal met goed getimede loopacties, alleen dan mist hij al zijn kansen. Ik denk ook dat het afmaken er echt ergens wel in zit, nu nog door de technische staf vinden wat de sleutel is.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

biefstukje schreef: 01 feb 2021, 09:31 Ik weet echt niet wat ik er nu van moet denken. Hij doet echt veel goed, komt vaak in de goede positie voor de goal met goed getimede loopacties, alleen dan mist hij al zijn kansen. Ik denk ook dat het afmaken er echt ergens wel in zit, nu nog door de technische staf vinden wat de sleutel is.
Tja, zo is het feitelijk met elke speler wel wat. Stengs die balverlies lijdt, Gudmundsson die 100% kansen verprutst, Boadu die feitelijk er wel de neus voor heeft maar weer kampt met zijn balcontrole, de Wit die vlijtig is maar er vaak al staat waardoor veelal de verrassing weg is, Indi die weer te traag is. Wellicht hebben we vorig seizoen dan een topjaar gehad en is dit het wel (strijden om plek 2 en 3 is daarentegen ook niet slecht als de concurrentie met dezelfde kwalen kampt).
Dit AZ kan heel hoog pieken (Sociedad, Napoli) maar ook de ondergrens behalen (Sociedad en Napoli uit)
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

De opvatting onder velen op het forum is dat Gudmonsson goed voetbalt, maar alleen hopeloos kansen mist. Dat laatste klopt inderdaad, maar let eens op zijn loopje als ie ziet dat Blind ervan door gaat bij ajax’ eerste goal. Hij doet niets, sukkelt als een juffrouw terug, geen tempoversnelling, geen intentie iets te repareren, niets.Terwijl hij het zag, Boadu niet. Deze jongen is het schoolvoorbeeld van het ontbreken van wedstrijdmentaliteit. Man is een watje en alleen met zichzelf bezig. Weg ermee.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

lowietje schreef: 01 feb 2021, 11:07 De opvatting onder velen op het forum is dat Gudmonsson goed voetbalt, maar alleen hopeloos kansen mist. Dat laatste klopt inderdaad, maar let eens op zijn loopje als ie ziet dat Blind ervan door gaat bij ajax’ eerste goal. Hij doet niets, sukkelt als een juffrouw terug, geen tempoversnelling, geen intentie iets te repareren, niets.Terwijl hij het zag, Boadu niet. Deze jongen is het schoolvoorbeeld van het ontbreken van wedstrijdmentaliteit. Man is een watje en alleen met zichzelf bezig. Weg ermee.
Dat was ook Slot zijn grote ergenispunt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 01 feb 2021, 11:07 De opvatting onder velen op het forum is dat Gudmonsson goed voetbalt, maar alleen hopeloos kansen mist. Dat laatste klopt inderdaad, maar let eens op zijn loopje als ie ziet dat Blind ervan door gaat bij ajax’ eerste goal. Hij doet niets, sukkelt als een juffrouw terug, geen tempoversnelling, geen intentie iets te repareren, niets.Terwijl hij het zag, Boadu niet. Deze jongen is het schoolvoorbeeld van het ontbreken van wedstrijdmentaliteit. Man is een watje en alleen met zichzelf bezig. Weg ermee.
Leuk verhaal, maar dat heb ik Boadu en Stengs ook tevaak zien doen.
Dus die moeten ook weg?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

biefstukje schreef: 01 feb 2021, 09:31 Ik weet echt niet wat ik er nu van moet denken. Hij doet echt veel goed, komt vaak in de goede positie voor de goal met goed getimede loopacties, alleen dan mist hij al zijn kansen. Ik denk ook dat het afmaken er echt ergens wel in zit, nu nog door de technische staf vinden wat de sleutel is.
De sleutel heeft hij zelf en zit in zijn hoofd!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Gudmundsson kan best wat met een bal maar het is een beetje een slappeling. Zo lopen er wel meer watjes rond in de ploeg. We zouden een speler met de gedrevenheid van een Weghorst goed kunnen gebruiken in deze ploeg.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

fcvictorie schreef: 01 feb 2021, 21:12 Gudmundsson kan best wat met een bal maar het is een beetje een slappeling. Zo lopen er wel meer watjes rond in de ploeg. We zouden een speler met de gedrevenheid van een Weghorst goed kunnen gebruiken in deze ploeg.
De Wit.... ;-) en Druijff... Letschert heeft ook wel wat gif. (Schaduwelftal: Bijl van Emmen ipv Svensson bijv) dan kan je ook makkelijker met een gudmundsson spelen in je team. Maar 3 of meer slappe zakken werkt niet.

