Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Begrijpelijk standpunt. Hij wil waardering. En inmiddels is die wens terecht want hij laat het inmiddels ook op het veld zien. Als hij zijn grote kansen af gaat maken kan hij ook zo voor 15 miljoen weg.

Dus, vertrouwen geven en vastleggen die jongen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik ben helemaal niet zo'n fan van Gudmundsson. Hij is niet echt doelgericht en heeft veel te veel kansen nodig om te scoren. Als spits brengt hij te weinig en als 10 vind ik hem te licht. Wat dat betreft zie ik het ook niet gebeuren dat clubs volgend jaar 15+M€ neerleggen.

Blijkbaar zien genoeg mensen wel de topspeler in hem, dus hopelijk kan hij het laten zien. Daarvoor zal hij echter toch nog wel een hele hoop progressie moeten boeken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Ik zie in hem geen spits, hooguit een valse 9, maar toch vooral een 10 en anders hangende rechtsbuiten. Zijn afronding is gewoon te slecht, maar hij heeft wel als één van de weinigen het vermogen om in kleine ruimtes gevaar te stichten. Zou echt zonde zijn om zo'n speler transfervrij te zien vertrekken, en zelf lijkt hij ook wel in te zien bij ons nog niet uitgeleerd te zijn.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Voetballend de beste 10 die we bij AZ hebben gehad sinds Maarten Martens. Als hij ook nog gaat scoren gaat hij over een paar jaar voor 10+ miljoen weg.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2607
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 01 aug 2021, 20:15 Voetballend de beste 10 die we bij AZ hebben gehad sinds Maarten Martens. Als hij ook nog gaat scoren gaat hij over een paar jaar voor 10+ miljoen weg.
Hè ja. Laten we de bruikbaarheid van een speler afmeten aan zijn verkoopwaarde.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vriend schreef: 01 aug 2021, 23:29 Hè ja. Laten we de bruikbaarheid van een speler afmeten aan zijn verkoopwaarde.
Snap je punt wel, maar verkoopwaarde is natuurlijk ook direct gekoppeld aan hoe goed iemand is. Ik denk dat er gewoon nog meer in het vat zit, als je ook ziet dat hij pas net een beetje volwassen aan het worden is.

Gudsmondsson is de enige op het middenveld die in de kleine ruimte kan spelen, en ook makkelijk mannetjes kan passeren. Omdat 70% van de tegenstanders zich wel weer in zal graven heb je hem daar toch hard nodig.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Bob Ross schreef: 02 aug 2021, 07:45 Snap je punt wel, maar verkoopwaarde is natuurlijk ook direct gekoppeld aan hoe goed iemand is. Ik denk dat er gewoon nog meer in het vat zit, als je ook ziet dat hij pas net een beetje volwassen aan het worden is.

Gudsmondsson is de enige op het middenveld die in de kleine ruimte kan spelen, en ook makkelijk mannetjes kan passeren. Omdat 70% van de tegenstanders zich wel weer in zal graven heb je hem daar toch hard nodig.
Dus wellicht tegen de teams in het rechterrijtje heeft hij meerwaarde. Ik vind hem toch echt tekort komen en dat nadat hij afgelopen jaar zeer veel heeft gespeeld. Momenteel is hij ook nog hoog van de toren aan het blazen m.b.t contractverlenging. Deze jongen moet gewoon heel blij zijn dat hij bij AZ mag spelen. Op het veld moet hij eerst maar eens laten zien dat hij onmiskenbaar de eerste is die de schrijver op papier zet voor de opstelling. Dat is nu bij lange na het geval nog niet.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Huiberts dient met de huidige exodus Gudmundsson binnenboord te houden. Hij is met zijn invulling van Aanvallende middenvelder (AM) vaak aanspeelbaar en laat anderen beter voetballen. Heeft na zijn houding/mentaliteits issue van vorig seizoen toch echt de handschoen opgepakt. Gekoppeld aan goed spel en doelpunten verdient hij verlenging en ook beduidendere rol binnen de ploeg. De rek is er ook nog uit en kan nog stappen zetten. Lees klinischer worden in de afronding. Maar dat kan ook al gebeuren als hij hét vertrouwen krijgt, want dat schommelde (terecht!) de vorige seizoenen ook.

De Wit is een voornamelijk een werkpaard, zie ook eerder als alternatief voor de spitspositie. Stormram type met diepte in zijn spel; wezenlijk vulde hij dat al zo in als AM; telkens bijsluiten bij Boadu.

Albert is mijn ogen binnen de huidige selectie de nummer één op de positie van Aanvallende Middenvelder.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Albert gaat verder waar hij vorig jaar gebleven was: het missen van grote kansen.....