Misschien moet AZ maar meer scouten op mentaliteit dan primair op voetbaltechnisch vermogen wat er geinig uitziet (Stengs, evjen, gudmundsson) maar niet bijster effectief is.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ik had zelf Druijf er inderdaad graag bij gehad. Geen briljante speler, ook geen speler die het gehele seizoen in de basis wil zien spelen. Maar wel een jongen die wat anders brengt dan de andere aanvallers, de beuk erin. Bovendien scoorde hij er in de KKD op los. Als je die jongen wat vertrouwen had gegeven zou hij in de Eredivisie ook wel zijn goaltjes meegepakt.

De Wit is ook wel een jongen met wat fysieke kracht. Svensson heeft dat ook. Letschert wellicht ook maar die komt kwalitatief te kort. Maar ik mis in dit elftal toch wel wat kracht.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

fcvictorie schreef: 01 feb 2021, 21:36 Ik had zelf Druijf er inderdaad graag bij gehad. Geen briljante speler, ook geen speler die het gehele seizoen in de basis wil zien spelen. Maar wel een jongen die wat anders brengt dan de andere aanvallers, de beuk erin.
Je zegt het zelf al 'ook geen speler die het gehele seizoen in de basis wil zien spelen'.
Hoewel Druijf nagenoeg zelden werd gebruikt wil die jongen gewoon iedere week spelen, dus tevreden stellen met 12 wedstrijden in een seizoen of het laatste half uur gebruiken, zou vroeg of laat ook niet voldoende zijn. Prima spits voor Heracles, Cambuur en dergelijke, maar niet voor een top 4 club als vaste basisspeler.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

capefear schreef: 01 feb 2021, 22:39 Je zegt het zelf al 'ook geen speler die het gehele seizoen in de basis wil zien spelen'.
Hoewel Druijf nagenoeg zelden werd gebruikt wil die jongen gewoon iedere week spelen, dus tevreden stellen met 12 wedstrijden in een seizoen of het laatste half uur gebruiken, zou vroeg of laat ook niet voldoende zijn. Prima spits voor Heracles, Cambuur en dergelijke, maar niet voor een top 4 club als vaste basisspeler.
Op dit moment zou Druijf geen onbetwistbare basisspeler zijn. En ook niet iemand die alle problemen oplost. Ik vind hem wel een prima spits, ook in de Eredivisie. Ik denk dat er snel een betere spits bij ons op de bank zou willen zitten.

Ik vind dat er ook dat er best wat mogelijkheden voor hem lagen. Er zit nog best een verschil tussen onbetwistbare basisspeler speler zijn en alleen tien minuten voor tijd invallen als het team niet draait en er verwacht wordt dat Druijf even de wedstrijd keert.

Je had best Boadu na weer een kansloze pot eens in de rust eruit kunnen halen en Druijf een helft kunnen geven. Of thuis tegen een van de zwakkere broeders in de competitie met Druijf kunnen starten. Als je dan met zo’n jongen aan slag gaat had het wellicht een type Weghorst kunnen worden. Die jongen heeft nooit een serieuze kans gehad wat dat betreft.

Om terug on topic te gaan, Gudmundsson is dan weer zo’n speler die een overvloed aan kansen krijgt. Onze IJslandse vriend is technisch een prima speler maar onderhand mag het allemaal wel wat effectiever en volwassener. En zo zijn er wel meer. De stap van leuk talent naar echt een topvoetballer moeten nog een hoop spelers zetten. Alleen Wijndal en Koopmeiners groeien daar langzaam in.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 03 feb 2021, 13:35 Op dit moment zou Druijf geen onbetwistbare basisspeler zijn. En ook niet iemand die alle problemen oplost. Ik vind hem wel een prima spits, ook in de Eredivisie. Ik denk dat er snel een betere spits bij ons op de bank zou willen zitten.

Ik vind dat er ook dat er best wat mogelijkheden voor hem lagen. Er zit nog best een verschil tussen onbetwistbare basisspeler speler zijn en alleen tien minuten voor tijd invallen als het team niet draait en er verwacht wordt dat Druijf even de wedstrijd keert.

Je had best Boadu na weer een kansloze pot eens in de rust eruit kunnen halen en Druijf een helft kunnen geven. Of thuis tegen een van de zwakkere broeders in de competitie met Druijf kunnen starten. Als je dan met zo’n jongen aan slag gaat had het wellicht een type Weghorst kunnen worden. Die jongen heeft nooit een serieuze kans gehad wat dat betreft.

Om terug on topic te gaan, Gudmundsson is dan weer zo’n speler die een overvloed aan kansen krijgt. Onze IJslandse vriend is technisch een prima speler maar onderhand mag het allemaal wel wat effectiever en volwassener. En zo zijn er wel meer. De stap van leuk talent naar echt een topvoetballer moeten nog een hoop spelers zetten. Alleen Wijndal en Koopmeiners groeien daar langzaam in.
Als je nooit kansen krijgt (Druijf) kun je ook nooit onbetwist basisspeler worden.
Jij hebt het over een overvloed aan kansen voor Gudmundsson, als je het hebt over kansen om op doel te schieten/koppen heb je helemaal gelijk. Wat kansen betreft in de basis is dat nog maar relatief kort (enkele maanden). Vandaar dat de vergelijking met Wijndal (al meer dan 1,5 jaar basisspeler) en Koopmeiners (al jaren basisspeler) niet op gaat. Nogal logisch dat Wijndal en Koopmeiners verder zijn in hun ontwikkeling dan Gudmundsson.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 03 feb 2021, 15:38 Als je nooit kansen krijgt (Druijf) kun je ook nooit onbetwist basisspeler worden.
Jij hebt het over een overvloed aan kansen voor Gudmundsson, als je het hebt over kansen om op doel te schieten/koppen heb je helemaal gelijk. Wat kansen betreft in de basis is dat nog maar relatief kort (enkele maanden). Vandaar dat de vergelijking met Wijndal (al meer dan 1,5 jaar basisspeler) en Koopmeiners (al jaren basisspeler) niet op gaat. Nogal logisch dat Wijndal en Koopmeiners verder zijn in hun ontwikkeling dan Gudmundsson.
Ik vind het vooral een verschil in (wedstrijd)mentaliteit.

Wijndal en Koopmeiners zijn van een andere categorie.

Tot die categorie gaat meneer Guðmundsson nooit behoren.

Doorselecteren graag.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

multatuli schreef: 03 feb 2021, 15:38 Als je nooit kansen krijgt (Druijf) kun je ook nooit onbetwist basisspeler worden.
Jij hebt het over een overvloed aan kansen voor Gudmundsson, als je het hebt over kansen om op doel te schieten/koppen heb je helemaal gelijk. Wat kansen betreft in de basis is dat nog maar relatief kort (enkele maanden). Vandaar dat de vergelijking met Wijndal (al meer dan 1,5 jaar basisspeler) en Koopmeiners (al jaren basisspeler) niet op gaat. Nogal logisch dat Wijndal en Koopmeiners verder zijn in hun ontwikkeling dan Gudmundsson.
Over Druijf zijn we het denk ik eens. Die jongen heeft nooit een kans gehad. Er is nooit vertrouwen aan hem gegeven. Er zijn zat momenten geweest dat je hem wel een keer in de basis kon zetten en je had hem ook veel vaker een serieuze invalbeurt kunnen geven. Als ze met hem aan de slag waren gegaan, met een speler als Weghorst als referentie speler, had hij wellicht wel op termijn een kans gehad om basisspeler te kunnen worden.

Gudmundsson heeft al vaker kansen gehad met basisplaatsen en invalbeurten dan Druijf. Punt is vooral dat ik bij Wijndal en Koopmeiners vooral wat stappen zie in bewustwording van het prof zijn, het moeten presteren. Over waar ze goed in zijn en waar niet. Wanneer ze wel naar voren kunnen gaan en wanneer temporiseren. Hoe om te gaan met tegenslag. Bij een hoop anderen, Gudmundsson maar ook Stengs en Boadu zie ik die stappen niet. Bij die gasten is het allemaal veels de vrijblijvend. Fouten maken mag, zeker bij een opleidingsclub als AZ. Maar je moet er wel lering uit trekken. Dat ontbreekt nog bij een aantal, ik zie dezelfde dingen wedstrijd na wedstrijd verkeerd gaan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 03 feb 2021, 16:05 Ik vind het vooral een verschil in (wedstrijd)mentaliteit.

Wijndal en Koopmeiners zijn van een andere categorie.

Tot die categorie gaat meneer Guðmundsson nooit behoren.

Doorselecteren graag.
Dat hangt vooral van zijn mentaliteit af, want voetballen kan hij wel. En als ik kijk hoe hij 2 jaar geleden speelde (inspiratieloos, slap, niet meeverdedigen) dan heeft hij inmiddels een flinke stap vooruit gezet. Daarmee zit hij inderdaad nog niet op het niveau van Koopmeiners en Wijndal, maar hij kan nog wel stappen zetten.
Gesloten