Dag Albert..
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
MB80
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Gudmundsson zou eigenlijk per doelpunt/assist betaald moeten worden. In zijn huidige vorm kost hij dan weinig maar mocht hij gaan scoren is het een top salaris waard 😂 heeft hij alles in eigen hand
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 08 aug 2021, 17:44 Gudmundsson zou eigenlijk per doelpunt/assist betaald moeten worden. In zijn huidige vorm kost hij dan weinig maar mocht hij gaan scoren is het een top salaris waard 😂 heeft hij alles in eigen hand
Betaal jij zijn assist op de goal van Karlsson?
MB80
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 08 aug 2021, 17:48 Betaal jij zijn assist op de goal van Karlsson?
Rustaaaagh. Het is geen kritiek hoor, meer aangevend dat als het rendement wat hoger is dan is het echt een topper voor AZ en gezien men schijnt te onderhandelen voor een ander contract..
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 08 aug 2021, 18:14 Rustaaaagh. Het is geen kritiek hoor, meer aangevend dat als het rendement wat hoger is dan is het echt een topper voor AZ en gezien men schijnt te onderhandelen voor een ander contract..
:wink: . Ja helemaal eens, die gozer heeft echt potentie maar er kleeft wat aan dat afmaken van hem. Waarom AZ hem als spits blijft opstellen snap ik niks van.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16249
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 08 aug 2021, 18:25 :wink: . Ja helemaal eens, die gozer heeft echt potentie maar er kleeft wat aan dat afmaken van hem. Waarom AZ hem als spits blijft opstellen snap ik niks van.
Jansen 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:46 Begrijpelijk standpunt. Hij wil waardering. En inmiddels is die wens terecht want hij laat het inmiddels ook op het veld zien. Als hij zijn grote kansen af gaat maken kan hij ook zo voor 15 miljoen weg.

Dus, vertrouwen geven en vastleggen die jongen.
Dit is het hele punt. Waardering krijg je als je het echt laat zien. Dat doet hij nog lang niet. Als hij echt bepalend zou zijn zoals Teun dat bijvoorbeeld was, pas dan zou hij enig recht van spreken hebben. Op dit moment moet Albert gewoon blij zijn met een eventuele verlenging.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 09 aug 2021, 21:12 Dit is het hele punt. Waardering krijg je als je het echt laat zien. Dat doet hij nog lang niet. Als hij echt bepalend zou zijn zoals Teun dat bijvoorbeeld was, pas dan zou hij enig recht van spreken hebben. Op dit moment moet Albert gewoon blij zijn met een eventuele verlenging.
Nog lang niet vind ik wat overdreven. Hij heeft vorig jaar al echt meerdere hele goede wedstrijden gespeeld, waaronder de topwedstrijden. Een speler zoals hij mag je niet alleen maar afrekenen op gemiste kansen. Hij is geen spits.

Zit natuurlijk wel een grens aan dit verhaal, want van het niveau Koopmeiners/Wijndal is hij nog zeker niet. Waardering kan ook zijn dat hij het salaris van bv. een Pavlidis krijgt. Vertel hem dat hij goed bezig is en dat hij uiteindelijk alleen zelf een nog grotere status af kan dwingen. We gaan het zien, zou het in ieder geval zonde vinden als hij niet verlengd.
Hup AZ.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Op de 10, valse 9 is het de enige speler met creativiteit. De wijze waarop hij gister bijvoorbeeld pavlidis een behoorlijke kans, gaf dat maar weer eens aan. Mooie speler, hij oogt soms erg nonchalant maar kan veel wat andere middenvelders bij AZ niet hebben. Wordt echter momenteel door zijn eigen trainer wederom volkomen verkeerd neergezet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 15 aug 2021, 07:00 Op de 10, valse 9 is het de enige speler met creativiteit. De wijze waarop hij gister bijvoorbeeld pavlidis een behoorlijke kans, gaf dat maar weer eens aan. Mooie speler, hij oogt soms erg nonchalant maar kan veel wat andere middenvelders bij AZ niet hebben. Wordt echter momenteel door zijn eigen trainer wederom volkomen verkeerd neergezet.
En dat doet Jansen volgens mij alleen omdat hij De Wit niet naast hem op de bank wil zetten. Zelfs Jansen moet na circa 5 jaar werken met Gudmundsson toch wel zien dat hij het best rendeert op 10 en niet in de spits. Mocht Koopmeiners toch geen nieuwe club vinden, heb je met Koopmeiners, Midtsjo en Gudmundsson 1 van de sterkste middenvelden in de eredivisie, vergelijkbaar met ajax en Psv. Maar dat continue misbruiken van Gudmundsson op een positie waar hij minder goed rendeert komt het spel van AZ niet ten goede en helpt ook niet om hem een nieuw contract te laten tekenen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 15 aug 2021, 07:00 Op de 10, valse 9 is het de enige speler met creativiteit. De wijze waarop hij gister bijvoorbeeld pavlidis een behoorlijke kans, gaf dat maar weer eens aan. Mooie speler, hij oogt soms erg nonchalant maar kan veel wat andere middenvelders bij AZ niet hebben. Wordt echter momenteel door zijn eigen trainer wederom volkomen verkeerd neergezet.
Net zoals Oosting. Hij krijgt terecht kritiek, maar verdient het wel (net als Oosting) om een eerlijke kans te krijgen op zijn beste positie. Sowieso als Pavlidis in de spits staat vervalt de meerwaarde van DeWit op 10 omdat Pavlidis ook een bal kan vasthouden of duel kan winnen. Om gek van te worden dat geschuif met spelers.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Schitterende pass op Pavlidis die daarmee alleen voor de keeper komt:
Gesloten